Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 15848 keer)

Offline Social

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #120 Gepost op: 14-04-2024, 22:14:04 »
De mol stem/uitspraak klonk inderdaad heel erg op Michael. Dat bleef mij ook bij.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #121 Gepost op: 14-04-2024, 23:23:40 »
-Postuur van de mol: lijkt qua grootte en omvang op Michael. Uitspraak van woorden en de pauzeringen in zinnen klinken ook als Michaél.
Wie de mol ook is, die had volgens mij sowieso een heel extra pak aan, want niemand in de groep is zo breed als hoe de mol daar in beeld werd gebracht. Ze gaan op die manier de identiteit van de mol ook echt niet weggeven.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #122 Gepost op: 15-04-2024, 00:14:16 »

-Michaël raadt 2 ingrediënten goed en 2 fout bij de pizzaproef. Zegt hesp te proeven terwijl het gorgonzola moest zijn.. Hoe kun je zoiets fout proeven.  Maar in de voice over geeft hij Coco de schuld van alle fouten (mols). Michael molt wel, maar niet te opzichtig.

Michaël gaf volgens mij de kaas wel correct aan. Coco zei dat zij die niet proefde en dan gingen ze verder want ze hadden een gemeenschappelijk ingrediënt nodig. Ook ansjovis gaf hij meteen correct aan.
Hij staat ook hoog op mijn lijst, maar hier deed hij het best goed waar het niet echt nodig was, want als hij de mol is, had hij geen zekerheid over het spelen van de finale als maar 1 kandidaat van de proevers door ging

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #123 Gepost op: 15-04-2024, 09:19:18 »
Hij lijkt nog te spreiden, als een van de weinige. Hij kan er dus nog wel even in blijven.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #124 Gepost op: 15-04-2024, 11:19:22 »
Wel interessant dat de 3 waarmee Michael aan de boot hing nu foetsie zijn.
Wekt toch de indruk dat ie daar met zijn verhaal/tellen niet zo opvallend veel fout deed als de montage suggereert.
Kan natuurlijk ook dat hij ze succesvol zand in de ogen heeft gestrooid maar we zien best vaak dat deelnemers die 1 van de 1e opdrachten met de mol doen ver komen, dus wat dat betreft vind ik t wel interessant dat t volledige andere viertal er nog wel is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #125 Gepost op: 15-04-2024, 11:22:32 »
Keep your friends close but your enemies even closer.      ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #126 Gepost op: 15-04-2024, 11:42:16 »
Wel interessant dat de 3 waarmee Michael aan de boot hing nu foetsie zijn.
Wekt toch de indruk dat ie daar met zijn verhaal/tellen niet zo opvallend veel fout deed als de montage suggereert.
Kan natuurlijk ook dat hij ze succesvol zand in de ogen heeft gestrooid maar we zien best vaak dat deelnemers die 1 van de 1e opdrachten met de mol doen ver komen, dus wat dat betreft vind ik t wel interessant dat t volledige andere viertal er nog wel is.

Hij wordt sowieso niet zo heel erg verdacht binnen de groep volgens mij. Hij werd naast Coco gezien als de tweede kandidaat die mogelijk de afvaller was, waardoor hij niet hoog op de verdachtenlijst lijkt te staan.

Hij komt op mij over als een hele open en sociale man die daarmee snel vertrouwen wint, mogelijk heeft ie veel credits verdiend in de eerste opdracht van dit seizoen door zo open te zijn over gevoelige onderwerpen.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #127 Gepost op: 15-04-2024, 12:54:58 »
Wel interessant dat de 3 waarmee Michael aan de boot hing nu foetsie zijn.
Wekt toch de indruk dat ie daar met zijn verhaal/tellen niet zo opvallend veel fout deed als de montage suggereert.
Kan natuurlijk ook dat hij ze succesvol zand in de ogen heeft gestrooid maar we zien best vaak dat deelnemers die 1 van de 1e opdrachten met de mol doen ver komen, dus wat dat betreft vind ik t wel interessant dat t volledige andere viertal er nog wel is.

