Auteur Topic: De verdubbelaars  (gelezen 2191 keer)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De verdubbelaars
« Gepost op: 1-04-2024, 16:08:38 »
Ik denk dat het handig is om een apart topic te hebben over de verdubbelaars. Wat we nu al weten, hoe die ingezet is en wat een handige molstrategie zou zijn.

Wat we weten:
- 1 kandidaat krijgt de macht over de verdubbelaar. Hij kiest voorafgaand aan de opdracht of hij hem inzet (zonder de ins en outs van de opdracht te kennen).
- er mag 1 verdubbelaar per aflevering ingezet worden
- de macht over de verdubbelaar geldt 1 aflevering. Hierna moet gewisseld worden. Gaat de verantwoordelijke uit het spel, verdwijnen ook alle verdubbelaars
- de mol weet niet wie er uit het spel gaat

In aflevering 1 zijn 4 verdubbelaars in het spel gekomen. Drie zijn opgedoken, eentje is gevonden in een lantaarn. In de tweede aflevering is er geen nieuwe verdubbelaar in beeld geweest.

Wat zou een kandidaat doen met een verdubbelaar? Ik denk dat een kandidaat altijd 1 verdubbelaar zou inzetten in een aflevering, het liefste als er veel geld op het spel staat. De kandidaat kan moeilijk inschatten of de opdracht gaat lukken, aangezien de uitleg van de opdracht pas is na het inzetten van de verdubbelaar. Het is dus een blinde gok.

Wat zou een mol doen? Als de mol de macht heeft over de verdubbelaars, zal hij die natuurlijk inzetten bij een moeilijke, redelijk kansloze proef.

Wat denken jullie?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2024, 16:24:42 »
Bewust of (ws) niet: de inzet bij opdracht 2 had op mij wel het psychologische effect dat de 2000 euro bij opdracht 3 nog meer voelde als een schijntje en 'daarvoor laten we t die pasvragen niet liggen'.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: De verdubbelaars
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2024, 16:29:11 »
Bewust of (ws) niet: de inzet bij opdracht 2 had op mij wel het psychologische effect dat de 2000 euro bij opdracht 3 nog meer voelde als een schijntje en 'daarvoor laten we t die pasvragen niet liggen'.
::ok::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De verdubbelaars
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2024, 16:35:15 »
Natuurlijk is er door de makers bewust een lager bedrag voor het niet openen geboden dan voor de opdracht ervoor. Het was absoluut niet de bedoeling dat de doos nogmaals ongeopend bleef .

Offline Luc

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2024, 17:11:40 »
Er waren waarschijnlijk 6 verdubbelaars in het spel. Als er per aflevering 1 moest worden ingezet (van 2 tem. 7) kan dat kloppen.
2 zijn door het opduiken door Bernard opgehaald, 1 door Senne. Gillian vond er ook 1.
Eén verdubbelaar was in een olijfboom en werd niet opgehaald. Dat doet mij vermoeden dat de mol in het groepje van de olijfplukkers zat om te beletten dat die werd gevonden (Senne of Stéphanie).
De laatste zat in de windorgel, is wellicht door de mol weggehaald.

De mol kan hopen dat die in zijn handen komt om die dan in te zetten op een opdracht die weinig oplevert om ze dan te geven aan een kandidaat die mogelijk afvalt.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2024, 18:22:46 door Luc »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2024, 18:35:24 »
Als ze er steeds maar 1 per aflevering in mogen zetten is t niet onwaarschijnlijk, maar t voelt toch een beetje als anticlimax dat we ws alle verdubbelaars dan al gezien hebben, Ik verwachtte dat het (niet) vinden ervan een langere rode draad zou zijn

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2024, 18:39:31 »
Als ze er steeds maar 1 per aflevering in mogen zetten is t niet onwaarschijnlijk, maar t voelt toch een beetje als anticlimax dat we ws alle verdubbelaars dan al gezien hebben, Ik verwachtte dat het (niet) vinden ervan een langere rode draad zou zijn
Ik vind het net goed en het eerlijkst dat ze het moeten doen met de verdubbelaars die ze in de eerste aflevering hebben gevonden. Anders wordt het voor de mol wel heel moeilijk en heeft het ook niet veel nut om de verdubbelaars met de afvaller te laten verdwijnen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2024, 18:41:00 »
Ik vind het net goed en het eerlijkst dat ze het moeten doen met de verdubbelaars die ze in de eerste aflevering hebben gevonden. Anders wordt het voor de mol wel heel moeilijk en heeft het ook niet veel nut om de verdubbelaars met de afvaller te laten verdwijnen.

Nee dat zie ik ergens ook wel idd. Wat ik net in een ander topic ook zei is dat ik vooral jammer vind dat alle verdubbelaars voorbij kwamen nog voor ze te horen kregen waar deze voor stonden. Het is dus nooit iets geweest waar ze bewust naar op zoek zijn gegaan, die eerste 6 zijn ze min of meer overkomen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De verdubbelaars
« Reactie #8 Gepost op: 2-04-2024, 17:56:53 »
De verdubbelaars gaan ons in elk geval leren welke opdrachten we de mol zeker aan het werk moeten kunnen zien. De mol gaat bijvoorbeeld niet een opdrachtje rustig aan doen als er 10.000 euro op het spel staat. Langs de andere kant verwacht ik dat de mol dit jaar in aflevering 1 wat meer onder de radar is gebleven dan anders.
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #9 Gepost op: 2-04-2024, 18:00:28 »
De verdubbelaars gaan ons in elk geval leren welke opdrachten we de mol zeker aan het werk moeten kunnen zien. De mol gaat bijvoorbeeld niet een opdrachtje rustig aan doen als er 10.000 euro op het spel staat. Langs de andere kant verwacht ik dat de mol dit jaar in aflevering 1 wat meer onder de radar is gebleven dan anders.

