Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 4189 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Aflevering 2
« Gepost op: 31-03-2024, 19:31:18 »
Wordt de Doos van Pandora na 4 jaar eindelijk geopend?

Bespreek hier alles van de tweede aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Flos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2024, 21:13:48 »
'Dekselse doos'... Er zal iets in de deksel zitten zeker?

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2024, 21:22:11 »
'Dekselse doos'... Er zal iets in de deksel zitten zeker?

Viel me ook gelijk op, sowieso iets met dat deksel. Vreemd dat die kandidaten die doos niet onderzoeken voor de rest... Of was daar de kans niet voor?

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2024, 21:24:23 »
Fantastisch!  ::bravo:: ::bravo::

Een van de allerbeste afleveringen ooit voor mij!

Leuk sfeertje in de groep ook nu..  :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2024, 21:26:31 »
Schitterende aflevering weer. Genieten! ::bravo::

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2024, 21:27:38 »
Dit was toch wel een fantastische aflevering.  ::bravo::

Viel me ook gelijk op, sowieso iets met dat deksel. Vreemd dat die kandidaten die doos niet onderzoeken voor de rest... Of was daar de kans niet voor?

Ah nee, de groepspot begon af te tellen.  ::rofl::

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2024, 21:29:12 »
Dit was toch wel een fantastische aflevering.  ::bravo::

Ah nee, de groepspot begon af te tellen.  ::rofl::

Ik bedoelde vooral daarna, als die toch al open staat ga ik echt nog wel op onderzoek  ::vergroot::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2024, 21:30:35 »
Om het deksel te onderzoeken en de verstopte info te vinden moest en de doos open en je had een blacklight nodig.   Deze zou dus echt nooit gevonden worden .


Verder vond ik dit voor het eerst in heel veel jaren geen prettige aflevering en dat ligt aan het groepsgebeuren. Niet normaal meer hoeveel er gevloekt werd en hoe fel ze tegen elkaar te keer gingen . Natuurlijk ontstaat er stress door de adrenaline van het spel, maar ik vind bij de ijsjes marta erg fel bezig en later bij de kaarsen zijn er ook een aantal ( oa bernard en karolien) die nul voor de groep spelen maar enkel hun idee willen doorvoeren.

Bij de doos is het inherent aan het spel en heb ik er persoonlijk wat minder problemen mee.
Mijn “onvrede” is puur oersoonlijk en betreft zeker niet de opdrachten want die vind ik wel tof


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2024, 21:33:20 »
Viel me ook gelijk op, sowieso iets met dat deksel. Vreemd dat die kandidaten die doos niet onderzoeken voor de rest... Of was daar de kans niet voor?

Lijkt me dat je die info inderdaad had kunnen onderzoeken, ten koste van wat meer geld uit de groepspot. ;D

Persoonlijk zat ik me wel wat kapot te ergeren deze aflevering. Twee wel heel makkelijke opdrachten waarbij er niet eens een mol nodig was om ze te verstieren. (Als we dit bij de ander zeggen, dan hier ook.) En eentje waarbij je sowieso wel wist dat die doos open zou gaan.

Opdracht 1: Alle automerken fout raden zou al een straftijd van 35 minuten opleveren. Binnen 25 minuten ga je die opdracht nooit halen. Zelfs met 20 minuten minder hebben ze het niet gered.

Opdracht 2: Is inderdaad wat meer kantjeboord, maar het feit dat hier op het einde dat bord hing met de keuzes voor opdracht 3 was een voorbode waardoor ze het niet zouden gaan redden.

Opdracht 3: De mol kan hier achterover leunen en gewoon de boel zijn gang laten gaan.

De consequentie van de doos viel me ook wat tegen. Komt praktisch neer op gewoon een smak geld eruit. Gelukkig is het nog maar aflevering 2... Maar een heel prettige voorbode, gezien de verdubbelaars, is het niet. :-X
En dan de verdienste voor de opdracht 2000,- tegenover 8! jo... ahem... pasvragen. Dat is bij de overburen al een koopje, dus hier worden ze praktisch weggegeven.

Het is wel bijzonder om te zien hoe fel de groep dit jaar is tegenover elkaar. Er zit wel degelijk echte frustratie naar elkaar toe.

De opdrachten zelf zitten wel gewoon goed in elkaar, maar het is hoe ze de distrubitie geld vs. tijd vs. troeven nu hebben verschoven dat heel erg aan iets anders doet denken. >:D
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 21:36:14 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2024, 21:33:28 »
Om het deksel te onderzoeken en de verstopte info te vinden moest en de doos open en je had een blacklight nodig.   Deze zou dus echt nooit gevonden worden .

Ja klopt wel...
Jammer genoeg in vergelijking met Griekenland kon je wel echt er iets uitmaken mits wat doorzoeken, nu eigenlijk bijna onmogelijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2024, 21:36:31 »
Misschien zat er ook weer iets in het geheime vakje. Al geloof ik niet dat de kans er was dat (onopvallend) te onderzoeken.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2024, 21:40:49 »
Wat een fantastische aflevering weer zeg, niet normaal al die lagen in de opdrachten. En die blacklight op het laatst, inclusief het lachje van Gilles. ;D

De sfeer is gezet, I love it! >:D


Verder vond ik dit voor het eerst in heel veel jaren geen prettige aflevering en dat ligt aan het groepsgebeuren. Niet normaal meer hoeveel er gevloekt werd en hoe fel ze tegen elkaar te keer gingen . Natuurlijk ontstaat er stress door de adrenaline van het spel, maar ik vind bij de ijsjes marta erg fel bezig en later bij de kaarsen zijn er ook een aantal ( oa bernard en karolien) die nul voor de groep spelen maar enkel hun idee willen doorvoeren.

