Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 3914 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2024, 00:24:08 »
Ik voel al opdrachten aankomen met min geld dat dan ook wordt verdubbeld.

Re: [Aflevering 1]
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2024, 02:02:35 »
Mijn klassement na 1 aflevering, met de meeste punten als mol naar minst.
1. Michaël - 3
2. Marta 'Coco' - 3
3. Senne - 3
4. Charlotte - 2
5. Karolien - 2
6. Stéphanie - 2
7. Bernard - 2
8. Philippe - 0
9. Lynn - 0


My track voor mollenjager.. :
Pieter: ✔️
Elisabet: ✔️
Alina: ✔️
Annelotte: winnaar
Uma: ✔️
Comfort: ✔️ 

5 op 6. ;)

Voorlopig spreid ik dus op Michaël, Coco en Senne. Philippe en Lynn durf ik al te elimineren. Bernard, Charlotte, Stéphanie en Karolien bengelen er tussen. Met de ranking meest verdacht onder de 2 punten. Charlotte als eerst naar Bernard als laatste van het 2punten groepje.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 11:46:48 door Fervente mollenjager »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #22 Gepost op: 25-03-2024, 02:54:28 »
Mijn klassement na 1 aflevering, met de meeste punten als mol naar minst.
1. Stéphanie - 3
2. Michaël - 3
3. Marta 'Coco' - 3
4. Senne - 3
5. Karolien - 2
6. Charlotte - 2
7. Bernard - 2
8. Philippe - 0
9. Lynn - 0

Voorlopig spreid ik dus op Stéphanie, Michaël, Coco en Senne. Philippe en Lynn durf ik al te elimineren. Bernard, Charlotte en Karolien bengelen er tussen.

Stéphanie gaf wel correct aan dat Michaël bang is voor kwallen en dat Bernard gefascineerd is door het heelal. Ze gooide op eigen initiatief olijven in de juiste rode ton...

 

Re: [Aflevering 1]
« Reactie #23 Gepost op: 25-03-2024, 09:50:20 »
Stéphanie gaf wel correct aan dat Michaël bang is voor kwallen en dat Bernard gefascineerd is door het heelal. Ze gooide op eigen initiatief olijven in de juiste rode ton...
Oké, dat maakt haar minder verdacht, maar de mol heeft af en toe ook eens een juist antwoord. Voor vertrouwen op te doen (zeker in de eerste dagen), maar goed dat is zeker goed om in het hoofd te houden.
Vorig jaar had ik Comfort meteen op 1. :)

Hoe ik mijn punten verdeel is 3 punten voor 100 % molposities, 0,5 punt voor geen 100 % molposities maar wel mogelijk en 1 punt met molgedrag en minpunt met kandidaatsgedrag.

Moest ik Stéphanie dat minpunt geven, kom ik uit op Senne, Michaël en Marta 'Coco'. Maar nog geen molgevoel bij hun. Als ik naar mijn standen kijk, zie ik dat de mol al vanaf afl. 1 - 2 in mijn top 3/4 staan.

Maar dit jaar heb ik toch nog niet het gevoel dat de mol in mijn top 3/4 staat. Stéphanie lijkt zich te gedragen als kandidaat, net als Michaël (zijn enthousiasme).

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 25-03-2024, 09:53:17 »
Ik vond het ook weer een prachtige opening. Qua Mol nog geen idee ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 25-03-2024, 10:00:57 »
Prima opening. Fijn eigenlijk om te openen met een relaxte opening die in het teken staat van kandidaten leren kennen. Gilles als een maffiabaas op die boot  8)

Maar nu de knuppel in het hoenderhok gooien, zou dit de voorlopig laatste reeks zijn? Ik zie allemaal verwijzingen naar eerdere seizoenen:

- jij wilde de mol wel/niet zijn verdeling (zoutvlakte s4)
- aan de boot (brug s4) hangende kandidaten
- 3 kandidaten die zagen dat zij wel/niet de verdubbelaar zouden krijgen (opening zonder mol)
- spel met drukknop/projector en filmpjes kijken
- Olijven plukken (druiven plukken in Duitsland)
- Doos van Pandora
- Gilles die opent aan tafel met beste vrienden, jammer dat hier niemand is (zoals de opening bij levend begraven in Mexico).

