Auteur Topic: [Kandidaat] Senne  (gelezen 10315 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #180 Gepost op: Gisteren om 18:23:55 »
Als Senne niet de mol is, is dat wat daar gebeurd is ook volkomen logisch.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #181 Gepost op: Gisteren om 21:12:25 »
- sabotage in de toren: het is enkel een goede molpositie (maar zooooo opzichtig voor alle kandidaten en dat in aflevering 2 dat ik dat nooit zou willen als productie. Kijk maar naar de verdenkingen na die aflevering: Senne torent daar ver boven alle andere kandidaten uit). Echt mollen heb ik hem op de beelden niet zien doen. Uiteraard kan hij daar gemold hebben, maar puur op de beelden neemt hij contact op, geeft door dat er een ventilator staat, geeft aan dat hij denkt dat die teksten op de muur gaat over wie wel in de gevangenis heeft gezeten, zet de ventilator uit wanneer ze het hem vragen. Het zijn vooral de andere kandidaten die er een soep van maken en hem negeren.
Hier ben ik het volkomen mee oneens. Senne is inderdaad de meest verachte kandidaat na aflevering 2, maar dat heeft volgens mij ook grotendeels te maken met het openen van de doos van Pandora, iets wat jouw verdachte Michaël trouwens ook doet en waardoor die sinds die aflevering ook consistent zeer sterk verdacht werd. Bij de kandidaten lijkt hij daarentegen amper verdacht te worden, zie bv. het hem toekennen van de extra banaan bij de Mario Kart-opdracht. Als hij daar sterk gemold heeft, gaan ze dat natuurlijk ook niet allemaal open en bloot op de beelden laten zien in de tweede aflevering. Dat is net het voordeel van deze molpositie, ze is allesbeslissend, maar je kan daarnaast als mol ook zo goed als ongecontroleerd mollen, omdat ze je helemaal alleen laten staan. Jouw mol Michaël doet trouwens veel meer opvallende molacties dan Senne, maar ok. Verder zijn er genoeg aanwijzingen voor mij dat hij daar effectief gemold heeft, die ik hier trouwens al meermaals neergeschreven heb. Ik zal het nog eens kort proberen herhalen.
Hij zegt inderdaad dat er een "waaier" staat, hij kan ook moeilijk geen contact opnemen en de ventilator totaal niet vernoemen, dan kan je net zo goed MOL op je voorhoofd schrijven. Hij benoemt het zelf echter niet als 'ventilator' tot de kandidaten dat uiteindelijk zelf doen. Daarnaast zegt hij nooit dat hij met de knop zijn eigen ventilator kan afzetten, waardoor de kandidaten zelf deze link moeten leggen en er zo dus opnieuw tijd en belangrijke informatie verloren gaat. Hoewel hij heel lang niets kan doen doordat de anderen hem grotendeels negeren, vindt hij die tekstjes op de muur pas wanneer de kandidaten al een heel eind met die deelopdracht bezig zijn. Dat geeft hem dan het perfecte excuus om continu heen en weer te springen tussen de muur, de ventilator en de portofoon, iets dat totaal niet efficiënt is en waar opnieuw belangrijke tijd mee verloren gaat. Wanneer Philippe en Karolien dan boven aankomen, gaan er nog 7 minuten verloren door de discussie en het onnodig verhangen van bordjes, waardoor de opdracht dan ook mislukt. Genoeg mogelijke molacties volgens mij.

- openen doos van Pandora: liefst laat je dat over aan iemand anders, maar wil je zelf de optie open houden om het toch zelf te kunnen doen. Op plaats 3 zitten is daar dus veel beter, want normaal word je op het bord niet verhangen (dat is wel gebeurd, maar onlogisch) en er zijn 2 groepen die voor jou de klus kunnen klaren. Zelfde resultaat, maar je blijft lekker buiten schot. In de toren zitten en met zekerheid naar plaats 2 verhangen worden of, in het slechtste geval, buitenspel te worden gezet als ze je niet verhangen.
Maar jouw mol Michaël opent de doos daar toch ook? Waarschijnlijk dacht hij hier ook dat Philippe en Karolien de doos wel al zouden openen, maar dat was buiten Karolien gerekend, die de prijs daarvoor de volgende ochtend meteen betaald heeft.

