Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars  (gelezen 5703 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #100 Gepost op: 9-04-2024, 17:24:37 »
Ik vind het "dubbelspel"-element eerlijk gezegd nog wat tegenvallen. Zoveel spel zit er naar mijn idee nu niet aan de verdubbelaars.
Ik denk dat het dubbelspel element gewoon een leuke promotie woordspeling was op de verdubbelaars ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #101 Gepost op: 21-04-2024, 15:41:18 »
Wat als de aanwijzing voor de mol wie de snelste waren niet op de tablets te lezen was voor de mol maar via n aanwijzing van Gilles is gegaan is t volgende opvallend. (Of toeval dat kan ook)

Als Lynn de tablet aan Karolien doorgeeft.. die 1 van die 3 was.. zie je Gilles met zn vinger bewegen en Senne kijkt precies op dat moment richting Gilles. Vreemd moment om naar Gilles te kijken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #102 Gepost op: 21-04-2024, 15:42:31 »
Gilles: Bernard, zo meteen start hier een filmpje van exact anderhalve minuut.
Bij Lynn stopt het filmpje exact na 1 minuut bij beelden van Karolien.
Ik mis 30 seconden?!

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #103 Gepost op: 21-04-2024, 16:07:26 »
Je hebt gelijk. Was me helemaal niet opgevallen dat Gilles zo specifiek die anderhalve minuut benoemd.

Er zal denk ik dus ook nog iets van een extra hint of zo achteraan zijn gekomen.
Dat maakt die opmerking van Bernard over het eind ook zo verdacht (over een hint en het decoderen). Want dat is toch iets waar je normaal niet over gaat bluffen als je snel gedrukt hebt. Bernard lijkt het meest kandidaats die het meeste geld binnenbrengt, maar doet regelmatig toch rare dingen.

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #104 Gepost op: 21-04-2024, 17:40:35 »
Als je het beeld vertraagt, dan schiet de film bij Karolien van 00.59.48 naar 01.00.00. Daar gebeurt iets vreemds...
We weten niet wat er daarna zichtbaar was. Misschien stond het beeld op zwart, maar was er wel wat script te zien?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #105 Gepost op: 22-04-2024, 00:14:55 »
Leuk geprobeerd die verdubbelaars, maar helaas een mislukt experiment.  ::rofl::

Wel leveren ze toch nog waardevolle informatie op. Ik weet dat Gilles aan het begin van het seizoen zoiets heeft gezegd als: 'Bij opdrachten waar de verdubbelaar is ingezet, gaat de mol ook dubbel zo hard werken om de opdrachten te laten mislukken'.

Daarom toch opvallend dat Senne de opdracht met het bouwen van de torentjes zo om zeep helpt. Ook in de opdracht in het kasteel zat hij zeker niet op een slechte posititie.




Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #106 Gepost op: 22-04-2024, 08:20:47 »
Leuk geprobeerd die verdubbelaars, maar helaas een mislukt experiment.  ::rofl::

Wel leveren ze toch nog waardevolle informatie op. Ik weet dat Gilles aan het begin van het seizoen zoiets heeft gezegd als: 'Bij opdrachten waar de verdubbelaar is ingezet, gaat de mol ook dubbel zo hard werken om de opdrachten te laten mislukken'.

Daarom toch opvallend dat Senne de opdracht met het bouwen van de torentjes zo om zeep helpt. Ook in de opdracht in het kasteel zat hij zeker niet op een slechte posititie.
Soms denk ik dat het er te dik op ligt bij Senne, maar met de inzet van een verdubbelaar moet je wel als mol. Hij wilde ook bij de ijsjes, bij de pizza's maakte het hem niet uit, op sommige momenten geraakt hij "per ongeluk" op een goede plek, maar daar werd geen verdubbelaar ingezet.

Ben eens benieuwd wie, nu ze weg zijn, wat relaxter gaat mollen.

Offline Molise

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #107 Gepost op: 30-04-2024, 11:12:33 »
Was de mol hier op de hoogte van de afdruktijden van de kandidaten? Indien wel, kunnen we hier best nuttige informatie uithalen. Net als de eliminatie waarbij Coco moest vertrekken.

