Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 10011 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #60 Gepost op: 3-04-2024, 22:09:09 »
Stephanie ik heb er nog niet veel goeds zien doen uit eigen beweging. 

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #61 Gepost op: 3-04-2024, 22:19:40 »
Ik denk dat Bernard de verdubbelaars aan Lynn gaf als compensatie omdat ze zich onheus behandeld voelde door de keuze van Senne, Karolien en Philippe.
Het “thanks mate” van haar was sprekend in dit verband.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #62 Gepost op: 4-04-2024, 00:01:24 »
6)   Introductie ‘2’’ tijdstippen 18:52, 19:24 en 20:48. Als je jaartallen leest dan zijn het alle drie schrikkeljaren. Als je deze door 4 deelt, vanwege de schrikkeljaren kom je op 13, 6 en 12. M.F.L. Geen idee wat ik hier mee moet, maar zou iets kunnen zijn.
Waarom is dit dan een hint naar Bernard?

ij zegt ook de verduBBelaars niet te gaan opduiken. Charlotte en Stefanie beklagen zich dat ze hier niet beter over hadden nagedacht. Bernard duikt 3 keer onder en wel zo lang dat de angstige dames schrik krijgen van deze gast. Bernard door naar de diepste verduBBelaar en liet hem hangen. Hij duikt ook het op een na ondiepst hangende molboekje op. Later duikt Senne deze alsnog op en een molboekje ernaast. De dames halen ter nauwer nood hun molboekje. Eenmaal aan tafel bij Gilles blijkt dat Bernard twee verduBBelaars heeft gepakt.
Dit lijkt mij toch eerder kandidaats gedrag. Waarom zou Bernard er 2 opduiken als mol? Daar zie ik voorlopig geen enkele goede reden voor. Dat hij als mol eventueel één verdubbelaar zou opduiken om het nieuwe spelelement in het spel te brengen zou ik nog kunnen begrijpen, maar hij neemt er meteen 2 en liegt er dan nog over ook. Dat is dom als mol, want zo kom je al meteen onbetrouwbaar over. Als mol zou je namelijk weten dat je dit later toch zou moeten opbiechten.

Hij zei ook bij de olijvenplukkers te willen. Bernard gooit per ongeluk een blokje om, wat geen gevolgen zou hebben bij de druivenplukker. Kan dus alleen maar gezien worden - bij Bernard als mol – als investering in verborgenheid, een nepmollende kandidaat.
Waarom zou een mol willen nepmollen? Dat is jezelf toch onnodig verdacht maken net. We weten uit het verleden al dat veel kandidaten daarin trappen. Het omgooien van een blokje dat niets verandert aan het wel of niet slagen van de opdracht vind ik dus opnieuw eerder kandidaats dan mols.

Gooit Karolien voor de bus, want eenmaal zo ver gekomen om beheerder te worden van de verduBBelaars zal hij het worden ook.
Toch ook eerder een kandidaatse actie? De hoofdtaak van de mol is om, naast onverdacht te blijven, zo weinig mogelijk geld te verdienen voor de groepspot, maar hier maakt hij de kans al direct groter dat er meer geld verdiend wordt.

Grote kans dat Lynn de afvaller zou zijn.
Waarom dan? Daar heeft het op 5 geplaatst worden voor de doos van Pandora toch helemaal niets mee te maken?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #63 Gepost op: 4-04-2024, 09:11:43 »
Het doel van Bernard afl. 1:
Snel bij de laatste vier komen.
Spreek de kandidaten tegen die willen gaan duiken, hang de kandidaat uit, tijd zat.
Dan kan je een kandidatenactie doen om je onverdacht te maken. Je duikt de 2 ondiepste verduBBelaars op, die waren toch opgedoken geworden door Senne.
Doel twee.
Verkrijg het beheer van de verduBBelaars, dan lijk je een kandidaat, maar die verduBBelaars kan je meegeven aan een kandidaat die mogelijk afvalt in afl. 2.
Afl. 2.
Het is pas afl. 2. Doel: onopvallend mollen en de mogelijke afvaller detecteren.
Puzzelt slecht en riep Senne erbij, die ook niet kon puzzelen bij de ijsjes. Philippe moest de puzzel oplossen, meteen daarna wist Bernard de oplossing ook. Gaf afwisselend een goed en een fout antwoord in de eerste twee opdrachten, das voorzichtig mollen.
Bij het bevrijden van Senne trekt hij de eer van de juiste conclusies van Lynn en Coco naar zich toe. Dit nadat hij zelf ook mee was gegaan in eerdere foute conclusies. Doet een touw goed, eentje fout, kiest foute Kurt Cobain. Hij komt er zeer kandidaat uit, maar heeft eigenlijk niks bijgedragen.

