Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 14029 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Michaël
« Gepost op: 7-03-2024, 16:38:15 »


Bespreek hier alles over Michaël
« Laatst bewerkt op: 18-03-2024, 18:25:14 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2024, 20:42:49 »
Schot voor de boeg Mol samen met Karolien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2024, 21:36:04 »
Als gdc de deelnemers vraagt of zij de mol zijn, dan zegt michael iets mompelends,  ik haal er niet uit dat hij zegt ik ben hem niet, ik zou bijna durven zeggen dat ik hoor ikbenm.

Na tunnelvisie, nu tunnelgehoor ?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2024, 21:53:45 »
Misschien heb je een goede audioloog nodig.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2024, 22:32:23 »
Ik had dit gemist: "Michaël is gehuwd en is papa van een zoon van 13 en een dochter die voor altijd 2 zal zijn."

Weet iemand wat er bedoeld wordt met 'een dochter die voor altijd 2 zal zijn'? Kindje overleden of geestelijk gehandicapt?

Lijkt me overigens een sympathieke kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2024, 23:30:57 »
Ik vermoed helaas het eerste.

Bij iemand met een geestelijke handicap wordt meestal de echte leeftijd gebruikt.
Voor altijd 2 wordt gebruikt als het kindje overleden is.
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #6 Gepost op: 18-03-2024, 00:10:43 »
Ach, dat is droevig.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #7 Gepost op: 18-03-2024, 22:07:53 »
Mijn schot voor de boeg mol: ik vond de reactie van Gilles toen gevraagd werd of hij ook Italiaans sprak verdacht. Klonk voor mijn als een Jeroentje in de oren.

En de anderen zeiden (bijna?) allemaal ik ben de mol niet oid en hij zei “ik ben hem niet”.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2024, 10:22:15 »
Vamos a la playa. Mijn Italiaans staat alvast op het punt.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2024, 17:37:22 »
Michaël is mijn schot voor de boeg mol, samen met Bernard en Charlotte.

Edit: Michaël is mijn schot voor de boeg mol, samen met Bernard en Charlotte.  :)
« Laatst bewerkt op: 24-03-2024, 18:00:14 door Nat007 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2024, 17:44:33 »
Zo kan ik het ook.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2024, 02:49:27 »
Blijf na de eerste aflevering bij Michaël als mol.

-Michaël wil aan de boot nog geen antwoord geven op de vraag van Coco over zijn missende bal: zegt dat er nog veel tijd is om daarover te vertellen. "We hebben nog veel tijd om veel te vertellen". Maar een kandidaat weet toch dat hij er al de volgende dag, of in ieder geval al heel snel uit kan vliegen?

-Michaēl is strategisch als laatste aan de beurt op de boot met het 1 minuut volpraten. Hij doet er minstens meer dan 2x over. Zou als mol weten dat de kans dan het grootst is dat de andere groep ongeduldig wordt en de rode knop gaat indrukken. En dus kan hij de boel rekken en de kans daarop vergroten (en duizenden euro's wegspelen zo).

-Als Coco "per ongeluk" de blauwe ton omgooit samen met de witte, zegt Michaël: "zonde van die blauwe". Een mol met voorkennis die de fout van een ander er nog even in wil wrijven richting de groep?

-Michaël heeft ogenschijnlijk de minst natuurlijke reactie bij het horen van zijn deelname: lijkt geacteerd. Plus, hij lijkt zenuwachtig en wat minder naturel binnen de groep.

-Michaël bevraagt Stephanie kritisch bij de verdubbelaar/rode knop proef; minder mols want zij is de correcte persoon om eruit te spelen, en de mol wil niet dat dit 2000 euro oplevert. Maar vervolgens herhaalt Michaël nog wel even publiekelijk: "Ik wist het he, met die 37 seconden". Wil hij als mol vertrouwen wekken maar ook meteen de credits opeisen? Ook onmols dat Michael niet als snelste op de rode knop drukte (want de mol wil die verdubbelaars in het bezit krijgen), maar misschien vond hij dat hij daarmee anders tezeer in het vizier kwam al in de 1e aflevering.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #12 Gepost op: 25-03-2024, 07:23:08 »
De montage laat ons in eerste instantie zien dat karolien na michael begint aan haar voorstelronde, maar na een oaar gemiste pogingen neemt karolien over. Het is goed mogekijk dat michael hier bewust treuzelt en (zoals gillian ook zegt) bewust rare anekdotes vertelt om de anderen af te leiden van het correct tellen.  Alles in de hoop dat de anderen snel op de knop duwem

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #13 Gepost op: 25-03-2024, 14:36:50 »
Michaël is mijn mol:

Het veelvuldig fout tellen bij de eerste opdracht. Wanneer hij iets goed doet (zoals Stéphanie door de mand laten vallen) vestigt hij daar extra de aandacht op.
Heel raar ook dat hij na zijn filmpje stopt met kijken. Waarom is dat raar: ofwel druk je zo snel mogelijk af, want je wil kans maken op de vrijstelling. Ofwel kijk je de hele video uit, want je wil alle kandidaten zien, om te kijken of je iemand kan zien acteren. Michaël stopt nadat hij in beeld komt. Misschien een stille hint: Michaël ziet de mol acteren.

