Auteur Topic: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal  (gelezen 2642 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Gepost op: 3-04-2024, 09:52:07 »
Dit gifjestopic is voor interessante momenten waar het gaat om gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal. Zien we iemand acteren?

Gifjes kan je maken op bijv.: https://ezgif.com/
Je kan ze hosten op bijv.: https://imgur.com/ 

De reacties op de groene schermen in aflevering 2:

Lynn



Coco



Philippe




Hoe vorige mollen op hun groene scherm reageerden was doorgaans subtiel/koeltjes. Opluchting lijkt moeilijk te spelen:

Spoiler: alle mollen sinds 2016 (klik om te tonen/verbergen)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #1 Gepost op: 3-04-2024, 11:38:04 »
Vind hier iig de dames vrij natuurlijk overkomen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2024, 13:19:54 »
Verzamelde gifjes tot nu toe:

Bernard
Leugenaar zit aan zijn neus en zegt "Er kunnen daar 6 mensen hangen he"
 


Charlotte
Verrast/verbaasd als Bernard zegt "Doen we niet he" (kaartjes opduiken)



Gilles de Coster
Als hij gehoord heeft dat Bernard twee verdubbelaars heeft opgedoken. Smuiks: Ben je er blij mee..  Aangezien volgens mij Bernard de mol is....



En daarna het zijn vraagtekens, dusss het.. Bij 'dus' ontsnapt er iets bij Gilles. Gilles heeft nog binnenpret dat mol Bernard verdubbelaars opduikt. Blijkbaar is Bernard niet onder de indruk van die verdubbelaars.



Bernard
Zegt wijselijk niks op de vraag van Gilles 'ben je er blij mee' , maar ziet de humor er wel van in dat Gilles dit zo aan hem vraagt.

« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 13:45:56 door foxhunter »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2024, 17:47:33 »
Als ik het hier zo allemaal bij elkaar zie, vind ik Coco's reactie toch in de buurt komen van de meeste vorige mollen. En ze stond al in de top 4 van mijn verdachtenlijstje.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #4 Gepost op: 4-04-2024, 00:39:00 »
Ik vond haar reactie zo echt dat ze wel een hele goede actrice is of anders niet de mol en vind dit een extra reden om haar af te schrijven.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #5 Gepost op: 4-04-2024, 13:18:20 »
De blik van Senne als Karolien zegt dat de opdracht 2.2 mislukt is en alle voordeel vervalt. Dan staat hij weer op 5. En daarna zijn opluchting als Gilles uitlegt dat de volgorde toch veranderd is en hij op 2 staat.
Karolien: Voordeel vervalt

Gilles: toch voordeel

« Laatst bewerkt op: 9-04-2024, 11:41:41 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2024, 01:00:51 »
Plagerijtje van Gilles: Als laatste duo Coco en ..... Bernard. Hij is toch wel opgelucht hoor. Je zult tenslotte maar buiten spel staan, zoals Lynn.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2024, 11:29:34 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #7 Gepost op: 8-04-2024, 09:09:58 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 3:

Charlotte



Bernard



Senne



Stéphanie

« Laatst bewerkt op: 8-04-2024, 09:14:54 door Heinz »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #8 Gepost op: 8-04-2024, 09:12:00 »
Bij Stephanie geen blik ná groen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #9 Gepost op: 8-04-2024, 09:15:25 »
Nu wel. ::ok::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #10 Gepost op: 8-04-2024, 14:14:59 »
Al tijdens de aflevering viel het mij op dat ik Charlotte hier toch heel zenuwachtig vond ogen wanneer ze haar scherm te zien kreeg. Ik betwijfel toch dat je dat zo goed kan acteren.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #11 Gepost op: 8-04-2024, 21:11:04 »
Charlottes reacties is uitbundiger dan die van de voorgaande mollen. Senne en Bernard houden het weer een stuk kleiner, wat beter in dat straatje past.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #12 Gepost op: 8-04-2024, 21:37:20 »
Charlotte is wel héél opgelucht als Stéphanie als vierde (!) een groen scherm krijgt.
Dat was even spannend zeg.
Is zij de enige die haar al op het spoor is?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2024, 22:21:14 door Molekule »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #13 Gepost op: 9-04-2024, 06:50:53 »
Ze reageert wel heftig idd (en anderen kijken vervolgens meer naar haar dan Stephanie??)

