Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 10175 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Bernard
« Gepost op: 7-03-2024, 16:35:54 »


Bespreek hier alles over Bernard
« Laatst bewerkt op: 18-03-2024, 18:20:28 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2024, 21:18:43 »
Mijn schot voor de boeg-mol!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2024, 21:53:56 »
Idem.
Onderwijzer, groene baan van de vlag (mol heeft altijd groen), er stond een onderwijs kaart achter Gilles als de mol moet liegen. Bernard deed dat ook gesloten en kort.
Het fragment afl. 1 zegt Philippe dat hij een andere rol heeft, en Bernard zit op de achtergrond, low-profile.

En hij weet hoe hij geld moet winnen uit een slotmachine, die pot heeft hij alvast leegetrokken.

Maar 5% stemmen in Cafe de mol, hij valt niet op.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2024, 22:23:19 »
Bernard is kennelijk eergisteren voor de tweede keer papa geworden. Ik dacht dat de opnames doorgaans in november plaatsvinden.
Zouden ze het aandurven om de man van een vrouw die zwanger is de Mol te maken, na de toestanden twee jaar geleden?
Bij een zwangerschap kunnen toch altijd complicaties optreden. Reden voor een potloodstreepje door zijn naam wat mij betreft.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2024, 23:29:48 »
Elisabeth werd ook meegenomen en als mol gekozen 3 maanden nadat ze mama geworden was.
Mss niet helemaal hetzelfde, maar als er daar complicaties opgetreden waren...

klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #5 Gepost op: 18-03-2024, 00:09:49 »
Maar dat jaar was er nog geen Mol gekozen. Toen ze daar eenmaal in Vietnam was, was het kindje gezond en wel op de wereld.
Er was dus niet sprake van dat men een hoogzwangere vrouw van tevoren als Mol had gekozen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #6 Gepost op: 18-03-2024, 00:31:59 »
Dat bedoel ik niet, maar een zwangerschap kan even duren om van te herstellen.
Mijn vriendin heeft meer dan 3 maanden nodig gehad om te recupereren.
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #7 Gepost op: 18-03-2024, 10:49:37 »
Aha, op die manier. Tja, ze hebben altijd reservekandidaten voor als er vlak voor de start toch iemand niet mee kan gaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #8 Gepost op: 18-03-2024, 16:06:21 »
De Italiaanse vlag met drie symbolen erop, dat lijkt op een fruitautomaat, waarbij je drie dezelfde symbolen op een rij moet zien te krijgen.
Bernard had het over dat hij in Las Vegas 1080 euro gewonnen had op een slotmachine met 3 vlammende zevens.
Een logische aanwijzing naar Bernard.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #9 Gepost op: 23-03-2024, 18:11:04 »
Het enige bij Bernard dat me tegenhoudt is, dat bij hem alles perfect mols is ingevuld. Weinig emotie, saai, op de achtergrond gehouden, zegt de juiste dingen, wordt als kandidaat geprofileerd met dubbele beelden, nooit als mol.
Een beetje teveel van het goede zeg maar. En bij de anderen heb ik helemaal geen mol gevoel. Hooguit zou kunnen tot waarschijnlijk niet.
Nou ja, we gaan op reis naar Sicilië en zien wel of we nog verrast worden.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2024, 20:20:52 door foxhunter »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #10 Gepost op: 23-03-2024, 19:47:41 »
Het enige bij Bernard dat me tegenhoudt is, dat bij hem alles perfect mols is ingevuld. Weinig emotie, saai, op de achtergrond gehouden, zegt de juiste dingen, wordt als kandidaat geprofileerd met dubbele beelden, nooit als mol.
Een beetje teveel van het goede zeg maar. En bij de anderen heb ik helmaal geen mol gevoel. Hooguit zou kunnen tot waarschijnlijk niet.
Nou ja, we gaan op reis naar Sicilië en zien wel of we nog verrast worden.
Misschien denk je te moeilijk?  ;D

Bernard is voor mij de enige die mij tot nu toe mol-vibes geeft. En hij past dus inderdaad mooi in het plaatje.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2024, 10:36:29 »
Die Bernard, mijn schot-voor-de-boeg-mol, is een geweldige kandidaat-mol!

Gilles zit in dit filmpje (https://www.goplay.be/video/de-mol/gilles-zit-alleen-aan-lege-tafel) aan een lege tafel, voordat het avontuur begint. Een leerkracht zit, voordat de lesdag begint, ook in een klas met lege stoeltjes...

Dan het filmpje waar het gaat over 'de nerveuze tic'. Bernard zegt dat hij wegkijkt als hij liegt. Vervolgens kijkt hij bij het filmpje waar Gilles vraagt of je de mol bent, recht in het gezicht van Gilles nadat hij gezegd heeft het niet te zijn. Hoe komisch als Bernard de mol daadwerkelijk is! Je maakt een leugen over wegkijken en kijkt bij een leugen volop iemand aan. Da's mollen! Dat gaat (als hij de mol is) na de bekendmaking leuke beelden en reacties geven.