Bwoah, van diegene die de eerste proef met Comfort speelden geraakte enkel Thomas (relatief) ver (6de aflevering). Matteo viel toen uit als eerste, Leïla als 4de.
Ok, in de eerste proef had zij weliswaar niets gemold, maar ook op de slackline was er toen maar 1 iemand (Toos) die toen al op het juiste spoor zat. Ruben geraakte best ver, maar zat compleet verkeerd tot aflevering 7. Samya viel af als tweede.
Dus ik weet niet naar welk seizoen je refereert, waarbij de kandidaten die de eerste aflevering een proef hebben gespeeld met de mol er daadwerkelijk lang inblijven (en vooral dan echt vroeg op de mol zaten). Ik herinner me enkel Zuid-Afrika, waarbij Davy snel op de mol zat, maar dat was door iets wat de mol zei in de auto en dat dit niet strookte bij hoe de mol handelde. Voor de rest kan ik me niet herinneren dat een kandidaat na 1 aflevering al op de juiste mol zat. Laat staan een groep van 4.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #128 Gepost op: 15-04-2024, 12:58:03 »
Ik ga ervan uit dat zijn chaotische impulsieve inborst iets is dat ze thuis wel zullen herkennen. Hij heeft het daar ook over met zijn thuisfront aan de telefoon. Prima om dat hier en daar 'in het heetst van de strijd' uit te vergroten en te 'molbruiken'. Aan de andere kant wel een risico, het flapuitige moet ie als mol wel heel goed onder controle houden.

Mijn triggermomenten waren -sommige al reeds genoemd-
-uiteindelijk niet loskomen bij de boot = gegarandeerd €4000 minder in de pot, maar ik denk dat hij ook graag als eerste los was gekomen
-start de ijslik opdracht op door het likken te introduceren, wil als de auto's er zijn nog verder met een ijsje
-'impulsief' kaars uitrennen
-gretig de Dekselse Doos openen
-'impulsief' omerta verbreken, daarna 'allebei de beentjes in de lucht'
-alleen maar t-stukken gebruiken als loodgieter; kansloos
-Senne zijn kart-overwinning verprutsen door verwarring te zaaien over ronde 15
-hij lijkt de ananassen al te zien aankomen / weet waar de gooiplekken zijn, kijkt net iets te vroeg al in de camera op zo'n plek
-linkshandigheid (ik denk dat de mol linkshandig is)
-zelfde houding van de mol (hoe de mol gebogen zit, lijkt heel erg op hoe Michaël vaak zit)

Beter in de gaten houden / terugkijken / of maar gewoon de tunnel in  ::tandpastasmiley::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #129 Gepost op: 15-04-2024, 13:46:57 »
Bwoah, van diegene die de eerste proef met Comfort speelden geraakte enkel Thomas (relatief) ver (6de aflevering). Matteo viel toen uit als eerste, Leïla als 4de.
Ok, in de eerste proef had zij weliswaar niets gemold, maar ook op de slackline was er toen maar 1 iemand (Toos) die toen al op het juiste spoor zat. Ruben geraakte best ver, maar zat compleet verkeerd tot aflevering 7. Samya viel af als tweede.
Dus ik weet niet naar welk seizoen je refereert, waarbij de kandidaten die de eerste aflevering een proef hebben gespeeld met de mol er daadwerkelijk lang inblijven (en vooral dan echt vroeg op de mol zaten). Ik herinner me enkel Zuid-Afrika, waarbij Davy snel op de mol zat, maar dat was door iets wat de mol zei in de auto en dat dit niet strookte bij hoe de mol handelde. Voor de rest kan ik me niet herinneren dat een kandidaat na 1 aflevering al op de juiste mol zat. Laat staan een groep van 4.
Ruben zat volgens mij al vroeger goed dan aflevering 7, want bij de busopdracht in aflevering 6 maakt mol Comfort al gebruik van zijn verdenking op haar om het juiste antwoord te geven, waardoor hij voor het verkeerde ging. Verder is het toch vrij vaak voorgekomen dat kandidaten die in de eerste opdracht(en) met de mol speelden heel ver geraakten in het spel, daarvoor moeten ze die niet meteen verdenken vanaf de eerste aflevering, maar het kan wel bijdragen dat ze die persoon niet uit het oog verliezen of later gaan verdenken.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #130 Gepost op: 15-04-2024, 14:27:43 »
En Annelies in Zuid Afrika, die haar meteen door had en haar mee wilde naar de Shozoloza zangopdracht.
In Duitsland vroegen we ons ook af of er iets opvallends gebeurd was nadat alleen de kandidaten uit 1 auto overbleven, wat uiteindelijk puur toeval was.
Het kan altijd de 2 kanten uit...

