Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire  (gelezen 6269 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Gepost op: 31-03-2024, 19:30:26 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 2.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 20:49:44 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2024, 21:40:49 »
Heel veel gedachten hierbij maar vroeg me vooral af of t voor mol gunstig is bij de 100% te staan en dan niet boven te raken zodat kandidaten zeker met dat bord in de weer gaan?

Vroeg me ook af of we écht zagen dat Senne de iPad niet kon halen met zijn ketting.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2024, 21:47:17 »
Laat de opdracht nog even bezinken voor ik commentaar ga geven, maar complimenten voor de topictitel geef ik nu al!
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2024, 21:50:58 »
Slim, Mvnl!

Ik vond wel dat er veel bordjes verhangen werden voor mensen die maar drie mensen hoeven te verplaatsen, of leek dat maar zo?

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2024, 21:52:44 »
Slim, Mvnl!

Ik vond wel dat er veel bordjes verhangen werden voor mensen die maar drie mensen hoeven te verplaatsen, of leek dat maar zo?

Ja daar vond nog een heel ‘hoe gaan jullie ze hangen?’ overleg plaats.

Ik moet nog eens terug kijken in hoeverre tempo van aan tafel plaatsnemen invloed had op de duo’s en dus originele posities op t bord

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2024, 22:47:58 »
Senne had dusdanige invloed dat op het juiste moment gaan douchen nog best een molactie kan zijn geweest.

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2024, 23:18:06 »
Wat mij opviel, maar ik kan ook wel al in een tunnel terecht gekomen zijn, is het taalgebruik van Senne.

Zijn voornaamste taal was de ventilator afzetten en de medekandidaten de tips geven van wie ze het kaarsje niet mochten aansteken. Telkens hij iemand sprak zei hij dat hij ‘een bord zag met een waaier en een knop’. Bij het woord ‘waaier’ denk ik niet direct aan een ventilator, misschien wel sneller als je al door een heel kasteel loopt met ventilators maar toch. Je merkt ook dat het woord waaier vaak verkeerd of niet opgepikt wordt. Zelf kom ik ook uit hetzelfde dorp als Senne en ‘waaier’ is hier echt niet zo gangbaar voor een ventilator. Ik had ook direct die opmerking gegeven tijdens het spel. Het meest opmerkelijke is dan dat hij erna, net buiten aan het kasteel, wel iets riep van ‘en ik zat daar alleen met een ventilator’ dus dan zegt hij het wel zo.

Kan ook een kandidaten molactie zijn maar het viel me wel erg op.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2024, 23:30:02 »
Slim, Mvnl!

Ik vond wel dat er veel bordjes verhangen werden voor mensen die maar drie mensen hoeven te verplaatsen, of leek dat maar zo?
In cafe de mol lieten ze zien dat zo ongeveer iedereen op een andere plaats hing. Dus ze hebben niet alleen de bordjes verhangen die nodig waren voor hun eigen namen. Dan is het wel opvallend dat Lynn onderaan terecht is gekomen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2024, 23:31:14 »
Echt een typische opdracht van De Mol, zat heel goed in elkaar. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2024, 23:38:00 »
Mee eens. Hoe komen ze er toch op.  ::rofl:: Het is wel een beetje onhaalbaar zeker als er nog 5 minuten gediscussieerd gaat worden over de volgorde van kans op persoonlijk voordeel. Maar ondanks dat zeker wel genoten  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2024, 00:02:00 »
Ik denk niet dat ze veel aan die "wetboeken" hadden. En er staan tekeningen in.  ::rofl::

Ik lees zinnen als (met google translate vertaalt):

disteso sul letto in un alberghetto di moat
liggend op bed in een klein slotgrachthotel

si annoiava. Nelle serimane transorse da quand'era tornato
hij verveelde zich. In de weken die zijn verstreken sinds hij terugkwam

Correva voce che la CIA
Er ging een gerucht dat de CIA

addestrare gli anticomunisti in cambodgia
anticommunisten opleiden in Cambodja

Verder lees ik nog de naam Shannon.




Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2024, 00:03:07 »
Mee eens. Hoe komen ze er toch op.  ::rofl:: Het is wel een beetje onhaalbaar zeker als er nog 5 minuten gediscussieerd gaat worden over de volgorde van kans op persoonlijk voordeel. Maar ondanks dat zeker wel genoten  :)
Ik vond het zeker niet onhaalbaar. De kandidaten (en mogeijk de mol) hebben bij de eerste 2 opdrachtjes gewoon ontzettend lopen kloten. Dat duurde zo lang allemaal.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2024, 00:08:46 »
Je merkt ook dat het woord waaier vaak verkeerd of niet opgepikt wordt. Zelf kom ik ook uit hetzelfde dorp als Senne en ‘waaier’ is hier echt niet zo gangbaar voor een ventilator. Ik had ook direct die opmerking gegeven tijdens het spel. Het meest opmerkelijke is dan dat hij erna, net buiten aan het kasteel, wel iets riep van ‘en ik zat daar alleen met een ventilator’ dus dan zegt hij het wel zo.

