Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen  (gelezen 4681 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Gepost op: 21-04-2024, 19:55:13 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 5.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2024, 20:10:56 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #1 Gepost op: 21-04-2024, 20:29:16 »
Poeh en alweer doet Michaël exact wat ik van een mol zou verwachten..

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #2 Gepost op: 21-04-2024, 20:32:48 »
Stéphanie ook. Dit schiet niet op zo ::rofl::

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #3 Gepost op: 21-04-2024, 20:50:10 »
Michael ook als laatste glas leeg, kon nog ingrijpen bij spaghetti.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #4 Gepost op: 21-04-2024, 21:17:40 »
Poeh en alweer doet Michaël exact wat ik van een mol zou verwachten..

Eerst Senne aanzetten tot beginnen omdat hij zogenaamd zo uitgeput was om vervolgens de boel te laten vallen precies op t moment dat t eerste groepje in zicht kwam.
Molser kan niet

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #5 Gepost op: 21-04-2024, 21:19:00 »
Molkwellingen, fantastisch bedacht! De hele opdracht zat verder geweldig in elkaar, prachtig gefilmd ook!

Michaël heel verdacht hier!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #6 Gepost op: 21-04-2024, 21:20:40 »
Eerst Senne aanzetten tot beginnen omdat hij zogenaamd zo uitgeput was om vervolgens de boel te laten vallen precies op t moment dat t eerste groepje in zicht kwam.
Molser kan niet

Ja precies, en de molkwelling keurig doen omdat je uiteindelijk toch de hele opdracht doet falen (maar hetzelfde geldt voor Senne die ook als laatste wilde eigenlijk)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #7 Gepost op: 21-04-2024, 21:24:05 »
Hele mooie opdracht. De kwellingen waren echt kwellingen die de kandidaten echt op de proef stelden. Ik had echt medelijden met Stephanie en Bernard. Er was eigenlijk geen mogelijkheid dat ze dit hadden kunnen weten, maar wel een ideale mol mogelijkheid.

Lynn en Charlotte hadden een betere opdracht die ook redelijk goed te doen was.

En dan Senne en Michaël. Senne doet het best aardig, Michaël laat natuurlijk precies als hij de deelnemers aan hoort komen de zuilen vallen (na slechts 6 minuten!). Jammer dat het alles of niets was.

De mol kwelling was super. Ik ben wel benieuwd of de deelnemers er veel aan zouden hebben gehad aan de informatie. Zou de mol zich aan de bedachte plannen hebben gehouden?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #8 Gepost op: 21-04-2024, 21:28:44 »
Ik heb even gemist of dit helemaal alles of niets was. Of hadden ze ook geld verdiend als het eerste duo wel op tijd binnen was gekomen?

Als het alles of niets was is het niet zo mols van Michaël om net los te laten voor het eerste duo aankwam. Alleen maar heel opvallend.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #9 Gepost op: 21-04-2024, 21:30:51 »
Ik heb even gemist of dit helemaal alles of niets was. Of hadden ze ook geld verdiend als het eerste duo wel op tijd binnen was gekomen?

Als het alles of niets was is het niet zo mols van Michaël om net los te laten voor het eerste duo aankwam. Alleen maar heel opvallend.

Er werd wel gezegd dat degenen van dat duo het nog over mochten nemen van hem (voor zover dat veel op zou leveren)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #10 Gepost op: 21-04-2024, 22:10:07 »
Zei Coco trouwens eerder niet ergens dat Bernard marathonloper is? Hij leek het hier moeilijk te hebben op het einde.

Als de mol bij de groep Stephanie, Charlotte of Bernard zit zou je denk ik Bernard graag bij de 1e proef hebben zitten. Als hij het einde had gehaald had hij misschien nog kracht over gehad om het nog even van Michaël over te kunnen nemen. Proef 1 leek lastiger dan de 2e volgens mij.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #11 Gepost op: 21-04-2024, 22:14:22 »
Volgens mij hebben we hier gekeken naar een duel tussen de mol en een kandidaat op het goede spoor. Stéphanie en Bernard.

