Auteur Topic: [Kandidaat] Marta 'Coco'  (gelezen 5147 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #40 Gepost op: 3-04-2024, 18:29:37 »
Zeker vier kandidaten melden in een biecht dat ze iets verdachts aan Coco hebben gezien: Bernard, Senne, Stéphanie en afvaller Karolien. Het geeft nogal te denken dat deze vroege ‘verdenkingen’ allemaal getoond worden, vind ik  ::)  Het molpotentieel van Coco lijkt me daardoor wat minder geworden. Of ik word om de tuin geleid.

Ik zou het wel grappig vinden wanneer Coco als mol ook in een biecht iets onverwachts doet, net als bij haar niet-verwachte molposities. Ze zegt: ‘Maar ik heb ze [pasvragen] niet nodig. Ik heb een Coco gedaan. Ik heb alles op één iemand ingevuld.’ Zo’n all-in-uitspraak verwacht je niet van een mol, maar de laatste twee zinnen kunnen er ook op hinten dat ze alles op zichzelf heeft ingevuld  ;D  Ze is niet vies van een beetje drama.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #41 Gepost op: 3-04-2024, 21:12:52 »
Coco wordt bij momenten verdacht neergezet zoals het omgooien van twee tonnen tegelijk (waarvan één onterecht) in de olijven-opdracht en bij de bevrijding van Senne liet zij haar kaars meermaals uitgaan en liet de kaars van Al Capone branden. Zij wordt bovendien vaak vernoemd in de biechten. Reden waarom ik aan haar twijfel als mol maar ik schrijf ze niet af.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #42 Gepost op: 3-04-2024, 21:30:00 »
Ook het bolletje ijs dat ze nog liet vallen toen ze op het strand rende, werd erg duidelijk in beeld gebracht (rode cirkel). Reden voor mij om een dikke streep door haar naam te zetten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #43 Gepost op: 3-04-2024, 21:45:00 »
Ik denk eerder dat Coco een wat onhandige kandidaat is die soms fouten maakt en dat wordt bij momenten duidelijk vertoond. Ze zou nog de mol kunnen zijn maar ik heb niet de indruk dat ze zichzelf bewust verdacht maakt.
Die antwoorden van Philippe op de boot zijn wel pure nepmollerij. Bernard maakt zich bij momenten ook verdacht maar doet dat subtieler zoals beweren dat hij kennis heeft van Italiaanse automerken en aan het bord dan gokken. Als het antwoord fout is maak je je natuurlijk verdacht voor de andere kandidaten.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #44 Gepost op: 4-04-2024, 00:05:50 »
Hoewel Coco meermaals verdacht in beeld komt, wordt ze echter niet zo erg verdacht als je naar de polls op het forum en in Café De Mol kijkt. De mol moet natuurlijk wel gevonden kunnen worden. Het zou dan ook oneerlijk zijn voor ons als kijker dat ze elke molactie, ookal is die soms opvallend, zomaar zouden verbergen. Als Coco als mol de juiste ton omverwerpt tijdens het dansen of een bolletje ijs laat vallen op het strand zullen ze dat ook aan ons tonen. Anders heeft het voor ons ook geen zin meer om nog naar de mol op zoek te gaan. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat zo'n duidelijke molactie in beeld komt in de eerste aflevering(en).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #45 Gepost op: 4-04-2024, 09:03:02 »
Hoewel Coco meermaals verdacht in beeld komt, wordt ze echter niet zo erg verdacht als je naar de polls op het forum en in Café De Mol kijkt. De mol moet natuurlijk wel gevonden kunnen worden. Het zou dan ook oneerlijk zijn voor ons als kijker dat ze elke molactie, ookal is die soms opvallend, zomaar zouden verbergen. Als Coco als mol de juiste ton omverwerpt tijdens het dansen of een bolletje ijs laat vallen op het strand zullen ze dat ook aan ons tonen. Anders heeft het voor ons ook geen zin meer om nog naar de mol op zoek te gaan. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat zo'n duidelijke molactie in beeld komt in de eerste aflevering(en).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ja, het kan wel, maar ik vind haar nogal fel. De mol mag haar gedacht zeggen, boos worden of een gezicht trekken, maar bij de ijsjes was het er nogal over vond ik. Ik kan mij voorstellen dat Charlotte flink geschrokken is, ook al heeft ze zelf ook wel temperament.


Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #46 Gepost op: 4-04-2024, 09:13:55 »
Ze is wel zo heftig dat je ergens bijna hoopt dat het een rol is.
Tegelijkertijd zou ik als ze de mol is misschien meer biechten verwachten waarin mensen zich uiten over haar heftigheid, ipv over hoe verdacht ze haar vinden.
Opzich heeft ze al genoeg fout gedaan en op goede posities gezeten om mol te zijn, maar dat nadrukkelijk in beeld brengen van het ijsje is voor mij wel een potloodstreep.
We moeten het als kijker misschien wel kunnen zien, maar dat hadden we ook gekund zonder dat er bijna letterlijk een vergrootglas op gemonteerd wordt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #47 Gepost op: 4-04-2024, 15:57:29 »
Dit is voor mij een van de verschillen tussen de nederlandse en vlaamse versie, het in beeld tonen van molacties.  Bij de mol wordt er een stuk minder weggemonteerd waarfoor er acties te zien zijn , het is aan ons of wij daarin de hand van de mol zien of dat we het als nepmollen willen beschouwen .

Voor mij is coco te heftig als mol en komt ze door dit gedag te aanwezig naar voren , iets wat een mol niet direct zou moeten doen.MAAR niet meer spreiden in afl 2, ik zie het een mol zomaar zeggen met de mimiek van een coco ,,omdat ze lekker alles op zichzelf inzet

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #48 Gepost op: 4-04-2024, 16:15:18 »
Dit is voor mij een van de verschillen tussen de nederlandse en vlaamse versie, het in beeld tonen van molacties.

