Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen  (gelezen 4689 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #20 Gepost op: 21-04-2024, 23:00:48 »
De mol weet ook dat de niet-sterksten van de groep die zuilen nooit lang zullen kunnen volhouden...
Als laatste (te) laat binnen komen, het leed is al geschied.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #21 Gepost op: 21-04-2024, 23:29:50 »
Als mol moet je hier of heel veel taffelen in de deelopdrachten . Of de pilaren loslaten voordat er iemand kan overnemen.

Bernard en stéphanie zijn echt wel goed bezig met tijdrekken.
Michael doet exact wat op voorhand al had kunnen invullen dat een mol zou gaan doen

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2024, 07:26:13 »
Erg leuk, de mythologische verwijzingen in deze opdracht, maar het stoorde me wel een beetje dat ze het theater (met een D-vormige plattegrond) waar ze begonnen versleten voor een amfitheater (met een O-vormige plattegrond, zie het Colosseum). Jammer...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline fluffy82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2024, 09:38:58 »
Erg leuk, de mythologische verwijzingen in deze opdracht, maar het stoorde me wel een beetje dat ze het theater (met een D-vormige plattegrond) waar ze begonnen versleten voor een amfitheater (met een O-vormige plattegrond, zie het Colosseum). Jammer...

Haha dat stoorde me ook mateloos. Mijn nerd-dom kreeg even de bovenhand.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #24 Gepost op: 22-04-2024, 10:31:19 »
Ik kon hier weinig mee met deze opdracht.
Die Italos vraag zou altijd leiden tot een paar foute antwoorden voordat je op kalf komt. Ondanks ik Stéphanie verdenkt levert die opdracht mij geen informatie op.
Worchester hadden ze toch wel meteen mogen weten. Wat zouden die aziatische sauzen in een historisch Europees gerecht doen?

De waterton pakten ze volgens mij niet erg goed aan, je plaatst toch eerst deuvels in de onderste gaten? Een minuut sneller had wel een verschil kunnen maken.

Michael en Senne doen volgens mij weinig verkeerd, de anderen kwamen gewoon veel te laat door.

Offline Mogura

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2024, 10:57:33 »
Als mol wil je hier denk ik wel in het 1ste sisyphus opdracht zitten.
Als deze snel gedaan wordt kunnen de kandidaten nog helpen bij de danae opdracht en is er controle tijdens de mol kwelling.
Gewoon wat verkeerde antwoorden geven en de beste loper helemaal stuk laten gaan met de bal van 40kg.

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #26 Gepost op: 22-04-2024, 11:05:28 »
Ik kon hier weinig mee met deze opdracht.
Die Italos vraag zou altijd leiden tot een paar foute antwoorden voordat je op kalf komt. Ondanks ik Stéphanie verdenkt levert die opdracht mij geen informatie op.
Worchester hadden ze toch wel meteen mogen weten. Wat zouden die aziatische sauzen in een historisch Europees gerecht doen?

De waterton pakten ze volgens mij niet erg goed aan, je plaatst toch eerst deuvels in de onderste gaten? Een minuut sneller had wel een verschil kunnen maken.

Michael en Senne doen volgens mij weinig verkeerd, de anderen kwamen gewoon veel te laat door.

Die sauzen vond ik niet zo raar. Puttanesca is de enige Italiaanse saus dus op zich een logisch antwoord en dan hebben ze maar worchestershire genomen omdat de andere Aziatisch waren. Ik dacht eerst dat ze de juiste saus gewoon niet van de bal gelezen hadden omdat het juiste antwoord ook niet als juist bij mij zou opgekomen zijn wegens niet Italiaans.

Sowieso best moeilijke vragen en fysiek een hele lastige proef, gemold of niet.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #27 Gepost op: 22-04-2024, 11:21:37 »
Puttanesca op Carpaccio?  ::rofl::
Bolognese is ook een Italiaanse saus dat maakt het geen logisch antwoord.


Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #28 Gepost op: 22-04-2024, 11:27:52 »
Puttanesca op Carpaccio?  ::rofl::
Bolognese is ook een Italiaanse saus dat maakt het geen logisch antwoord.

Ik had nog nooit van puttanesca gehoord en worcestersaus leek mij net zo (niet) voor de hand liggend als de Aziatische sauzen omdat ik ook nog nooit van die combinatie had gehoord. Het is maar net hoe culinair onderlegd je bent. Ik denk dat de gemiddelde carpaccio-eter truffelmayo is gewend.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 11:36:48 door Eva. »

Offline HanMic

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #29 Gepost op: 22-04-2024, 11:34:35 »
Puttanesca op Carpaccio?  ::rofl::
Bolognese is ook een Italiaanse saus dat maakt het geen logisch antwoord.

Ja, ik weet ook dat dat het foute antwoord is, maar ik vond Worchestershire niet veel juister klinken. Ik dacht oprecht dat het goede antwoord gewoon nog op de bal stond.
Als je, zoals Eva zegt, minder voeling hebt met een specifieke keuken, dan vind ik puttanesca uit de opties die ze hadden geen onlogische keuze om te maken.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #30 Gepost op: 22-04-2024, 13:40:51 »
Vonden jullie het niet opvallend dat men uit het gesprek met de mol meerdere keren de passage over de doos van pandora erin monteerden?

Als Senne of Michaël de mol zouden zijn, zouden ze die passage dan niet minder nadrukkelijk in beeld brengen? Aangezien ik verder weinig uit aflevering 5 kon halen vind ik het een lichte hint naar Stéphanie, Bernard of Charlotte.

