Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 10188 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #80 Gepost op: 9-04-2024, 13:37:51 »
Bernard schrijf ik volledig af. Als je al per se zo snel controle wil over de verdubbelaars, dan ga je die niet inzetten in een aflevering waar 5000 euro (dus 10000) verdiend kan worden en waar je als kandidaat ook nog lange tijd buitenspel staat. De opdracht had prima kunnen slagen, zou toch wel een fiasco zijn geweest voor de mol.

Een tweede reden is dat als je als mol jezelf kiest om te zwijgen, dan zorg je er wel voor dat je toch je mond voorbij praat. Anders had je beter iemand anders kunnen kiezen, nu levert het gewoon 500 euro op.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #81 Gepost op: 9-04-2024, 13:47:08 »
Akkoord. Je zet die verdubbelaar niet in in een opdracht waar je 5000 kan verdubbelen naar 1000. Ook dat hij weigerachtig stond op de knop te drukken was al heel onmols. Toch een potloodkruis door Bernard.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #82 Gepost op: 9-04-2024, 14:17:26 »
Afl.3. Bernard maakt de dames wakker. Als Lynn vraagt aan Coco 'Hoe is het met de heimwee?" Lynn en Coco vertellen over hun verlangen naar het thuisfront, Coco met mama op Mallorca, en Lynn over haar zoontje. Bernard zit heel veel begrip te tonen, een luisterend oor, geeft Lynn complimenten en dat hij zelf ook iets voor Flo had moeten achterlaten. Was hij stiekem ook op zoek naar de verdubbelaars?
Toevallig komt na 3.2 het moment dat het zwijgen doorbroken mag worden doordat het thuisfront even wil bellen.
Wat is Bernard toch vriendelijk en sociaal. Alleen bij het schoolzwemmen vond ik hem wel een strenge meester.

Akkoord. Je zet die verdubbelaar niet in in een opdracht waar je 5000 kan verdubbelen naar 1000. Ook dat hij weigerachtig stond op de knop te drukken was al heel onmols. Toch een potloodkruis door Bernard.
Bernard is een gokker. Maar ach waar 5000 euro nul euro blijkt, twee keer nul is nog steeds nul he. In extra materiaal gaf Bernard al aan niet onder de indruk te zijn van de verdubbelaars. En hoezo zou Bernard verdacht zijn, die verdubbelaars is toch alleen maar goed? Het inzetten van de verdubbelaar naar 10000 euro is toch alleen maar goed. Ogenschijnlijk doet Bernard heel veel goed, zoals bij de doos van Pandora. En bij 3.2 weer heerlijk onverdacht. Je kan niet altijd mollen he.

Bernard schrijf ik volledig af. Als je al per se zo snel controle wil over de verdubbelaars, dan ga je die niet inzetten in een aflevering waar 5000 euro (dus 10000) verdiend kan worden en waar je als kandidaat ook nog lange tijd buitenspel staat. De opdracht had prima kunnen slagen, zou toch wel een fiasco zijn geweest voor de mol.

Een tweede reden is dat als je als mol jezelf kiest om te zwijgen, dan zorg je er wel voor dat je toch je mond voorbij praat. Anders had je beter iemand anders kunnen kiezen, nu levert het gewoon 500 euro op.
Bernard is totaal niet onder de indruk van de verdubbelaars en zet ze in tot zijn eigen voordeel, hij lijkt het nml. goed te doen.

Charlotte speelt zich deze aflevering in de kijker door de omerta te verbreken. Een mol gaat dat zeker niet doen. Charlotte, Michael en Coco waren niet voor niets gekozen voor de omerta, het zijn flapuiten. En Bernard steekt er weer goed tegen af.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2024, 14:25:46 door foxhunter »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #83 Gepost op: 9-04-2024, 14:34:12 »
Ik snap niet echt wat je bedoelt met "onder de indruk". Ongeacht zijn indruk kan er 5000 extra verdiend worden dankzij zijn keuze. Voor een mol met voorkennis is wel heel erg raar. Wat het nog erger maakt is dat je in die opdracht als mol 75% van de tijd buitenspel staat. Als de andere kandidaten de opdrachtjes goed doorhebben kan je er helemaal niets aan doen dat er 10000 verdiend wordt.

