Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars  (gelezen 5611 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Gepost op: 24-03-2024, 18:49:53 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2024, 21:17:27 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2024, 21:45:24 »
"Wat zou de mol willen, verantwoordelijk zijn voor de verdubbelaars of niet?"
Flos vroeg dit in het algemene topic van aflevering 1, maar lijkt me meer een vraag voor hier.

Ik zat hier ook over na te denken. Als je de rol houdt totdat je uit het spel ligt, lijkt het mij niet handig om als mol de verdubbelaars te hebben, want dan gaan die dus nooit uit het spel. Maar Gilles zei dat Bernard de verdubbelaars tot aan de volgende eliminatie heeft, dus ik vermoed dat ze toch gewoon doorgegeven gaan worden.

Als mol zou ik de verdubbelaars overigens niet willen hebben. Je staat namelijk toch wat meer in het middelpunt van de aandacht als één van de snelle drukkers, en dan ook nog in een opdracht die gaat over hoe goed je kunt liegen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2024, 21:47:49 »
Dit kunnen ze beter niet bij WIDM doen met al dat mingeld. ;D

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2024, 21:48:35 »
Wat ik verder trouwens raar vind is dat de verdubbelaar in de windgong voor de ingang bij een aantal kandidaten nog zichtbaar is, terwijl we aan het einde zien dat de mol die heeft gepakt. Het kan toch niet zo simpel zijn dat de kandidaten bij wie we de verdubbelaar nog wel zien de mol niet kunnen zijn? Ik moet dat stukje nog maar eens even terugkijken...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2024, 21:50:35 »
Volgens mij zag je alleen bij Bernard de verdubbelaar, Daardoor kunnen ze 'm allemaal gepakt hebben.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2024, 21:51:32 »
Je hebt helemaal gelijk, Supermol1994, ik heb mijn reactie daar verwijderd.

Als mol kun je wel zorgen dat de verdubbelaars ingezet worden bij opdrachten waarvan je weet dat je goed kunt mollen/ die niet haalbaar zijn, dus ook daar is iets voor te zeggen.

Ik ben het denk ik wel meer eens met jouw argumenten, met de hoeveelheid verdubbelaars die er nu is gaan ze tócht wel ingezet worden en kom je daar ook als mol niet onderuit. Je kunt dan beter zorgen dat je een slechte leugenaar bent, dat doet meer voor je reputatie.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2024, 21:55:04 »
Ik weet niet of je als mol deze rol ook nog wilt hebben. Lijkt me wel heel pittig...

Daarnaast zou ik als mol het leuker vinden, om bij juist de verdubbelde opdrachten te mollen.
Van de zijlijn kan je ook veel meer sturen om een verdubbelaar niet in te zetten, terwijl het een "Relatief" makkelijke opdracht zou zijn. en vice versa. Dit valt dan ook minder op.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline fluffy82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2024, 22:10:06 »
Wat ik verder trouwens raar vind is dat de verdubbelaar in de windgong voor de ingang bij een aantal kandidaten nog zichtbaar is, terwijl we aan het einde zien dat de mol die heeft gepakt. Het kan toch niet zo simpel zijn dat de kandidaten bij wie we de verdubbelaar nog wel zien de mol niet kunnen zijn? Ik moet dat stukje nog maar eens even terugkijken...

Gewoon editing van de filmploeg. We weten helemaal niet wanneer die verdubbelaar is weggenomen. Voor hetzelfde geld is dat beeld met de verdwenen badge een dag later gefilmd.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2024, 22:30:26 »
Wat ik ook wel opmerkelijk vond, was dat Lynn niet gelijk zei dat Bernard keihard aan het liegen was over de "Geheime opdracht" aan het einde van het filmpje. Dit is eigenlijk indirect een molactie, gezien het feit dat je hiermee een stemronde kan doen mislukken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2024, 22:33:42 »
Datzelfde dacht ik ook over Lynn, maar tegelijkertijd had ik misschien hetzelfde gedaan. Dat is toch weer een stukje informatie.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2024, 22:34:29 »
Ja, dat viel mij ook op. Sowieso vond ik het gek dat daar niet meer mee gedaan werd: getest of Lynn inderdaad het hele filmpje had gezien, en vervolgens haar gebruiken om mensen te testen of het waar is.
Bovendien, rare leugen van Bernard? Ging hij ervan uit dat iedereen niet volledig het filmpje afgekeken had?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2024, 22:39:45 »
Ja, een onhandige leugen van Bernard, maar dat kan gebeuren in de stress die je ervaart als de ogen ineens op je gericht staan. Een Mol had zich misschien beter voorbereid?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2024, 22:42:04 »
Bem er nog niet uit wat ik van de reactie van Michaël moet denken toen hij Stephanie ontmaskerde. Een echte kandidaat die voor het geld gaat? Of iemand die vertrouwen wil winnen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2024, 22:56:40 »
Michael die stephanies leugen wel im the open brengt en hiermee dus de kans op geld in de pot vergroot .    Lynn die de leugen van bernard niet deelt, en hierdoor de kans op geld uit de pot dus groter maakt

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2024, 22:59:36 »
Op zich heb je gelijk, maar hij wacht wel een ronde (bedrag was al gehalveerd intussen).

Lynn streep ik om andere redenen voorlopig door.

Offline bigtukker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2024, 23:03:35 »
Denk dat die verdubbelaars wel een persoonlijk nadeel voor Bernard gaat worden, want de mol zal hem het liefst zien vertrekken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2024, 23:06:28 »
En hoe wil de mol aansturen op een vertrek van bernard?  Echt benieuwd. 
Als de mol niet molt en dus iedereen oo verkeerde vóet zet, is het niet perse alleen bernard die de verkeerde kant in gaat kijken .

De mol zou enkel erboor kunnen kiezen om minder bij bernard in de buurt te mollen .

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2024, 23:07:10 »
De mol zal niet willen liegen bij deze opdracht en betrouwbaar overkomen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2024, 23:35:17 »
Ik vind dat bv een marta heel weinig aan het woord of in beeld is bij deze opdracht . En ook een philippe

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2024, 23:40:22 »
Wat ik me afvraag bij die verdubbelaars. Je winst kan verdubbelen, ok, maar kan de mol deze ook gebruiken om bij een verloren opdracht dubbel zoveel geld uit de pot halen?
Double trouble