En dan is er natuurlijk nog het feit dat de dansopdracht zich afspeelt voor de Chiesa San Michele (ofte, St-Michaëlskerk). Toeval? Misschien, maar ik denk het niet.
I was blind but now I can see

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2024, 14:40:43 »


Na tunnelvisie, nu tunnelgehoor ?

Mooie nieuwe term voor het Mol-jargon. Ik hoop alleen dat het niet nóg eens 10 jaar duurt voordat dat begrip in de Dikke van Dale terecht komt.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2024, 14:43:22 »
Michaël is mijn mol:

Het veelvuldig fout tellen bij de eerste opdracht. Wanneer hij iets goed doet (zoals Stéphanie door de mand laten vallen) vestigt hij daar extra de aandacht op.
Heel raar ook dat hij na zijn filmpje stopt met kijken. Waarom is dat raar: ofwel druk je zo snel mogelijk af, want je wil kans maken op de vrijstelling. Ofwel kijk je de hele video uit, want je wil alle kandidaten zien, om te kijken of je iemand kan zien acteren. Michaël stopt nadat hij in beeld komt. Misschien een stille hint: Michaël ziet de mol acteren.

En dan is er natuurlijk nog het feit dat de dansopdracht zich afspeelt voor de Chiesa San Michele (ofte, St-Michaëlskerk). Toeval? Misschien, maar ik denk het niet.

Wat heeft hij precies fout gedaan bij die dansopdracht?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2024, 15:31:53 »
Niets.
Coco had natuurlijk de juiste koker al omgeduwd, dus hoefde hij ook niets meer te doen.
Maar hij heeft niets fout gedaan tijdens deze proef.

Maar het is wel heel opmerkelijk dat ze dansen op een plein, vlak voor een kerk die Chiesa San Michele (ofte St-Michaëlskerk) heet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Des te opmerkelijker wanneer het blijkt te gaan om een zeer klein plein, in een zeer klein dorp. Het plein waar ze zaten om koffie te drinken was bijvoorbeeld een veel mooier en groter plein. Het kan dus zijn dat men het andere plein heeft gekozen om redenen als vergunningen. Maar het kan ook zijn dat ze dat specifieke plein, in dat specifieke dorp gekozen hebben omdat het nu eenmaal ligt voor de St-Michaëlskerk en dus kan dienen als hint. Mij viel op dat men een halve seconde het beeld in het raam van de kerk lieten zien en dat leek me een beeld van St-Michaël. Dus ben ik dieper beginnen graven.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 15:37:30 door marivwae »
I was blind but now I can see

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2024, 15:41:43 »
Dat zou een mooie hint naar Michaël zijn met een knipoog naar seizoen 3.
Michaël staat ook op mijn lijstje om in de gaten te houden.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2024, 16:13:48 »
Niets.
Coco had natuurlijk de juiste koker al omgeduwd, dus hoefde hij ook niets meer te doen.
Maar hij heeft niets fout gedaan tijdens deze proef.

Maar het is wel heel opmerkelijk dat ze dansen op een plein, vlak voor een kerk die Chiesa San Michele (ofte St-Michaëlskerk) heet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Des te opmerkelijker wanneer het blijkt te gaan om een zeer klein plein, in een zeer klein dorp. Het plein waar ze zaten om koffie te drinken was bijvoorbeeld een veel mooier en groter plein. Het kan dus zijn dat men het andere plein heeft gekozen om redenen als vergunningen. Maar het kan ook zijn dat ze dat specifieke plein, in dat specifieke dorp gekozen hebben omdat het nu eenmaal ligt voor de St-Michaëlskerk en dus kan dienen als hint. Mij viel op dat men een halve seconde het beeld in het raam van de kerk lieten zien en dat leek me een beeld van St-Michaël. Dus ben ik dieper beginnen graven.

Is inderdaad een leuke hint, maar voorlopig is het nog wat vroeg om te tunnelen. Vond hem enkel bij opdracht 1 mols. Bij de laatste opdracht zelfs onmols, want hij elimineert Charlotte (dacht ik).

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2024, 16:30:41 »
Goede mogelijke hint, goed gevonden. Bij opdracht 2 wrijft Michael de fout van Coco er openlijk in. Hier was de juiste blauwe ton er door een kandidaat uitgegaan plus Michaël maakt dit extra kenbaar voor de rest van de groep daar.

In de 3e opdracht maakte hij Stephanie verdacht, wat onmols lijkt. Maar hij strijkt wederom vrij opzichtig de eer op, dus wellicht is dit een opdracht 1 vertrouwen wekken actie. Michaël sowieso in de gaten houden.