Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 15732 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #100 Gepost op: 10-04-2024, 22:38:34 »
Het lijkt mij dat hij met 'dingske' gewoon Karolien bedoelt en die uitspraak gebruiken we hier in Vlaanderen zeker niet enkel om naar jonge vrouwen te verwijzen...

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #101 Gepost op: 11-04-2024, 07:58:32 »
Volgens het Vlaams woordenboek wordt dingske ook gebruikt voor een jonge vrouw. Zou kunnen wijzen op voorkennis, maar kan ook onschuldig zijn.

Neen. In deze context betekent dat niet ‘een jonge vrouw’
Een context voor jonge vrouw zou zijn: die oude rijke man liep met een jong dingske aan zijn arm.

In deze context is het wel degelijk dat je niet direct op iemands naam kan komen.
I was blind but now I can see

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #102 Gepost op: 11-04-2024, 09:58:07 »
Als het een man is op wiens naam je niet kan komen zou je "dinges" zeggen.
"dingske" voor een vrouw.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #103 Gepost op: 11-04-2024, 10:17:46 »
En dat is dan inderdaad gek, want aangezien ze nog niet aan elkaar voorgesteld zijn, kan hij normaliter nog helemaal geen naam weten. Dus was het logischer geweest als hij had gezegd: "Er zit ook nog iemand in dat bootje daar." Iemand, want hoe kun je op die afstand überhaupt zien dat het om een vrouw gaat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #104 Gepost op: 11-04-2024, 10:39:08 »
Op aandringen van Michaël wordt bij de ijsjesopdracht de ronde afgespeeld terwijl de BMW’s gearriveerd zijn. Bij het speelbord geeft hij aanwijzingen aan likker Stéphanie. Op het moment dat zij naar rechts is gegaan op het bord en nog slechts driemaal omhoog hoeft, schiet het perspectief een paar seconden naar de BMW’s. Vervolgens zegt Michaël: ‘Nog eens twee, nog één. IJsje komt: limone!’ Eventjes ervoor sprak Michaël exact dezelfde woorden uit, afgezien van de precieze ijssmaak: ‘Nog eens twee, nog één. IJsje komt: stracciatella!’ Berusten de zins- en intonatieovereenkomst louter op toeval of is het grootste gedeelte van deze zin gekopieerd en geplakt bij de slotronde? (Michaël zegt ook niet in beeld dat Stéphanie omhoog moet nadat ze rechts is gegaan, maar dit kan gebeurd zijn terwijl het camerabeeld net naar de BMW’s is geswitcht.) Als het daadwerkelijk om een letterlijke kopie van dezelfde zin gaat, is het de vraag waarom deze keuze in de montagekamer is gemaakt. Wordt wellicht verdoezeld dat Michaël bij het afronden van de laatste ronde Stéphanie heeft omgeleid om wat tijd te rekken??

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #105 Gepost op: 11-04-2024, 10:57:17 »
Kan, maar als editor zou ik ook zeggen dat het een praktische reden kan hebben, dat bijv iemand door hem heen schreeuwde bij de volgende ronde waardoor het als kort fragment rommelig overkwam of zijn audio om wat voor reden daar minder goed was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #106 Gepost op: 11-04-2024, 13:46:51 »
Michaël doet meerdere pogingen om hangend aan de boot tussen de 58 seconden en 1.02 uit te komen. Hij vertelt hierin dat hun dochter van 2 altijd 2 zal zijn. Dan heeft hij thuis wel wat uit te leggen, als hij dat zou gebruiken in zijn molactie.   ::ohno::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #107 Gepost op: 11-04-2024, 13:54:09 »
Hoezo? Ik denk dat hij juist thuis meer zou hebben uit te leggen als hij zijn overleden dochtertje verzwegen zou hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #108 Gepost op: 11-04-2024, 14:15:22 »
Hoezo? Ik denk dat hij juist thuis meer zou hebben uit te leggen als hij zijn overleden dochtertje verzwegen zou hebben.

Nou, inderdaad. Heel raar om dit als argument tegen Michael als mol te zien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #109 Gepost op: 11-04-2024, 15:05:29 »
Het probleem is:
dat hij als kandidaat dit natuurlijk moet zeggen en benoemen logisch.
Maar als molactie zit het niet lekker, het is onderdeel van je actie om de opdracht te laten mislukken. Dit voelt niet goed, dat hou je liever gescheiden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #110 Gepost op: 11-04-2024, 15:12:02 »
Het probleem is denk ik eerder dat jij vanuit een andere tunnel allerlei argumenten tegen mogelijk andere Mollen gaat lopen verzinnen.