Win vertrouwen door de groep te benadrukken, typisch Vlaams mollenspel bij de doos van Pandora. Stond zelf op een veilige groep 4.

Kiest Lynn als verduBBelaar beheerder, die maakt inderdaad kans om af te vallen, samen met Charlotte en Philippe. Volgende week komt Senne daar weer bij.

Deze speler heeft duidelijke doelen, gepaard met onopvallende acties en typeert zich als kandidaat. Lijkt mij een uitstekende mol tot nu toe.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #64 Gepost op: 4-04-2024, 10:38:16 »
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Het opduiken van twee verdubbelaars en daarover zwijgen/liegen lijkt zo'n kandidatenactie dat het een slimme manier geweest kan zijn om zand in de ogen te strooien.

Dat Bernard aan tafel ook nog eens zegt dat Charlotte en Stéphanie er toch niet bij hadden gekund vind ik helemaal getuigen van een fanatieke kandidaat die onvoorbereid op zoek is naar een vergoelijking van het pakken van twee mogelijk persoonlijke voordelen. Want erg aardig was deze onderschatting van Charlotte en Stéphanie natuurlijk niet.

Kortom: voor mij lijkt Bernard hier direct een fanatieke kandidaat en dat zou inderdaad een prachtige eerste molactie kunnen zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #65 Gepost op: 4-04-2024, 10:55:51 »
Ik zie Bernard eerder een fanatieke kandidaat die zich bij wijlen verdacht wil maken. Want waarom liegen over het feit dat je twee verdubbelaars hebt opgehaald (Bernard dacht stellig dat het pasvragen waren), twee tonnetjes nutteloos omver gooien nadat Coco zoiets heeft gedaan (maar met wel een juiste ton), liegen over het feit dat je het filmpje hebt gezien, beweren dat je kennis hebt over Italiaanse automerken en dan met Senne twee fouten maken?
« Laatst bewerkt op: 4-04-2024, 11:00:25 door Luc »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #66 Gepost op: 4-04-2024, 11:20:44 »
Mja, kan ook kandidaat spelen zijn. Vond Senne die openlijk zei een verdubbelaar te hebben gepakt even apart als het achter houden. (En als mol weet je dat ze toch later boven tafel komen)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #67 Gepost op: 4-04-2024, 11:25:58 »
De mol weet natuurlijk dat het verdubbelaars zijn en zal er eentje opduiken opdat opdracht 3 zou doorgaan maar geen twee.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #68 Gepost op: 4-04-2024, 11:45:59 »
De mol weet natuurlijk dat het verdubbelaars zijn en zal er eentje opduiken opdat opdracht 3 zou doorgaan maar geen twee.