- Karten: hier moet hij rekenen op een telfout van de toren, wat je moeilijk kan afdwingen. Maken ze in de toren geen telfout, ligt hij een ronde voor en moet hij zich al serieus in bochten wringen om subtiel toch nog ingehaald te worden. Elke stuurfout met zo'n voorsprong is superverdacht en maar naar één iemand herleidbaar.
Ik ben het ermee eens dat Michaël in deze opdracht veel verdachter is en dat het zeker kan dat het probleem bij hem ligt, maar toch kunnen we niet uitsluiten dat Senne hier niet handig gebruik van gemaakt heeft. Of meer nog, dat hij de kandidaten in de toren meesterlijk heeft bespeeld en misleid door zijn ronde voorsprong op Massimiliano plots te verliezen en daardoor verwarring te zaaien over het aantal gereden rondes.

- Ananas op pizza: ja...en hij neemt ook Lynn mee, op wie hij 0% invloed heeft of ze het wel dan niet haalt. Dus de 500€ die hij eraf haalt door zijn pizza te laten mislukken komt er ook weer bij als Lynn haar pizza binnenbrengt.
Dan is er netto nog altijd geen geld verdiend. Was jij het niet die dezelfde argumentatie gebruikte voor Michaël in de Omerta-opdracht, die wel zijn moeilijke opdracht met de kinderlidjes door Lynn laat slagen, maar vervolgens er niet in slaagt te blijven zwijgen. Evenzeer een nuloperatie als dit voorbeeld.

- Bij de begrafenisopdracht geeft hij, en alleen hij, goede antwoorden bij moordenaars en liedjes: dat levert 2400€ op. Dat bedrag wordt nog gehalveerd door de andere groep, maar daar heeft hij ook weer geen enkele invloed op.
Voor Michaël heb ik genoeg van diezelfde voorbeelden die netto meer zullen opleveren. Af en toe moet de mol eens geld verdienen, en dat mag al helemaal als er de vorige aflevering totaal geen geld verdiend is en de mol op een historisch dieptepunt staat over de helft van de reis.

- Herculesopdracht: als hij de mol is, dan heeft hij er ei zo na voor gezorgd dat er een enorm bedrag verdiend kon worden: hij houdt het 12minuten vol. Als hij de mol is, en Michaël dus niet, dan heeft hij geen invloed op hoelang Michaël het kan volhouden. Houdt Michaël het 30sec langer vol kan Charlotte het overnemen. Gaat de Sisyphusopdracht goed, dan kan Bernard het overpakken. Hier had hij dus gerust 2 minuten minder lang kunnen volhouden om het Michaël toch zo zwaar mogelijk te maken.
Hij heeft ook geprobeerd hier als laatste aan de beurt te komen, maar kon dit niet doordrukken tegenover Michaël, die ook als kandidaat de veel logischere en betere optie was. Af en toe mislukt er ook eens een molactie en dat mag ook. Hij heeft in ieder geval iets geprobeerd en staat er daarna ook heel zenuwachtig bij.

Verder zie ik dan vooral dingen waar hij passief is, daar waar hij net beter zou doordrukken. Bij het wegstemmen van Coco duwt hij Michaël toch niet hard genoeg door, ondanks dat hij door de meerderheid ook verdacht werd bevonden. Druk dan iets harder door en ga niet zo snel mee in de Coco-stemming. Beargumenteer iets beter.
Dat zou misschien enorm kunnen opvallen en misschien durfde hij dat niet. Hij heeft alleszins niet zelf Coco vernoemd, maar wel Michaël. Het was al snel duidelijk dat Coco niet meer te redden viel hier.

