Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire  (gelezen 6516 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #40 Gepost op: 1-04-2024, 15:21:00 »
Goed punt, ergens is er iets niet helemaal logisch aan de huidige opzet.

Hij kon los de sleutel pakken om de deur te openen.
klaar voor de strijd

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #41 Gepost op: 1-04-2024, 15:41:00 »
Meesten waren wel vrij verdacht/onhandig.. Coco die niet vertelt over de ventilators en het kaarsje van Al Capone aansteekt viel wel erg op.
Lynn daarentegen trekt aan een aantal antwoorden die goed blijken te zijn. Charlotte benoemt dit in gesprek met Stephanie op de hotelkamer als iets goeds, terwijl Stephanie dat niet zo zag.. Ben heel nieuwsgierig naar wat Stephanie dan vond van Lynn en van haar heeft gezien, aangezien ze Lynn ook benoemt als een van haar verdachten..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2024, 15:43:04 »
Ik denk dat je doelt op zijn extravagante periode begin jaren zeventig (o.a Ziggy Stardust), maar hij is niet altijd zo geweest: Bowie zag er eind jaren zestig best 'gewoontjes' uit. Het lijkt toch echt Bowie, maar goed, ik kan me zeker vergissen.

Gezien er maar 10 fotos staan , we 8 namen hebben , en er een foto is van een vrouw met lange horen en we de tip ground control major tom krijgen, moet  dit bijna wel een foto zijn van een heel jonge david bowie (rond een jaar of 20).


Verder denk ik dat het gokken op de wetten wat lynn begint veruit de snelste manier is om deze etage achter je te laten .

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #43 Gepost op: 1-04-2024, 16:46:05 »
Is die blondine misschien Khloe Kardashian? Die heeft in de gevangenis gezeten.

Ik weet het echt niet zeker hè. Die opgespoten dames zien er allemaal hetzelfde uit, dus kan net zo goed een ander zijn…

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2024, 18:18:29 »
Kon Senne niet reiken met die hamer om aan die sleutels te kunnen?
En waarom zou je - eenmaal je weet dat je de ventilators uitzet - niet gestaag blijven drukken om ze te blijven uitzetten? Kon hij niet aan dat geel lichtje zien of ze uit of aan stonden? Mss konden ze het zelfs zo afspreken dat hij niet telkens naar die walkie-talkie moest lopen? Gewoon een woord en de ventilatoren mogen uit...

Offline Isabelle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2024, 18:44:36 »
Is wel degelijk de jonge Bowie.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2024, 19:55:01 »
Bedankt voor het vinden isabelle, door deductie was er al bepaald dat het bowie moest zijn, maar altijd prettig nog bevestiging te vinden  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2024, 20:03:04 »
Ja, ik had gewoon verkeerd geteld. Alleen de ene blonde dame was nog onbekend.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2024, 20:46:43 »
Bernard zegt op een gegeven moment als ze beneden voor de deur staan te wachten, dat Senne de ventilator kan uitzetten. Lynn hoort dat en reageert met ja ja natuurlijk, Lynn blij en enthousiast. Hier heeft Bernard het vertrouwen gekregen van Lynn. Bernard geeft vervolgens de verdubbelaars aan Lynn. Lynn zal een vraagje minder op Bernard ingevuld hebben.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2024, 22:23:21 »
Is die blondine misschien Khloe Kardashian? Die heeft in de gevangenis gezeten.

Ik weet het echt niet zeker hè. Die opgespoten dames zien er allemaal hetzelfde uit, dus kan net zo goed een ander zijn…

Deze is het denk ik:


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2024, 22:25:30 »
Denk inderdaad dat die het is annebeestje,dankje

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2024, 22:28:27 »
Goed gevonden! Ze heeft drie uur in de gevangenis gezeten lees ik.