Bernard test Stéphanie door verkeerde antwoorden te geven op de Italos vraag. Stéphanie krabbelt terug en laat Bernard zelf het derde antwoord kiezen.
De laatste vraag kiest ze goed. Misschien werd het haar te heet onder de voeten.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #12 Gepost op: 21-04-2024, 22:20:28 »
Kalf zou toch ook het laatste zijn waar ik zou opkomen. En dan telkens weer naar beneden lopen met die bol.

Michaël die loste net als Charlotte en Lynn komen aangelopen, verdacht, maar als hij ze zou doorgegeven hebben, zou 1 van de dames die lang kunnen houden hebben? Die verdachtmaking kon hij toch gemakkelijk van zich afschudden.


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #13 Gepost op: 21-04-2024, 22:20:32 »
Ik heb ook de indruk dat Bernard Stéphanie aan het testen was, hij vernoemde haar vorige aflevering. Die antwoorden wist ik overigens ook niet.
Michaël lijkt verdacht door te lossen net voordat Charlotte en Lynn binnenkwamen maar volgens mij moesten beide duo's binnen komen.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2024, 22:22:29 door Luc »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #14 Gepost op: 21-04-2024, 22:26:58 »
Ik heb ook de indruk dat Bernard Stéphanie aan het testen was, hij vernoemde haar vorige aflevering. Die antwoorden wist ik overigens ook niet.
Michaël lijkt verdacht door te lossen net voordat Charlotte en Lynn binnenkwamen maar volgens mij moesten beide duo's binnen komen.

Beide duo's moesten binnenkomen. Het lossen van Michaël is erg opvallend. Hij doet het zo overdreven dat hij hiermee verdenkingen op zich krijgt. Als kandidaat is dat heel slim, want dan verdenken ze niet de mol. Als mol lijkt het een wanhoopsdaad, help de andere teams komen, ik moet loslaten. Hij wist immers niet of het tweede team ook al in de buurt was.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2024, 22:43:11 door joligmolletje »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #15 Gepost op: 21-04-2024, 22:28:50 »
Eens, lijkt meer dat hij de mol speelt dan dat hij echt de mol is

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #16 Gepost op: 21-04-2024, 22:33:41 »
Michael en Senne zitten hier sowieso in een eerder zwakke positie als mol.
Het enige wat ze kunnen doen is opzichtig mollen want ze hebben geen idee hoe het bij de andere duo’s verloopt. Michael kon bijvoorbeeld niet weten hoe ver het laatste duo nog zat.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #17 Gepost op: 21-04-2024, 22:36:11 »
Inderdaad, de balken laten vallen terwijl je twee tellen daarvoor nog Lynn en Charlotte aanmoedigt om door te rennen. Totaal niet nodig als Mol.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2024, 22:39:43 door Rinusoide »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #18 Gepost op: 21-04-2024, 22:38:25 »
Flauw, maar ten eerste is 40kg bij elkaar houden onder een hoek van pakmbeet 30graden alsof je pakmbeet 20kg moet tillen, (iemand hier zal de cosinus-quotient wel goed uitrekenen) dat is zwaar. Ten tweede is het handvat een rond houtje dat kan rollen, waardoor je weinig grip hebt, wat het serieus moeilijk maakt.

Het is weliswaar de sleutelpositie, maar als de mol niet bij de sterksten van de groep zit, is de opdracht wel zo gemaakt, dat het voor de sterksten heel lastig zou worden. Lang wegblijven en sowieso (afspreken te gaan) kijken bij de molkwelling om max €1000 weg te spelen vind ik dan wel mols.

« Laatst bewerkt op: 24-04-2024, 20:36:38 door Mollem »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #19 Gepost op: 21-04-2024, 22:57:21 »
Beide duo's moesten binnenkomen. Het lossen van Michaël is erg opvallend. Hij doet het zo overdreven dat hij hiermee verdenkingen op zich krijgt. Als kandidaat is dat heel slim, want dan verdenken ze niet de mol. Als mol lijkt het een wanhoopsdaad, help de andere teams komen, ik moet loslaten. Hij wist immers niet of het tweede team ook al in de buurt was.
Als mol is het wel beter om los te laten voor het eerste duo er is, want dat duo kan het dus ook nog overnemen van Michaël en het dan alsnog volhouden tot het tweede duo er is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human