Over die laatste gesproken, wat heerlijk verwerkt  ::bravo:: ::bravo:: aangespoeld uit Griekenland :D

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2024, 10:03:06 »
Volgens mij is juist al besloten dat er een nieuwe reeks mag komen (beslissen ze blijkbaar normaal later over).

Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2024, 10:03:41 »
Prima opening. Fijn eigenlijk om te openen met een relaxte opening die in het teken staat van kandidaten leren kennen. Gilles als een maffiabaas op die boot  8)

Maar nu de knuppel in het hoenderhok gooien, zou dit de voorlopig laatste reeks zijn? Ik zie allemaal verwijzingen naar eerdere seizoenen:

- jij wilde de mol wel/niet zijn verdeling (zoutvlakte s4)
- aan de boot (brug s4) hangende kandidaten
- 3 kandidaten die zagen dat zij wel/niet de verdubbelaar zouden krijgen (opening zonder mol)
- spel met drukknop/projector en filmpjes kijken
- Olijven plukken (druiven plukken in Duitsland)
- Doos van Pandora
- Gilles die opent aan tafel met beste vrienden, jammer dat hier niemand is (zoals de opening bij levend begraven in Mexico).

Over die laatste gesproken, wat heerlijk verwerkt  ::bravo:: ::bravo:: aangespoeld uit Griekenland :D
Er zijn toch altijd wel verwijzingen naar vorige seizoenen ?
Lijkt me niet.

Re: [Aflevering 1]
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2024, 11:49:57 »
Mijn klassement na 1 aflevering, met de meeste punten als mol naar minst.
1. Michaël - 3
2. Marta 'Coco' - 3
3. Senne - 3
4. Charlotte - 2
5. Karolien - 2
6. Stéphanie - 2
7. Bernard - 2
8. Philippe - 0
9. Lynn - 0


My track voor mollenjager.. :
Pieter: ✔️
Elisabet: ✔️
Alina: ✔️
Annelotte: winnaar
Uma: ✔️
Comfort: ✔️ 

5 op 6. ;)

Voorlopig spreid ik dus op Michaël, Coco en Senne. Philippe en Lynn durf ik al te elimineren. Bernard, Charlotte, Stéphanie en Karolien bengelen er tussen. Met de ranking meest verdacht onder de 2 punten. Charlotte als eerst naar Bernard als laatste van het 2punten groepje.
Heb het wat aangepast en een puntje afgetrokken bij Stéphanie. Veel te makkelijk betrapt op een leugentje, waardoor ook geen geld verdwijnt, plus als mol wil je die verdubbelaar niet.

Of was dat haar bedoeling ? Zou wel next level mollen zijn. Een dekmantel creëren.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2024, 11:54:37 »
Het zou wel des mols kunnen zijn in de zin dat de mol hier ook door de mand kan vallen door te veel kennis van de video te laten blijken. (Uitgaande van dat de mol de inhoud van de video kent) Dan is doen alsof je iets niet gezien hebt ergens heel kandidaats/safe. Maar da's misschien wel een paar lagen te ver gedacht.

Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2024, 11:58:57 »
Het is heel simpele redenering, maar ik denk ook altijd, laat me er niet door afleiden, als ze na een jaar met een vrouw als mol weer een vrouw zouden kiezen en idem dito bij de mannen. Ik probeer daar altijd op te letten.

Nu vanaf ik de Mol intensief volg, zijn dit de mollen geweest:
Pieter
Elisabet
Alina
Lennart (ik zat op Annelotte dat jaar)
Uma
Comfort

Een man, 2x vrouw, een man, 2x vrouw, een man dit jaar ?
Uiteraard te simpele redenering.

En in het jaar van Uma was er een man als eerst gekozen, dus in se gaat mijn theorie al naar de vaantjes. :)


Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2024, 12:55:57 »
Prima opening. Fijn eigenlijk om te openen met een relaxte opening die in het teken staat van kandidaten leren kennen. Gilles als een maffiabaas op die boot  8)

Maar nu de knuppel in het hoenderhok gooien, zou dit de voorlopig laatste reeks zijn? Ik zie allemaal verwijzingen naar eerdere seizoenen:



Wees gerust, er zijn maar 2 programma's die echt hoog scoren op play4, de mol en de slimste mens ter wereld.
(daarmee bedoel ik dat deze besproken worden in kranten, en echt een hype hebben). Ze zouden gek zijn om de kip met gouden eieren te slachten
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 25-03-2024, 13:06:11 »
Volgens mij is juist al besloten dat er een nieuwe reeks mag komen (beslissen ze blijkbaar normaal later over).
Oeh, dan heb ik niks gezegd :P

Er zijn toch altijd wel verwijzingen naar vorige seizoenen ?
Lijkt me niet.
Ja op zich wel, maar op de een of andere manier vielen ze me hier op in 1 aflevering samen zeg maar.

