Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 11064 keer)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #240 Gepost op: 4-05-2024, 10:25:11 »
Ik gooi nogmaals wat erin...

In behind the scenes aflevering 5 komen weer fragmenten waarop verteld wordt hoe de mol zich voelt. In alle andere behind the scenes wordt gezegd dat de mol de waarheid vertelt en de kandidaten liegen. Alleen in deze aflevering wordt dat niet gezegd. Mocht Bernard de mol zijn, dan kan hij prima gelogen hebben dat hij "geen rekening had gehouden dat er groentjes van zijn moeder in zou zitten." Het zou zomaar kunnen zijn dat alles wat er door de kandidaten gesproken is, ook door de mol zo zou zijn aangepakt. Dus allemaal waarheden...

Verder zat ik nog naar de vele zonsopgangen te kijken. Ook GDC zegt in één van de afleveringen dat de zon al flink hoog aan de hemel staat (als ze wakker worden) en komt er een liedje 'Follow the sun'. Dat als aanvulling op mijn opmerking dat de mol zei dat er bijZONder weinig verdiend is en hij/zij een ijzerSTERke mol is....
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 10:28:34 door ThaStayFan »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #241 Gepost op: 4-05-2024, 11:49:32 »
Ik zou best heel graag willen geloven dat Bernard de mol is.
Hij zou dan ook echt veel gemold hebben.
En ja dan heeft hij 2 keer 1000 euro binnen gehaald (boot en karten) maar ook genoeg opdrachten laten mislukken (bv ijsjes) dan scoort iedereen wel volgens ftm 0 en lijkt hij heel veel binnen te halen, maar dan zou ik meer kijken naar wat hij heeft laten mislukken.
In Belgie is het helemaal ok om af en toe opdrachten te laten slagen. Vorig jaar Comfort die 3 km rende voor 3000 euro en nog net op tijd binnen was, waar ze heel makkelijk net te laat had kunnen zijn.

Maar volgens mij is in ieder geval Coco op hem eruit gegaan. Die all in ging, dan moeten alle anderen dus ook op Bernard gegaan zijn. En dan was het dus een heel onverdachte mol voor de andere kandidaten.
Volgens mij verdachten ook Lynn en Stephanie hem.
Niet voor de kijkers die hebben hem allemaal afgestreept.

Zou me trouwens niet verbazen als Michael en Charlotte ook op hem inzetten, gezien hun blikken.
Van Senne heb ik geen idee.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #242 Gepost op: 4-05-2024, 12:30:27 »
Gisteravond keek ik -passief- naar de verraders en daar zag je ook de zonsopgang, zonsondergang en de maan, en in dat programma zitten geen hints.
Als  er nou 1 ding opvalt bij de verbeteringen door de mol, dan is het de typ-snelheid. Die verbeteringen ging heel vlot.
In afl.6 ook een ijzersterk team dat wint van de mol.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #243 Gepost op: 4-05-2024, 12:41:37 »
Bernard heeft inderdaad een aantal fouten gemaakt (automerken, begrafenis, spaghetti, Griekse kwellingen) maar die worden duidelijk in beeld gebracht. Zouden ze dat wel doen als Bernard de mol is?
Bernard toonde zich onbetrouwbaar met het liegen over de verdubbelaars (hij dacht stellig dat het pasvragen waren) maar zou je als mol je snel nutteloos verdacht maken? Ik denk dat na de opvallende molactie van Comfort op de zipline waardoor 3 kandidaten haar snel verdachten de mol zich in de eerste aflevering op de achtergrond zal houden.
Bernard heeft van de overblijvende kandidaten verreweg (onnodig) de meeste geld in de pot gebracht wat hem ongeloofwaardig als mol maakt. Dat vond ik vorig jaar ook van Comfort (mede door de bootcamp en het rode scherm) maar zij stond lang niet bovenaan in follow-the-money (dat was Toos). Bovendien stond Bernard snel buitenspel in de blokkentoren (waar €9000 te verdienen was).
Ik heb ook de indruk dat vele kandidaten op Bernard eruit zijn gegaan. Van Michaël vermoed ik dat hij al een tijd op Senne zit, waarom wilde hij zoveel opdrachten met hem uitvoeren?
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 09:20:30 door Luc »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #244 Gepost op: 6-05-2024, 17:59:37 »
Bernard heeft, als hij Romelu Lukaku ontmoet, zijn kapsel relatief kort.

