Auteur Topic: [Kandidaat] Senne  (gelezen 10052 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #20 Gepost op: 3-04-2024, 11:02:54 »
Ik vind senne als hij bij de ontbijttafel komt eigenlijk helemaal niet net gedoucht uitzien . Zijn haren zijn niet nat , het oogt eerder of hij net uit bed komt, net als sommige anderen .

Wist senne wat er zou gaan komen ?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #21 Gepost op: 3-04-2024, 11:32:14 »
Ik vind senne als hij bij de ontbijttafel komt eigenlijk helemaal niet net gedoucht uitzien . Zijn haren zijn niet nat , het oogt eerder of hij net uit bed komt, net als sommige anderen .

Wist senne wat er zou gaan komen ?

Z'n haar was nog nat, wel al enigszins opgedroogd aan de lucht maar dat gaat snel in zo'n klimaat.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #22 Gepost op: 3-04-2024, 12:47:20 »
Het lijkt mij ook, mol of niet, dat hij gewoon gedoucht heeft.

Wat ik wel verdacht vind is dat hij daar in zijn torenkamer meer dan een half uur zit zonder contact met de anderen, en al wat hij heeft gedaan is door de porto roepen, proberen te zien wat op de tablet staat en een paar x op die knop drukken. Wat hij niet te veel ging doen, wie weet waren er consequenties. Maar in heel dat half uur niet heeft gemerkt dat er tekstjes op de muur stonden die verband hielden met beroemdheden.
Zelfs als de kandidaten al in de 2de kamer waren zegt hij eerst niets te hebben dat hen kan helpen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #23 Gepost op: 3-04-2024, 15:21:43 »
We vergeten hier vrij makkelijk dat senne geen indicatie heeft (in het begin ) dat zijn “waaier” iets doet bij de anderen.  Voor de slagingskans van deze oodracht moet er een goede twee richtingscommunicatie komen waarbij gericht op de knop kan duwen om op tijd de waaiers uit te zetten

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #24 Gepost op: 3-04-2024, 16:15:09 »
Ik vind het vooral verdacht van Senne dat hij niets uitgeprobeerd heeft of in zijn cel heeft gekeken. Ja, hij deed de ventilators in het begin één keer stoppen en besliste dan om niet meer op die knop te drukken. Toen hij werd opgeroepen kwam hij nooit op het idee om nog eens op die knop te drukken en te laten zien wat voor resultaat dat had, hij had het steeds over de hamer waarvan hij niet wist waarmee aan te vangen. Het was pas toen Bernard opperde dat Senne iets met de ventilatoren kan doen dat hij regelmatig op de knop ging drukken.
De hints over degenen die in de gevangenis hebben gezeten zag hij ook erg laat. Heeft hij dat werkelijk niet eerder gezien?
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 16:16:57 door Luc »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2024, 18:57:35 »
Langs een kant vind ik het normaal dat senne niet vaker op een knop duwt, waarvan hij geen benul heeft wat die knop doet ( voor hetzelfde geld zette hij daardoor de ventilatoren juist aan en was het negatief ). Maar aan de andere kant is hij wel erg weinig ondernemend ( als hij nij de hamer kan, had hij rie richting sleutels kunnen gooien ). Als jw alleen in een kamer zit en je taak is om eruit te komen, dan zou ik verwachten dat je meer onderzoekt, onderneemt .

Tel dat op bij de verontwaardiging die hij uitspreekt naar de groep als hij beneden aankomt en je hebt een vrij mols patroon te pakken .

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2024, 20:03:08 »
Dat dus, + als je als kandidaat opgesloten zit en je krijgt geen contact met de anderen ga je toch op onderzoek uit?
Liggen er pasvragen? Is ergens een steen los waar je een geheime deur mee open krijgt, of codes waar je iets mee moet. Je zit wel in De Mol he, dan weet je dat er vanalles kan zijn. Als je daar zo lang zit moet je toch iets proberen, ik snap niet dat hij die tekstjes niet gezien heeft.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #27 Gepost op: 4-04-2024, 00:07:24 »
Langs een kant vind ik het normaal dat senne niet vaker op een knop duwt, waarvan hij geen benul heeft wat die knop doet ( voor hetzelfde geld zette hij daardoor de ventilatoren juist aan en was het negatief ).
Maar toen hij op die knop drukte ging zijn eigen ventilator toch juist ook uit en schoot die weer aan wanneer het lampje eronder weer vol was?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #28 Gepost op: 4-04-2024, 00:26:58 »
Maar toen hij op die knop drukte ging zijn eigen ventilator toch juist ook uit en schoot die weer aan wanneer het lampje eronder weer vol was?
+ een ventilator zal een opdracht niet zo snel makkelijker maken maar moelijker, bijvoorbeeld door iets wat stil hangt te laten bewegen. Of zoals hier een kaars te doven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #29 Gepost op: 4-04-2024, 15:51:32 »
Zolang senne niet weet dat zijn druk op de knop het de anderen makkelijker maakt, is het vaak drukken mols. Pas na de conclusie/communicatie is het kandidaats

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2024, 16:01:33 »
Zolang senne niet weet dat zijn druk op de knop het de anderen makkelijker maakt, is het vaak drukken mols. Pas na de conclusie/communicatie is het kandidaats
Ik ben het daar toch niet mee eens. Als mol wil je net niet te vaak drukken op die knop en dan is het voor Senne dus ideaal dat hij geen idee heeft waarvoor die knop dient.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2024, 09:34:36 »
Senne vol in de schijnwerpers in aflevering 2, en in alle polls mijlenver bovenaan.
Dan weet je dat hij de mol niet is.
Ik kon bij hem ook nog niet de gezichtsexpressies en lichaamstaal van de mol ontwaren.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2024, 09:37:10 door Molekule »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2024, 09:37:16 »
Zolang senne niet weet dat zijn druk op de knop het de anderen makkelijker maakt, is het vaak drukken mols. Pas na de conclusie/communicatie is het kandidaats

Dan ga je er van uit dat Senne als mol niet gelijk zou weten waar die knop voor is?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2024, 13:55:42 »
De mol weet prima waarvoor die knop dient, maar is het de taak van de mol om de knop op een juiste manier te gebruiken?  Nee toch.

