Nouja beetje kort door de bocht om die in één adem te noemen want ik denk over ze alle drie heel verschillend eigenlijk . Valentijn vind ik leuk, kan je ook duidelijk vieren als je een relatie hebt en daar hecht ik opzich wel waarde aan. Halloween is leuk als je naar een feestje gaat, maar ik mis het ook niet als ik dat niet doe. Carnaval heb ik helemaal niets mee en kan mij gestolen worden.
Sowieso vind ik deze dingen in ieder geval meer een thema hebben dan bijvoorbeeld Pinksteren of hemelvaart, like dat zijn gewoon random vrije dagen?
Heb jij een leuke traditie die we met Pinksteren zouden kunnen gaan doen? Idk iets als pinksterbloemen plukken, pinkelen en pinkworstel wedstrijden kijken ofzo>?
Eens met wat je over die drie zegt. Valentijn heb ik niet echt veel mee, maar wie weet verandert dat als ik een relatie heb.
Pinksteren en Hemelvaart zijn niet totaal willekeurig vrije dagen, die hebben wel een christelijke oorsprong, en voor veel gelovige mensen hebben die dagen echt een waarde. Op Hemelvaart gaan ze bijvoorbeeld nog naar de kerk. Maar met Pinsteren zouden we bijvoorbeeld met z'n allen Erik of het Klein Insectenboek kunnen lezen, of de film ervan kijken? Erik Pinksterblom
Wat vind jij: moeten we in de multiculti Nederlandse samenleving van vandaag ook van andere (niet-christelijke) religieuze feestdagen vrije dagen maken? En waar leg je dan de grens? Of het zo houden? Of sommige christelijke feestdagen geen vrije dagen meer maken? En waar leg je dan de grens?
(Of zijn dit te veel vragen voor dit topic? Hihi
)