Ik heb het stuk in de toren nog even teruggekeken als Philippe en Karolien arriveren. Ik zie hier Senne toch echt niet tijdrekken. Hij is eigenlijk gelijk akkoord met hem op de tweede plek hangen, na Philippe en Karolien. Hij lijkt ook best oprecht dat hij zich zorgen maakt over waar hij zelf dient te hangen. Ik denk dat je als mol toch wel meer tijd kunt rekken. Hij geeft zijn hamer snel af.

Ze hebben de volgorde eigenlijk al rond met nog 1-2 minuten te gaan, maar ze zijn uiteindelijk wel 4 minuten te laat. Er is dus best wel een gedeelte dat we niet te zien krijgen. Wellicht heeft Senne daar nog tijd lopen rekken, maar hij had de macht toen allang afgestaan door de hamer door te geven. Zijn invloed was hij toen al kwijt.
Je ziet hem misschien niet duidelijk tijdrekken, maar we zien ook maar heel weinig van de 7 minuten durende actie die daarboven gebeurt alvorens Senne effectief bevrijd wordt. Hij verliest toch totaal niet de controle door zijn hamer af te geven? Het is hijzelf die zijn slot moet doen ontploffen. Hij heeft dus nog alle ruimte om verder te onderhandelen en de opdracht te doen mislukken, wat uiteindelijk ook gebeurt.

Niemand wist hier ook wat de betekenis van dat persoonlijke voordeel precies was en wat de gevolgen van de volgorde zouden zijn, dus dat daar vanuit meerdere perspectieven is gehandeld en dat ze niet alleen zichzelf en Senne hebben verhangen vind ik best kandidaats eigenlijk.

Pas achteraf kun je beoordelen dat het e.e.a. misschien niet nodig was geweest. Ze hebben duidelijk op twee benen gehinkt; enerzijds hebben ze gedacht aan een eerlijke kans op persoonlijk voordeel voor iedereen, door Lynn (die daar geen interesse in had), de 0% positie te geven en anderzijds waren ze bezig met wie ze het meest en minst vertrouwden.
Ik heb eerder al eens neergeschreven waarom het net totaal niet logisch is voor de kandidaten om Lynn hier onderaan te hangen. Je wil als kandidaat toch absoluut niet dat de anderen een persoonlijk voordeel kunnen halen, als je dat zelf niet kunt, want dan benadeel je net jezelf. In dat opzicht hang je Lynn net het best het hoogst onder jezelf, want die zal waarschijnlijk toch niet voor het persoonlijk voordeel gaan. Alleen de mol heeft hier wel baat bij en dan vooral omdat die tijd kan rekken door alle bordjes onnodig te beginnen verhangen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #182 Gepost op: Gisteren om 21:19:43 »
Ik heb eerder al eens neergeschreven waarom het net totaal niet logisch is voor de kandidaten om Lynn hier onderaan te hangen. Je wil als kandidaat toch absoluut niet dat de anderen een persoonlijk voordeel kunnen halen, als je dat zelf niet kunt, want dan benadeel je net jezelf. In dat opzicht hang je Lynn net het best het hoogst onder jezelf, want die zal waarschijnlijk toch niet voor het persoonlijk voordeel gaan. Alleen de mol heeft hier wel baat bij en dan vooral omdat die tijd kan rekken door alle bordjes onnodig te beginnen verhangen.

Dat mag jij onlogisch vinden, maar als ik me in hun positie verplaats spelen meer zaken een rol. Zeker als je nog geen flauw idee hebt van wat dat persoonlijke voordeel precies inhoudt.

Je bent bezig met een spel, maar je bent ook onderdeel van een groep mensen waar je het liefst een goede band mee opbouwt. Kwetsbaar. Niemand zit te wachten op boze medekandidaten die werkelijk niet snappen waarom je die éne persoon geen kans op persoonlijk voordeel hebt gegund, maar de rest en zélfs Lynn wel. Lynn, die zuiver wilde spelen. Dat gaat 100% wrijving en onbegrip opleveren, zo werkt dat nu eenmaal.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #183 Gepost op: Gisteren om 23:01:26 »
Dat mag jij onlogisch vinden, maar als ik me in hun positie verplaats spelen meer zaken een rol. Zeker als je nog geen flauw idee hebt van wat dat persoonlijke voordeel precies inhoudt.

