Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 3062 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
[Theorie] Follow the Money
« Gepost op: 29-03-2024, 18:38:39 »
Ook dit seizoen is er weer Follow the Money ::vergroot::

Dit overzicht laat niet alleen zien wie welk geldbedrag binnenhaalde voor de groepspot, ook kan je zien wie waar zat tijdens de proeven én of diegene netto positief (groen) of negatief (rood) effect heeft gehad op de opdracht of iets daar tussenin (geel). Zo kun je in één oogopslag zien of iemand goed of slecht bezig is voor de pot.

1.1 Schip: De vier die een molboekje hebben bemachtigd krijgen elk 1000 euro toebedeeld. (Omdat Charlotte en Stéphanie actief pleiten voor snel afdrukken, krijgen zij wel een gele in plaats van groene kleur.)
1.1 Olijvendans: Gekeken is naar hoeveel juiste tonnen de dansers omgooiden en hoe vaak we de plukkers olijven in de juiste ton zien gooien. Charlotte en Stéphanie hebben ook elk een aandeel gekregen in het noemen van het juiste antwoord op Charlottes vraag.
1.1 Verdubbelaars: Het geld is verdeeld op basis van twee scores: 1) bij hoeveel rondes doet iemand mee om te stemmen (Charlotte en Karolien stemden de tweede ronde niet mee), en daarnaast plus- of minpunten voor het noemen van goede of foute namen.

Aan de layout wordt nog gewerkt ::hypocriet:: Maar het begin is er!

Het overzicht is HIER te vinden. Bespreek hier vooral je feedback en eigen inzichten aangaande het geld ::joehoe::
...óf niet!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2024, 08:52:58 »
Ik kijk uit naar de update! 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #2 Gepost op: 12-04-2024, 19:50:15 »
Het was extra passen en meten deze week met alle deelopdrachten, maar een nieuw Follow the Money-overzicht is HIER te vinden ::joehoe::

Korte uitleg over de bedragen:
2.1 IJsjes vervoeren: Niemand verdient geld. De kleuren zijn bepaald op basis van hoeveel logopuzzels iemand wel/niet oplost of hoeveel ijsjes deze persoon heeft helpen vangen.
2.2 Kaarsen & Waaiers: Weer geen geld verdiend.
2.3 Doos van Pandora: Michaël en Senne halen hier het geld uit de pot, de kandidaten die na hen moesten komen stonden buiten spel.
3.1 Maffia: De detectives krijgen samen de helft van het verdiende bedrag, verdeeld over of ze de deelopdrachten hebben doen slagen (Stéphanie en Philippe elk 1/3e, Michaël en Lynn 1/3e gedeeld door twee). De andere vier hebben elk een kwart van de overige 500 euro gekregen.
3.2 Zwijgplicht: Coco en Bernard krijgen 500 euro voor hun omertà. De deelopdrachten zijn verdeeld over zwijgers en uitvoerders.
3.3 Bom in de Ape: Niemand verdient geld en niemand doet een poging daartoe.
...óf niet!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2024, 20:56:40 »
Dankjewel!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #4 Gepost op: 19-04-2024, 20:45:30 »
Ik heb minder tijd deze week, dus ik zal de pagina later updaten. Maar hier is alvast het Follow the Money-overzicht na aflevering 4!

...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #5 Gepost op: 19-04-2024, 21:33:14 »
 ::ok:: ::ok:: !! dank!
« Laatst bewerkt op: 19-04-2024, 21:36:27 door Mollem »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #6 Gepost op: 24-04-2024, 22:08:24 »
Het Follow the Money-overzicht is weer bijgewerkt ::bravo::

Vragen of aanvullingen? Deel ze vooral hier ::joehoe::
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #7 Gepost op: 24-04-2024, 22:12:22 »
Vraagje, hoe kan het dat als er niets verdiend is het totaal bij sommigen toch omhoog is gegaan en bij anderen niet?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #8 Gepost op: 24-04-2024, 22:13:05 »
Altijd leuk om te zien welke icoontjes je nu weer gevonden hebt.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #9 Gepost op: 24-04-2024, 22:16:05 »
Vraagje, hoe kan het dat als er niets verdiend is het totaal bij sommigen toch omhoog is gegaan en bij anderen niet?

Aflevering 4 stond er ook nog niet bij ;)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #10 Gepost op: 24-04-2024, 22:19:39 »
Ik heb op de link geklikt, daar staat een ander schema dan bovenaan dit topic  ::rofl::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #11 Gepost op: 24-04-2024, 22:21:54 »
Nee die aantallen kloppen wel, alleen zijn sommige kandidaten wat opgeschoven naar links en rechts :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2024, 22:22:00 »
Ik heb op de link geklikt, daar staat een ander schema dan bovenaan dit topic  ::rofl::
Hmm, dat zou niet moeten kunnen. Wat zie je precies wat niet klopt?
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2024, 22:24:05 »
Zo zie ik hem via de link (telefoon nog kwartslag gedraaid, maar dat maakt niets uit)
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 22:27:48 door Vonne1968 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2024, 22:27:36 »
Ah, dan moet je je browser een keer afsluiten en opnieuw openen. Ik upload altijd het nieuwe overzicht over het oude bestand heen, daardoor kan het zijn dat het oude plaatje nog staat op de plek waar het nieuwe hoort :)

EDIT: Van de nummers bij de spaghetti opdracht klopt trouwens helemaal niets, ik zal dat bij het volgende overzicht verbeteren :)
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 22:32:35 door Pac »
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2024, 22:32:53 »
Gedaan, zelfs cookies etc verwijderd. Maar ik blijf het verkeerde schema zien. Misschien duurt het even voor het achter de schermen synchroon loopt. Maar gelukkig staat bovenaan dit topic het juiste schema. :)

Aflevering 4 is weggevallen in het nieuwe schema dat ik zie. Had jij die er nog wel op staan?
« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 22:41:29 door Vonne1968 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #16 Gepost op: 24-04-2024, 22:45:19 »
Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben? Het is altijd een puzzel om de layout mooi te krijgen, dus geef het aan als er iets niet klopt.

Voor de zekerheid hier nog het volledige overzicht in één iets te groot plaatje ::bravo::

...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #17 Gepost op: 24-04-2024, 23:35:51 »
Via Firefox nog steeds het gekke schema. Open ik het via chrome gaat het wel goed.

Firefox aan het mollen  :-\\

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #18 Gepost op: 24-04-2024, 23:36:05 »
Nou, layout is ondergeschikt aan de moeite die je in het maken stopt  ::ok::
Het wordt wel een lnullig tabelletje onderhand...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #19 Gepost op: 3-05-2024, 12:18:27 »
Er is weer een nieuw overzicht ::bravo::



Ik heb Senne en Bernard een iets groter deel van het verdiende geld gegeven voor bij de paintballopdracht, omdat hun draad als enige heel bleef. Voor de rest heeft iedereen behalve Bernard (die zijn zakmesproef deed mislukken) evenveel geld gekregen bij de doodskisten. Waar staat jouw mol? ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 12:20:21 door Pac »
...óf niet!