Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 2841 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 21-04-2024, 22:24:42 »
Niet alleen alles-of-nul opdrachten, ook telkens een drietrapsraket waar op het laatst de meeste controle was op slagen/mislukken. Deze aflevering wat meer de indruk dat er gaandeweg de uitleg van de opdracht haken en ogen aan het te verdienen bedrag tevoorschijn kwamen. Maar afgezien daarvan...

Wat een super aflevering, mooie opdrachten, Mama's in Italie met hun eigen pasta bolognese, fantastisch. Top.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 21-04-2024, 22:27:40 »
Alles of niets was inderdaad minder. Wel mooi dat het kiezen van de pasvraag deze keer positief beloond kon worden en dat deze geen mingeld opleverde.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 21-04-2024, 22:45:46 »
Al aantal keer gezegd, opdrachten met alles of niks , beetje spijtig , had zeker bij opdracht 1 geld kunnen zijn per deelopdracht.

Verder hele mooie thematiek weer

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 21-04-2024, 23:20:50 »
Ik vond het weer een mooie aflevering. Ergens snap ik de kritiek wel een beetje van alles of niets-opdrachten, al heb ik daar zelf minder problemen mee, en iedereen mag natuurlijk zijn mening of kritiek hebben, maar ik wil vooral even reageren op dit wel heel negatieve bericht.

Mol hoeft in principe weinig te doen. als een iemand het verpest is het klaar. Helemaal deze aflevering, beetje tijdrekken. (productieassistentmol door het onnozele gesprek, pasta is simpelweg gewoon de verkeerde kiezen, niemand neemt het je kwalijk. Behalve je moeder. Enkel bij de blokkentoren is het tricky.)
Ik vind dat de mol hier wel zijn best moet doen. Het mag dan wel alles of niets zijn, ik vond de opdrachten op zich wel heel haalbaar. De laatste opdracht leek mij een fluitje van een cent om te behalen, aangezien ik dacht dat zowel de mama's als de kandidaten van elkaar wel zouden weten dat ze voor pasvragen zouden gaan en dat dan ook beiden zouden kiezen. Het loopt hier enkel mis omdat Senne toch verkeerd kiest, wat wel heel verdacht en opvallend is. Als je hier als mol invloed wil hebben, moet je dus weldegelijk goed spelen, en zo mogelijk ook wat inzet verdienen, om in de finale te kunnen geraken en daar een heel opvallende actie te doen om het spel te saboteren. "Onnozele gesprek"? Zou je kunnen verduidelijken waarom je dat vindt? Ik vond het net een goede toevoeging aan de kwellingen...

Laatste paar afleveringen voornamelijk herkenbare dilemma's van geld vs. troeven, waarbij je al wel weet dat er men voor troeven gaan. en onnodig minbedragen bij de opdrachten.
Ik vind dit toch ook wat simplistisch gesteld, het zit heel wat beter in elkaar dan dat. Als je deze aflevering voor een pasvraag koos, ging dat niet meteen gepaard met minder geld. Het zou in dit geval net geld opgeleverd hebben. De mol kan zich hier dus niet verschuilen achter het gegeven dat die een fanatieke kandidaat is die altijd voor de voordelen gaat. Ook vorige aflevering bij de speciale eliminatie zat er nog een addertje onder het gras bij de 'pasvragen'. Hoe meer je er koos, hoe groter de kans dat je daar toch ontmaskerd zou worden door de groep. Het minbedrag hier bij de eerste opdracht kon gecompenseerd worden door andere kandidaten die niet kijken en daardoor net extra geld verdienen, zoals we uiteindelijk ook gezien hebben in de aflevering.

Vind het hierdoor wel een beetje een minder seizoen. Zeker als je het programma op een hogere standaard moet beoordelen, omdat het zichzelf ook etaleert als zo zijnde.
Ik vind het net een fantastisch seizoen, één van de beste die er al geweest zijn, terwijl ze allemaal heel goed zijn. Hoezo "etaleert het zich op een hogere standaard", kan je dat dan ook even verduidelijk? Zelfs al zou dat zo zijn, dat behalen ze die standaard voor mij zeker elk jaar en elke week opnieuw zonder veel moeite.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 21-04-2024, 23:53:57 »
Ook deze aflevering was ik weer even weg van de werkelijke wereld, waarvoor mijn grote dank aan de makers van De Mol.