En zijn 'Op-de-mol-jaag-techniek': Bernard gaat veel vragen stellen om de mol te ontmaskeren. Ook vreemd dat hij niet zegt dat hij de kandidaten allemaal vragen gaat stellen om zo reacties te ontlokken. Nee, hij gaat de mol allemaal vragen stellen. En hoe weet jij dan dat je de mol voor je neus hebt??? Vreemde manier van spreken.
En trouwens, zolang jij maar vragen stelt en ze jou als mol maar geen vragen gaan stellen, hè? Dan is dat best! Een prima tactiek voor een mol.

Ik ga voorlopig goed op hem letten  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 24-03-2024, 15:01:45 door ThaStayFan »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #12 Gepost op: 25-03-2024, 21:44:53 »
Gewoon omdat ie te leuk is. Bernard in Ghostbusters. Sorry, maar ik zie hem erin...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #13 Gepost op: 25-03-2024, 22:31:28 »
Toen hij bij opdracht 3 aan het verzinnen sloeg dat er in het filmpje nuttige info zat over een aankomende opdracht, verwachtte ik dat hij zijn hand overspeelde en het gedaan was. Maar gek genoeg lieten anderen (Lynn!) hem ermee wegkomen. Dan is het knap gespeeld.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2024, 22:48:15 »
Bernard verdenk ik vooralsnog niet. Waarom zou je als mol twee verdubbelaars nemen en daarover ook opvallend liegen? Een mol wil eerst vertrouwen winnen en gaat niet snel zichtbaar liegen (daarom streepte ik Fons terecht door in WIDM). Bovendien maakte hij de olijvenplukkers gemakkelijker om twee foute tonnen tegelijkertijd omver te gooien.

Bernard zie ik als een kandidaat die veel geld in de pot wil brengen en zich tegelijkertijd verdacht maken (en wellicht ver zal komen).
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 22:50:58 door Luc »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2024, 22:58:19 »
Bernard verdenk ik vooralsnog niet. Waarom zou je als mol twee verdubbelaars nemen en daarover ook opvallend liegen? Een mol wil eerst vertrouwen winnen en gaat niet snel zichtbaar liegen (daarom streepte ik Fons terecht door in WIDM). Bovendien maakte hij de olijvenplukkers gemakkelijker om twee foute tonnen tegelijkertijd omver te gooien.

Bernard zie ik als een kandidaat die veel geld in de pot wil brengen en zich tegelijkertijd verdacht maken (en wellicht ver zal komen).

Hoewel ik Bernard als schot voor de boeg mol had, doet dit me ook twijfelen. Ook krijgt hij als mol door de verdubbelaars in bezit te hebben juist extra ogen op zich gericht. Plus als mol blijf je altijd in het spel, dus de verdubbelaars ook. Natuurlijk kan je er een aantal kwijtspelen onderweg, maar lang niet alles.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2024, 23:51:11 »
Hoewel ik Bernard als schot voor de boeg mol had, doet dit me ook twijfelen. Ook krijgt hij als mol door de verdubbelaars in bezit te hebben juist extra ogen op zich gericht. Plus als mol blijf je altijd in het spel, dus de verdubbelaars ook. Natuurlijk kan je er een aantal kwijtspelen onderweg, maar lang niet alles.

de verdubbelaars wisselen elke aflevering van eigenaar. Hij houdt ze zeker niet.
Als hij de mol is, en hij zou mogen kiezen aan wie hij ze doorgeeft, best aan iemand die hem totaal vertrouwt. Kans bestaat dat ze dan uit het spel gaan.
klaar voor de strijd

Offline CX gamer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #17 Gepost op: 26-03-2024, 22:37:05 »
In de intro reageerde de mol met "absoluut". Later, in dezelfde kamer, op 57:45 reageerde Bernard met "absoluut". (Philippe deed dat ook anderhalve minuut later). Denk niet dat dit op zich zo een populair woord is.

Hij had ook een blauwe T-shirt aan. Het kleurenthema van aflevering 1 is blauw-geel. Zijn angst (kwallen) zat ook in een blauwe ton.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #18 Gepost op: 26-03-2024, 23:18:04 »
Hoewel ik Bernard als schot voor de boeg mol had, doet dit me ook twijfelen. Ook krijgt hij als mol door de verdubbelaars in bezit te hebben juist extra ogen op zich gericht. Plus als mol blijf je altijd in het spel, dus de verdubbelaars ook. Natuurlijk kan je er een aantal kwijtspelen onderweg, maar lang niet alles.
We weten van GDC dat de beheerder van de verdubbelaars deze net vóór de executie moet overdragen aan een kandidaat naar keuze. Als Bernard de mol is en ervan uitgaande dat de mol weet de test het slechtst heeft gemaakt, dan kan het einde oefening zijn voor de verdubbelaars na aflevering 2.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #19 Gepost op: 27-03-2024, 00:33:43 »
Exact mijn gedachte, martinj.  En we weten niet of er nog  veel verdubbelaars  in het spel komen dus met de gedachte dat de mol dit allemaal al weet , laat het me wat anders twgen bernard aankijken .

Nadeel van die gedachte is wel dat het op gaat vallen , al kun je het altijd op brute pech gooien