Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (11.2%)
Michaël
65 (45.5%)
Senne
62 (43.4%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 28588 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #120 Gepost op: 2-04-2024, 17:11:18 »
Akkoord Luc. Zeker Diskmuide is op en top nepmollen. België is geen grote kust, dus die kennen we wel ongeveer. Een mol had bijvoorbeeld Wenduine gezegd, wat ook aan de kust ligt, maar een deelgemeente is van De Haan.

't kan natuurlijk ook zijn 'ik kom nergens meer op dus roep dan maar lukraak een naam voor de grap/om nog een beetje verdacht over te komen'
Met nederlandse kustplaatsen zou ik na een stuk of 3 of 4 't ook niet meer weten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #121 Gepost op: 2-04-2024, 20:07:43 »
Ik kan me ook een Mol herinneren die de Oostkantons in West-Vlaanderen situeerde.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #122 Gepost op: 2-04-2024, 20:51:38 »
Maar Real Madrid in de serie A, Diksmuide als kuststad en de letter G is teveel van het goede.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #123 Gepost op: 2-04-2024, 20:53:45 »
Het zorgt er blijkbaar wel voor dat hij direct wordt afgeschreven ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #124 Gepost op: 2-04-2024, 22:33:32 »
De mol waaraan heinz refereert was ook zeer goed in kwisvraagskes en voor iedereen was dat obvious nepmollen en men schreef die kandidaat massaal af als mol.

Diksmuide , real madrid het ligt er duimendik op, maar feit blijft dat het foute antwoorden zijn en zijn stuk van de opdracht niet lukt . En 2 molboekjes nooit vrij kunnen komen .  En in dat laatste zit voor mij de reden om philippe geen mol te maken. Vanuit zijn positie heeft hij alleen invloed op de rest van het te verdienen geld als hij juist wel snel aan dek is en op de knop drukt

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #125 Gepost op: 2-04-2024, 22:45:18 »
De productie heeft de kandidaten op het schip in een bepaalde positie geplaatst en dat is mede door de mol beslist. Als Philippe de mol is zal hij zichzelf niet in de mast plaatsen waar hij bovendien afhankelijk is van Lynn om alle kwisvragen goed te beantwoorden en snel op het schip te komen en dan moet hij Lynn met haar kleine bootje aan het schip zien te krijgen wat ook veel tijd kost.
Daarom is het voor mij onwaarschijnlijk dat Philippe of Lynn de mol zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #126 Gepost op: 2-04-2024, 22:54:52 »
Is er ergens bekend gemaakt dat de mol die posities heeft bepaald, want ik heb dat echt nog nergens gehoord en normaal delen ze dat bij de mol wel mee als het zo is

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #127 Gepost op: 2-04-2024, 23:30:54 »
Klopt, er is niet gezegd dat de mol de posities bepaalde, maar ook niet waarom net Philippe in de mast hing. Wel waarom Lynn in het bootje zat, zij wilde de mol niet zijn. Wat als net wie gekozen is als mol tegenover haar staat.
Ik had Philippe door zijn obvious foute antwoorden afgeschreven, maar ook Eline deed zoiets, zichzelf ergens zetten waar ze maar een klein aandeel had in het verdienen van geld, maar het was er wel uitgespeeld.
Ik durf hem niet helemaal doorstrepen, ook al doet hij juiste acties. Ja, hij maakt de puzzel, nadat er 20minuten straftijd is bekomen.
Het leek ook alsof de ijsjes in zijn auto meer gesmolten waren. De rechtse, Karoliens handen drupten van het gesmolten ijs, was de airco niet helemaal aangezet?  Hij geraakt bij Senne en bevrijdt hem, en wil na overleg toch de doos openen met Karolien die eerder al voor de vrijstelling koos.
Hmm.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #128 Gepost op: 3-04-2024, 02:10:56 »
Hij geraakt bij Senne en bevrijdt hem, en wil na overleg toch de doos openen met Karolien die eerder al voor de vrijstelling koos.
Hmm.
Karolien had gezegd dat zij altijd voor vrijstellingen zou gaan en Lynn had gezegd dat ze nooit voor vrijstellingen zou gaan. Bij het ontbijt ging Philippe tegenover de al zittende Karolien zitten die al bij stoel 2 zat. En logisch dat het bordje van Lynn dan onderaan gehangen werd, als 1 kandidaat nee zei ging de kist niet open. Philippe stijgt voor mij.

