Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (11.2%)
Michaël
65 (45.5%)
Senne
62 (43.4%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 28592 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Poll] Wie is de Mol?
« Gepost op: 17-03-2024, 21:49:56 »
Zeg het maar! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2024, 21:52:26 »
Senne  ::jaja::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2024, 21:57:22 »
Lynn, Karolien of Stephanie.
Heb voor nu Stephanie ingevuld als schot-voor-de-boeg mol. Ze doet me overigens wat aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
denken.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2024, 08:55:47 door Molekule »

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2024, 22:51:21 »
Philippe, Bernard of Michael (mompelt ik ben 'm)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2024, 23:29:30 »
Voor nu Senne, Michaël en Karolien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2024, 23:41:32 »
Mijn eerste gevoel zegt Michaël, Charlotte of Lynn. De mol komt in dit stadium toch al net iets vaker 'ondeugend' in beeld. Alina die met een lach terugblikt op haar illegaliteit, Lennart die weglacht dat hij mensen de verkeerde ijsjes geeft, Uma die laks praat over haar komende examen voor godsdienstleraar.

Bij de mol kiezen ze iets sneller een fragment dat het karakter prijsgeeft, niet zomaar een verhaal over de jackpot winnen of mee mogen spelen met een grote productie. Dat is althans mijn theorie voor dit jaar.
...óf niet!

Offline Elijah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Joeri Sven Christian Ron en Jan zijn de beste
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2024, 23:49:28 »
Senne

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #7 Gepost op: 18-03-2024, 11:39:50 »
Gilles hield de introductie van Bernard in Cafe de Mol wel HEEL erg kort. Bij Karolien ook vibes. Beiden docenten, zou zo maar kunnen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #8 Gepost op: 18-03-2024, 13:11:22 »
Mijn eerste gevoel zegt Michaël, Charlotte of Lynn. De mol komt in dit stadium toch al net iets vaker 'ondeugend' in beeld. Alina die met een lach terugblikt op haar illegaliteit, Lennart die weglacht dat hij mensen de verkeerde ijsjes geeft, Uma die laks praat over haar komende examen voor godsdienstleraar.

Bij de mol kiezen ze iets sneller een fragment dat het karakter prijsgeeft, niet zomaar een verhaal over de jackpot winnen of mee mogen spelen met een grote productie. Dat is althans mijn theorie voor dit jaar.

Ik ga hier wel in mee. Wat dat betreft vertrouwde ik het verhaal van Lynn over "grenzen opzoeken" niet...
È stata opera della TALPA!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #9 Gepost op: 18-03-2024, 13:22:44 »
Mijn schot voor de boeg mol is Charlotte. Om redenen wat @Pac ook al zei maar vooral ook omdat ze bij de vraag van Gilles of zij de Mol is zegt: "Nee, Gilles, ik ben de mol niet". Klinkt bij mij alsof ze al een soort van samenspel tussen presentator en mol aan het spelen is.
Het wordt ook wel eens tijd om een Charlotte als mol te hebben  ;)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #10 Gepost op: 18-03-2024, 14:23:59 »
Het lijkt erop dat de mol de t-klank aan het einde van een woord of zin vrij duidelijk uitspreekt: ‘Zeer goed’ in plaats van ‘Zeer goe(d)’. Veel kandidaten uit dit seizoen slikken tegenover Gilles die t-klank in bij het woordje ‘niet’. Charlotte en Karolien spreken deze echter heel duidelijk uit en Senne doet dat redelijk duidelijk. Ze zijn voor mij daardoor nu mijn hoofdverdachten.

In de trailer van aflevering 1 hoor je het verzetslied ‘Bella ciao’, gepopulariseerd door de Netflixserie La casa de papel. Bij ‘bella’ moet ik gelijk aan een vrouw als mol denken. Die hint zou wel érg obvious zijn, maar goed, bij het seizoen met Lennart als mol was het symbool ♂ een verborgen aanwijzing.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2024, 14:44:24 door Molzkovicz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #11 Gepost op: 18-03-2024, 14:45:29 »
Charlotte uiteraard.

Offline The hunter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #12 Gepost op: 18-03-2024, 15:12:12 »
Lynn of Senne voor mij.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #13 Gepost op: 19-03-2024, 22:01:38 »
Charlotte of Michael.

Charlotte om haar achternaam, te mooi om niet in te zetten. Michael met zijn ben hem niet. Als enige afwijkend.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2024, 08:57:00 »
Ik zit hier vaak zo enorm fout, dat ik de minst verdachte kandidaat maar kies. Dus ik ben de enige (tot nu toe) die op Coco stemde ::rofl::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2024, 23:34:27 »
Bernard
Karolien
Charlotte

En als outsider in Senne is waar ik de mol in eerste instantie tussen ga zoeken

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2024, 15:42:46 »
Bernard
Karolien
Charlotte
Ik precies ook ::ok::

Alleen dat Senne zie ik nog niet, dat zal allicht nog moeten komen bij mij :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2024, 15:45:02 »
Ik zoek de mol voorlopig eerder bij de mannen , mede gebaseerd op intonatie van de vervormde stem .


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2024, 11:04:54 »
Ja die kwam op mij ook zeker mannelijk over ja. Maar dat hebben ze ook wel weer bewerkt. Het was wel kort en krachtig, dan denk ik aan Bernard.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lunares

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2024, 13:09:53 »
Het lijkt erop dat de mol de t-klank aan het einde van een woord of zin vrij duidelijk uitspreekt: ‘Zeer goed’ in plaats van ‘Zeer goe(d)’. Veel kandidaten uit dit seizoen slikken tegenover Gilles die t-klank in bij het woordje ‘niet’. Charlotte en Karolien spreken deze echter heel duidelijk uit en Senne doet dat redelijk duidelijk. Ze zijn voor mij daardoor nu mijn hoofdverdachten.

In de trailer van aflevering 1 hoor je het verzetslied ‘Bella ciao’, gepopulariseerd door de Netflixserie La casa de papel. Bij ‘bella’ moet ik gelijk aan een vrouw als mol denken. Die hint zou wel érg obvious zijn, maar goed, bij het seizoen met Lennart als mol was het symbool ♂ een verborgen aanwijzing.

Ik vul als Belg nog even aan dat "zeer goed" niet in elke provincie hier vanzelfsprekend is om te zeggen. Als het effectief de stem van de mol is, dan kan je dialectgewijs kijken in de richting van Bernard, Karolien of Michaël.