Hij heeft zichzelf behoorlijk verdacht gemaakt door zijn gedrag omtrent de verdubbelaars (twee opduiken, liegen om ze te kunnen beheren). Dat blijkt wel in de bomopdracht. Niet handig voor een mol, maar goed, het kan een strategie zijn om er eentje op een slim moment in te zetten. Maar dit was zo ongeveer het slechtste moment voor een mol.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #84 Gepost op: 9-04-2024, 20:55:28 »
Charlotte speelt zich deze aflevering in de kijker door de omerta te verbreken. Een mol gaat dat zeker niet doen. Charlotte, Michael en Coco waren niet voor niets gekozen voor de omerta, het zijn flapuiten. En Bernard steekt er weer goed tegen af.
Ik heb zo het gevoel dat jij alles aanpast in functie van Bernard als mol in plaats van andersom, zoals het zou moeten. Waarom zou je jezelf als mol de omerta opleggen om er dan niets mee te doen, evenals met de opdracht in het zwembad. Dan kan je beter een andere kandidaat aanduiden waarvan je verwacht dat die wel gaat spreken...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #85 Gepost op: 10-04-2024, 22:13:50 »
Bernard in afl. 1 bij het duiken en de verdubbelaars pakken: gaan we niet doen he. En vervolgens pakt hij ze wel.
Bernard in de Apo tegen Michaël: zij gaan waarschijnlijk de aanval kiezen en zeggen: zij liegen dit en dat. Daar gaan we niet in meegaan. Om vervolgens precies het tegenovergestelde te doen, het  was Bernard die helemaal opgefokt was in de Apo.
Ik ga dit een Bernaardje noemen. Het tegenovergestelde zeggen van wat je gaat doen.

Zou me ook niet verbazen als Bernard bij het naar de auto lopen bij Michaël geopperd had dat ze samen eens een opdracht moesten doen en kijk eenmaal beneden vind Bernard een kaartje op de ruit en de interactie om samen een opdracht te doen daarna tussen Michaël en Bernard verloopt vlot, alsof het een vervolg is van eerder gesprek.

Overigens zou ik als mol in een apo willen zitten, al was het alleen al om de unieke ervaring om op Sicilië in zo’n ding te rijden en van het leven te genieten.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2024, 22:20:01 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #86 Gepost op: 10-04-2024, 22:25:05 »
Ik heb zo het gevoel dat jij alles aanpast in functie van Bernard als mol in plaats van andersom, zoals het zou moeten. Waarom zou je jezelf als mol de omerta opleggen om er dan niets mee te doen, evenals met de opdracht in het zwembad. Dan kan je beter een andere kandidaat aanduiden waarvan je verwacht dat die wel gaat spreken...
Dat klopt want Bernard is de mol. Wat niet klopt is ‘dat het zo zou moeten’ . Dat is pas de wereld op zijn kop. Probeer het verhaal achter de gebeurtenissen te ontdekken en niet op iedere slak zout te leggen. Dat is niet zon prettig gezicht om te lezen.
3.1 twee keer fout gelopen, geen tweeduizend euro.
3.3 Bernard doet een Bernaardje en molt de opdracht.
3.2 De mol was vrij en toont trots (letterlijk) dat hij geld heeft verdiend en speelt even wat verdenkingen weg.
Zo simpel is het.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #87 Gepost op: 10-04-2024, 22:37:42 »
Dat klopt want Bernard is de mol. Wat niet klopt is ‘dat het zo zou moeten’ . Dat is pas de wereld op zijn kop. Probeer het verhaal achter de gebeurtenissen te ontdekken en niet op iedere slak zout te leggen. Dat is niet zon prettig gezicht om te lezen.
3.1 twee keer fout gelopen, geen tweeduizend euro.
3.3 Bernard doet een Bernaardje en molt de opdracht.
3.2 De mol was vrij en toont trots (letterlijk) dat hij geld heeft verdiend en speelt even wat verdenkingen weg.
Zo simpel is het.
Bernard IS de mol? Laten we daar misschien eerst even de uitslag voor afwachten. Ik zeg niet dat het niet zo is, ik zeg wel dat je misschien beter met een iets meer open blik kan kijken omdat je anders andere verdachte dingen uit het oog verliest. Bernard lijkt mij trouwens eerder een kandidaat die door veel andere kandidaten verdacht wordt waardoor die naar huis moeten, maar die misschien wel zelf de mol in het vizier heeft. In opdracht 2 geeft Bernard zichzelf als mol dan zogezegd zwijgplicht om die totaal niet te benutten, beetje vreemd vind ik toch.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #88 Gepost op: 11-04-2024, 05:12:50 »
Bernard IS de mol? Laten we daar misschien eerst even de uitslag voor afwachten. Ik zeg niet dat het niet zo is, ik zeg wel dat je misschien beter met een iets meer open blik kan kijken omdat je anders andere verdachte dingen uit het oog verliest. Bernard lijkt mij trouwens eerder een kandidaat die door veel andere kandidaten verdacht wordt waardoor die naar huis moeten, maar die misschien wel zelf de mol in het vizier heeft. In opdracht 2 geeft Bernard zichzelf als mol dan zogezegd zwijgplicht om die totaal niet te benutten, beetje vreemd vind ik toch.
Ik denk aan de silence disco in afl. 3 ook, destijds eindeloos gespeurd naar molacties, maar nee, de mol was een dagje vrij. Niks vreemds aan.