Wat Michaël betreft, hij heeft verdachte handelingen gesteld, dat geef ik grif toe, maar opvallend klooien met een buisconstructie voor de minder belangrijke boosters is voor mij toch geen molactie.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #131 Gepost op: 15-04-2024, 14:30:05 »
Wie de mol ook is, die had volgens mij sowieso een heel extra pak aan, want niemand in de groep is zo breed als hoe de mol daar in beeld werd gebracht. Ze gaan op die manier de identiteit van de mol ook echt niet weggeven.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tuurlijk kan er een Lynn onder zitten die ze opgebulkt hebben. Ging er niet vanuit dat dit hét postuur is van de mol. Maar voor een Michael hebben ze weinig hoeven te veranderen met extra kleding etc. Het kan hem zijn obv dit getoonde postuur (wat aannemelijk is voor mij in combinatie met zijn vele molacties uiteraard). Het gaat met name om de manier van praten. De stem is vervormd, maar de manier van woorden uitspreken en de intervallen en pauzes tijdens het uitspreken doen aan Michaëls manier van praten denken voor mijn gevoel.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2024, 14:31:40 door Nat007 »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #132 Gepost op: 15-04-2024, 14:51:43 »
Ruben zat volgens mij al vroeger goed dan aflevering 7, want bij de busopdracht in aflevering 6 maakt mol Comfort al gebruik van zijn verdenking op haar om het juiste antwoord te geven, waardoor hij voor het verkeerde ging. Verder is het toch vrij vaak voorgekomen dat kandidaten die in de eerste opdracht(en) met de mol speelden heel ver geraakten in het spel, daarvoor moeten ze die niet meteen verdenken vanaf de eerste aflevering, maar het kan wel bijdragen dat ze die persoon niet uit het oog verliezen of later gaan verdenken.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

In Afrika zat de andere finalist ook met de mol in 1 van de 1e opdracht. Dat is me vooral erg bijgebleven.
't is denk ik logisch tunnelgevolg dat je al 1e tunnels vormt bij opdrachten waarbij je maar een beperkt deel van de groep meekrijgt.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #133 Gepost op: 15-04-2024, 15:00:01 »
Michaël gaf volgens mij de kaas wel correct aan. Coco zei dat zij die niet proefde en dan gingen ze verder want ze hadden een gemeenschappelijk ingrediënt nodig. Ook ansjovis gaf hij meteen correct aan.
Hij staat ook hoog op mijn lijst, maar hier deed hij het best goed waar het niet echt nodig was, want als hij de mol is, had hij geen zekerheid over het spelen van de finale als maar 1 kandidaat van de proevers door ging

Michaël hielp 2 van de 4 ingrediënten goed te raden:
- Hij raadde paprika goed
- Ruikt en proeft zéker champignon; fout
- Noemt superzoute kaas wel en passant, maar besluit op hesp (heb je hesp? Ja ik denk het wel); fout
- Ansjovis; correct. Misschien had hij hierbij mee kunnen gaan in Coco's ruccola suggestie, maar misschien zat ze hem ook uit te testen hier een wilde hij geen risico nemen aangezien ansjovis een heel uitgesproken smaak heeft en totaal andere is dan ruccola.

Bij hesp kiest de redactie ervoor om de fout tot tweemaal toe als Coco's fout te presenteren. Laat het zelfs nog eens een keer in slow motion terugzien dat Michaël de superzoute kaas noemde en dat Coco 'nee' zei. Coco ligt eruit, dus dit was redactiewerk om Michaël onverdacht te doen lijken.

Ook: wanneer er 2 van de 4 ingrediënten goed waren, mocht er een van hen de laatste opdracht doen. Misschien zette Michaël daarop in, want hij deed die eindopdracht uiteindelijk ook, en niet Coco. Maar ik denk dan dat je niet teveel hoeft in te zoomen op wat een Mol effectief nog meer had kunnen mollen in een specifieke deelopdracht, en dat het realistischer is om naar het gemol in een hele aflevering te kijken. Deze aflevering had Michaël al twee leidingen verknald, een hoop bananen en boosts weggegooid én Senne uit de race gepraat. Dus dan wil je gestaag blijven mollen, maar niet te opzichtig. En uiteraard praat ik vanuit een tunnel hier  ::vergroot::

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #134 Gepost op: 15-04-2024, 15:28:01 »
Michaël hielp 2 van de 4 ingrediënten goed te raden:
- Hij raadde paprika goed
- Ruikt en proeft zéker champignon; fout
- Noemt superzoute kaas wel en passant, maar besluit op hesp (heb je hesp? Ja ik denk het wel); fout
- Ansjovis; correct. Misschien had hij hierbij mee kunnen gaan in Coco's ruccola suggestie, maar misschien zat ze hem ook uit te testen hier een wilde hij geen risico nemen aangezien ansjovis een heel uitgesproken smaak heeft en totaal andere is dan ruccola.

Bij hesp kiest de redactie ervoor om de fout tot tweemaal toe als Coco's fout te presenteren. Laat het zelfs nog eens een keer in slow motion terugzien dat Michaël de superzoute kaas noemde en dat Coco 'nee' zei. Coco ligt eruit, dus dit was redactiewerk om Michaël onverdacht te doen lijken.

