Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?  (gelezen 9970 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #100 Gepost op: 7-05-2024, 20:00:51 »
Tsja de helft is wel het tegenovergestelde van dubbel. En de pop die de pot voorstelde in het theater ging ook doormidden. Misschien moeten we een link leggen tussen de mol en het concept “half”?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #101 Gepost op: 8-05-2024, 01:09:20 »
Er vallen mij twee dingen op aan het begin van deze opdracht (excuus als ze al genoemd zijn).

1. Senne zijn glas is alvorens hij gaat zitten al half leeg, net als die van Gilles.. De andere glazen zijn allemaal even vol.

(Ik zit overduidelijk in een Senne tunnel, als bonus voor de Michael tunnel: Michael zet aan het einde van opdracht 1 een stevige pas in om voorop te lopen en zo dus in de verste (eerste) auto te geraken. Voorkennis van een mol die wat rust nodig heeft?)

Scherp gezien. Dat zou zo maar eens kunnen betekenen dat Senne al eerder aan de tafel geweest is. Qua tijd zou dat gemakkelijk kunnen, want Senne neemt nog dezelfde dag het bad (het is donker) en kan dus ruim op tijd terug zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #102 Gepost op: 8-05-2024, 07:43:24 »
Ja dit was me ook al opgevallen
Typisch dat Senne als eerste bij Gilles aanschoof. Ongetwijfeld hebben de heren even een moment onder elkaar om door te spreken hoe het gaat, beelden voor de laatste aflevering.

Ook typisch dat Senne alles op een Leugen zette. Vooraf bedacht. Zoals een mol pleegt te doen. Zelfs in de laatste ronde toen er al 2x Waarheid stond gooide hij er voor niks nog even een Leugen tegenaan ::rofl::
Dit worden echt prachtige beelden waarin de 'drie' (incl. Pinokkio) heerlijk gaan voorgenieten over de finale. We zien al de mysterieuze beelden van Gilles die met zijn glaasje alcohol geheimzinnig doet, en het beeld valt op Pinokkio. Dan komt Senne eraan gereden.... nu een knip..... het einde van het onderonsje zien we in de laatste aflevering natuurlijk.

Niet er apart voor moeten komen dus.... de aanvang gebeurt gewoon zoals we zien. Alleen nemen ze een half uurtje de tijd voor Senne, voordat Charlotte en de rest komen binnendruppelen binnen 10 minuten.

Dit scenario van presentator die even apart is met de mol gebeurt elk jaar wel een keertje in de serie. Uitgekiend moment dus.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #103 Gepost op: 8-05-2024, 10:04:22 »
Ja, want met Michaël als mol was er natuurlijk geen 24u de tijd om rustig te keuvelen op een terrasje  :-\\
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #104 Gepost op: 8-05-2024, 10:28:03 »
Ja, want met Michaël als mol was er natuurlijk geen 24u de tijd om rustig te keuvelen op een terrasje  :-\\

Inderdaad. Dat argument heb ik ook al genoemd, maar daar lezen de 'Sennenezen' gewoon overheen...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #105 Gepost op: 8-05-2024, 10:32:38 »
Ik denk altijd dat als wij dat soort dingen kunnen afleiden dat het dan de uitzending juist niet gehaald had.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #106 Gepost op: 8-05-2024, 11:10:23 »
Ja, want met Michaël als mol was er natuurlijk geen 24u de tijd om rustig te keuvelen op een terrasje  :-\\
Niet voor het mooie plaatje nee. Zou wel een flauw aftreksel zijn als Gilles daar opeens aan het strand verschijnt, wat is daar leuk aan? Nogmaals, het gaat totaal niet om tijd die ergens wel of niet voor is, maar om het machtig mooie plaatje. En daarvan hebben we al het begin gezien, met Pinokkio + Gilles en zijn glaasje alcohol.... dit kun je zo doorzetten in de finale-aflevering, met het vervolg erbij. Dat kan je niet met het biertje van Michael.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #107 Gepost op: 8-05-2024, 12:27:30 »
Inderdaad. Dat argument heb ik ook al genoemd, maar daar lezen de 'Sennenezen' gewoon overheen...
Ik durf wel toe te geven dat ik mij als maker van dit programma, me het veiligst zou voelen over de opdracht van Michael. 
 
Bij de opdracht met de moeder van Bernard stuur je de Mol dan terug naar Belgie, stel dat mensen dit opmerken. Of stel dat je Mol van de Etna kukelt, of Lukaku (die zei het programma al niet leek te begrijpen) zijn mond ergens voorbijpraat.  ::rofl:: 
 
Maar zou het zonder meer ook wel jammer vinden als de Mol eigenlijk alleen op een terrasje heeft gezeten.