Je bent bezig met een spel, maar je bent ook onderdeel van een groep mensen waar je het liefst een goede band mee opbouwt. Kwetsbaar. Niemand zit te wachten op boze medekandidaten die werkelijk niet snappen waarom je die éne persoon geen kans op persoonlijk voordeel hebt gegund, maar de rest en zélfs Lynn wel. Lynn, die zuiver wilde spelen. Dat gaat 100% wrijving en onbegrip opleveren, zo werkt dat nu eenmaal.
Als je jezelf al bovenaan bij '100%' hangt, geef je sowieso al niet iedereen een eerlijke kans en al helemaal niet als je onnodig andere bordjes begint te verhangen naar je eigen voorkeur. Lynn was trouwens ook totaal niet blij dat ze hier buitenspel gezet wordt, dus er wordt nog steeds iemand benadeeld of 'gekwetst'. Het is een spel en we zien steeds, ook dit seizoen weer, dat dat hard gespeeld wordt. Je gaat echt geen voordelen aan elkaar gunnen en al helemaal niet als je nog totaal niet zeker bent van je mol.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #184 Gepost op: Gisteren om 23:48:13 »
Als je jezelf al bovenaan bij '100%' hangt, geef je sowieso al niet iedereen een eerlijke kans en al helemaal niet als je onnodig andere bordjes begint te verhangen naar je eigen voorkeur. Lynn was trouwens ook totaal niet blij dat ze hier buitenspel gezet wordt, dus er wordt nog steeds iemand benadeeld of 'gekwetst'. Het is een spel en we zien steeds, ook dit seizoen weer, dat dat hard gespeeld wordt. Je gaat echt geen voordelen aan elkaar gunnen en al helemaal niet als je nog totaal niet zeker bent van je mol.

Ze hebben ze toch écht verhangen met z’n tweeën en ze zijn beide niet de mol. En ook geen willoze robots die zomaar alles doen wat Senne (of iemand anders) zegt.

Ik bedoel, Senne zal niet 0 invloed hebben gehad, maar je kunt mij niet wijsmaken dat hij twee volwassen mensen die op afstand bestuurt. Hij kon niet eens zien wie waar hing en zij waren zo druk bezig met die bordjes dat ze daar in de chaos niet ook nog eens uitgebreid verslag van hebben gedaan.

Hoe moet Senne dan in godsnaam sturen op (even willekeurig) ‘Hang Bernard op positie X, maak Coco los en hang die op Y’ etc? Karolien en Philippe lijken daar toch echt meer bezig met hun eigen samenwerking dan met Senne.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #185 Gepost op: Vandaag om 02:12:32 »

Citaat
Hij zegt inderdaad dat er een "waaier" staat, hij kan ook moeilijk geen contact opnemen en de ventilator totaal niet vernoemen, dan kan je net zo goed MOL op je voorhoofd schrijven. Hij benoemt het zelf echter niet als 'ventilator' tot de kandidaten dat uiteindelijk zelf doen.

In een ruimte vol ventilatoren weet de gemiddelde Vlaming heus wel wat hij bedoelt met waaier. Dat is ook gewoon Kempisch dialect.

Citaat
Daarnaast zegt hij nooit dat hij met de knop zijn eigen ventilator kan afzetten, waardoor de kandidaten zelf deze link moeten leggen en er zo dus opnieuw tijd en belangrijke informatie verloren gaat.


Niet juist: hij zegt wel degelijk dat er bij hem een ventilator met een knop staat. Het is nota bene Michaël aan wie hij dat zegt. Michaël breekt hem echter af in zijn zin. Michaël heeft wel degelijk de informatie van Senne over de ventilator en de knop gekregen, maar doet er niets mee. Pas wanneer Bernard de link legt zegt Michaël: Ja, dat gaat het zijn


Citaat
Wanneer Philippe en Karolien dan boven aankomen, gaan er nog 7 minuten verloren door de discussie en het onnodig verhangen van bordjes, waardoor de opdracht dan ook mislukt.