(Nu nog die mogelijke hint in de namen vinden. Maar dat zullen we dan in het hint-topic doen.)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #52 Gepost op: 1-04-2024, 22:32:27 »
Vreem dat Lynn onderaan kwam. Op basis van wat vindt het drietal bij het bord dat zij het meest verdacht is? Schijnbaar hebben Senne en Philippe haar iets of niets zien doen of proberen in bijzijn van Karolien haar de schuld in de schoenen te schuiven -en elkaar te beschermen- voor het mislukken van die opdracht? De vier goede wetten konden daar blijkbaar niet tegenop? Ik zie Lynn totaal niet als verdacht. Eerder verdacht van Philippe of Senne.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #53 Gepost op: 2-04-2024, 09:31:29 »
Geniale opdracht, zeker haalbaar. Charlotte is hier heel mols door te weigeren communiceren met Senne. Ook Coco vind ik verdacht. Ze biedt echt veel tegengewicht aan Lynn die we hier echt wel met viltstift kunnen afstrepen.

Ik denk zeker dat de mol eventueel net wel in de positie van Senne wil zitten. Door laat aan tafel te komen maak je kans op die positie, zonder dat het echt opvalt. Charlotte en Lynn afstrepen zou ik, in tegenstelling tot mijn goede vriend meneer Tunnelgraver, niet doen.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #54 Gepost op: 2-04-2024, 10:49:50 »
Wat mij opviel, maar ik kan ook wel al in een tunnel terecht gekomen zijn, is het taalgebruik van Senne.

Zijn voornaamste taal was de ventilator afzetten en de medekandidaten de tips geven van wie ze het kaarsje niet mochten aansteken. Telkens hij iemand sprak zei hij dat hij ‘een bord zag met een waaier en een knop’. Bij het woord ‘waaier’ denk ik niet direct aan een ventilator, misschien wel sneller als je al door een heel kasteel loopt met ventilators maar toch. Je merkt ook dat het woord waaier vaak verkeerd of niet opgepikt wordt. Zelf kom ik ook uit hetzelfde dorp als Senne en ‘waaier’ is hier echt niet zo gangbaar voor een ventilator. Ik had ook direct die opmerking gegeven tijdens het spel. Het meest opmerkelijke is dan dat hij erna, net buiten aan het kasteel, wel iets riep van ‘en ik zat daar alleen met een ventilator’ dus dan zegt hij het wel zo.

Kan ook een kandidaten molactie zijn maar het viel me wel erg op.

Ik kom uit Nederland maar dit dacht ik ook meteen!

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #55 Gepost op: 2-04-2024, 10:53:10 »
Heel veel gedachten hierbij maar vroeg me vooral af of t voor mol gunstig is bij de 100% te staan en dan niet boven te raken zodat kandidaten zeker met dat bord in de weer gaan?

Vroeg me ook af of we écht zagen dat Senne de iPad niet kon halen met zijn ketting.

Zat ik ook aan te denken! Je wil als mol invloed hebben op die percentage bordjes. Dus dan ga je zoals Senne te laat zijn bij het ontbijt, of juist gelijk reageren zodat je bordje 1 hebt en standaard bij de 100% ingedeeld wordt. En dan proberen zelf boven te raken of er voor zorgen dat niemand zo ver komt.

Wat ik trouwens wel een beetje gek vond: de opdracht was mislukt omdat ze te laat waren, maar die namen bordjes bij de percentages werden wel aangepast?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #56 Gepost op: 2-04-2024, 11:09:46 »
Zat ik ook aan te denken! Je wil als mol invloed hebben op die percentage bordjes. Dus dan ga je zoals Senne te laat zijn bij het ontbijt, of juist gelijk reageren zodat je bordje 1 hebt en standaard bij de 100% ingedeeld wordt. En dan proberen zelf boven te raken of er voor zorgen dat niemand zo ver komt.

Wat ik trouwens wel een beetje gek vond: de opdracht was mislukt omdat ze te laat waren, maar die namen bordjes bij de percentages werden wel aangepast?

Blijkbaar stond wel/geen voordeel behalen los van halen vd opdracht, waarmee overigens ook elk duo gemotiveerd werd om vooral zelf degenen te zijn die boven kwamen ipv anderen vooruit te helpen.
Dat Senne zichzelf als 2e liet zetten zou ook prima mols kunnen zijn trouwens.. lang genoeg onderhandelen om tijd te rekken maar uiteindelijk ook denken 'ik hoef niet bovenaan, laat anderen die doos maar eerst openen'.