EDIT: Senne is natuurlijk wel naar Keulen gevlogen, wat wel logischer is. (en vanaf daar geblindeerd busje denk).
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 12:40:12 door Reflektor »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #108 Gepost op: 8-05-2024, 12:33:01 »
 
Bij de opdracht met de moeder van Bernard stuur je de Mol dan terug naar Belgie, stel dat mensen dit opmerken. Of stel dat je Mol van de Etna kukelt, of Lukaku (die zei het programma al niet leek te begrijpen) zijn mond ergens voorbijpraat.  ::rofl:: 
 

Ze hebben eerder risico's genomen. Zo heb je zanger Willy Sommers die langsgekomen is, Thomas De Gendt die tegen de groep fietste en eigenlijk neem je elk familiebezoek ook een risico.
klaar voor de strijd

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #109 Gepost op: 8-05-2024, 12:37:18 »
Ze hebben eerder risico's genomen. Zo heb je zanger Willy Sommers die langsgekomen is, Thomas De Gendt die tegen de groep fietste en eigenlijk neem je elk familiebezoek ook een risico.
Klopt zeker hoor!

Ik vraag me alleen af of de kandidaten 2 'vertrouwenspersonen' hadden dit jaar. De moeder sowieso + nog iemand? Omdat Senne aangaf dat hij Bernard zijn vriendin/vrouw ook gezien had volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 12:41:30 door Reflektor »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #110 Gepost op: 8-05-2024, 12:40:00 »
In Nederland zijn die risico's nog veel groter, gezien ze BN-ers gebruiken. Met onbekende mensen loop je al enorm minder risico.

Lukaku had inderdaad tegen Dries en Jan (Vertonghen en Mertens I guess) kunnen zeggen dat er een snuiter genaamd Bernard er niet uit gaat voor ie hem tegenkomt inderdaad ::rofl:: dat zou wel mooi zijn geweest.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #111 Gepost op: 8-05-2024, 12:43:03 »
Ik durf wel toe te geven dat ik mij als maker van dit programma, me het veiligst zou voelen over de opdracht van Michael. 
 
Bij de opdracht met de moeder van Bernard stuur je de Mol dan terug naar Belgie, stel dat mensen dit opmerken. Of stel dat je Mol van de Etna kukelt, of Lukaku (die zei het programma al niet leek te begrijpen) zijn mond ergens voorbijpraat.  ::rofl:: 
 
Maar zou het zonder meer ook wel jammer vinden als de Mol eigenlijk alleen op een terrasje heeft gezeten.

Noch de gids, noch de moeder of vrouw van Bernard, noch Lukaku weten toch wie de mol is?
Er staat toch niet MOL op hun hoofd? Lukaku weet dat een kandidaat van het programma bij hem langs komt, bij Bernard thuis weten ze dat iemand langs komt die de finale heeft gehaald (ik meen dat iemand opmerkte dat het donker was) en Charlotte is niet de mol.

Michaël heeft ook gewoon de laatste auto, zou je als mol dan beter niet als eerste kiezen als het vooraf besproken is welke opdracht je krijgt?

Misschien vlogen ze ook net daarom over Keulen, iemand die aankomt op Zaventem met een cameraploeg wekt sowieso de aandacht, en minder kans dat iemand achteraf de link legt.
Wat die dame van Tui betreft, die zit mee in het complot, 2 jaar geleden zat die op Zaventem, nu op de luchthaven in Keulen en spreekt gewoon Nederlands met Senne.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #112 Gepost op: 8-05-2024, 14:24:50 »
Noch de gids, noch de moeder of vrouw van Bernard, noch Lukaku weten toch wie de mol is?
Er staat toch niet MOL op hun hoofd? Lukaku weet dat een kandidaat van het programma bij hem langs komt, bij Bernard thuis weten ze dat iemand langs komt die de finale heeft gehaald (ik meen dat iemand opmerkte dat het donker was) en Charlotte is niet de mol.

Michaël heeft ook gewoon de laatste auto, zou je als mol dan beter niet als eerste kiezen als het vooraf besproken is welke opdracht je krijgt?

Misschien vlogen ze ook net daarom over Keulen, iemand die aankomt op Zaventem met een cameraploeg wekt sowieso de aandacht, en minder kans dat iemand achteraf de link legt.
Wat die dame van Tui betreft, die zit mee in het complot, 2 jaar geleden zat die op Zaventem, nu op de luchthaven in Keulen en spreekt gewoon Nederlands met Senne.

De terugvlucht kan nog altijd via Zaventem zijn geweest natuurlijk. En normaal gezien was er geen cameraploeg aanwezig op de luchthaven, want ze moesten alles zelf filmen. Ik weet niet of dat in de realiteit ook zo was natuurlijk. Maar bij Senne kan je dan wel een kleine filmploeg langssturen bij het huis van Bernard. Tegenwoordig kan je met redelijk kleine camera's al best goede beelden maken, dus dat hoeft niet eens op te vallen voor de buren. Het bad dat volliep leek me alleszins genomen door een professional en niet door een amateurvlogger. Hetzelfde bij de afdaling van de Etna trouwens. Oogde best professioneel.

