Auteur Topic: [Kandidaat] Charlotte  (gelezen 10082 keer)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #40 Gepost op: 1-04-2024, 14:15:07 »
Ineens dacht ik vanmiddag: Charlotte heet en is De Mol... ze is 2x De Mol! ::oink::

De symboliek... de verdubbelaar met het cijfer 2 en de doos van Pandora die we voor de 2e keer zien.

Ik verblijf nog wel even in deze tunnel denk ik...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #41 Gepost op: 1-04-2024, 15:52:37 »
Ik verdenk haar nauwelijks op basis van wat we in de afleveringen hebben gezien tot nu toe. Er is echter wel iets vreemds met de 'stem van de mol'. Die is - gelukkig - zo vervormd dat we er niets meer kunnen (al kon ik eerder Manou uitsluiten op basis van woordkeuze), maar doorgaans klinkt die veel geprononceerder. Charlottes stem is heel hees op het schorre af (dat krijg je van al die illegale coronaparty's  :P), en de stemopname van de mol heeft ook heel weinig nuances in de hoogte of de laagte.
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2024, 18:48:04 »
Charlotte vind ik een leuke deelnemer. En ze was mijn schot voor de boeg mol. Kon het niet laten op basis van haar achternaam. Tegelijkertijd vind ik anderen meer mollerig overkomen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #43 Gepost op: 2-04-2024, 09:27:29 »
Weer een heel verdachte aflevering van Charlotte. Grote verrassing: ik ga niet meer uit deze tunnel >:D >:D >:D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #44 Gepost op: 2-04-2024, 15:02:43 »
Tja, uit het verleden weten we dat Charlottisme een zeer hardnekkige aandoening is.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #45 Gepost op: 2-04-2024, 15:10:06 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Dat geloof gaat door tot het bittere einde, tenzij ze heel vroeg zou afvallen natuurlijk :P ::)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #46 Gepost op: 2-04-2024, 19:45:09 »
Ik zie vooral veel fanatisme, en veel plezier bij charlotte. Ik zag in afkevering 2 niet veel molse acties van charlotte maar misschien was het ook niet nodig .

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #47 Gepost op: 3-04-2024, 09:33:07 »
Het fanatisme is dan ook haar techniek. Zo negeerde ze erdoor straal Senne, telkens opnieuw. + Ze had een poging gedaan in de cockpit te zitten. Gewoon die fans aanlaten en niemand maakte een kans.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #48 Gepost op: 7-04-2024, 14:28:06 »
Het fanatisme is dan ook haar techniek. Zo negeerde ze erdoor straal Senne, telkens opnieuw. + Ze had een poging gedaan in de cockpit te zitten. Gewoon die fans aanlaten en niemand maakte een kans.

Ik denk ook dat haar fanatisme de dekmantel is.

Ik zie vooral veel fanatisme, en veel plezier bij charlotte. Ik zag in afkevering 2 niet veel molse acties van charlotte maar misschien was het ook niet nodig .

Ik zie juist wel veel molse acties van haar na opnieuw kijken.

Opdracht 2.2 (Senne,Wind & Fire)

Gaat al snel in met Michaël mee in foutieve wet trekken: kaarsen gaan uit en ze moeten terug.

Vervolgens heeft Charlotte 2x een belangrijk aandeel in het voorkomen dat er info over de werking van de ventilatoren bekend wordt:

1) Charlotte (al kruipend op de grond in de toren bij de foto's) roept 'Help mij..' tegen Michaël precies op het moment dat hij met Senne communiceert over zijn situatie boven. Gevolg: Michaël verbreekt het contact met Senne, gaat naar Charlotte om te helpen. Senne kan de cruciale info om de ventilatoren te stoppen niet aan Michaël doorgeven. Charlotte laat haar kaars uitgaan en zij moeten allebei naar beneden, terug naar af.

2) Exact op het moment dat Michaël naar het volgende duo (Bernard en Stéphanie) roept dat er een 'parlofoon aan het begin van de kamer staat waarde met Senne gepraat kan worden' tettert Charlotte er direct doorheen met 'Zwijg, zwijg..' en roept samen het Karolien 'Nee, nee dat is tijdverlies' (=communicatie met Senne). Charlotte zegt datzelfde nogmaals verwijtend tegen Michaël.