Als mol heb je er volgens mij nul belang bij hoog op t bord te eindigen. Al gelijk bovenaan staan waardoor een ander duo tijd kwijt is met het aanpassen van het bord daarentegen...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #57 Gepost op: 2-04-2024, 12:00:57 »
Ze hebben nog een hele discussie gehad over welke volgorde kansen het best zou zijn. Ik denk dat ze Lynn onderaan hebben gezet, omdat zij steeds te kennen geeft niet voor persoonlijk voordeel te willen gaan en ze tot de conclusie zijn gekomen dat het voor haar het minst erg zou zijn op 0 % te staan. De mol zou haar ook het liefst op die plek zien, want de kans dat zij de kist gaat openen is niet groot.

Ik vermoed dat dat gediscussieer en bordjes verhangen nog best veel tijd heeft gekost, grote kans dat de mol hierbij is geweest om dit zo lang mogelijk te rekken en het belang van de juiste plaats voor een ieder te onderstrepen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #58 Gepost op: 2-04-2024, 12:05:26 »
Ze hebben nog een hele discussie gehad over welke volgorde kansen het best zou zijn. Ik denk dat ze Lynn onderaan hebben gezet, omdat zij steeds te kennen geeft niet voor persoonlijk voordeel te willen gaan en ze tot de conclusie zijn gekomen dat het voor haar het minst erg zou zijn op 0 % te staan. De mol zou haar ook het liefst op die plek zien, want de kans dat zij de kist gaat openen is niet groot.

Ik vermoed dat dat gediscussieer en bordjes verhangen nog best veel tijd heeft gekost, grote kans dat de mol hierbij is geweest om dit zo lang mogelijk te rekken en het belang van de juiste plaats voor een ieder te onderstrepen.

Je zou in dit geval alleen wel denken dat degenen die hierbij aanwezig waren dan de test juist mogelijk beter zouden maken, itt Karolien..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Senne, Wind & Fire
« Reactie #59 Gepost op: 2-04-2024, 12:09:58 »
Bernard en Stefanie bij de touwen. Bernard pakt eerst een goed touw en daarna suggereert hij een verkeerde en laat Stéfanie aan dat touw trekken dat fout is.

Karolien en Charlotte heel fel dat praten met Senne tijdverlies is. Bernard gaat erin mee en gaat plat op zijn buik, wat mislukt.

Dan een discussie dat ze anders moeten gaan spelen, want ze komen niet verder. Michaël zegt dat ze iets moeten doen met Senne zijn ding (porto). Lynn zegt we moeten samenwerken met Senne. Bernard kaapt deze discussie met we moeten onze opdracht zeggen tegen Senne. Dan komt Marta ‘Coco’ met misschien kan hij ook … en Bernard kaapt deze opmerking met:Hij kan de ventilators uitzetten. ..Die schakelaar…
Samengevat: de groep overlegt, komt tot de juiste conclusies en Bernard kaapt die als de zijne.
Ik zie Lynn Bernard wel geloven, maar Stéfanie en Coco kritisch zijn, en Michaël was in afl. 1 al kritisch op Bernard.
Om tijd te rekken beslist Bernard in zijn eentje de kaars aan te steken bij Kurt Cobain, maar laat Stéfanie die eerst nog aan de porto staat, vervolgens weer de foute kaars aansteken. Philippe had Kurt Cobain al genoemd, die kan je de schuld geven.
Weer bij de groep je onverdacht maken door te roepen Kurt Cobain niet, 2x.
Coco aan het nepmollen met Al Capone. Lynn weer veel te fel in geen overleg met Senne. Misschien ook wel een nepmol.
Senne doet veel goed, had wat actiever kunnen zijn met zoeken, maar communiceert prima. Zat in deze positie mede dankzij Bernard.

Ik zie hier puur molgedrag bij Bernard, geven en nemen, anderen fouten laten maken, meegaan in de fouten van anderen en de goede conclusies van anderen kapen. Kasie Kloost zou ik zeggen.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2024, 12:12:09 door foxhunter »