Tja, de mol-als-productieassistent. Als niemand die dingen zou opduiken (of er slechts één in het spel zou komen), slaat dat hele dubbel-thema nergens meer op. Anderzijds is het net zo logisch dat Bernard er zoveel opdook omdat hij dacht dat het pasvragen of vrijstellingen waren. En dat alles voor tweeërlei uitleg vatbaar is maakt dit programma zo megablubberpowerkapotvet.
Woosie down?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #69 Gepost op: 4-04-2024, 12:09:43 »
Stephanie (die ik sowieso in de gaten houd) die als laatste gaat en daarmee dus nog een verdubbelaar zou kunnen pakken als niemand anders dat gedaan heeft is ook nog een optie.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #70 Gepost op: 4-04-2024, 12:25:43 »
De mol kon (als laatste) alsnog een verdubbelaar nemen als niemand dat eerder heeft gedaan. Bovendien kwamen er zeker nog 3 verdubbelaars in het spel (Gillain vond er 1) waarvan er twee niet werden gevonden of zijn verduisterd door de mol nl. in de olijfboom (Bernard kan er niets mee te maken hebben want hij zat bij de dansers) en die in het windmolentje (kan wellicht ook niet door Bernard zijn weggenomen want zat er nog in toen andere kandidaten na hem arriveerden).

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #71 Gepost op: 4-04-2024, 15:58:14 »
Je duikt de 2 ondiepste verduBBelaars op, die waren toch opgedoken geworden door Senne.

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Het opduiken van twee verdubbelaars en daarover zwijgen/liegen lijkt zo'n kandidatenactie dat het een slimme manier geweest kan zijn om zand in de ogen te strooien.
Hoe dan ook blijven dit toch allemaal veronderstellingen. Hij kan niet weten of de andere verdubbelaars niet zouden worden opgedoken, dus eentje was naar mijn gevoel zeker genoeg geweest om het nieuwe spelelement meteen te introduceren. Het mag dan heel kandidaats lijken, hij zorgt er zo ook wel voor dat er sowieso 2 verdubbelaars in het spel komen, die zorgen voor meer kans op geld in de pot. Het tegenovergestelde van de taak van de mol dus, sorry maar ik zie het echt niet hoor.

Kiest Lynn als verduBBelaar beheerder, die maakt inderdaad kans om af te vallen, samen met Charlotte en Philippe. Volgende week komt Senne daar weer bij.
Maar waaruit haal jij deze informatie. Waarom zouden deze week Lynn, Philippe en Charlotte de meeste kans maken om af te vallen en volgende week ook Senne? De enigen die deze week minder kans maakten om af te vallen waren Michaël en Senne met hun 4 pasvragen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #72 Gepost op: 5-04-2024, 12:12:38 »
Hahaha, wat leuk van jou foxhunter dat je verduBBelaar met de twee hoofdletters B schrijft. Bernard Balcaen heeft toch maar mooi deze initialen! Ik ga ze voortaan ook zo schrijven en dat met vetgedrukte B's: verduBBelaars.  ::trots::

Goeie opmerking dat Bernard natuurlijk wel verduBBelaars moest opduiken van de regie als hij de mol is. Anders komt het thema niet tot zijn recht! Anders denk ik dat de verduBBelaars vast wel elders in het spel ontdekt werden. Dat had De Mol wel opgelost.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #73 Gepost op: 7-04-2024, 01:05:43 »
Ik vind het net iets té, wanneer er een spelelement komt dat het voor de mol dubbel zo lastig moet maken, als mol de eerste twee meteen op te duiken èn beheerder te worden. De mol zou die vermaledijde vedubbelaars moeten verachten en zoveel mogelijk negeren.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #74 Gepost op: 7-04-2024, 21:29:51 »
Het zal nog wrl niet stormlopen, maar welkom in deze tunnel.
3.1 en 3.3 gemold door Bernard.
3.2 Witvoetje gehaald, omerta en mol dat past wel bij elkaar. De mol koos verder mensen die gemakkelijk hun mond voorbij praten, toch een molactie van de mol.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #75 Gepost op: 7-04-2024, 22:43:07 »
Hej Foxhunter, volgens mij zitten we hartstikke goed. Ik word steeds zekerder van Bernard als mol. Alles klopt bij hem, ook in aflevering 3 weer. Toch mooi dat zoveel anderen Bernard afschrijven, terwijl wij flink op hem zitten. En ja, ik heb met eerder mollen voor aflevering 1 juist gezeten door de introductiefilmpjes en het inschatten van een molprofielk kom altijd kijken of een andere tunnel de mol zou kunnen aanwijzen, maar voor nu zie ik geen andere keuze dan de Bernard-tunnel. Zet in lekker mijn verduBBelaar op hem in.  ::rofl::