En dan: weer Michaël (portofoon) met Charlotte bij de foto's voor de 2e maal. Charlotte zit bij de de foto van Gilles en wil die aansteken. Charlotte roept 'Wijs mij eens aan' en daardoor vergeet hij zijn eigen kaars die uitgaat en weer moeten ze terug.

2.1 De IJsjes/Auto's: Charlotte liet minimaal 1 bolletje vallen en leek ook Coco af te leiden

2.3 Doos van Pandora: uiteindelijk wel (met Stéphanie) willen openen: was niet nodig, maar wel de anderen (Michaël en Senne) achteraf uitmaken voor 'fuckers' die de doos dus wel openden

En dan is daar nog uit aflevering 1:

1.1 Charlotte was het dan ook die voorstelde om op de rode knop te gaan drukken, wat uiteindelijk gebeurde en er 6000 euro verloren ging. Zei wel dat het duiken allemaal heel eng was, maar kreeg toch de credits voor het heldhaftig 'leven voor boekske gewaagd' toen ze eenmaal haar molboekje aan boord bracht.

1.2 Zag bij de dans 'egel' aan voor 'geel', gooide te gele ton om maar dat was alleen buiten de tijd.

1.3 Speelde zenuwen in de verdubbelaarsdiscussie waar zij werd weggestemd: inzet 2000 euro lager.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 14:59:16 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #49 Gepost op: 7-04-2024, 15:02:54 »
Of snel op die rode knop drukken nu mols was weet ik nog zo niet. Het was vooral Stephanie die opperde dat ze niet wisten waar die boekjes lagen en ze die nog moesten zoeken. Mede daardoor vind ik het eerder mols om langer te wachten, zelfs al komen er nog mensen bij, de tijd krimpt en sowieso zou niet iedereen kunnen duiken. Of ontstaat er een discussie wie eerst mag, komen ze buiten tijd aan bij Gilles.

De andere punten zijn verdacht, waardoor ik haar ook nog hoog heb staan.

Alleen vind ik het dan vreemd dat de montage laat zien dat ze 2x teleurgesteld in beeld komt.
De eerste keer als Bernard de verdubbelaar inzet, zie je haar duidelijk haar hoofd draaien en "Shit" mompelen.
De tweede x bij de eliminatie als Lynn een groen scherm krijgt te zien, lijkt de teleurstelling er af te druipen.

Dat het voor de mol niet gemakkelijk is om emotie te faken kan ik heel goed begrijpen. Maar een mol casten die het echt niet kan en dat nog vol in beeld te brengen geloof ik niet zo in.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #50 Gepost op: 7-04-2024, 15:39:08 »
Of snel op die rode knop drukken nu mols was weet ik nog zo niet. Het was vooral Stephanie die opperde dat ze niet wisten waar die boekjes lagen en ze die nog moesten zoeken. Mede daardoor vind ik het eerder mols om langer te wachten, zelfs al komen er nog mensen bij, de tijd krimpt en sowieso zou niet iedereen kunnen duiken. Of ontstaat er een discussie wie eerst mag, komen ze buiten tijd aan bij Gilles.

De andere punten zijn verdacht, waardoor ik haar ook nog hoog heb staan.

Alleen vind ik het dan vreemd dat de montage laat zien dat ze 2x teleurgesteld in beeld komt.
De eerste keer als Bernard de verdubbelaar inzet, zie je haar duidelijk haar hoofd draaien en "Shit" mompelen.
De tweede x bij de eliminatie als Lynn een groen scherm krijgt te zien, lijkt de teleurstelling er af te druipen.

Dat het voor de mol niet gemakkelijk is om emotie te faken kan ik heel goed begrijpen. Maar een mol casten die het echt niet kan en dat nog vol in beeld te brengen geloof ik niet zo in.

Oh wow.. vooral dat eerste moment is op zijn minst bijzonder..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #51 Gepost op: 7-04-2024, 22:11:32 »
Wat zou Charlotte een goede brutale Mol zijn! Ook deze aflevering weer: ijzersterk liegen, de zwijgplicht nog even doorbreken. En dat allemaal onder de dekmantel van fanatisme.

