Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape  (gelezen 4323 keer)

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #60 Gepost op: 8-04-2024, 22:40:30 »
Ik vroeg me af of de mol door de jaren heen ooit tijdens een opdracht moest liegen en vervolgens werd ontmaskert als goede leugenaar.
Ik kan me alleen maar twee voorbeelden voor de geest halen waarbij het kandidaten waren (misschien weet iemand er meer?):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wel kan ik me mollen herinneren die werden ontmaskerd als slechte leugenaars/acteurs:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als mol wil je eigenlijk niet in verband worden gebracht met onbetrouwbaarheid of leugens. Misschien daarom onverdacht dat Charlotte al zo vroeg in deze positie komt?

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #61 Gepost op: 9-04-2024, 06:42:33 »
Deze opdracht heb ik bekeken vanuit de productie.   ::vergroot::

Je hebt tijd nodig voor het duel tussen de deelnemers in de APE's. Dus moet de BMW vooruit rijden en afstand maken.

Senne komt naar beneden met de sleutel van de BMW en maakt geen enkele aanstalten naar een Ape te gaan.

Dan zegt hij schijnheilig, goh, zouden de APE's niet achter mij moeten blijven?

Bij aankomst op de plek van het duel geeft Gilles met twee vingers (De Ape met twee koplampen) aan naar Senne welke Ape het duel gewonnen heeft.

Senne zegt weinig maar op het einde geeft hij dwingend aan wie hij verdenkt en doorbreekt daarbij mijns inziens de twijfel van de kandidaten.
 ;D
« Laatst bewerkt op: 9-04-2024, 06:48:13 door Zillionaire »
Carpe Diem

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #62 Gepost op: 9-04-2024, 07:51:07 »

S9
- Lennart heeft zichtbaar last van het hete voedsel bij de bomstoelen en wordt gelijk weggestemd


niet geheel zijn fout/verdienste. Productie heeft zijn portie extra pikant gemaakt, omdat ze schrik hadden dat Lennart hier tot op het einde zou blijven zitten (en ze hadden hem toen al gezegd het rustig te doen)
klaar voor de strijd

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #63 Gepost op: 9-04-2024, 19:58:07 »
Hallo, de twee ape's zijn inderdaad gewisseld van plaats. Mogelijks even accentueren van hun nummerplaten achteraan?
Op de nog resterende minuut 1.03 zien we duidelijk de nummerplaat van de grootste ape en die is EN.16599.
EN is het teken van de provincie Enna in Sicilië met dan 5 nummers, dit is zo bij oa deze driewielvoertuigen.
Het kenteken van de kleinere ape is X97CK8... precies niet een echte nummerplaat, zou dit iets betekenen?

« Laatst bewerkt op: 10-04-2024, 10:32:40 door Fernandel »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #64 Gepost op: 9-04-2024, 21:11:14 »
Toch geeft deze opdracht me enigszins een beetje een nare nasmaak, desondanks de lekkere pasta's die voorbij kwamen. :P
Wederom een keuze voor eigen belang tegenover geld, namelijk die van een minpunt. Opnieuw voor minder geld dan we verwacht zijn bij De Mol. Al is deze zeker minder erg dan de Doos van Pandora, dit is toch al 2x in 2 afleveringen tijd. :-\\
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #65 Gepost op: 9-04-2024, 22:34:52 »
Toch geeft deze opdracht me enigszins een beetje een nare nasmaak, desondanks de lekkere pasta's die voorbij kwamen. :P
Wederom een keuze voor eigen belang tegenover geld, namelijk die van een minpunt. Opnieuw voor minder geld dan we verwacht zijn bij De Mol. Al is deze zeker minder erg dan de Doos van Pandora, dit is toch al 2x in 2 afleveringen tijd. :-\\
De doos van Pandora was in Griekenland ook maar €2000 waard als die gesloten bleef, dus ik snap niet zo goed waar die kritiek vandaan komt.

Offline DizzyLizzy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #66 Gepost op: 9-04-2024, 22:55:47 »
Long time lurker, maar nu toch maar een account aangemaakt omdat ik hier mijn bedenking nog niet heb gelezen.

Ik denk zelf dat de Mol in de BMW zat, maar als hij toch in de Ape zat, vond ik net Bernard het verdachtste. Want als je als Mol in de Ape zit, wil je toch a) winnen en b) dat de groep verkeerd raadt.

Dus: heel zenuwachtig overkomen als winnaar. Ik vond Bernard echt verdacht zenuwachtig. Je kan door bepaalde trucjes je lichaam heel zenuwachtig maken.