Bernard verraad zich zelf met het Bernaardje. Zeggen: ‘We gaan gewoon rustig blijven’  en het dan vervolgens niet doen. Toen hij het zei wist hij al dat hij dat juist niet ging doen, omdat zij niet gekozen zouden worden als winnaar als ze onrust uitstraalden in de apo.

Bij de maffia opdracht heel simpel de koffers niet gevonden. Je moet wel op die plek terecht komen he. En dan begint het: ik heb geen oriëntatie. Hij heeft zijn smoesjes klaar. Te klaar.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2024, 10:45:17 door D*N, Reden: Persoonlijke aanval verwijderd »

Online Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #89 Gepost op: 11-04-2024, 07:17:21 »
Ik vind het vorige bericht niet echt vriendelijk overkomen. Het klinkt alsof iedereen overtuigd moet worden van jouw mening, maar daar gaat het toch niet om? Iedereen deelt hier zijn bevindingen en trekt daar andere conclusies uit. Dat is toch oké? Dat mag op een forum. En zolang we de uitslag nog niet kennen, heeft er niemand gelijk of ongelijk. Ik zou het prettig vinden als er op die manier gecommuniceerd wordt op dit forum.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #90 Gepost op: 11-04-2024, 10:46:14 »
Wat Soes zegt ^ ::jaja::. Persoonlijke aanvallen hebben geen plaats in deze discussie. Daarbij wil ik ook vragen om niet twee berichten na elkaar te plaatsen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #91 Gepost op: 11-04-2024, 11:33:09 »
Ik kan zeker meekomen dat een Bernaardje opvoeren ook een valide mol tactiek kan zijn in de Ape. Als je gewonnen hebt net zo'n zenuwpees zijn dat de rest denkt: oh maar zij zijn aan het liegen dus de anderen hebben gewonnen.

Dan maak je ideaal gebruik van het feit dat de groep jou al niet vertrouwt. Toch staat dat voor mij dan haaks op de dagboeken van de mol waarin naar voren komt dat de mol wel vertrouwd wordt door de groep. En dus zie ik Bernard ook meer als bliksemafleider voor de echte mol. Prima kandidaat en grappig om hem in uniform als Pieter Post te zien ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #92 Gepost op: 11-04-2024, 12:23:09 »
Dan maak je ideaal gebruik van het feit dat de groep jou al niet vertrouwt. Toch staat dat voor mij dan haaks op de dagboeken van de mol waarin naar voren komt dat de mol wel vertrouwd wordt door de groep. En dus zie ik Bernard ook meer als bliksemafleider voor de echte mol.