Ook: wanneer er 2 van de 4 ingrediënten goed waren, mocht er een van hen de laatste opdracht doen. Misschien zette Michaël daarop in, want hij deed die eindopdracht uiteindelijk ook, en niet Coco. Maar ik denk dan dat je niet teveel hoeft in te zoomen op wat een Mol effectief nog meer had kunnen mollen in een specifieke deelopdracht, en dat het realistischer is om naar het gemol in een hele aflevering te kijken. Deze aflevering had Michaël al twee leidingen verknald, een hoop bananen en boosts weggegooid én Senne uit de race gepraat. Dus dan wil je gestaag blijven mollen, maar niet te opzichtig. En uiteraard praat ik vanuit een tunnel hier  ::vergroot::

Ja, eens dat hij over de aflevering heen superverdacht is, zeker bij de Mario Kart opdracht. Als mol kan je zeker zaken goed doen, ik vond het gewoon een beetje raar dat hij 2x spontaan als allereerste ingredient dat noemt wat ze zoeken. Als mol moet je niet per se zoveel initiatief nemen. Ik kan me wel voorstellen dat hij bij het laatste ingredient wou proberen om een tweede goed te hebben zodat iemand van hun groep in de finale raakt, maar dan moet je als mol toch al vrij zeker zijn dat jij gaat mogen spelen om daar te kunnen saboteren, anders kan je beter gewoon niemand laten doorgaan. Geen idee wat ze onderling afgesproken hebben natuurlijk. Ik denk dat Coco Michael wel vertrouwde en hem daarom de plek in de finale gunde omdat ze sowieso niet staat te springen om loop/wandelopdrachten op dit moment, dus als hij de mol was, was het misschien een berekend risico.
Zoveel opties  :D

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #135 Gepost op: 15-04-2024, 16:01:48 »
Gelukkig is er geen blauwdruk voor exact molgedrag  :)
Maar er zijn zeker zaken tegen Michaël in te brengen.
Probleem is natuurijk dat dat voor vrijwel alle mollen gold/geldt en ze allemaal wel eens dingen goed doen die niet goed hadden hoeven gaan persé. Maar een Mol zal ook op gevoel werken en wil ook onontdekt blijven, anders doe je het ook niet super.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #136 Gepost op: 15-04-2024, 18:14:03 »
Ik heb de eliminatie van gisteren nogmaals herbekeken. Langs de ene kant is Michaël natuurlijk verdacht bezig daar, maar het zit me dwars dat hij niet meegaat op Coco wanneer Charlotte dit doordramt op het eind. Hij steekt als enige zijn vinger niet op. Dat zijn gevaarlijke momenten om als mol door de mand te vallen en daar moet je wel alert zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #137 Gepost op: 15-04-2024, 18:48:02 »
Ik heb de eliminatie van gisteren nogmaals herbekeken. Langs de ene kant is Michaël natuurlijk verdacht bezig daar, maar het zit me dwars dat hij niet meegaat op Coco wanneer Charlotte dit doordramt op het eind. Hij steekt als enige zijn vinger niet op. Dat zijn gevaarlijke momenten om als mol door de mand te vallen en daar moet je wel alert zijn.
Dat hij zijn vinger niet opsteekt lijkt me omdat de stemming vooral over Coco en Michael ging? 
 
Ik vind het daarnast juist slim om niet op Coco te stemmen. Je probeert als mol zenuwachtig over te komen, maar om niet compleet door de mand te vallen kies je niet voor de afvaller, zeker als je al aanvoelt dat de rest dit toch waarschijnlijk gaat doen. Je hoopt tenslotte ook nog dat ze jou kiezen als je de mol bent. 
 
Hoe dan ook is het bizar dat Michael zich zo gedraagt als hij weet dat hij niet de afvaller is. Daar kan ik geen verklaring voor vinden als hij wel kandidaat is.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #138 Gepost op: 15-04-2024, 19:00:52 »
Waarom valt hij door de mand als hij daar zijn vinger opsteekt voor Coco?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #139 Gepost op: 15-04-2024, 19:33:58 »
Waarom valt hij door de mand als hij daar zijn vinger opsteekt voor Coco?
Ik bedoel meer: door het niet te doen, blijf je onverdachter. Daarnaast kan hij als mol gehoopt hebben dat de mensen die wél op Coco gingen stemmen toch in de minderheid waren. Dan stem je zelf natuurlijk niet.


Daarnaast vraag ik me ook af: wanneer Coco wordt aangeduid als meest nerveuze kandidaat, is er bijna niemand die de aandacht probeert te verleggen naar iemand anders. Michael had dit als mol kunnen doen, maar zijn spel hier was vooral om zelf nerveus te doen en gekozen te worden als mogelijke afvaller.

Zeker is dat de tactiek van de mol mislukt is, en dat komt denk ik mede omdat Coco weinig zin had om zichzelf nog te redden.