Wat dat betreft mag je van afgelopen aflevering (na niet inzetten bij opdracht 1) ergens wel aannemen dat de mol niet aan het toeval overlaat in welke positie/groep hij/zij beland bij opdracht 2. (Hou toch even extra ogen op Senne en duo 1)

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De verdubbelaars
« Reactie #10 Gepost op: 2-04-2024, 19:27:36 »
In verband met het nieuwe topic over de verdubbelaars post ik mijn eerdere reactie ook nog even hier:

Ik vind het "dubbelspel"-element eerlijk gezegd nog wat tegenvallen. Zoveel dubbelspel zit er naar mijn idee nu niet aan de verdubbelaars.

Ik had eigenlijk nog een mol-twist verwacht. Bijvoorbeeld dat als de mol ongezien de verdubbelaar kan pakken en deze aan Gilles / productie geeft voor een specifieke opdracht, dat het te winnen bedrag dan wordt gehalveerd of zo. Dan is er voor zowel de kandidaten en mol een aparte motivatie  om die verdubbelaars te vinden, en weer meer onderlinge spanning wat zorgt voor goede televisie.

Online Eva.

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #11 Gepost op: 2-04-2024, 21:22:22 »
Ik ben benieuwd of en wanneer de groep eens gezamenlijk over die verdubbelaars gaat praten. Ik zou daar als kandidaat wel een balletje over opgooien en tenminste willen sparren over de beste manier om met die dingen om te gaan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De verdubbelaars
« Reactie #12 Gepost op: 2-04-2024, 22:34:26 »
Het is aan de beheerder en alleen aan de beheerder om te beslissen over het inzetten van de verdubbelaars

Online Eva.

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #13 Gepost op: 3-04-2024, 11:50:17 »
Het woord van de beheerder is voor Gilles het enige dat telt, dat betekent niet dat de groep geen afspraken kan maken over wie bepaalt wat de beheerder zegt. Groepsdruk is ook een factor.

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2024, 23:41:22 »
Zoals we weten had de mol in zijn dagboek het over de verdubbelaars samen met GDC. GDC zei dat de verdubbelaars naar iemand anders gingen bij de eliminatie en dat hij nog niet kon vertellen wie de afvaller ging worden. Daarop zegt de mol dat hij hoopt dat de afvaller ze krijgt.
Nu we weten dat Senne en Michaël elk 4 pasvragen hadden met een grote kans dat ze niet worden geëlimineerd. Het zou dus logisch zijn dat Bernard het op safe speelt en de verdubbelaars aan 1 van hen 2 geeft. Maar nee hij geeft ze aan Lynn met de kans dat ze ze allemaal kwijt spelen...
Was dit omdat hij Lynn helemaal vertrouwde of was dit een molactie zoals hij in zijn dagboek had verteld? ::vergroot::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2024, 06:59:39 »
Was dit omdat hij Lynn helemaal vertrouwde of was dit een molactie zoals hij in zijn dagboek had verteld? ::vergroot::

Volgens mij uit sympathie voor Lynn die zich (terecht) onheus behandeld voelde bij de verdeling in de toren.

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2024, 11:27:02 »
Volgens mij uit sympathie voor Lynn die zich (terecht) onheus behandeld voelde bij de verdeling in de toren.
Ja is idd mogelijk, maar nog steeds niet zeker of ze er in zou blijven.
Trouwens, de opdracht waar hij de verdubbelde inzette, was een opdracht die op voorhand al gedoemd was om fout te lopen dus valt minder op om dan 1 in te zetten. Zet hem ook voor even in een goed daglicht omdat er mogelijk veel geld, 10.000 euro, in de pot zou komen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #17 Gepost op: 5-04-2024, 11:58:55 »
Trouwens, de opdracht waar hij de verdubbelde inzette, was een opdracht die op voorhand al gedoemd was om fout te lopen dus valt minder op om dan 1 in te zetten.

Aangezien ze er maar 4 minuten naast zaten uiteindelijk lijkt dat nog wel mee te vallen

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: De verdubbelaars
« Reactie #18 Gepost op: 5-04-2024, 12:01:07 »
Stel dat Senne de verdubbelaars in bezit had en deze wilde inzetten voor opdracht 2 in aflevering 2. Hoe had hij dat moeten doen? Hij was al afgevoerd en was niet meer bij de groep? Had GDC hem in de gevangenis opgezocht en vervolgens zij keuze aan de groep verteld? Dit had wel iets geks opgeleverd...

Wat denken jullie?

Online mocemole

  • Forumlid
Re: De verdubbelaars
« Reactie #19 Gepost op: 5-04-2024, 13:29:49 »
Stel dat Senne de verdubbelaars in bezit had en deze wilde inzetten voor opdracht 2 in aflevering 2. Hoe had hij dat moeten doen? Hij was al afgevoerd en was niet meer bij de groep? Had GDC hem in de gevangenis opgezocht en vervolgens zij keuze aan de groep verteld? Dit had wel iets geks opgeleverd...

Wat denken jullie?

Senne is gewoon afgezonderd van de rest en heeft op de kamer ontbeten.
Ik ga er wel van uit dat mocht hij de verdubbelaars hebben het gewoon gevraagd kon worden en dat het bij aanvang van de opdracht aan de anderen verteld zou worden.

De opdracht begon niet meteen, de anderen moesten ook nog de kans krijgen zich te douchen en zo.