Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 2974 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Aflevering 7
« Gepost op: 5-05-2024, 19:47:54 »
Bespreek hier alles van de zevende aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 7
« Reactie #1 Gepost op: 5-05-2024, 21:15:09 »
BRILJANT! Beste aflevering ooit. Man, man, wat is dit programma toch goed!    ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #2 Gepost op: 5-05-2024, 21:16:29 »
Briljante aflevering. Chapeau.  ::bravo:: ::respect:: ::respect::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #3 Gepost op: 5-05-2024, 21:17:07 »
Hele goede aflevering! Beide opdrachten zaten goed in elkaar, top!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #4 Gepost op: 5-05-2024, 21:18:07 »
Afleveringen met twee opdrachten vind ik zelf altijd wat minder, maar deze aflevering toont het tegendeel. Twee schitterende opdrachten met heel veel lagen, fantastisch wederom!  ::bravo::

Wel weer het eerste scherm meteen rood en Michaël heeft z'n scherm nog niet één keer gezien, wat zit hier achter?
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 00:00:43 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7
« Reactie #5 Gepost op: 5-05-2024, 21:24:48 »
Perfecte aflevering.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #6 Gepost op: 5-05-2024, 21:29:39 »
Enigen minpuntje is dat alweer iemand die ik niet verdenk afvalt en ik dus alweer niks wijzer word...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #7 Gepost op: 5-05-2024, 21:33:59 »
Wat een geweldige aflevering! Hilarisch...  ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 7
« Reactie #8 Gepost op: 5-05-2024, 21:34:19 »
Hier komt zuurpruim weer... Al valt het deze keer wel mee. Het waren 2 ijzersterke opdrachten die allebei echt de kern van het programma pakken. En dat leert ons ook, dat een aflevering best uit twee opdrachten kan bestaan. Zeker als ze zo mooi uitgedacht zijn als deze.

1e opdracht, was bijna weer De Mol tradizionale. Lokale aangelgenheid verwoven in de opdracht. Al was de zij opdracht van het stappen tellen een beetje mwah. Het dilemma met de bobbelbak was dan een ::) moment. Al weet ik niet hoeveel stappen er tussen de huifkar en de step hadden gezeten. Dus hiervoor krijgen ze een pass  :P. Wel hulde dat de programmamakers het dus weer voor elkaar weten te krijgen om de prijs van een hulpmiddel buiten vaste kaders te zetten.

2de opdracht is vrijwel gekopiëerd van WidM17, maar dat kan best als het een goede opdracht is/was. Al moet ik wel zeggen dat ik het een beetje té vond qua verhalen. Oké het is natuurlijk entertainment waarde ten top, maar ik zelf zonede op een gegeven moment uit. "Het zal wel waar zijn, want het is zo ongeloofwaardig."  Zeker omdat ze er zelf ook geen keuze in hadden om te liegen of niet. Ik vermoed dat daardoor veel scherper op de snede gespeeld had kunnen worden als dit wel het geval zou zijn. Dus waarbij ze in de eerste opdracht voor mijn gevoel minder scherpe kaders hadden, was het hier bepaald per auto wat er ging gebeuren.
Nogmaals het is 7 jaar later nog steeds een fantastische opdracht, ook zeker in deze variant, alleen niet per se voor mij.
(En laat ik dan maar niet beginnen over het feit dat ze dus net als Dennis een kandidaat voor een snoepreisje hebben teruggevlogen, iets met milieu ofzo.)

Oh ja het ongemakkelijke beeld van Senne bij Bernard's moeder is hillarisch. ::rofl::

En waarbij WidM er een handje van heeft om vrouwenfinales te hebben, is het hier nu weer een mannenfinale.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 21:48:06 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #9 Gepost op: 5-05-2024, 22:08:36 »
Wát een aflevering ::respect:: ::respect:: ::respect::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Aflevering 7
« Reactie #10 Gepost op: 5-05-2024, 22:15:06 »

2de opdracht is vrijwel gekopiëerd van WidM17, maar dat kan best als het een goede opdracht is/was. Al moet ik wel zeggen dat ik het een beetje té vond qua verhalen.

Het leek qua spel eigenlijk veel meer op die uit De Mol 2017. (Vliegen met pannenkoeken meppen etc.) Maar dan met de lengte van widm 2017.
Grote verschil dat iedereen een bizar re dag heeft meegemaakt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #11 Gepost op: 5-05-2024, 23:22:13 »
Ik ben weggeblazen. De interactie met Bernard en de Belgische voetballer, een euro die wegspoelt per stap, Senne in bad met de moeder van Bernard. Onzettend mooie TV weer.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 7
« Reactie #12 Gepost op: 5-05-2024, 23:26:54 »
Het leek qua spel eigenlijk veel meer op die uit De Mol 2017. (Vliegen met pannenkoeken meppen etc.) Maar dan met de lengte van widm 2017.
Grote verschil dat iedereen een bizar re dag heeft meegemaakt.

Ja maakte vorige week al die vergelijking. Ook weer in de trend "Alles komt terug"
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 7
« Reactie #13 Gepost op: 5-05-2024, 23:59:15 »

En waarbij WidM er een handje van heeft om vrouwenfinales te hebben, is het hier nu weer een mannenfinale.

"Weer"? Dat is letterlijk één keer eerder het geval geweest, in 2018 (Mexico)...
Woosie down?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 7
« Reactie #14 Gepost op: 6-05-2024, 00:05:08 »
Fantastische aflevering! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #15 Gepost op: 6-05-2024, 00:07:00 »
"Weer"? Dat is letterlijk één keer eerder het geval geweest, in 2018 (Mexico)...
Dat klopt dan toch?😀

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 7
« Reactie #16 Gepost op: 6-05-2024, 00:13:01 »
Dat klopt dan toch?😀

Er werd een rechtstreekse vergelijking getrokken met WidM, dat er "een handje van heeft om vrouwenfinales te hebben". Tweemaal in twaalf seizoenen is op geen enkele wijze een patroon te noemen.
Woosie down?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #17 Gepost op: 6-05-2024, 00:28:45 »
Goed. Beter. De Mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 7
« Reactie #18 Gepost op: 6-05-2024, 00:44:59 »
Goed. Beter. De Mol.


Inderdaad: dit programma is absoluut de overtreffende trap!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #19 Gepost op: 6-05-2024, 00:47:13 »
Ja, kan niet meer kapot lijkt me. Wordt het beste seizoen sinds Duitsland.