Ja maar er is 'niet wegmonteren' en dan is er 'in beeld een grote cirkel om de actie plaatsen zodat deze niet te missen is'.
Aangezien Coco (als ze mol is) ook best veel nadrukkelijk en duidelijk fout doet lijkt me zo veel nadruk op een vallend bolletje niet nodig.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #49 Gepost op: 4-04-2024, 23:32:30 »
Ja maar er is 'niet wegmonteren' en dan is er 'in beeld een grote cirkel om de actie plaatsen zodat deze niet te missen is'.
Aangezien Coco (als ze mol is) ook best veel nadrukkelijk en duidelijk fout doet lijkt me zo veel nadruk op een vallend bolletje niet nodig.
Ik zie niet in waarom ze daardoor net minder verdacht zou zijn. Ze laten gewoon duidelijk zien wat er gebeurd is, dat kan ik alleen maar toejuichen. Hetgeen mij haar wat doet zakken op mijn verdachtenlijstje is dat ze zo specifiek tonen dat ze alles op 1 persoon heeft ingezet tijdens de eliminatie. Daarvan zie ik dan weer niet in waarom ze dat zo uitdrukkelijk van de mol zouden tonen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #50 Gepost op: 5-04-2024, 13:16:35 »
Ik zou het heel leuk vinden als Coco de Mol is. Zo relaxed, vrij duidelijk (maar ook weer niet té) mollend, doodleuk zeggen dat je geen pasvragen nodig hebt en alles op één persoon zet. Ze zou een frisse nieuwe soort Mol zijn. Maar het lijkt me toch iets te mooi om waar te zijn. Ik hou het er maar even op dat ze het toch niet is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #51 Gepost op: 7-04-2024, 22:53:59 »
- Huppelen met ijsje,
- Als eerste in kasteel waardoor het mogelijk was tijd te rekken met lezen, 2e ploeg niet goed inlichten,
- Vond het logisch dat men niet langer dan 15 min op bankje mocht zitten in bepaald land vanwege hangjongeren,
- Al Capone ziet er niet bepaald onschuldig uit, vreemde keuze.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 23:25:53 door Run »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #52 Gepost op: 8-04-2024, 00:03:14 »
Bij 3.1 kiest ze als eerste voor de beste molpositie, waar het vervolgens misgaat. Coco's duo-partner Bernard wil heel kandidaats mensen aanspreken. Coco vind ik daar niet per se kandidaats op reageren.

3.2 zichzelf als mol dan in het omerta-groepje geplaatst. Spekt pot met +500. Eerder mols. Laag bedrag, verdenkingen afhouden

3.3 in de Beamer, waar ik de (gebriefte) mol verwacht. Stuurt opzichtig naar de verkeerde Ape

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #53 Gepost op: 8-04-2024, 00:22:50 »
Ik zie lynn hier sturen naar de ape met bernard, ik hoor senne die zegt we moeten links kiezen,  stephanie die ook die richting in stuurt. Ik vind coco te stil.

Verder is het coco die echt dat stadsplan snel ziet voor wat het is en daar de pakken aan koppelen kan . Te onmols

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #54 Gepost op: 8-04-2024, 08:11:12 »
De opdracht op gang brengen associeer ik dan juist weer met mols.

En een klein bedrag winnen ook wel, maar dat past dan weer niet in het patroon van vrij duidelijk mollen door Coco zoals we het in de eerste afleveringen zagen. Bovendien was het niet alleen de 500 euro die ze zelf verdiende door te zwijgen maar liet ze Philippe de opdracht met de kleding ook goed uitvoeren

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #55 Gepost op: 8-04-2024, 08:15:05 »
Ja, was ik even vergeten. Twee keer +500 in een opdracht is er misschien te veel aan.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2024, 23:25:58 door Amethyst »

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #56 Gepost op: 8-04-2024, 08:36:01 »
Net weer verdachter geworden voor mij.

Haar rol bij de geldpakketten was op en top mols. Meteen voor interventie willen gaan voordat de opdracht uitgelegd is, de enige sleutelpositie. Daar goede ideeen lanceren om ze slecht uit te voeren. Gaan lopen zonder naar het kaartje te kijken, of extra diep gaan als het toch naar de verkeerde plaats is om dan buiten adem te zijn voor de rest.

Zichzelf het zwijgen opleggen wat ik als mol eigenlijk ook altijd zou doen. Daar wel een kleine som winnen, dat doen mollen ook wel eens.

Bij de bomproef weer in het kamp met de sleutel om de proef te doen falen, niet in een Ape dus. En dat liep vlot want er was snel unanimiteit, je wacht daar beter af als mol om dan kamp te kiezen. Stéphanie en Coco deden dat vooral. Moldagboek "de groep vertrouwt mij" past daar ook bij want Coco kreeg het postje bij interventie zoals ze wou en Coco's keuze bij de bomauto's werd door niemand gecontesteerd.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #57 Gepost op: 8-04-2024, 17:37:57 »
Ik vind het niet de keuze van coco bij de bom auto, maar haar hele non verbale triggert me wel hier .

Verder verdient ze 1000 euro met een opdracht, waar je makkelijk had kunnen falen en oke het komt vaker voor dat een mol vertrouwen tankt met wat geld maar 1/6 van de groepspot waaf jij en jij alleen voor verantwoordelijk bent, ik vind het wat hoog

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #58 Gepost op: 9-04-2024, 09:04:06 »
Dat was toch €500?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #59 Gepost op: 9-04-2024, 09:46:47 »
Dat was toch €500?

500 zwijgen en 500 kledijopdracht
klaar voor de strijd