Ze zijn niet op een schoolreisje zoals WIDM. De Mol is hard, maar wel fair!
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 21:59:40 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2
« Reactie #12 Gepost op: 31-03-2024, 21:41:32 »
Ik snap dat ze niet zo snel iets nieuws aan die doos kunnen frezen of monteren, of hoe het dan ook heet, maar dekselse doos is wel echt een prima hint naar waar je moet zoeken, Als er dan ook daadwerkelijk iets met die deksel was. En niet alleen iets op die doos was geschreven met blacklight, al is dat wel weer een leuke knipoog naar een eerdere opdracht.
 
Ik moet wel zeggen:
"Alles komt terug." Is ook een uitspraak die bij mij nog een beetje nagalmt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #13 Gepost op: 31-03-2024, 21:43:54 »
Ja die ‘alles komt terug’ doet mij ook afvragen: wie of wat nog meer?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2024, 21:44:50 »
Michiel Devlieger? :P

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2
« Reactie #15 Gepost op: 31-03-2024, 21:58:31 »
Haha er was wel een wet over vliegers... ::rofl::

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2024, 23:09:14 »
Deze aflevering deed mij denken aan aflevering 5 van de Nederlandse "Wie is de Mol", waarin er ook heel veel geld uit de pot is gegaan, mede met dank aan Oud-Mol Dennis Weening, die een groot deel van het geld in de papierversnipperaar gooide. Hier was het alleen geen papierversnipperaar die ervoor zorgde dat er veel geld verloren is gegaan, maar de "Doos van Pandora". Senne en Michael konden de verleiding helaas niet weerstaan. Ze wilden per se de 8 pasvragen hebben die erin zaten met alle nare gevolgen van dien. Ze activeerden hiermee een teller die de groepspot deed slinken en die alleen door alle kandidaten tegelijk kon worden stopgezet. Gelukkig was dankzij hen dan nog niet de hele groepspot leeggeraakt. Dan hadden ze helemaal niks meer gehad!!!!! Desondanks was het een dramatische aflevering geweest, ook omdat de eerste twee opdrachten al niks hadden opgeleverd omdat ze beide keren buiten de tijd waren geraakt. Te laat op het strand en Senne te laat bevrijd.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #17 Gepost op: 31-03-2024, 23:14:57 »
Bizar dure actie, van Karolien en Philippe trouwens. Ze verspillen 10.000 euro(!) om meer kans op te maken op een voordeel, maar pakken dat voordeel als het voor hun neus ligt uiteindelijk niet.
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #18 Gepost op: 31-03-2024, 23:28:45 »
"Alles komt terug." Is ook een uitspraak die bij mij nog een beetje nagalmt.

Mij ook. Gaan we dan na de dekselse doos uit Griekenland nu ook iets terug zien komen van Argentinië, Zuid Afrika, Vietnam etc?

Het zet in elk geval de groep meteen op scherp. En met die teruglopende groepspot: de mol weet het. Dus die zou in de positie van Lynn er helemaal niet over in zitten. Laat de kandidaten maar voor Pandora spelen, als mol lach je het laatste. Gewoon lekker slapen, die doos was toch wel open gegaan.

En ja de tegenstelling pasvragen vs geld is en blijft een vals dilemma. Geen rasechte kandidaat die zoiets laat liggen. Dus de pot zou altijd al geplunderd worden. Vaak gehoord minpunt in NL, dan ook hier.

Tegelijkertijd vond ik de eerste proef en tweede proef weer als vanouds des mols. De klassieke parkeerpuzzel en Bernard met Daccia das Italiaans. Porsche qua logo heeft wel iets van een Ferrari paard weg in het klein. Maar Maserati dan weer niet herkennen als Italiaans kom aan..

Complimenten voor de crew om erop te komen kandidaten met mijnhelmen op vs ventilatoren te laten strijden. Hoe kom je er toch op. Het heeft een komische noot zoals met de echte caraoke. Maar ook leuk gevonden met die sprinkler installatie. Kun je zeggen de opdracht is gedoemd te mislukken dus waarom verdubbelen Bernard. En toch had het prima bij tijds gelukt. 4 min in het rood door te veel geklungel had voorkomen kunnen worden door Senne vaker te betrekken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marlizzy

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2024, 23:35:04 »
Omygod wat een topaflevering weer! Ik kan bijna niet geloven dat de kandidaten de doos zélf niet van naderbij onderzocht (zouden) hebben; ik ga er toch van uit dat de meesten het seizoen in Griekenland hebben gezien én gezien de doos eerder aangekondigd was, is het ongetwijfeld besproken! Ik vraag me af of er niemand na de nachtelijke chaos is terug geslopen om de doos rustig te inspecteren—dat zou ik 100% gedaan hebben! Zou het kunnen dat Coco dit bedacht heeft, en daarom all in is durven gaan in aflevering 2?!