 ;)


Natuurlijk benoemt Michael dit, ongeacht of hij nu wel of niet de Mol is. En als hij dat wel is, dan maakt het helemaal niet uit dat dit genoemd wordt. Laten we blij zijn dat die man ondanks allerlei tegenslag in zijn leven (kindje overleden, kanker) zo levenslustig is. Ik vind het een genot om naar hem te kijken en als hij de Mol blijkt te zijn, dan heeft hij het gewoon fantastisch gedaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #111 Gepost op: 11-04-2024, 15:24:44 »
Eh.. hoe was uw naam ook al weer?

Meerdere pogingen gedaan, waaronder eentje op 57 seconden. Leuke kandidaat maar geen mol. Veel te veel risico, het had zomaar goed kunnen gaan.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #112 Gepost op: 11-04-2024, 15:25:03 »
Maar als molactie zit het niet lekker, het is onderdeel van je actie om de opdracht te laten mislukken. Dit voelt niet goed, dat hou je liever gescheiden.

Deze redenatie werkt alleen als de productie deze opdracht niet had gedaan als Michael de mol was. Maar ik heb geen idee waarom dat niet zou kunnen.

Als mol tijdens de opdracht kun je natuurlijk zoiets groots uit je leven niet weglaten.

Laten we blij zijn dat die man ondanks allerlei tegenslag in zijn leven (kindje overleden, kanker) zo levenslustig is.

Nou, inderdaad. Een kind verliezen, laat staan eentje van twee, is iets waaraan je compleet onderdoor kan gaan. Zo extreem zielig. Heel mooi om te zien dat hij er in geslaagd is zijn leven weer op te pakken.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #113 Gepost op: 11-04-2024, 19:20:56 »
Meerdere pogingen gedaan, waaronder eentje op 57 seconden. Leuke kandidaat maar geen mol. Veel te veel risico, het had zomaar goed kunnen gaan.
Dus dat vind je veel te veel risico, maar dat Bernard nog langer wil wachten om op de knop te drukken op het dek en zo het risico loopt dat er minstens nog 4 andere kandidaten kunnen bijkomen om een molboekje op te duiken en geld te verdienen vind je niet te veel risico?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #114 Gepost op: 11-04-2024, 23:08:08 »
Jongens , jongens, laten we iedereen in zijn waarde laten, iedereen mag geloven in zijn eigen tunnels . Dit is nu al het tweede if derde topic waar ik mensen vrij fel vind reageren op dat er mensen zijn die vanuit hun geloof in een tunnel alles proberen te ontkrachten wat niet in de tunnel past of juist alles zo (ver)draaien dat het in hun tunnel past.

Lees bij een opmerking als karel is de mol, zelf de woorden ik vind erbij en het wordt een persoonlijke mening en iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Ik vind het juist het mooie van het programma dat we allemaal dezelse  beelden zien en toch op heel andere conclusies komen ,  ::hug::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #115 Gepost op: 12-04-2024, 19:58:44 »
Wat me wel tegenstaat is dat er geknipt lijkt voordat Michael het klokje aanwijst. Ik denk dat er wel overleg geweest is, eigenlijk. Een beetje afhankelijk van de discussie, maar hij komt zo verdachter in beeld dan nodig.

Mee eens. Je ziet Philippe nog iets (gaan) zeggen (maar hoort het niet) als Michaël "wat was dan onze vijfde?" vraagt. En als Michaël het klokje aanwijst zie je dat Philippe naar het klokje kijkt. Hier is iets tussenin gebeurd en het kan best dat het Philippe was die het klokje opperde. Alsnog mols van Michaël om met de fout mee te gaan, maar zoals het gemonteerd is komt Michaël verdachter over.

Online Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #116 Gepost op: 12-04-2024, 20:47:35 »
Jongens , jongens, laten we iedereen in zijn waarde laten, iedereen mag geloven in zijn eigen tunnels . Dit is nu al het tweede if derde topic waar ik mensen vrij fel vind reageren op dat er mensen zijn die vanuit hun geloof in een tunnel alles proberen te ontkrachten wat niet in de tunnel past of juist alles zo (ver)draaien dat het in hun tunnel past.