Als je als mol op die knop duwt gaan de ventilatoren uit waardoor de kaarsen minder snel uitgaan . Totaal niet in het voordeel van een mol

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #34 Gepost op: 5-04-2024, 13:56:23 »
De mol weet prima waarvoor die knop dient, maar is het de taak van de mol om de knop op een juiste manier te gebruiken?  Nee toch.

Als je als mol op die knop duwt gaan de ventilatoren uit waardoor de kaarsen minder snel uitgaan . Totaal niet in het voordeel van een mol

Maar hoe is vaak drukken dan mols?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #35 Gepost op: 5-04-2024, 16:29:34 »
Ik vind op die knop drukken an sich niet mols, want daardoor gaan se ventilatoren uit en wordt er dus speelruimte gecreerd om de opdracht te doen lukken.

Het gaat om communicatie en drukken, als senne vaak drukt en niet aangeeft dat ze weer bijna aangaan, kun je dat als molactie zien.
Om deze opdracht een kans van slagen te geven , gaat het om communicatie van senne naar de kandidaten over wanneer de ventilatoren weer aangaan en over de hints op de muren . Tevens moet er communicatie zijn van de kandidaten naar senne over wanneer zij willen dat hij op de knop drukt .

Wat we zien in de montage is dat die communicatie maar ongecoordineerd lijkt te gebeuren .
Is 15 keer op een knop drukken mols, als 10 keer daarvan op de knop wordt gedrukt op momenten dat er niemand in de lijn van een ventilator staat?

Als senne zomaar op de knop drukt en niet zegt wanneer de ventilator weer aan gaat, vind ik dat mols, want je creert een veiligheidsgevoel bij de kandidaten dat ze vrij kunnen bewegen .




Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #36 Gepost op: 5-04-2024, 20:59:41 »
Als senne zomaar op de knop drukt en niet zegt wanneer de ventilator weer aan gaat, vind ik dat mols, want je creert een veiligheidsgevoel bij de kandidaten dat ze vrij kunnen bewegen .
Dat gebeurt toch ook of ben ik nu mis?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #37 Gepost op: 5-04-2024, 22:06:07 »
We zien hem dat wel doen, maar op z moment stopt hij er ook mee, dus het kan alle kanten in .

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #38 Gepost op: 9-04-2024, 14:45:53 »
Het valt mij op dat Senne nadat hij in aflevering 2 verdacht overkwam in afl. 3 sterk op de achtergrond wordt gehouden net als in afl. 1. Hij staat tevens op de beste molposities. Ik blijf hem steeds verdenken alhoewel hij door de kijkers en op het forum ook hier het meest verdacht wordt.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Senne
« Reactie #39 Gepost op: 9-04-2024, 22:58:42 »
Voor vandaag had hij wel heel veel invloedrijke posities! Als laatste binnenkomen kun je sturen, De ventilator aanzetten geeft controle over het hele spel, je beslist zelf wanneer je eruit gaat (En kan misschien zelfs zien of de tijd al om is,) je hebt wat te zeggen over de volgorde van de avond. En dat betekend weer dat je controle hebt over wie en wanneer de kist bekeken wordt. Zo weet je zeker dat je naam niet ontdekt wordt!

DE positie voor de mol deze aflevering denk ik!

Niet echt. Het is een goede positie voor dat spel, ja. Maar hij begint zelf zowel tegen Philippe als Michaël over de ventilator. Dat kan hij nog eventjes verzwijgen. Hij zet zelf de ventilator uit, ook al werd er niet om gevraagd. Geeft de teksten op de muren en zegt erbij dat hij denkt dat dat gaat over de personen die in de gevangenis hebben gezeten (wat klopte). Hij had ook kunnen zeggen dat hij denkt dat dat de mensen zijn die niet in de gevangenis hebben gezeten.

Voor de doos van Pandora lijkt het op het eerste zicht een goede positie…maar is dat zo?
Stel: Lynn en Coco komen als eerste de kamer van Senne binnen. Ze lezen in stilte het bord en denken: ok, wij hangen op 100%, de tijd dringt, we laten alles hangen zoals het hangt.
Ze zeggen niets van die bordjes tegen Senne. Ze zeggen “Senne, we komen je bevrijden. Kaars aan, lont aan en naar buiten”
Hoe gaat Senne dat dan recht trekken zonder te verraden dat hij weet heeft van die bordjes?
Er wordt dan ook nog eens geen tijd verloren met bordjes verhangen. Dan zijn ze én binnen de tijd buiten (10.000€) én Senne heeft geen invloed bij de doos van Pandora.
Zo ideaal is die positie dan niet meer.
I was blind but now I can see