Gedurende het seizoen zijn zijn haren wat langer.

Nu zit ik te denken: heeft een oplettend crewlid hem erop attent gemaakt (of heeft hij daar zelf aan gedacht), dat haren onmogelijk enkele centimeters kunnen groeien in 24 uur?

Is hij daarom naar de kapper gegaan, heeft zijn ontmoeting met Romelu veel eerder plaatsgevonden dan de makers de kijkers en de andere kandidaten wilden doen geloven?

Om van de meegebrachte souvenirs nog maar te zwijgen.....
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 18:42:26 door Bodejos »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #245 Gepost op: 6-05-2024, 18:28:58 »
Een ontmoeting met Lukako is toch wel een unieke ervaring, ik kan mij niet voorstellen dat je dit gaat afslaan en daar geen herinneringen wil overhouden en ik denk ook niet dat de productie hier gaat faken. Anders is het programma niet meer geloofwaardig.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #246 Gepost op: 10-05-2024, 22:11:45 »
Je neemt de moedervlek van Bernard en de afstand tot de haargrens, dan is deze bij de situatie in Rome (bij Lukaku) verder weg bij de moedervlek dan tijdens de aflevering zelf.
Daarnaast is de dichtheid van zijn haar veel minder (je kan de huid zien), dan tijdens de aflevering zelf.

Is dit een bewijs dat de ontmoeting met Lukaku een andere keer is opgenomen? En is het praatje over "ik ben al drie weken weg van huis" gewoon een enorme leugen?

Ik denk van wel.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #247 Gepost op: 10-05-2024, 23:53:56 »
Je neemt de moedervlek van Bernard en de afstand tot de haargrens, dan is deze bij de situatie in Rome (bij Lukaku) verder weg bij de moedervlek dan tijdens de aflevering zelf.
Daarnaast is de dichtheid van zijn haar veel minder (je kan de huid zien), dan tijdens de aflevering zelf.

Is dit een bewijs dat de ontmoeting met Lukaku een andere keer is opgenomen? En is het praatje over "ik ben al drie weken weg van huis" gewoon een enorme leugen?

Ik denk van wel.
Maar waarom zouden ze hierover liegen en wanneer zou die dan wel met Lukaku afgesproken moeten hebben? Ik zie hier echt het nut niet van in hoor.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2024, 01:08:42 door Mollenjager-DT »

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #248 Gepost op: 11-05-2024, 13:50:41 »
Ik vrees toch dat het 'bad' romance Bernard is. Zoveel hints die naar hem wijzen. Ik vind het een hele leuke kandidaat in een geweldig seizoen, maar zou hem geen goeie mol vinden eigenlijk. Die andere twee hebben veel meer geld uit de pot gehaald dan hij.
Enfin we zullen het morgen weten.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #249 Gepost op: 11-05-2024, 15:16:09 »
Foto met witte achtergrond is bij Lukaku, de blauwe aan de ronde tafel. De snit is hetzelfde en sproeten zitten op dezelfde afstanden van het haar.
Niks mis mee.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #250 Gepost op: 11-05-2024, 15:39:33 »
De foto van Bernard, die ik uitkoos, was die van de biecht in dezelfde aflevering.
Foxhunter laat inderdaad een zelfde haarsnit zien...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #251 Gepost op: 11-05-2024, 20:39:21 »
Makke schapen en ik reis alleen.
Bernard heeft ‘mollerige’ boeken meegenomen.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #252 Gepost op: 11-05-2024, 20:48:45 »
Bij het badverhaal kiest Charlotte voor leugen.
Als Bernard de mol is, kon hij als 2e ook heel gemakkelijk kiezen voor leugen.
Op die manier bracht dat vrij ongeloofwaardig verhaal sowieso geen geld op.
En toch kiest hij voor 'waarheid' waardoor er plots een kans bestaat dat het verhaal toch 1000 EUR opbrengt. Een mol laat zo'n eenvoudige kans toch niet liggen?
Om nog te zwijgen over zijn slimme strikvraag over de hond...

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #253 Gepost op: 12-05-2024, 23:22:32 »
Proficiat Bernard en tunnelaars, geweldig gedaan  ::bravo::!
Ma how, zeg!