Wat vind jij btw van het moment bij de doos van Pandora, waar hij balend naar de slinkende groeps-pot kijkt? Hij maakt zo'n sippe mondbeweging. Hier moest ik wel even twijfelen, omdat het niet-mols aandoet. Maar ik denk dat de regie dit beeld er juist in heeft gezet, omdat het zo sterk kandidaats overkomt. Bernard had vast niet verwacht dat de Lynn nog moesten halen en ging nog even door met zeuren over de actie van Senne en Michael.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #76 Gepost op: 7-04-2024, 22:46:57 »
Bernard blijft bij mij nog hoog staan. Maar het dagboek van de mol doet me wat twijfelen. "Iedereen vertrouwt mij". Is dat shot met Lynn bewust erin gemonteerd om ons anders te doen geloven of vertrouwen de meesten hem echt niet  :-\\

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #77 Gepost op: 7-04-2024, 23:03:38 »
Niemand vertrouwt hem dus t dagboek past totaal niet bij hem en als je jezelf indeelt bij de zwijgers verbreek dan in ieder geval het zwijgen zodat je geen 500 in de pot speelt. Was vrij simpel geweest om te doen en hij was dan als mol niet de enige geweest.

Echt een streep door Bernard

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #78 Gepost op: 7-04-2024, 23:14:26 »
Bernard doet héél veel fout... Maar het wordt ook wel heel erg duidelijk in beeld gebracht. Dat doet me twijfelen (en meer naar Michaël neigen of evt Stéphanie).

Bernard deze aflevering:
-Kiest meteen (als 2e van de groep) voor de goede molpositie van interventieteam
-Zorgt dat er maar 1 van de 4 zakken gevonden worden daar
-Leidt een hijgende Coco naar het allerhoogste punt: fout. En 'toevallig' ook precies het punt van de 2e zak, die ze hoe dan ook níet daar gaan vinden (al zou het alleen maar zijn door een weigerende Coco).
-Rent als een kip zonder kop in de goede wijk rond,waardoor ze ook daar de zak missen
-Bij de omerta opdracht doet Bernard ogenschijnlijk niet heel veel fout
-In de Ape opdracht acteert Bernard dat hij heel erg zenuwachtig is: is dit expres gedaan om die 2800 euro weg te spelen? Het lijkt er wel een beetje op (idem voor Michaël).

« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 23:16:04 door Nat007 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #79 Gepost op: 8-04-2024, 07:33:19 »
Bernard over de verduBBelaars.

https://www.instagram.com/reel/C5anhKsteC6/?utm_source=ig_web_copy_link

(Mijn spellingscorrectie geeft automatisch de BB, het is dus de juiste spelling  ::rofl::)

Wat vind jij btw van het moment bij de doos van Pandora, waar hij balend naar de slinkende groeps-pot kijkt? Hij maakt zo'n sippe mondbeweging. Hier moest ik wel even twijfelen, omdat het niet-mols aandoet. Maar ik denk dat de regie dit beeld er juist in heeft gezet, omdat het zo sterk kandidaats overkomt. Bernard had vast niet verwacht dat de Lynn nog moesten halen en ging nog even door met zeuren over de actie van Senne en Michael.
In je blote bast naar buiten lopen, zonder bril op, maar wel ‘zien’ dat de groepspot leegloopt? Sippe blik, het is alles wat een mol hier hoeft te doen. Het groepsgevoel en de groepspot benadrukken door een beetje licht acteerwerk. Ook hier reageert hij eigenlijk weer heel beheerst, hij heeft het onder controle. De rest staat maar wat verbaasd te kijken en profiteert niet van de situatie, Bernard wel, sociale Leider in de groep.
Handig als je als productie assistent in 3.1 de kandidaten erop moet wijzen dat de opdracht hier en nu begint en niet pas straks na een autoritje met zijn 8-en in 1 BMW.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2024, 07:44:21 door foxhunter »