- Bernard: wijst bij het begin van het overleg direct naar Karolien: “Ik heb de vraag gesteld tijdens deze reis, stel dat je voor geld of een vrijstelling zou gaan, wat zou je dan kiezen? Karolien zei direct vrijstelling.” Als mol lijkt me het heel vreemd om al direct naar de juiste persoon te wijzen zonder dat iemand anders daar een aanzet toe gegeven heeft.
- Charlotte: als Philippe vraagt wat ze gezien heeft zegt ze: “Ik heb Gillian gezien. En dan heb ik niets meer gezien”. Ze doet weinig moeite om zich echt te verdedigen.
- Senne: zegt 2x dat hij zich kan herinneren dat Gillian een t-shirt aanhad (i.p.v. zijn hemdje). Gaat in op de foute verdachtmaking van Charlotte: “Charlotte zegt dat ze na het eerste beeld niets meer heeft gezien. Waarom pikken we daar niet meer op in?” In ronde 2 wijst hij naar Coco (fout) en Stephanie (juist) en zegt: “Ik heb het gevoel dat daar veel zenuwen zitten”.
- Michaël: wijst nadrukkelijk naar Stephanie en zorgt er met zijn betoog voor dat ze juist wordt weggestemd. Stephanie zegt dat ze op 39 is gestopt en Michaël niet heeft gezien. Michaël: “Dat klopt niet. Ik ben op 37 seconden in beeld geweest en dan heb ik afgedrukt”.

De actie van Bernard en Michaël vind ik anti-mols. Charlotte en Senne eerder mols.

Als we dit samennemen met de eliminatie van Coco in aflevering 4, waar Charlotte duidelijk ‘anti-mols’ is, komen we uit op Senne. In die eliminatie benoemt hij Michaël maar gaat minder actief mee in de verdenking van Coco.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #108 Gepost op: 30-04-2024, 13:42:41 »
Degenen die beweerden dat de mol de verdubbelaars eerst niet wilde beheren omdat het teveel zou opvallen hebben tenslotte gelijk. De mol zit overigens liever in de positie waar hij geld kan winnen of verliezen dan waar hij zijn vrijstelling moet verdedigen. De reden waarom ik na een tijdje begon te twijfelen aan Stéphanie en terecht. Dat maakt Bernard overigens ook nog minder verdacht.

Senne en Charlotte hier inderdaad het meest mols.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #109 Gepost op: 2-05-2024, 09:34:54 »
Gilles: Bernard, zo meteen start hier een filmpje van exact anderhalve minuut.
Bij Lynn stopt het filmpje exact na 1 minuut bij beelden van Karolien.
Ik mis 30 seconden?!
Het filmpje stopt op 1:00:00 bij Karolien met haar handen bij de mond, maar in het schaduwfilmpje bij het lopen eindigen haar handen op tafel. Er is dus meer filmmateriaal dan de exacte minuut van het filmpje.

Bij 60 seconden is er ongeveer 6 seconden per persoon. Stephanie begint al op 5,5 seconden, Michael op 35,5 seconden. Dat past bij ongeveer 6 seconden per persoon, Gillian heeft met zekerheid 5,5 seconden
Bij Charlotte doen ze moeilijk, de teller begint halverwege haar reactie te lopen bij 33,5 seconden tot 35 seconden, er lijken ongeveer 2 seconden voor te zitten. Misschien zit de mol op exact 30 seconden, dat zou Senne of Charlotte kunnen zijn.

Of je moet gewoon naar de eerste aflevering kijken waar op exact anderhalve minuut in beeld staat: ‘Ik ben de mol, Charlotte’  ;D

Edit:
Of toch Senne, die stiekem had gehoopt op meer persoonlijk voordeel met de verdubbelaar. En dan niet als kandidaat met een verdubbelaar, maar als mol die hoopt op dubbel geld uit de pot.

« Laatst bewerkt op: 2-05-2024, 11:51:02 door Crapuleke »

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #110 Gepost op: 4-05-2024, 12:29:21 »
Het blijft vreemd wat betreft de lengte van de film...
GDC zegt duidelijk: 'De snelste drie maken kans op een vrijstelling. Of je blijft verder kijken en dan zie je misschien wel een paar interessante dingen. Aan jouw de keuze.'
Vervolgens zien we precies ÉÉN minuut aan film, terwijl GDC duidelijk zegt dat er exact ANDERHALVE minuut film te zien zou zijn.

Alleen Lynn heeft de film bekeken, die stopt (zo lijkt het) op 1 minuut.
GDC zegt nog: 'Lynn, je hebt niet gedrukt.'
Wat als Lynn dan op de knop had gedrukt??? Dan was de film misschien wel verder gaan draaien en had ze zeer interessante informatie gehad...

Dan Bernard. Hij neemt het woord in ronde 2 bij de stemmingen.
Hij heeft het over degenen die doorgebeten hebben en dat "stukske heel belangrijke informatie hebben gehoord, dat je kan linken aan een bepaalde opdracht."