Wees gerust, er zijn maar 2 programma's die echt hoog scoren op play4, de mol en de slimste mens ter wereld.
(daarmee bedoel ik dat deze besproken worden in kranten, en echt een hype hebben). Ze zouden gek zijn om de kip met gouden eieren te slachten
Nee dat zou inderdaad niet slim zijn, maar dacht meer aan een jaartje overslaan of zo (aangezien daar ook wel eens sprake van was).

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #33 Gepost op: 25-03-2024, 13:29:12 »
Stéphanie gaf wel correct aan dat Michaël bang is voor kwallen en dat Bernard gefascineerd is door het heelal. Ze gooide op eigen initiatief olijven in de juiste rode ton...

Was het niet Senne die correct aangaf dat Michaël angst had voor kwallen?


Momenteel verdenk ik Michaël op basis van de eerste opdracht, maar tijdens de 2de opdracht doet hij niets fout en bij de 3de opdracht laat hij Stéphanie door de mand vallen.
Charlotte doet veel verdachte dingen (het snel willen afdrukken, het ei zo na doen omvallen van de gele mand, het niet snel afdrukken voor de vrijstelling, al lijkt ze me iemand die net altijd voor pasvragen/vrijstellingen zou gaan, dus waarom nu niet?), maar ze is zeer aanwezig tijdens de eerste aflevering, wat me doet denken dat zij de mol niet is.
Philippe lijkt me dan weer te nepmollen tijdens de eerste proef. Geen 5 kustgemeentes kunnen opsommen lijkt me niet realistisch. Ik denk dat hij Lynn hier op een dwaalspoor wil brengen.
Karolien, zou kunnen, maar ze zei tijdens de tweede opdracht wel dat Charlotte haar vriend had leren kennen op een lockdownfeestje. Hier zet ik wel een kanttekening: We weten niet wanneer Charlotte dit heeft gezegd tegen Karolien en wie er nog aanwezig was toen Charlotte dit zei: stel dat Gillian toen ook aanwezig was toen Charlotte dit zei, dan weet Karolien dat Gillian toch met het juiste antwoord gaat komen en dan kan ze, als ze de mol is, dit maar beter zelf doen. Zo kom je onmols over terwijl het er in sé niet toe doet.
Ze heeft ook veel olijven in verkeerde tonnen gekieperd (Bernard, designbrillen, seriously?)
Coco: het doen omvallen van de juiste ton is hier wel heel verdacht.
Stéphanie: doet niet superveel verdachte dingen, maar afstrepen kan ik ze ook nog niet.
Senne: Duikt een vraagteken (dus verdubbelaar) op: beetje onmols, want je wil die natuurlijk niet in het spel. Al trekt dit het spel rond het mysterie van de verdubbelaar wel op gang (hij wist toen niet dat Bertrand er al twee had opgeduikt). Hulpje van de productie?
Bij de derde opdracht is hij diegene die Charlotte (dus de verkeerde) verdacht maakt bij de rest van de groep, met succes.
Maar hij zegt wel direct bij opdracht 2 dat Michaël bang is van kwallen.
Bernard: heb ik afgestreept. Een kandidaat die er vol voor gaat. Ik geloof niet dat een mol zo vroeg in het spel al aandacht op zich wil vestigen. Hij liegt ook héél goed, wat ik als mol toch niet zou willen laten blijken. Hij duikt 2 verdubbelaars op. Voor een kandidaat zou dit logisch zijn; een kandidaat weet niet wat ze betekenen, maar je gokt op iets als vrijstelling, pasvragen,.... Een mol weet waarschijnlijk wel al wat ze betekenen en wil er net zo weinig mogelijk in het spel. Bernard heb ik voorlopig, maar waarschijnlijk definitief afgestreept als mol.
Lynn: Aan het begin van de aflevering dacht ik direct: ah goed, direct iemand die ik kan afstrepen. Ze wil de mol niet zijn, dus kan ze de mol niet zijn: klaar. Dikke stift door haar naam. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat één kandidaat al direct zo uit de wind wordt gezet, want ook de kandidaten gaan die redenering maken. Ze wil overkomen als de betrouwbare kandidate die voor het geld gaat, wat later nog wel van pas kan komen. Ze had bij de derde proef veel meer kunnen doen om te zien wie er loog of niet, maar ze bleef vrij stil. Buiten dat ze nog eens benadrukte hoe fair en betrouwbaar ze wel niet is. Voorlopig is mijn dikke stiftstreep een flinterdun potloodlijntje geworden. Ze doet geen molse dingen, maar de opzet van de eerste opdracht vind ik wel raar.
I was blind but now I can see

Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 25-03-2024, 13:43:22 »
Het snel afdrukken is niet per se molgedrag. Ze kiest daar eerder voor de safety om toch al geld binnen te halen. Bij de quizers zag het er niet echt naar uit dat ze snel klaar zouden zijn, bij de andere 4 was er Michaël nog te gaan, maar dat kan zij niet weten natuurlijk. Ik snap beide kanten dat Bernard nog even wil wachten voor meer geld binnen te halen, echter snap ik Charlotte ook want dan is al die € 4000 binnen.

Je moet ook nog duiken, hé.
Als ze de andere 4 er waren, waren ze al met 8 om te duiken in hoeveel tijd ? Niet iedereen kan zo diep duiken.

Ik zie dus niet per se molgedrag hier bij Charlotte. Meer nog, ik zou mogelijks ook reageren als Charlotte.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 25-03-2024, 13:53:17 »
Charlotte geeft aan dat ze alleen Gilian gezien heeft bij opdracht drie. Daarmee geeft ze aan dat ze vroeg gedrukt heeft wat de anderen haar kan doen wegstemmen, wat ook gebeurt, met als gevolg dat €2000 wordt weggespeeld. Daarbij is ze bij de bootopdracht vrij duidelijk dat ze snel op de knop wil drukken. Met het wegspelen van zes kandidaten gaat niet alleen 6000 verloren, maar is er ook minder kans dat de verdubbelaars worden gepakt.

Een extra reden om Bernard voorzichtig door te strepen is naast het opduiken van twee verdubbelaars ook het direct aanwijzen van Karolien als kandidaat voor de vrijstelling. (al kan het natuurlijk ook worden opgevat als vertrouwen winnen, zeker als het al redelijk duidelijk was)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 14:23:48 door tumtum22 »

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #36 Gepost op: 25-03-2024, 14:18:54 »
Goeie aflevering, goede gelaagde opdrachten. Even goed als altijd. De verdubbelaars vind ik niet echt een enorme twist, maar het kan zeker goeie dilemma’s opleveren. Ik ben benieuwd.

De terugkeer of naja het aanspoelen van de doos van Pandora vind ik interessanter dan de verdubbelschijven. In Griekenland prima op zijn plaats maar nooit geweten wat de consequenties zijn van het openen.

Even ‘out of the box’: misschien worden de verdubbelaars ‘halveerders’ éénmaal ze de doos van Pandora openen?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 25-03-2024, 14:25:58 »
Volgens mij is juist al besloten dat er een nieuwe reeks mag komen (beslissen ze blijkbaar normaal later over).
Werd dit niet in cafe de mol gezegd  (bij voorstellen kandidaten of afgelopen week)?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2024, 14:41:26 »
Goeie aflevering, goede gelaagde opdrachten. Even goed als altijd. De verdubbelaars vind ik niet echt een enorme twist, maar het kan zeker goeie dilemma’s opleveren. Ik ben benieuwd.

Even ‘out of the box’: misschien worden de verdubbelaars ‘halveerders’ éénmaal ze de doos van Pandora openen?

Dan zet je ze toch gewoon niet meer in?  ::rofl::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2024, 15:14:53 »
Was het niet Senne die correct aangaf dat Michaël angst had voor kwallen?

Beiden zeiden dat correct. Het was Karolien die 'insecten' doordrukte. Toen Senne zei dat ze op blauw moesten gaan zei ze NEE.