Ja, die zat dan ook naast hem in de Ape en had bij de verdeling van de auto's erg zijn best gedaan om met Bernard in een auto terecht te komen. Briljante actie van de Mol.
Zou Bernard daar al door hebben gehad dat hij gebruikt werd?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #93 Gepost op: 11-04-2024, 14:22:26 »
Ik gun iedereen zijn tunnel, maar Bernard is eigenlijk de enige kandidaat die volledig af te schrijven valt. De verdubbelaar inzetten voor de 5000 opdracht is echt de slechtst denkbare situatie voor een mol. Ten eerste is 5000 euro veel geld, en gezien het "alles of niets" is kan het best verdiend worden. Ten tweede sta je als mol 75% van de tijd buitenspel. Je kan ook helemaal niet goed mollen want je bent altijd met z'n tweeën. Zijn gedrag omtrent de verdubbelaars past dus niet echt bij een mol. Het past wel perfect bij een fanatieke kandidaat. Veel verder hoeven we het niet te zoeken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #94 Gepost op: 11-04-2024, 14:37:53 »
Ik gun iedereen zijn tunnel, maar Bernard is eigenlijk de enige kandidaat die volledig af te schrijven valt. De verdubbelaar inzetten voor de 5000 opdracht is echt de slechtst denkbare situatie voor een mol. Ten eerste is 5000 euro veel geld, en gezien het "alles of niets" is kan het best verdiend worden. Ten tweede sta je als mol 75% van de tijd buitenspel. Je kan ook helemaal niet goed mollen want je bent altijd met z'n tweeën. Zijn gedrag omtrent de verdubbelaars past dus niet echt bij een mol. Het past wel perfect bij een fanatieke kandidaat. Veel verder hoeven we het niet te zoeken.
Dat heb ik al vaker van je gelezen. Heb je ondertussen al even gegoogled naar wat ‘onder de indruk zijn’  betekent, want deze opmerking had ik al beantwoord, het heeft geen zin om dit nog een keer te plaatsen, als je een klein beetje moeite wilt doen om de zeer gangbare uitdrukking ‘onder de indruk zijn’ even te begrijpen.
Bernard, blijkt ook uit het extra materiaal waarin de mol niet liegt, is niet onder de indruk van verdubbelaars en gebruikt ze daarom als dekmantel voor een ideale kandidaat. Lijkt een terugkerend fenomeen, leg een klein hobbeltje, rood scherm voor de mol of zo en hoe groot was de verbazing toen er gewoon geld werd weggespeeld door de mol in die opdracht. Nu dus de verdubbelaars, die zijn voor de bühne. Twee keer nul is nog steeds nul, dus er veranderd niks.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #95 Gepost op: 11-04-2024, 14:51:19 »
Laten we er geen semantisch spelletje van maken. Of Bernard "onder de indruk" is of niet, zijn acties hebben nog steeds consequenties. Laten we daar naar kijken.

Het is inderdaad zo dat er niks verdiend is door zijn verdubbelaar. Mijn punt is dat dat best had gekund. De kandidaten zaten behoorlijk wat aan te rommelen (niet met Senne communiceren oa), maar kwamen uiteindelijk slechts een paar minuten tekort. Het lijkt mij verder onmogelijk voor Bernard om deze opdracht altijd eigenhandig te laten mislukken. Je staat 75% van de tijd simpelweg niets te doen.

Oftewel 1) haalbare opdracht,  2) een mol kan niet eigenhandig de boel laten mislukken en 3) het gaat om veel geld. Dan maak ik de optelsom dat je als mol hier absoluut geen verdubbelaar wil inzetten.

Je kan natuurlijk altijd zeggen dat hij dit deed om niet verdacht over te komen. OK, accepteer ik. Dan kunnen we toch zeker vaststellen dat dit geen effect heeft gehad. In de bomauto wordt hij nog steeds niet vertrouwd en aangeduid als "manipulator".

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #96 Gepost op: 11-04-2024, 15:11:41 »
Mogelijkheden genoeg hoor.
Bijvoorbeeld 4 goede kaarsen aansteken en de vijfde fout, dat kost weer heel tijd.
Of je gaat zelf naar boven en gaat daar tijd lopen rekken.

Viel me trouwens op dat Senne toen hij beneden kwam werd begroet door Bernard met: En, tienduizend euro? Hij werd meteen verantwoordelijk gemaakt voor het verlies, alsof het zijn schuld was.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #97 Gepost op: 11-04-2024, 15:17:05 »
Je kan zeker mollen, maar met mate. Als je kaars uit is moet je afwachten hoe de overige 6 kandidaten om de beurt gaan proberen om de opdracht te laten slagen, zonder dat je er iets aan kan doen. Geen fijne situatie voor een mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #98 Gepost op: 11-04-2024, 15:17:46 »
Of je gaat zelf naar boven en gaat daar tijd lopen rekken.

Dat heb je dus niet in de hand hé? Voor hetzelfde geld laat Senne juist als jij naar boven wilt de ventilators weer een tijd op volle toeren draaien. Dus nee, ik ben het met NVR_95 eens: de Mol gaat de verdubbelaar niet inzetten bij een opdracht die zomaar 10.000 euro zou kunnen opleveren. Bernard is dan ook het typische voorbeeld van een bloedfanatiek kandidaat die er alles aan doet om verder te komen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #99 Gepost op: 11-04-2024, 15:23:47 »
Toch was het ook wel erg opvallend geweest als Bernard de verdubbelaar niet in had gezet. Welke kandidaat laat een kans op 10.000 euro nou lopen? Veel hoger worden te verdienen bedragen niet.