Wat betreft de auto's: de auto's hebben een chauffeur, want ze kruipen achterin de wagen. Die chauffeurs kunnen mensen van de productie zijn, of kunnen ingehuurde chauffeurs zijn. De auto's hebben geloof ik achteraan geblindeerde ramen. Het kan dus perfect zo zijn dat elke chauffeur een extra enveloppe bij hem heeft met een kaartje Leugen. Als je de chauffeur de instructie geeft om, als Michaël naar je wagen komt, hem de enveloppe met Leugen te geven is het probleem ook opgelost. Michaël krijgt de enveloppe, steekt hem weg en de moment dat hij de enveloppe "vindt" wordt gefilmd. Of het zo gegaan is, dat weet ik niet, maar áls Michaël de mol is en áls het echt heel belangrijk is dat hij het kaartje met Leugen moet krijgen, dan kan je daar heel eenvoudig omheen werken.
I was blind but now I can see

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #113 Gepost op: 8-05-2024, 14:45:01 »
Ze hadden inderdaad een go pro bij, was ik helemaal uit het oog verloren.

Dat van die chauffeur zou ik niet echt eerlijk vinden, maar goed het kan natuurlijk.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #114 Gepost op: 8-05-2024, 15:40:28 »
Ik weet niet of iemand dit al opgemerkt heeft, maar als Senne terugvliegt en hij aan de TUI dame vraagt of ze hem gelooft, doet hij dit met voorkennis? Weet hij al way de opdracht is? Zeker als ze "nee" antwoordt en hij dan zegt "dat het helemaal goed komt". Gokt hij dat de opdracht een persoonlijk voordeel gaat opleveren als hij de anderen kan laten denken dat hij liegt of is dit de kandidaten al verteld?  :o
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #115 Gepost op: 8-05-2024, 15:45:14 »
Ik weet niet of iemand dit al opgemerkt heeft, maar als Senne terugvliegt en hij aan de TUI dame vraagt of ze hem gelooft, doet hij dit met voorkennis? Weet hij al way de opdracht is? Zeker als ze "nee" antwoordt en hij dan zegt "dat het helemaal goed komt". Gokt hij dat de opdracht een persoonlijk voordeel gaat opleveren als hij de anderen kan laten denken dat hij liegt of is dit de kandidaten al verteld?  :o

Hij weet toch al dat hij er over moet liegen. Dat stond op zijn kaartje. Zijn reactie kan er toch ook op wijzen dat er geld voor de pot mee verdiend kan worden als ze denken dat hij liegt. En hij moet zoiets raars doen, dat zullen ze inderdaad nooit geloven.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #116 Gepost op: 8-05-2024, 16:54:04 »
Hij weet toch al dat hij er over moet liegen. Dat stond op zijn kaartje. Zijn reactie kan er toch ook op wijzen dat er geld voor de pot mee verdiend kan worden als ze denken dat hij liegt. En hij moet zoiets raars doen, dat zullen ze inderdaad nooit geloven.

Dat op het kaartje stond dat hij erover moet liegen heb ik gemist. Ik dacht dat er alleen een beschrijving van de experience stond + waarheid. Ik kon er niet uit opmaken dar de kandidaten deel 2 van de opdracht ook doorhadden.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #117 Gepost op: 8-05-2024, 17:08:06 »
Alleen Michaël moest liegen. De andere 3 moesten de waarheid vertellen.

Ik heb even niet paraat wat exact de opdracht was maar Senne moest iig de waarheid vertellen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #118 Gepost op: 8-05-2024, 17:24:10 »
Dat op het kaartje stond dat hij erover moet liegen heb ik gemist.
Ik had dat in 1e instantie ook gemist en dacht dat ze konden kiezen uit 2 kaarten, dat leek mij wel het meest logische ook. Komt pas na 10 minuten in de opdracht naar voren dat ze geen keuze hebben, dat er maar 1 kaart inzit: leugen of waarheid. Je merkt dat aan 2 van de kandidaten duidelijk, de reactie in de auto, maar dat is dus allemaal pas nadat al aan tafel gestemd is enzo, de hele opdracht gaat steeds terug en voort in de tijd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #119 Gepost op: 8-05-2024, 18:09:01 »
Alleen Michaël moest liegen. De andere 3 moesten de waarheid vertellen.

Ik heb even niet paraat wat exact de opdracht was maar Senne moest iig de waarheid vertellen.

Dat is dus wat ik bedoel. Waarom denkt Senne te moeten liegen?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.