Maar dat maakt het toch net gekker: als hij de mol is kan hij zeker invloed hebben gehad op het vertragen en gediscussieerd hebben over wie waar moet hangen, ook al doet dat er niet toe. Maar dan hebben zijn twee bevrijders hem toch aan het werk gezien? Dan zou je toch verwachten dat minstens één van hen ‘s avonds even begint na te denken: “Tiens, we waren 4 minuten te laat…mja, Senne heeft daar wel heel lang gediscussieerd over al die namen en waar we ze moesten hangen. Toch verdacht.” Dan is het toch raar dat blijkbaar niemand van de twee bevrijders hem mee heeft opgenomen in hun verdachtenlijst. Want Karolien ging naar huis en de aflevering daarna ging Philippe naar huis.
Hoe kan Senne daar dan de boel zo vertraagd hebben zonder dat het voor zijn twee bevrijders opviel?


Citaat
Maar jouw mol Michaël opent de doos daar toch ook?
Ja, maar in tegenstelling tot uw mol hangt mijn mol tegen wil en dank op nummer 2, want eigenlijk hing hij liever op plaats 3. Dan had Senne ws nog steeds de kist geopend en bleef hij buiten schot


Citaat
maar toch kunnen we niet uitsluiten dat Senne hier niet handig gebruik van gemaakt heeft. Of meer nog, dat hij de kandidaten in de toren meesterlijk heeft bespeeld en misleid door zijn ronde voorsprong op Massimiliano plots te verliezen en daardoor verwarring te zaaien over het aantal gereden rondes.

Maar dat is toch een enorme leap of faith dat je dan als mol neemt? Jouw invloed op de toren die verkeerd telt is zo miniem. Ik zou het nog snappen als je niet haast een ronde voorligt. Stel je ligt wat voor, maar ook niet superveel. Je hoopt op een torenfout, maar als die niet komt kan je je nog laten inhalen. Maar als je een ronde voor ligt en de toren maakt geen fout kan je niets meer: je hoeft geen risico’s meer te nemen, dus stuurfouten zijn quasi uitgesloten.

Citaat
Dan is er netto nog altijd geen geld verdiend.

Wel…jawel, dan is er netto 500€ verdiend. Senne krijgt geen mingeld voor zijn pizza hé.
En ik gebruikte dit om aan te tonen dat een pizza van ochot 500€ binnenbrengen als al de rest toch al is gevallen/geananasseerd voor mij even zwaar doorweegt als een extra kandidaat mee te nemen in de finale. Je kan niet Michaël zijn pizza aanrekenen maar Senne zijn extra finalist.

Citaat
Voor Michaël heb ik genoeg van diezelfde voorbeelden die netto meer zullen opleveren.

Wel nee, want volgens follow the money staat Michaël helemaal onderaan


Citaat
Af en toe moet de mol eens geld verdienen, en dat mag al helemaal als er de vorige aflevering totaal geen geld verdiend is en de mol op een historisch dieptepunt staat over de helft van de reis.

Gek dat er dan bij Michaël veel spel wordt gemaakt over een pizza van 500€ en de 1000€ in de laatste aflevering, maar 2400€ in één keer, dat is dan wel bon ton als mol.


Ik heb eerder al eens neergeschreven waarom het net totaal niet logisch is voor de kandidaten om Lynn hier onderaan te hangen. Je wil als kandidaat toch absoluut niet dat de anderen een persoonlijk voordeel kunnen halen, als je dat zelf niet kunt, want dan benadeel je net jezelf. In dat opzicht hang je Lynn net het best het hoogst onder jezelf, want die zal waarschijnlijk toch niet voor het persoonlijk voordeel gaan. Alleen de mol heeft hier wel baat bij en dan vooral omdat die tijd kan rekken door alle bordjes onnodig te beginnen verhangen.