Hij is nu niet direct mijn Mol, maar door zijn zenuwachtigheid toch weer verdachter geworden bij mij. Het zou ook kunnen verklaren waarom Michaël ineens zo graag met Bernard een proef wil doen: misschien verdenkt hij Bernard? En ook Coco, die beweert al zeker te zijn van haar Mol, deed daarvoor een proef alleen met Bernard. Ik vond het ook opvallend hoe hard Lynn en Stephanie hier Bernard de mond snoerden.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2024, 23:04:44 door DizzyLizzy »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #67 Gepost op: 9-04-2024, 23:27:15 »
De doos van Pandora was in Griekenland ook maar €2000 waard als die gesloten bleef, dus ik snap niet zo goed waar die kritiek vandaan komt.

Het geld is een arbitrair getal eigenlijk, maar het valt me dit seizoen beduidend op dat de bedragen wat minder schrikbarend zijn om te compenseren voor de verdubbelaars. Ook het principe waar in "Dat andere programma" al meermaals om wordt gezeken (Troeven/eigen gewin, voor een smak geld.) wordt hier een beetje stilzwijgend weggewuifd, want "Omg, een pastabattle is spannend in beeld gebracht."

En ja dan krijg je straks weer, "Maar je moet ze niet met elkaar vergelijken." Waarom wordt dit dan constant gedaan in het evaluatietopic aan de andere kant? En ja dit hoort daar eigenlijk thuis, dus ik zal mijn beklaag daar maar gaan doen... :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #68 Gepost op: 9-04-2024, 23:47:57 »
Doos van pandora is niet puur eigen belang tov geld, ze hebben als de doos openen geen isee wat de sanctie gaat zijn. Is voor mij net een andere lading .

En bij de ape geldt enkel voor kandidaten  in de bomauto de omgekeerde rol, dwz voor hen geld opdracht mislukt is persoonlijk voordeel .

Dus ja het is er wel dat dilemma maar toch wel omkleed vind ik

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #69 Gepost op: 10-04-2024, 00:08:58 »
Hallo, de twee ape's zijn inderdaad gewisseld van plaats.


Ze zijn niet gewísseld van plaats. De donkergroene is blijven staan waar ie stond, en de vaalgroene is vérplaatst naar de andere kant van het perkje.

Ik weet niet of dat heel erg veel uitmaakt. Ik heb het een keer of 4 teruggekeken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #70 Gepost op: 10-04-2024, 00:10:02 »
Of Gilles heeft in zijn praatje de mol ingelicht.

Ik heb net de aflevering gezien. Maar het viel me wel op dat Gilles het had over 'een foute pasvraag aan het been' --> zo zei hij het niet letterlijk, maar dat heb ik zo onthouden.
'Been --> een' zou een signaal kunnen zijn richting de mol (die dan weet dat de bom in 1 zit en de groep kan sturen)?
Mocht dat zo zijn, dan vind ik Stephanie en Lynn erg verdacht, want zij leken te sturen naar de verkeerde Ape.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #71 Gepost op: 10-04-2024, 00:16:30 »
Het geld is een arbitrair getal eigenlijk, maar het valt me dit seizoen beduidend op dat de bedragen wat minder schrikbarend zijn om te compenseren voor de verdubbelaars. Ook het principe waar in "Dat andere programma" al meermaals om wordt gezeken (Troeven/eigen gewin, voor een smak geld.) wordt hier een beetje stilzwijgend weggewuifd, want "Omg, een pastabattle is spannend in beeld gebracht."

En ja dan krijg je straks weer, "Maar je moet ze niet met elkaar vergelijken." Waarom wordt dit dan constant gedaan in het evaluatietopic aan de andere kant? En ja dit hoort daar eigenlijk thuis, dus ik zal mijn beklaag daar maar gaan doen... :-X
Ik kijk niet naar 'dat andere programma' dus kan daar ook geen uitspraken over doen. ;)

Hij is nu niet direct mijn Mol, maar door zijn zenuwachtigheid toch weer verdachter geworden bij mij. Het zou ook kunnen verklaren waarom Michaël ineens zo graag met Bernard een proef wil doen: misschien verdenkt hij Bernard? En ook Coco, die beweert al zeker te zijn van haar Mol, deed daarvoor een proef alleen met Bernard. Ik vond het ook opvallend hoe hard Lynn en Stephanie hier Bernard de mond snoerden.
Dat spreekt hem voor mij net tegen als mol, want dat zou dan betekenen dat al 4 kandidaten hem zo vroeg in het spel verdenken als mol. Dat terwijl de mol in zijn dagboek net zegt dat die sterk getrouwd wordt door de groep. Dat kan ik toch niet echt linken aan Bernard.

Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #72 Gepost op: 10-04-2024, 00:18:30 »
Long time lurker, maar nu toch maar een account aangemaakt omdat ik hier mijn bedenking nog niet heb gelezen.

Ik denk zelf dat de Mol in de BMW zat, maar als hij toch in de Ape zat, vond ik net Bernard het verdachtste. Want als je als Mol in de Ape zit, wil je toch a) winnen en b) dat de groep verkeerd raadt.

Dus: heel zenuwachtig overkomen als winnaar. Ik vond Bernard echt verdacht zenuwachtig. Je kan door bepaalde trucjes je lichaam heel zenuwachtig maken.