Historie-elementen verweven met lastig te volbrengen opdrachten, de Italiaanse oermamafiguur in de personen van Vlaamse compassievolle moederkes, een zonovergoten Sicilië ter compensatie van alles wat minder aangenaam kan zijn of lijken.

En een welhaast bovenmenselijk integere Lynn.
Meer vraag ik op dit moment niet.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 22-04-2024, 00:02:12 »
In het allereerste shot klinkt een liedje op de piano. Ik hoor daarin het liedje dat ik ken als "klein klein kleutertje, wat doe je in mijn hof? Je plukt daar alle bloempjes af, je maakt het veel te grof".

Is dat een ook een liedje dat bekend is in Vlaanderen? Wellicht met andere woorden?

Eerst dacht ik dat het op een grote paddenstoel stoel was, maar volgens mij is het bovenstaand liedje.
Ma how, zeg!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 22-04-2024, 01:10:07 »
Ik lig sinds enige tijd in het ziekenhuis (alwaar geen bezoek, geen bloemen), maar De Mol slaagt er toch steevast in om mijn dagelijkse besongnes voor ruim een uur even te vergeten. Wat een fijn programma. De Vlamingen logenstraffen het geblaat in de Nederlandse kritiektopics over 'respect voor de makers' door juist als makers respect voor hun kijkers te hebben.  ::bravo::
Woosie down?

Offline Laer

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 22-04-2024, 01:15:20 »
In het allereerste shot klinkt een liedje op de piano. Ik hoor daarin het liedje dat ik ken als "klein klein kleutertje, wat doe je in mijn hof? Je plukt daar alle bloempjes af, je maakt het veel te grof".

Is dat een ook een liedje dat bekend is in Vlaanderen? Wellicht met andere woorden?

Eerst dacht ik dat het op een grote paddenstoel stoel was, maar volgens mij is het bovenstaand liedje.
Is hier ook bekend in Vlaanderen. Met dezelfde woorden.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 22-04-2024, 02:27:47 »
Ik lig sinds enige tijd in het ziekenhuis (alwaar geen bezoek, geen bloemen), maar De Mol slaagt er toch steevast in om mijn dagelijkse besongnes voor ruim een uur even te vergeten. Wat een fijn programma. De Vlamingen logenstraffen het geblaat in de Nederlandse kritiektopics over 'respect voor de makers' door juist als makers respect voor hun kijkers te hebben.  ::bravo::
Ik ben het helemaal met je eens.
En beterschap gewenst!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 22-04-2024, 06:52:22 »
Mocht Senne de mol zijn dan was t deze aflevering wel vrij succesvol om alsmaar een duo (of trio) met Michaël te vormen waardoor ie ws nog beter uit kon dunnen wie de test goed/minder goed zouden maken met oog op de verdubbelaars.

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 22-04-2024, 06:55:49 »
ik kijk altijd op maandagochtend via goplay, maar de uitzending is nu niet meer beschikbaar  ???
weet iemand een andere manier om te kijken?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 22-04-2024, 07:00:11 »
Op Goplay.be is aflevering 5 gewoon beschikbaar.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 22-04-2024, 07:11:44 »
als ik het op mijn normale manier benader krijg ik twee mogelijkheden. De ene blijkt café de mol te zijn, de andere alleen een stilstaand plaatje, geen aflevering.
Zoek ik via google naar andere manieren dan krijg ik een melding dat de aflevering niet meer beschikbaar is.
Hoe kom jij er dan wel in?

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 22-04-2024, 07:13:50 »
oh, ik laat café de mol nu doorlopen en ontdek dat dat maar heel even is, en daar achteraan de gewone aflevering zit. Sorry!