Diegene die niet aan de doos van Pandora kwamen of konden komen zijn allemaal afgevallen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #31 Gepost op: 22-04-2024, 13:44:56 »
Hmm ze lieten iets zien wat op elke kandidaat sloeg, de doos van pandora is wat dat betreft natuurlijk wel een zeer openlijke actie die we sowieso allemaal gezien hebben.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #32 Gepost op: 22-04-2024, 14:04:02 »
Vonden jullie het niet opvallend dat men uit het gesprek met de mol meerdere keren de passage over de doos van pandora erin monteerden?

Als Senne of Michaël de mol zouden zijn, zouden ze die passage dan niet minder nadrukkelijk in beeld brengen? Aangezien ik verder weinig uit aflevering 5 kon halen vind ik het een lichte hint naar Stéphanie, Bernard of Charlotte.

Diegene die niet aan de doos van Pandora kwamen of konden komen zijn allemaal afgevallen.

Gho, hier moet je natuurlijk ook tussen de lijntjes lezen hé.
De mol zegt dat als hij de kans heeft, hij ze openmaakt.
Dat wil niet zeggen dat hij ze heeft opengemaakt.
De mol zegt ook dat als hij de kans heeft, hij de verdubbelaars inzet bij de Ape.
Gilles zegt ook "en ALS je in de Ape terechtkomt"

Het hoeft dus niet zo te zijn dat hij/zij daar ook daadwerkelijk op alle proeven zat.

Het enige wat wel opmerkelijk was, was dat het toch blijkbaar de bedoeling/het plan was dat de mol bij de ijsjes zat.(volgens wat wij gezien/gehoord hebben toch)

Wat mij verontrust in mijn Michaëltunnel, is dat alledrie de opdrachten één gemeenschappelijke deler hebben en dat is Michaël. Maar het is niet des makers om het ons zo gemakkelijk te maken.
I was blind but now I can see

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #33 Gepost op: 22-04-2024, 14:39:54 »
Worchester hadden ze toch wel meteen mogen weten. Wat zouden die aziatische sauzen in een historisch Europees gerecht doen?

Je kunt je ook afvragen wat een Engelse saus op een historisch Italiaans gerecht doet. Als je het niet weet, is puttanesca geen slechte keuze, het is in ieder geval Italiaans, al is het dan ook een pastasaus. Maar ja, als je weet dat AC Milan is opgericht door Engelsen is worcestersaus de meest logische keuze.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #34 Gepost op: 22-04-2024, 14:45:29 »
Even over de molkwelling, vorige week kregen we daar blijkbaar een voorproefje van, we hoorden het gesprek tussen Gilles en de mol over waar de mol zou moeten zitten (bij de griekse opdracht?) -meen ik. Zoiets als "het is overduidelijk waar ik dan moet zitten". Daarbij beelden van de lekke waterton. Was dat een hint naar Charlotte?

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #35 Gepost op: 22-04-2024, 14:46:58 »
Even over de molkwelling, vorige week kregen we daar blijkbaar een voorproefje van, we hoorden het gesprek tussen Gilles en de mol over waar de mol zou moeten zitten (bij de griekse opdracht?) -meen ik. Zoiets als "het is overduidelijk waar ik dan moet zitten". Daarbij beelden van de lekke waterton. Was dat een hint naar Charlotte?

Je zou verwachten van de crew dat ze de juiste molplaatsen kennen en dat was niet bij de tonnen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #36 Gepost op: 22-04-2024, 14:51:35 »
Je zou verwachten van de crew dat ze de juiste molplaatsen kennen en dat was niet bij de tonnen.

Nee klopt, maar soms wordt er ook voor het comfort / het gemak van de mol gekozen. In het verleden zijn er vaker mollen geweest die niet op de perfecte molpositie zaten, omdat ze een bepaalde opdracht echt niet zagen zitten. Los daarvan wordt de zoektocht naar de mol ook wel heel gemakkelijk als hij altijd op de beste positie zit.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #37 Gepost op: 22-04-2024, 14:52:57 »
Je kunt je ook afvragen wat een Engelse saus op een historisch Italiaans gerecht doet. Als je het niet weet, is puttanesca geen slechte keuze, het is in ieder geval Italiaans, al is het dan ook een pastasaus. Maar ja, als je weet dat AC Milan is opgericht door Engelsen is worcestersaus de meest logische keuze.
De romeinen gebruikten al ansjovissaus onder de naam "garum". Worchester is vergelijkbaar qua samenstelling. Toen hadden ze zelfs nog geen tomaten in Italië.
Maar ik vergeef de kandidaten hun fout, het was een frustrerende proef. Een kwelling, maar wel erg makkelijk voor de mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #38 Gepost op: 22-04-2024, 15:01:38 »

Wat mij verontrust in mijn Michaëltunnel, is dat alledrie de opdrachten één gemeenschappelijke deler hebben en dat is Michaël. Maar het is niet des makers om het ons zo gemakkelijk te maken.

In CDM zag ik dat Senne op nr 1 staat dus zo overduidelijk is het niet voor iedereen

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #39 Gepost op: 22-04-2024, 15:53:07 »
Klopt, maar die statistieken bij CDM springen elke week wel een andere richting uit, al naargelang de aflevering die net geweest is.
Mensen die in de Lynn-tunnel zaten springen ws naar de meest verdachte kandidaat van die aflevering. Vorige week was dat Michaël, deze week weer Senne.

Ik heb vooralsnog geen enkele reden om uit mijn tunnel te stappen, zeker niet.
Maar het molgesprek duidt toch wel iets te duidelijk in één richting en dat baart me steeds zorgen :-)
I was blind but now I can see