Hij is nu niet direct mijn Mol, maar door zijn zenuwachtigheid toch weer verdachter geworden bij mij. Het zou ook kunnen verklaren waarom Michaël ineens zo graag met Bernard een proef wil doen: misschien verdenkt hij Bernard? En ook Coco, die beweert al zeker te zijn van haar Mol, deed daarvoor een proef alleen met Bernard. Ik vond het ook opvallend hoe hard Lynn en Stephanie hier Bernard de mond snoerden.
Ff zeggen dat in het dagboek van de mol, de mol zei dat hij het vertrouwen heeft van de meesten, dus dit lijkt bijna onmogelijk Bernard te zijn als hij al door 4 anderen op de voet worden gevolgd.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #73 Gepost op: 10-04-2024, 00:26:40 »
Wat mij opviel is dat Michael op een gegeven moment zegt: "Wat bij ons enorm het ding was is gewoon...". Lynn laat hem niet uitspreken, waarom. Als je wil achterhalen wie het duel gewonnen heeft dan verzamel je toch zoveel mogelijk informatie?
Dat ze weten dat er 14 goede antwoorden waren en dat Philippe zegt dat zij zijn begonnen hoeft niets te betekenen. Wie zegt dat hij dat niet liegt en dan kiezen ze de verkeerde winnaar.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #74 Gepost op: 10-04-2024, 10:47:59 »
Dat ze weten dat er 14 goede antwoorden waren en dat Philippe zegt dat zij zijn begonnen hoeft niets te betekenen. Wie zegt dat hij dat niet liegt en dan kiezen ze de verkeerde winnaar.

Nee hé: als Philippe de winnaar van het spel is dan gaat hij eerlijk zeggen hoe het spel verlopen is. Dat is nu net het punt: of hij liegt, maar dan is het zeker de bomauto, want alleen het verliezende team moet liegen. Of hij spreekt de waarheid en dan kan je het uittellen. Het doet er dus wel degelijk toe. Als bijvoorbeeld Lynn zegt: "ok, 14 goede antwoorden, Philippe, jij zei dat jullie begonnen waren, we tellen het uit...oei, Philippe, jullie hebben het foute antwoord gegeven."
Wat gaat Philippe dan zeggen? "Neen, ik heb de eerste keer gelogen"? "Waarom loog je Philippe?"
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #75 Gepost op: 10-04-2024, 13:33:51 »
Iemand van jullie opgevallen dat Charlotte zichzelf tegensprak?  Eerst zei ze dat Michaël en Bernard 'Panzani' hadden genoemd.  Even later zei ze 'Spirelli'.  Geen één van de kandidaten was blijkbaar aandachtig genoeg om dat op te merken.  Met haar kalme lichaamstaal lijkt Charlotte wel een goede leugenaar, maar ze spreekt wel zichzelf tegen.

Neen, ze zei dat Bernard en Michaël eruit zijn gegaan op Panzani, maar dat dat een merk was.
Daarna gaf ze een oplijsting van welke pastasoorten Bernard en Michaël hebben gezegd en ze noemde een paar gemakkelijke op waaronder spirelli. Spirelli is wel degelijk een pastasoort en geen merk. De verwarring hier is dat Bernard, toen Michaël zei Spirelli, zei "nee, das geen pastasoort, dat is een merk". Maar dat klopt dus niet.
Ze spreekt zichzelf hier niet tegen, maar ik snap de verwarring wel.

I was blind but now I can see

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #76 Gepost op: 10-04-2024, 13:35:31 »
Een opzetje met van tevoren al afentoe laten vallen dat je niet kunt koken zou opzich heel goed kunnen

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #77 Gepost op: 11-04-2024, 11:15:26 »
Gewoon even korte reactie.
Ik heb niet alles gelezen hier maar dit doet me denken aan seizoen Mexico en de hint die Gilles toen gaf aan de Mol over de afvaller.
Hier toont Gilles platte vingers die wijzen naar de Ape's maar deze zijn zo dat ze dezelfde richting aanwijzen als de ruitenwisser van de eerste Ape, die van Charlotte en Philippe, die dan nog eens is verzet van positie 2 naar positie 1.
Lijkt me duidelijke aanwijzing naar de Mol in welke Ape de bom gaat ontploffen.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #78 Gepost op: 11-04-2024, 13:51:36 »


"...ontploft zo metéén een bom."

Gilles verwijst hiermee naar het aantal koplampen van de bom-ape.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2024, 13:53:21 door Molshoop_ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3 - De bom in de Ape
« Reactie #79 Gepost op: 11-04-2024, 14:22:55 »
Hier is zo snel overeenstemming bij de mensen bij de bwm, dat je als mol niet veel hoeft te doen . Een klein duwtje kan al genoeg zijn.   Echter hoe wil je hier mollen als de kandidaten zoiets hebben van oke wij hebben het pastaduel verloren en nemen die negatieve pasvraag