Grappig, maar ik denk bij waaier juist wel gelijk aan een ventilator, maar ik kom dan ook uit Dordrecht waar het wel een heel normaal woord voor ventilator is. Ik denk dat ik het zelfs vaker gebruik dan ventilator.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2024, 00:10:26 »
Ik vond het zeker niet onhaalbaar. De kandidaten (en mogeijk de mol) hebben bij de eerste 2 opdrachtjes gewoon ontzettend lopen kloten. Dat duurde zo lang allemaal.
Helemaal mee eens, ik heb hier nu al meermaals gelezen dat deze opdracht onhaalbaar zou zijn, maar dat is toch niet waar. De kandidaten hebben hier gewoon enorm geflaterd en het zichzelf dubbel zo moeilijk gemaakt door Senne tot over de helft van het spel gewoon te negeren. Ze zien soms de ventilatoren afgaan, maar vragen zich dan niet af hoe dat komt en welke rol Senne in dit spel kan hebben. Hier hebben ze zichzelf echt de das omgedaan en dat op het moment dat er door de verdubbelaar €10.000 op het spel stond.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2024, 00:29:09 »
Erg onmols van Lynn om random (en dan ook nog eens de goede) wetten te nemen bij die eerste deelopdracht. Daar moest je dus gewoon gokken en geen tijd verliezen met boeken proberen lezen.

Bij dat 2e deel onmols van Michaël om de volgende groep erop te wijzen dat ze met Senne kunnen overleggen. Charlotte gaat hier tegenin en zegt dat dit tijdsverlies is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2024, 01:41:19 »
De positie van Senne lijkt me toch niet waar de Mol wil zitten bij deze opdracht, dus wist de Mol dat hij/zij niet als laatste bij het ontbijt moest verschijnen. Moeten we misschien nog eens goed kijken naar volgorde van binnenkomst bij het ontbijt?

Karolien
Stephanie
Coco
Bernard
Philip
Michaël
Lynn
Charlotte
Senne

De Mol gaat vast niet als eerste zitten en aangezien dat Karolien was en die een rood scherm kreeg, klopt dat. De Mol zal het er ook niet op aan laten komen, dus kunnen we ook wel voorzichtig een potloodstreep door Lynn en Charlotte zetten. Een vette streep kan door Senne.

Dus blijven over: Stephanie, Coco, Bernard, Philip en Michaël.

Door Bernard heb ik al een potloodstreep gezet, vooral door zijn inzet van de verdubbelaar.
Voor mij zijn er dus nog twee dames en twee heren over. Waarbij ik niet echt geloof in Stephanie. Dus voorlopig het trio Coco, Philip en Michaël, waarbij ik de laatste het meeste in de gaten hou.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2024, 08:32:28 »
De positie van Senne lijkt me toch niet waar de Mol wil zitten bij deze opdracht, dus wist de Mol dat hij/zij niet als laatste bij het ontbijt moest verschijnen.

Dat was ook mijn eerste gedacht. Aan de andere kant kun je met een opdracht die 5000€ waard is, er wel vanuit gaan dat de verdubbelaar hier ingezet zal worden. Bovenin de toren heb je dan als enige de hele tijd grote invloed op het spel.

Het valt me toch op dat Senne dat eerst voor zichzelf een ‘ventilatorke’ noemt, wanneer hij het ziet, maar dan vaag over ‘een houten constructie met knop en waaier’ spreekt. Daarnaast ziet hij de zwarte zinnetjes pas nadat hij al 40 minuten opgesloten zit in een behoorlijk lege ruimte. Toch 2 acties die ervoor zorgen dat alles net een stuk te traag gebeurt.

10000€ vermijden, maar wel ervoor zorgen dat ze nog net op tijd bij het bord raken om dat, voor volgende proef, cruciale spelelement te introduceren.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2024, 08:38:32 »
10000€ vermijden, maar wel ervoor zorgen dat ze nog net op tijd bij het bord raken om dat, voor volgende proef, cruciale spelelement te introduceren.

Dat laatste is wel een goed punt, al lijkt het lijntje tussen 'de groep wel boven krijgen, maar net niet op tijd' me wel heel dun (wel t makkelijkst voor degene die misschien stiekem wel de ipad kan bekijken). Maar het was idd voor het spelverloop eigenlijk wel nodig een duo boven te krijgen

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2024, 09:09:49 »
Geniale opdracht. Het idee is zo origineel en toch ook zo simpel tegelijk en de uitvoering was prachtig. Met die lampen bij de ventilatoren en de spannende muziek etcetera werden de ventilatoren ineens hele enge vijanden.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2024, 09:12:22 »
Geniale opdracht. Het idee is zo origineel en toch ook zo simpel tegelijk en de uitvoering was prachtig. Met die lampen bij de ventilatoren en de spannende muziek etcetera werden de ventilatoren ineens hele enge vijanden.

Ja plus de setting.. alles eraan oogde duur en filmisch, terwijl t met gemak ook had kunnen ogen als 'loods met paar ventilatoren' op zijn Wonka Experience.