Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren  (gelezen 5982 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Gepost op: 14-04-2024, 19:39:11 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 4.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 21:11:16 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2024, 21:11:39 »
Hele spannende opdracht, super!
Toch vind ik dat hier geen geld bij had hoeven zitten, dat voegt naar mijn idee in de spanning eigenlijk niks toe en is een beetje 'gratis mollen' voor de mol.

« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 21:12:05 door Hadewychisdemol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #2 Gepost op: 14-04-2024, 21:23:39 »
Denk dat we Stephanie en Charlotte kunnen afschrijven. Die drukten heel duidelijk Coco door. De mol zou juist willen dat er geld uit de pot zou gaan en dat de echte afvaller juist niet ontmaskerd wordt.

Senne probeert er nog vanaf te sturen en duidt Michael aan maar stemt wel mee.
Michael zegt niet zoveel en stemt niet voor Coco

Nog ff goed terugkijken wat hier nou precies gebeurde

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #3 Gepost op: 14-04-2024, 21:26:50 »
Ja hoezo stemt Michael niet voor Coco??

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2024, 21:30:05 »
Omdat hij de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2024, 21:33:14 »
Het zou ideaal zijn voor de verdubbelaars als de mol die nu had (Charlotte) om die door te geven aan degene die of afvalt, of 2de laatst is.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2024, 21:34:38 »

Senne probeert er nog vanaf te sturen en duidt Michael aan maar stemt wel mee.
Michael zegt niet zoveel en stemt niet voor Coco


Ik vond het gedrag van Michaël heel vreemd en moeilijk te duiden. Hij wist dat ie door was, onthield zich desondanks van de stemming. Gedroeg zich zeer nerveus waardoor de groep ook hem verdacht vond, maar hij deed geen moeite om zichzelf te verdedigen. Ik vond hem in deze hele aflevering het meest verdacht, dus ik neig naar molgedrag: Hij hoopt dat de groep zijn naam noemt dus blijft stil en 'anders', maar hij voelt zich ook heel schuldig richting Coco en stemt daarom zelf niet mee (hij lijkt me een enorm gevoelsmens).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2024, 21:35:25 »
Het zou ideaal zijn voor de verdubbelaars als de mol die nu had (Charlotte) om die door te geven aan degene die of afvalt, of 2de laatst is.

Goeie!
En wilde eerst zeggen ‘daar had de mol geen invloed op’ maar met de bom en de min pasvragen stiekem ook best een beetje

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2024, 21:45:47 »
Ik denk in deze opdracht een heel slimme kandidaat in Michaël te zien. Ik had hem initieel ook als mol maar nu begin ik het eerder te interpreteren als iemand die op 'berekende' manier ver wil geraken. Er mislukken wel heel wat dingen - want hij speelt 'kleinere' bedragen weg - terwijl het een mss een rookscherm is. Uiteindelijk is er al ongeveer 11000 euro in de pot - niet slecht. Mocht Michaël zekerder zijn van zijn mol - zou hij doorspelen. En mocht hij de Mol zijn in deze opdracht zou hij op een andere manier aanwezig zijn denk ik - actiever en storender.
Uiteindelijk stemt hij niet mee omdat hij een van de keuzes is. Er wordt over Coco en Michaël gestemd.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #9 Gepost op: 14-04-2024, 22:01:00 »
Ik had vrij snel door dat Coco de afvaller was, gedroeg zich opvallend zenuwachtig alhoewel Michael dat ook was. Charlotte onmols door als eerste Coco aan te wijzen. Lynn wilde geen geld spenderen voor een goed antwoord en is dus ook onmols.
Ik had er ook aan gedacht dat de mol zijn test slecht zou invullen en veel geld inzetten maar dat is niet gebeurd.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 22:05:05 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #10 Gepost op: 14-04-2024, 22:04:35 »
Citaat van: Eva
Ik vond het gedrag van Michaël heel vreemd en moeilijk te duiden. Hij wist dat ie door was, onthield zich desondanks van de stemming.
Hij was mogelijk bang dat de verkeerde kandidaat als afvaller werd genoemd en hij toch zou afvallen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #11 Gepost op: 14-04-2024, 22:07:19 »
Stéphanie was niet de afvaller, maar ik vond haar wel erg zenuwachtig overkomen en ze praatte veel. Mislukte molpoging om de groep op die manier juist naar haar te laten kijken?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #12 Gepost op: 14-04-2024, 22:08:02 »
Hij was mogelijk bang dat de verkeerde kandidaat als afvaller werd genoemd en hij toch zou afvallen.