Lynn hing op nr1, samen met Coco. Lynn van 1 naar 5 verhangen is waarschijnlijk de minste moeite van alles wat ze verhangen hebben. Nrs 1 moesten plaatsmaken voor Karolien en Philippe (=nr 2). Senne moest dan op nr 2 samen met of Coco, of Lynn.
Zowel als kandidaat als als mol wil je niet samen met Lynn, want die wil niet gaan voor persoonlijke voordelen. Dus haar op 5 hangen is dan snelste optie.
Onlogischer is dan Coco hangen bij Bernard, Michaël bij Senne en Stéphanie bij Charlotte. Dat zijn veel onnodige handelingen.
I was blind but now I can see

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #186 Gepost op: Vandaag om 11:47:16 »
Er werd ook gesproken over vertrouwen, dat dat belangrijk  kon zijn. Dit kan op initiatief van Senne zijn gebeurd, om tijd te rekken. Het is gewoon vreemd dat als alle 3 kandidaat zijn en er tijdsdruk is bij een opdracht, er zover doorgedacht is zonder dat iemand dat gestuurd heeft.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #187 Gepost op: Vandaag om 13:51:40 »
Niet juist: hij zegt wel degelijk dat er bij hem een ventilator met een knop staat. Het is nota bene Michaël aan wie hij dat zegt. Michaël breekt hem echter af in zijn zin. Michaël heeft wel degelijk de informatie van Senne over de ventilator en de knop gekregen, maar doet er niets mee. Pas wanneer Bernard de link legt zegt Michaël: Ja, dat gaat het zijn
Wel juist, je moet even opnieuw lezen wat ik precies schrijf. Hij zegt inderdaad dat er een ventilator ('waaier') met een knop staat, dat betwist ik ook nergens, maar hij zegt zelf niet dat hij met die knop zijn eigen ventilator tijdelijk kan afzetten. Dat is wat ik geschreven heb en ook bedoelde. Dat is iets anders dan beide zaken benoemen. Dan moeten de kandidaten nog steeds zelf de link leggen.

Maar dat maakt het toch net gekker: als hij de mol is kan hij zeker invloed hebben gehad op het vertragen en gediscussieerd hebben over wie waar moet hangen, ook al doet dat er niet toe. Maar dan hebben zijn twee bevrijders hem toch aan het werk gezien? Dan zou je toch verwachten dat minstens één van hen ‘s avonds even begint na te denken: “Tiens, we waren 4 minuten te laat…mja, Senne heeft daar wel heel lang gediscussieerd over al die namen en waar we ze moesten hangen. Toch verdacht.” Dan is het toch raar dat blijkbaar niemand van de twee bevrijders hem mee heeft opgenomen in hun verdachtenlijst. Want Karolien ging naar huis en de aflevering daarna ging Philippe naar huis.
Hoe kan Senne daar dan de boel zo vertraagd hebben zonder dat het voor zijn twee bevrijders opviel?
Veel kandidaten maken nu eenmaal geen rationale beslissingen wanneer ze in het spel zitten. Misschien zaten ze al in een soort tunnelvisie of zagen ze geen probleem in dat vertragen, aangezien ze er zelf ook enthousiast in meegegaan zijn. Ik vind het in ieder geval geen goede reden om Senne af te strepen als mol. Je kan heel veel schrijven en analyseren over deze opdracht, maar feit is dat Senne op de beste molpositie zit en een groot aandeel heeft in het doen mislukken van de opdracht, die nota bene €10.000 (!!) waard was, of hij nu de mol blijkt te zijn of niet.

Maar dat is toch een enorme leap of faith dat je dan als mol neemt? Jouw invloed op de toren die verkeerd telt is zo miniem. Ik zou het nog snappen als je niet haast een ronde voorligt. Stel je ligt wat voor, maar ook niet superveel. Je hoopt op een torenfout, maar als die niet komt kan je je nog laten inhalen. Maar als je een ronde voor ligt en de toren maakt geen fout kan je niets meer: je hoeft geen risico’s meer te nemen, dus stuurfouten zijn quasi uitgesloten.
Ondanks dat hij een ronde voorlag, is hij wel al eens 'dramatisch' gecrasht, waardoor hij zijn ronde voorsprong plots kwijt was, dus waarom zou het in het ergste geval niet opnieuw kunnen. Daar komt nog bij dat Senne geen enkel aanstalten meer maakt om terug te beginnen racen wanneer hij doorheeft dat hij te vroeg gestopt is, nog voordat zelfs Bernard hem gepasseerd is.