Van Bernard zien we een beeld dat hij zit te kijken én een beeld dat hij direct afdrukt op 0.41 seconden.
Heel vreemd...



Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #111 Gepost op: 4-05-2024, 15:56:29 »
Citaat
Hij heeft het over degenen die doorgebeten hebben en dat "stukske heel belangrijke informatie hebben gehoord, dat je kan linken aan een bepaalde opdracht."

Was dat niet een trucje van Bernard om de rest op het verkeerde been te zetten? Zo interpreteerde ik 't in ieder geval. Je ziet Lynn ook zo kijken van "huh, heb ik wat gemist?". Volgens mij heeft ie gwn 't ter plekke verzonnen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #112 Gepost op: 4-05-2024, 22:38:43 »
Volgens mij pure bluf van een fanatieke kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #113 Gepost op: 9-05-2024, 10:03:13 »
Senne wil inspelen op Charlotte, en en passant maakt hij duidelijk dat hij zelf ook niet veel heeft gezien. Na Charlotte eruit had iemand anders uit de groep daarna zomaar Senne kunnen nomineren en was de pot weet gehalveerd. Maar niemand die er op in haakt. Is toch gek? :-\\

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #114 Gepost op: 9-05-2024, 10:58:36 »
Senne wil inspelen op Charlotte, en en passant maakt hij duidelijk dat hij zelf ook niet veel heeft gezien. Na Charlotte eruit had iemand anders uit de groep daarna zomaar Senne kunnen nomineren en was de pot weet gehalveerd. Maar niemand die er op in haakt. Is toch gek? :-\\
Is ook gek. Zeker omdat Gillian ook nog Senne aanwees, want die wist niet welk shirt hij droeg.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #115 Gepost op: 9-05-2024, 11:07:08 »
Senne wil inspelen op Charlotte, en en passant maakt hij duidelijk dat hij zelf ook niet veel heeft gezien. Na Charlotte eruit had iemand anders uit de groep daarna zomaar Senne kunnen nomineren en was de pot weet gehalveerd. Maar niemand die er op in haakt. Is toch gek? :-\\

Zo gek is dat niet. Bernard viel meteen Karolien aan, met Lynn in zijn kielzog. Karolien had daar geen verdediging op, alleen wat naar Lynn toe. Dan wijst Senne Charlotte aan, die aangaf alleen Gillian gezien te hebben.
Senne wijst in de richting van Coco en Stephanie, waarna Michaël er voor zorgt dat Stephanie door de mand valt.
Het was dus logisch dat er gekozen werd voor de duidelijke leugenaar Stephanie dan voor Senne.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #116 Gepost op: 9-05-2024, 13:57:39 »
Sommigen schrijven Michaël af voor dit moment. Ik kijk dit nu terug en vind dit een super mols moment.
In afl 1 vertrouwen winnen en super duidelijk hardop met de eer strijken. Terwijl je weet dat je nog superveel uit de pot gaat spelen.

En check zn lichaamstaal ;)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #117 Gepost op: 9-05-2024, 15:14:44 »
Michael laat hier voor de eerste keer zijn ware gezicht zien: ik was in beeld op 37 seconden en duwde toen af. ( gisteren al in hints opgemerkt).
Bij het poppentheater laat hij door zijn vizier niet af te laten, voor de 2 de keer zijn ware gelaat zien. 2 x geeft hij zich als mol open en bloot weten we nu.   ::jaja::

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #118 Gepost op: 9-05-2024, 16:37:45 »
Wat ik me ineens af vroeg vandaag. Wist de mol dat het bij het vraagteken om verdubbelaars ging of zou dit voor hem ook een verrassing zijn geweest.

Maar blijft een gekke opdracht. Senne die aangeeft dat hij denkt dat de vrijstelling in de hoek Coco/Stephanie zit. Michaël die Stephanie ontmaskert. Bernard (die ook aangaf op 37 seconden te hebben gedrukt) blijft dan stil.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #119 Gepost op: 9-05-2024, 18:56:12 »
Wat ik me ineens af vroeg vandaag. Wist de mol dat het bij het vraagteken om verdubbelaars ging of zou dit voor hem ook een verrassing zijn geweest.

Maar blijft een gekke opdracht. Senne die aangeeft dat hij denkt dat de vrijstelling in de hoek Coco/Stephanie zit. Michaël die Stephanie ontmaskert. Bernard (die ook aangaf op 37 seconden te hebben gedrukt) blijft dan stil.
Bernard speelt wel Karolien er al van de eerste keer uit, wanneer de inzet zelfs nog €4000 is...