Lees bij een opmerking als karel is de mol, zelf de woorden ik vind erbij en het wordt een persoonlijke mening en iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Ik vind het juist het mooie van het programma dat we allemaal dezelse  beelden zien en toch op heel andere conclusies komen ,  ::hug::

Sluit ik me bij aan. Maakt het forum lezen een stuk prettiger.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #117 Gepost op: 14-04-2024, 22:02:12 »
Michaël is van schot voor de boeg mol nu ook wensmol geworden. Ligt zo goed in de groep, speelt zo naturel. Zijn voorspelling aan Coco in aflevering 1, "We Hebben nog Heel Lang om te Babbelen", is voor Michaël zelf zeker uitgekomen.

-Michaël manoeuvreert zichzelf op de positie van loodgieter. Niet de leukste positie, maar wel de beste molpositie. Zit er een mol bij de loodgieters, dan kan die essentieel zijn om de winstkansen om zeep te helpen. En dat doet hij ook. Michael is twee keer verantwoordelijk voor het mislukken van de leidingaansluiting. Heel veel charmant gestuntel, maar toch zeker beiden molacties. Hij haalt zelf wel wat bananen binnen, maar puur omdat Lynn en Stéphanie hun leidingen wel goed aanleggen.

-Bij het karten geeft Michael Coco twee keer een boost, en gooit ze daarmee in feite weg want Coco gaat niet harder durven rijden (ze rolt zelf ook met haar ogen zodra ze merkt dat ze een boost heeft gekregen).

-Je kunt zeggen dat Senne hier keihard molde door een ronde te vroeg te stoppen (misschien te opzichtig?) Maar Michaël zette dit wel op door nadrukkelijk aan Senne te vragen of hij al aan zijn laatste ronde zat. Meermaals, waardoor hij Senne ook nog afleidde (steek je hand omhoog!). En toen Senne zei dat hij aan zijn 14e ronde zat heeft Michaël hem vervolgens niet geïnstrueerd om nog een ronde DOOR te rijden. Dat hadden de loodgieters moeten weten: ze bekeken alles van bovenaf en hadden de tegenwoordigheid van geest moeten hebben.

-Michaël raadt 2 ingrediënten goed en 2 fout bij de pizzaproef. Zegt hesp te proeven terwijl het gorgonzola moest zijn.. Hoe kun je zoiets fout proeven.  Maar in de voice over geeft hij Coco de schuld van alle fouten (mols). Michael molt wel, maar niet te opzichtig.

-Michaël speelt uiteraard wel de finale (hoe heeft hij dat met Coco geregeld?). Michaël moet de pizza ongeschonden aan tafel krijgen door de straatjes van Castelmola en dat lukt als enige, wint 500 euro voor de groep. (Hilarisch trouwens, die ananas aanvallen :D De horror van elke Italiaanse pizzabakker).

-Postuur van de mol: lijkt qua grootte en omvang op Michael. Uitspraak van woorden en de pauzeringen in zinnen klinken ook als Michaél.


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #118 Gepost op: 14-04-2024, 22:08:31 »
Goede samenvatting Nat  :)

En dan kun je zeggen als enige 500 euro binnen brengen is not done als mol. Welnu met zijn gegraai door het openen van de doos van Pandora met Senne denk ik dat Michael dit ziet als de held spelen terwijl het om een minimaal bedrag gaat. Zijn slag heeft hij al geslagen door foutief loodgieterswerk, Senne niet laten doorracen en door discutabele smaakpapillen. Courgette voor salami aanvoelen wablief?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #119 Gepost op: 14-04-2024, 22:12:29 »
Goede samenvatting Nat  :)

En dan kun je zeggen als enige 500 euro binnen brengen is not done als mol. Welnu met zijn gegraai door het openen van de doos van Pandora met Senne denk ik dat Michael dit ziet als de held spelen terwijl het om een minimaal bedrag gaat. Zijn slag heeft hij al geslagen door foutief loodgieterswerk, Senne niet laten doorracen en door discutabele smaakpapillen. Courgette voor salami aanvoelen wablief?

Thanks! Ja ik zat erop te wachten dat Saint Michaël die laatste pizza liet vallen. Maar 500 euro is een fooi uiteindelijk. Hij had al genoeg schade aangericht deze aflevering  ;D
Ja die courgette haha. En hij proefde ook zéker weten EI op de pizza  ::rofl:: Maar Coco heeft de opdracht uiteindelijk verknoeid!