Dat snap ik, maar dan had ik het logischer gevonden dat hij ook had gestemd en wat meer moeite had gedaan om de rest ervan te overtuigen dat hij niet het rode scherm had. In principe zaten ze allemaal in hetzelfde schuitje, ik vond hem wel heel erg nerveus vergeleken met de rest.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #13 Gepost op: 14-04-2024, 22:22:55 »
Wat ik productietechnisch wel interessant vind van dit spel is dat, indien de groep Coco niet juist had aangewezen, was iemand anders naar huis gegaan -- en zou de groep (en wij) met redelijke zekerheid weten dat Coco niet de mol is.

De mol zou immers niet de test het slechts hebben gemaakt en (aangewezen of niet) de productie zo per definitie de 'voorlaatste' naar huis laten sturen. Dat breekt het spel nogal.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 22:25:00 door daniwidm »

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2024, 22:36:25 »
Ik vond het gedrag van Michaël heel vreemd en moeilijk te duiden. Hij wist dat ie door was, onthield zich desondanks van de stemming. Gedroeg zich zeer nerveus waardoor de groep ook hem verdacht vond, maar hij deed geen moeite om zichzelf te verdedigen. Ik vond hem in deze hele aflevering het meest verdacht, dus ik neig naar molgedrag: Hij hoopt dat de groep zijn naam noemt dus blijft stil en 'anders', maar hij voelt zich ook heel schuldig richting Coco en stemt daarom zelf niet mee (hij lijkt me een enorm gevoelsmens).

Precies dit dus ::jaja::


Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #15 Gepost op: 14-04-2024, 22:40:44 »
Wat ik productietechnisch wel interessant vind van dit spel is dat, indien de groep Coco niet juist had aangewezen, was iemand anders naar huis gegaan -- en zou de groep (en wij) met redelijke zekerheid weten dat Coco niet de mol is.

De mol zou immers niet de test het slechts hebben gemaakt en (aangewezen of niet) de productie zo per definitie de 'voorlaatste' naar huis laten sturen. Dat breekt het spel nogal.
Dan hadden wij toch gewoon niets geweten?
Als iemand anders werd aangewezen zouden wij, noch de groep geweten hebben wie aanvankelijk het rode scherm had.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #16 Gepost op: 14-04-2024, 22:42:26 »
Waarom wordt Charlotte (en Stéphanie) hier door sommigen geschrapt omdat ze de afvaller aanwees? De Mol weet dit jaar immers niet wie de afvaller is, dus misschien was dit voor haar ook een gok en wilde ze minder verdacht overkomen door (risicovol) heel actief een naam op te gooien? De Mol kon dit keer dan wel meekijken met de test, maar weet vast niet exact het aantal goede antwoorden per kandidaat? Of mis ik iets?
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 22:45:59 door Joey94 »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #17 Gepost op: 14-04-2024, 22:48:16 »
Waarom wordt Charlotte (en Stéphanie) hier door sommigen geschrapt omdat ze de afvaller aanwees? De Mol weet dit jaar immers niet wie de afvaller is, dus misschien was dit voor haar ook een gok en wilde ze minder verdacht overkomen door (risicovol) heel actief een naam op te gooien? Of mis ik iets en weet de Mol dat deze keer wel omdat-ie met de test kon meekijken?
Als de mol een voorstel doet om antwoorden te verbeteren kan ik wel inschatten dat die het nu wel weet, ook al omdat Gilles nadrukkelijk zegt dat de afvaller 1 antwoord heeft laten goed rekenen.


Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #18 Gepost op: 14-04-2024, 22:48:25 »
Ja de mol wist hoe de kandidaten de test gemaakt hadden vanwege de ‘hack’.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 3 - Antwoorden verbeteren
« Reactie #19 Gepost op: 14-04-2024, 22:49:57 »
Dan hadden wij toch gewoon niets geweten?
Als iemand anders werd aangewezen zouden wij, noch de groep geweten hebben wie aanvankelijk het rode scherm had.

Je hebt gelijk denk ik, ze zouden Coco's naam niet noemen. Zou wel raar zijn gegaan, in dat geval, jeetje. Dan krijg je zoiets, hypothetisch:

"Dus jullie denken het is Michael? Helaas, dat is fout. 1000 euro uit de pot, want degene met het rode scherm heeft 1 vraag gekocht en dat was net genoeg. Nu ga jij naar huis, Lynn."