Zou zeker niet de 1e keer zijn dat iemand die de 1e opdracht met de mol deed ver komt (sowieso zit heel team ‘voorwerpen’ er nog steeds in)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #14 Gepost op: 9-04-2024, 09:03:03 »
Het lijken de emoties van een geslaagde all-in.
Het valt op dat we in afl 2 en 3 haar verdenkingen niet meer horen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #15 Gepost op: 9-04-2024, 11:04:17 »
Bernard was bij 3.1 twee keer verkeerd gelopen en 3.3 was ook goed molbaar, door zenuwachtigheid voor te doen, waardoor hun Ape bestempeld werd als de bom-ape. Daartussen zit 3.2. En dat is een vreemde. De omerta, zwijgplicht. Je mond houden betekent geen geld uit de pot en toch is dat precies wat ik denk dat de mol zou doen. Eergevoel van de mol. Een mol houdt zijn mond/koel. Daarnaast gaat die zwemopdracht bij 3.2 met Bernard en Charlotte ook helemaal goed. Mijns inziens veel te goed. Bij De Mol zijn er wel eens opdrachten dat de mol gewoon niet molt om verdenkingen weg te spelen. Ik denk dat dit zo'n opdracht was. Bernard doet het veel te goed. Kan me niet voorstellen dat een kandidaat zo op de kant gaat tikken om Stefanie er op te wijzen dat ze de kant moet aanraken. Hier komt de strenge schoolmeester in Bernard naar voren, die eens iets goed wil doen. Te goed. Kan me niet voorstellen dat een mol langzaam zwemt, de kant niet wil aanraken en dat een kandidaat haar er zo op wijst dat ze het goed moet doen. Stefanie wordt hier verdacht gemaakt door Bernard.


« Laatst bewerkt op: 9-04-2024, 11:09:50 door foxhunter »

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #16 Gepost op: 9-04-2024, 12:40:56 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 3:

Stéphanie



Stéphanie die weer met haar handen d'r gezicht bedekt, alsof ze wat te verbergen heeft. Net als in het filmpje waar de mol moest acteren dat die is uitgekozen als kandidaat. Bij elke andere kandidaat zie ik oprechte opluchting (na een groen scherm).  ::vergroot::

Het is nog vroeg natuurlijk maar er zijn wel een aantal redenen waarom ze de mol zou kunnen zijn  ::tandpastasmiley::

  • In dat stukje waar de mol moet acteren, heb ik gelet op wie zijn gezicht bedekte, aangezien dat een kenmerk van liegen is. Bij Stephanie houdt ze eerst de hand voor haar mond en daarna zelfs beide handen voor haar gezicht.
  • Daarnaast lijkt haar reactie iets te lang te duren voor oprechte verbazing, het ligt er iets teveel boven op. Zie ook dit filmpje over lichaamstaal: https://www.youtube.com/watch?v=UYoBi0EssLE


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2024, 12:47:40 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 3:

Charlotte



Bernard



Senne



Stéphanie



Als je eerst de reacties bekijkt van vorige mollen en het vergelijkt met deze, vind ik Charlotte en ook Bernard te emotioneel reageren.   
 
Senne reageert wat dat betreft wel heel goed mol-achtig, en de reactie van Stephanie kan er ook nog net mee door.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #18 Gepost op: 9-04-2024, 15:37:59 »
Bernard kan zijn lachen niet inhouden in de APO.


Wat zou hij denken: Dat gaat lekker zo?

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Gifjes] van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2024, 21:15:53 »
Bernard kan zijn lachen niet inhouden in de APO.


Wat zou hij denken: Dat gaat lekker zo?

Dat denkt hij zeker. Alleen - LET OP! - dit fragment (waarbij Bernard lacht) hoort bij het moment dat besloten wordt dat er in de foute Ape een bom zit. Je ziet Michael ook een wegwerpgebaar maken. In de montage wordt het op een verkeerde plek gezet en lijkt het alsof dit fragment voor de keuze zit...
Bernard als mol is in zijn nopjes dat de voor hem juiste keuze is gemaakt: er wordt 2800 euro weggespeeld.  ::rofl::