Wel…jawel, dan is er netto 500€ verdiend. Senne krijgt geen mingeld voor zijn pizza hé.
En ik gebruikte dit om aan te tonen dat een pizza van ochot 500€ binnenbrengen als al de rest toch al is gevallen/geananasseerd voor mij even zwaar doorweegt als een extra kandidaat mee te nemen in de finale. Je kan niet Michaël zijn pizza aanrekenen maar Senne zijn extra finalist.
Ja, maar ik gebruikte dit vooral om aan te tonen dat het exact dezelfde situatie is als bij Michaël in de Omerta-opdracht. Die verdient dan ook netto €500, ookal laat die de andere €500 van het zwijgen wel verloren gaan. Het had daar trouwens veel minder opgevallen als hij er gewoon niet in was geslaagd de opdracht over te brengen naar Lynn en zelf te blijven zwijgen, dus waarom dan weer zo opzichtig mollen?

Wel nee, want volgens follow the money staat Michaël helemaal onderaan
Niet ver onder Senne en Senne kreeg dan nog eens €1000 toegerekend voor het op de boot geraken in de allereerste opdracht, waardoor die ook wel, samen met de 3 anderen, €6000 uit de pot houdt. Follow the money is niet onfeilbaar en er zit slechts heel weinig verschil tussen Michaël en Senne. Ik houd zelf ook een overzichtje bij over het verloren geld en dat dan afgetrokken van het gewonnen geld als saldo en bij die beide staat Senne dan weer onderaan. Ik zal het hier straks meteen ook even delen.

Michaël doet trouwens ook niets mis in deze opdracht en heeft totaal geen idee van hoeveel geld er bij de anderen verdiend is, terwijl hij er zelf niet voor zorgt dat ze de kerk niet zullen vinden. Als iedereen van de schermers namelijk even hard zijn best had gedaan als Michaël, dan hadden ze gewoon alle foute kerken kunnen afstrepen. Hij zorgt er hier opnieuw voor dat hij geen enkele invloed heeft op de uiteindelijke uitkomst van het spel, omdat het pas tijdens de laatste keer schermen misgaat en daar Bernard de briefjes probeert vrij te spelen en Charlotte aan het schermen is. Michaël staat daar dus compleet buitenspel.

Lynn hing op nr1, samen met Coco. Lynn van 1 naar 5 verhangen is waarschijnlijk de minste moeite van alles wat ze verhangen hebben. Nrs 1 moesten plaatsmaken voor Karolien en Philippe (=nr 2). Senne moest dan op nr 2 samen met of Coco, of Lynn.
Zowel als kandidaat als als mol wil je niet samen met Lynn, want die wil niet gaan voor persoonlijke voordelen. Dus haar op 5 hangen is dan snelste optie.
Onlogischer is dan Coco hangen bij Bernard, Michaël bij Senne en Stéphanie bij Charlotte. Dat zijn veel onnodige handelingen.
Haar op 5 hangen is de snelste optie, maar dus niet de meest logische als kandidaat gezien, omdat je de anderen geen voordelen gunt als je er zelf geen hebt. Ze hadden trouwens even snel Coco op plaats 5 kunnen hangen dan. De snelste optie is hier ook niet echt een argument, want ze verhangen onnodig zoveel andere bordjes dat je niet kan zeggen dat ze echt met de snelheid of de tijd bezig leken te zijn.

Ze hebben ze toch écht verhangen met z’n tweeën en ze zijn beide niet de mol. En ook geen willoze robots die zomaar alles doen wat Senne (of iemand anders) zegt.

Ik bedoel, Senne zal niet 0 invloed hebben gehad, maar je kunt mij niet wijsmaken dat hij twee volwassen mensen die op afstand bestuurt. Hij kon niet eens zien wie waar hing en zij waren zo druk bezig met die bordjes dat ze daar in de chaos niet ook nog eens uitgebreid verslag van hebben gedaan.