Wat dat betreft kwam het voor haar als ze de Mol is wel goed uit dat ze het duel verloor. Als ze het duel gewonnen had, had ze moeten doen alsof ze het verloren had en dan had ze dat felle fanatisme minder goed in kunnen zetten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #52 Gepost op: 7-04-2024, 22:27:32 »
Ze zou het geweldig spelen. Ook deze aflevering zie ik weer veel bevestiging. Het zou me verbazen als ze niet meer pastasoorten nent, dus ga akkoord met jou Heinz.

Opdracht 1 kan je zeggen: ze verpest maar een telefoontje. Maar die andere drie waren gewoon te duidelijk en bekend en je zit al 1 op 1. Prima molactie doet ze daar dus.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #53 Gepost op: 7-04-2024, 22:27:56 »
Vond haar vandaag toch ook wel veel kandidaats gedrag hebben. De kleding bij Philippe precies goed hebben. 3 van de 4 nummers goed.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #54 Gepost op: 7-04-2024, 22:33:01 »
Maar Charlotte verbrak de zwijgplicht nadat Michael dat heeft gedaan zodat het minder opvalt. En in de Ape bewees zij dat zij heel goed kan liegen onder druk.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 22:34:57 door Luc »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #55 Gepost op: 7-04-2024, 22:44:27 »
Briljant goede leugenaar in de Ape. ijskoud rustig blijven onder druk en laat Bernard maar zenuwachtig praten met zijn wenkbrauwen. En inderdaad na Michael terloops uit frustratie / gedrevenheid niet langer zwijgen omdat de zwemmers treuzelen. Ook een prima tactiek.

Blijft wel dat ze los ging op de telefoon ringtones karaoke en dat feilloos goed deed. Senne deed er niks aan om haar te corrigeren, af te kappen of wat. Dus of Senne verdenkt Charlotte en wilde haar testen maar dat was in elk geval niet de ideale positie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #56 Gepost op: 7-04-2024, 22:45:50 »
Vond haar vandaag toch ook wel veel kandidaats gedrag hebben. De kleding bij Philippe precies goed hebben. 3 van de 4 nummers goed.

Dat zagen we de mol van vorig jaar ook doen. Vertrouwen winnen van de groep door een paar dingen goed te doen. Blijkbaar heeft dat vertrouwen nu opgeleverd dat ze de verdubbelaars kreeg toegespeeld door Lynn. Benieuwd hoe ze die volgende week gaat inzetten.

Prima voorbereid stukje psychologie en leugens van Charlotte in de Piaggo door alvast Philip te wijzen op de lichaamstaal rustig te houden en je weet bijna zeker dat de groep die moest beoordelen de andere Piaggo (zonder bom) zouden aanwijzen.

En inderdaad die zwijgplicht nog verbreken wijst nog meer in de richting van Charlotte (de Mol).
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 22:48:56 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #57 Gepost op: 7-04-2024, 22:51:18 »
Briljant goede leugenaar in de Ape. ijskoud rustig blijven onder druk en laat Bernard maar zenuwachtig praten met zijn wenkbrauwen.
Als ze de mol is, kiest ze hier in elk geval niet de gemakkelijke weg. Door geloofwaardig te liegen zet ze zich hoe dan ook in de kijker, zoals Coco al aangaf. (De reden waarom de mol in Zuid-Afrika juist een keer probeerde te saboteren door zo ongeloofwaardig mogelijk te liegen.)

Maar ik ben het wel met je eens: als haar sollicitatie om de mol te worden net zo vlekkeloos ging, dan zou ze het zeker moeten zijn geworden ::vergroot::
...óf niet!

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #58 Gepost op: 7-04-2024, 23:35:00 »
Anti mol punt dat de quotes zo overduidelijk naar haar verwijzen wat mij betreft.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Charlotte
« Reactie #59 Gepost op: 7-04-2024, 23:53:47 »
Welke kleding bij philippe precies goed hebben ?  We hebben het toch over charlotte en het was toch coco met de extra opdracht met philippe en de kleren