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 22-04-2024, 09:08:26 »
Ik vind dat de mol hier wel zijn best moet doen. Het mag dan wel alles of niets zijn, ik vond de opdrachten op zich wel heel haalbaar. De laatste opdracht leek mij een fluitje van een cent om te behalen, aangezien ik dacht dat zowel de mama's als de kandidaten van elkaar wel zouden weten dat ze voor pasvragen zouden gaan en dat dan ook beiden zouden kiezen. Het loopt hier enkel mis omdat Senne toch verkeerd kiest, wat wel heel verdacht en opvallend is. Als je hier als mol invloed wil hebben, moet je dus weldegelijk goed spelen, en zo mogelijk ook wat inzet verdienen, om in de finale te kunnen geraken en daar een heel opvallende actie te doen om het spel te saboteren.

Oneens, ik had ook voor het uitje gekozen. Precies om dezelfde rede als Senne, plus het feit dat je er iets aan overhoudt. Wat ik al zei deze is voor de mol moeilijker om gelijk te saboteren. Dus daar herhaal je mij al.

Citaat
"Onnozele gesprek"? Zou je kunnen verduidelijken waarom je dat vindt? Ik vond het net een goede toevoeging aan de kwellingen...
Het is een leuk idee, maar ik vind het net te simpel, je geeft hiermee eigenlijk de mol al een opdracht cadeau. Als hij daar 20 minuten zou gaan kletsen. Zouden ze dit dan ook nog gebruiken. En 30? Tuurlijk zullen ze dit zo geknipt en bewerkt hebben dit haalbaar is, maar het voelde als een  ::) momentje.

Citaat
Ik vind dit toch ook wat simplistisch gesteld, het zit heel wat beter in elkaar dan dat. Als je deze aflevering voor een pasvraag koos, ging dat niet meteen gepaard met minder geld. Het zou in dit geval net geld opgeleverd hebben. De mol kan zich hier dus niet verschuilen achter het gegeven dat die een fanatieke kandidaat is die altijd voor de voordelen gaat. Ook vorige aflevering bij de speciale eliminatie zat er nog een addertje onder het gras bij de 'pasvragen'. Hoe meer je er koos, hoe groter de kans dat je daar toch ontmaskerd zou worden door de groep. Het minbedrag hier bij de eerste opdracht kon gecompenseerd worden door andere kandidaten die niet kijken en daardoor net extra geld verdienen, zoals we uiteindelijk ook gezien hebben in de aflevering.

Ja klopt, behalve als het integraal onderdeel van de opracht is. Pasvragen bij de test, bijvoorbeeld. Voegt het niks toe.

Citaat
Ik vind het net een fantastisch seizoen, één van de beste die er al geweest zijn, terwijl ze allemaal heel goed zijn. Hoezo "etaleert het zich op een hogere standaard", kan je dat dan ook even verduidelijk? Zelfs al zou dat zo zijn, dat behalen ze die standaard voor mij zeker elk jaar en elke week opnieuw zonder veel moeite.

Omdat men hier constant loopt te geilen over de editing en de thematisering van de opdrachten. Zonder echt te kijken naar de diepere inhoud van de opdrachten. (En daarmee 'simplistisch' denkt blijkbaar) Vandaar dat als je dit zou vergelijken met eerdere seizoenen het voor mij tegenvalt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline fluffy82

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 22-04-2024, 09:43:24 »
Op Goplay.be is aflevering 5 gewoon beschikbaar.

Ik krijg hier ook gewoon een zwart scherm met het GoPlay logo en groene blokjes... Geen aflevering. Gelukkig heb ik ze gisteren al bekeken.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 22-04-2024, 09:53:15 »
Het beeld met "Vilvoorde ... voor vertrek" komt ook rechtstreeks uit het seizoen van Alina.

Toch wel erg veel verwijzingen naar dat seizoen.


Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 22-04-2024, 10:21:19 »
Ik vond het persoonlijk een mindere aflevering.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 22-04-2024, 10:22:52 »
Ik vond het persoonlijk een mindere aflevering.

Vertel?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 22-04-2024, 10:24:29 »
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. Normaal ben ik ook niet zo'n hele grote liefhebber van de bezoekersaflevering maar dit keer de mama's over laten komen vond ik geweldig bedacht. (Ik dacht nog even dat bij een fout antwoord schoonmama aan zou schuiven. Daar had sillosio vorig jaar nog een leuk onderschrift over. ;D)