Hoe moet Senne dan in godsnaam sturen op (even willekeurig) ‘Hang Bernard op positie X, maak Coco los en hang die op Y’ etc? Karolien en Philippe lijken daar toch echt meer bezig met hun eigen samenwerking dan met Senne.
Senne moet toch ook helemaal niet zeggen wie waar moet hangen. Het enige dat voor hem belangrijk is, is dat er zoveel verhangen wordt dat er veel tijd verloren wordt en de opdracht mislukt, wat ook gebeurt. Hij zegt trouwens zelf letterlijk "denk goed na over wie je waarhangt" en hij zegt ook nog iets over vetrouwen. Toch duidelijk aanwijzingen dat hij hier heeft lopen 'manipuleren'. Tuurlijk zijn Philippe en Karolien geen robots, maar ik snap niet echt wat dat hier mee te maken heeft.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #188 Gepost op: Vandaag om 15:39:49 »
Het grootste argument voor mij om Senne niet te verdenken als mol doorheen dit seizoen ongeacht zijn vele mogelijke molacties, is zijn vaak kandidaatse lichaamstaal.

Bvb. de manier waarop hij schrikt bij de molhack en ook tijdens de paintball opdracht als Gilles plots door de luidsprekers schalt, ziet eruit als van een kandidaat die van niks weet.
Zijn kwaadheid naar Bernard (douche moment) lijkt me oprecht.
Zijn onrust over het verloren molboekje lijkt me oprecht.
Zijn ontgoocheling bij de blokken lijkt me oprecht.
Zijn bedrogen blik richting Michael en co bij de kart proef lijkt me oprecht.
En zo zijn er nog vele momenten te benoemen.

Dat gevoel heb ik bij Michael helemaal niet.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #189 Gepost op: Vandaag om 15:53:19 »
Opmerkelijk: bij de opdrachten waar de verdubbelaar is ingezet speelde Senne vaak de hoofdrol. Zo zat hij in de toren in de opdracht die €10000 kon opleveren, zat hij in de BMW in de opdracht waar €2800 door de verdubbelaar verdiend kon worden en was hij alleen verantwoordelijk voor het niet verdienen van de €3600 bij de blokken (max. bedrag €9000). Senne gaf ook de laatste verdubbelaar aan Lynn die afviel.

Bij de opdracht in de toren had Senne over een waaier maar hij zei nooit dat hij die kon uitschakelen. Toen hij voor het eerst communiceerde met Philippe had hij het vooral over de hamer. Het waren de overige kandidaten (Bernard en Coco) die op het idee kwamen dat Senne iets met de ventilatoren kon doen maar toen was er al veel tijd verloren omdat de kaarsen van de kandidaten steeds uitgingen (logisch, door de ventilatoren).
Senne kwam ook heel laat met de namen van degenen die niet in de gevangenis hebben gezeten, de kandidaten hebben voordien moeten gokken met wederom veel tijdverlies. Pas tegen Philippe en Karolien zei hij de juiste namen. En tot slot werd er zo lang geknoeid met de borden dat ze over tijd waren. Senne heeft dus de hele tijd lopen mollen.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:04:44 door Luc »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #190 Gepost op: Vandaag om 16:01:40 »
Opmerkelijk: bij de opdrachten waar de verdubbelaar is ingezet speelde Senne vaak de hoofdrol. Zo zat hij in de toren in de opdracht die €10000 kon opleveren, zat hij in de BMW in de opdracht waar €2800 door de verdubbelaar verdiend kon worden en was hij alleen verantwoordelijk voor het niet verdienen van de €3600 bij de blokken (max. bedrag €9000). Senne gaf ook de laatste verdubbelaar aan Lynn die afviel.
Inderdaad, en neem daarbij de uitspraak van Gilles aan het begin van het seizoen ergens, dat de Mol na de inzet van een verdubbelaar extra hard z'n best zou moeten doen.