In de toren dacht ik door 'Alles komt terug' dat ook de zwakke schakel in de ketting terug zou komen die Senne met de hamer kapot had kunnen slaan, maar dat Senne lekker bleef zitten om tijd rekkend zijn bordje omhoog te sturen. Maar Senne vond ik bij het wakker maken van de kandidaten zo initiatiefloos met een blik alsof hij ook niet wist wat hij moest doen, dat hij bij mij toch zakt.
En Stephanie zei zo gefrustreerd dat Lynn in kamer 14 was, dat ik haar ook minder verdenk.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #129 Gepost op: 5-04-2024, 09:21:42 »
Senne op 1 nu bij mij
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #130 Gepost op: 6-04-2024, 08:22:55 »
Stéphanie

Online Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #131 Gepost op: 6-04-2024, 12:08:25 »
Blijf voorlopig nog bij Michael..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #132 Gepost op: 6-04-2024, 18:16:23 »
1 Philippe
2 Stephanie
3 Charlotte

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #133 Gepost op: 6-04-2024, 18:30:14 »
Senne

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #134 Gepost op: 6-04-2024, 19:59:18 »
Bernard is de mol.
Speelt als grote fan het spel ook met kinderen op school.
1.1 snel bevrijd speelt samen met 3 anderen 6000 euro weg. Gaf als enige tegenspraak om meteen te duiken, daaraan herken je zijn kwaliteit als mol.
1.2 kwam niet op zijn gewenste positie dankzij Lynn. Niks opvallend heeft deze aflevering een ander doel, nml. Het beheer van de verdubbelaars. Ten eerste omdat dit zijn dekmantel is, ten tweede omdat hij deze in afl.2 aan een mogelijke afvaller kan geven en dat doet hij ook. Waarom niet aan Senne of Michaël, die zijn zeker door.
Afl.2 Hier begint Bernard aan zijn normale molopdrachten. Voorzichtig mollen en gebruikt alle verfijnde kunstjes - 1 goed en 1 fout antwoord afwisselen- die je maar kan bedenken zonder op te vallen. Kan goed puzzelen maar komt niet met een bijdrage aan de oplossing van de autopuzzel.
2.2 en 2.3 Verfijnd mollen zonder op te  vallen in groepje 4, rn benadrukt het groepsgevoel.
2.4 geeft de verduBBelaars door aan Lynn.

Senne. In 1.1 idem als Bernard maar doet pas later mee aan de discussie wanneer te gaan duiken. 1.2 Kwallen als witvoetje. 1.3 Gooit Charlotte voor de bus, maar pas na voorspraak door Philippe.
2.1 Geeft veel goede antwoorden, maar puzzelt slecht. 2.2 en 2.3 Staat vol in beeld als doucher, gevangene en als koffer openmaker. Veel te opvallend, er staat nu een bordje Mol op zijn hoofd.
Senne heeft last van zenuwen zoals trillende handen en knipperende ogen.
Staat bij mij op 4 als mol.

Philippe
Phillippe zou een goede mol kunnen zijn, maar in opdracht 1 hangen in een vlaggenmast is een no go. Dat hij de autopuzzel oplost, kan ik hem ondanks twee fouten antwoorden niet vergeven.
Staat voorlopig bij mij op 3 als mol.

Stéfanie.
1.1 Zelfde als Bernard en Senne, maar dringt als tweede aan op duiken. Gesprek met Charlotte over verkeerde aanpak. En hier wringt de schoen. Ze had als eerste moeten gaan en de meest ondiepe verduBBelaar moeten pakken om als mol geloofwaardig te zijn. 1.2 Meest opvallend is hoe ze op haar positie terecht komt. Geen idee. Ideale positie om voorzichtig te mollen. 1.3 Drukt snel maar wordt ontmaskerd. Slechte molpositie. 2.1 Komt wederom onduidelijk op positie bij de ijsjes.Is boos en gefrustreerd, maar doet weinig goed. 2.2+2.3 gaat mee met Bernard op 4. Maar waar Bernard valletjes zet, meegaat in fouten van anderen en vooral met de eer strijkt van goede groepsconclusies zie ik dat hier niet terug bij Stéfanie. Geeft kamernummer 14 van Lynn terwijl de teller van de groepspot naar beneden loopt. Dit levert geld en goodwill op.
Meest opvallend bij Stéfanie vind ik dat we niet zien hoe ze op haar positie kom bij dansen en ijsjes. Stéfanie staat bij mij op 2.

Tsja, dikke tunnel op Bernard, mijns inziens volkomen terecht, zijn dekmantel werkt zo te zien echt supergoed. Zijn gedrag is ook mols met grapjes, groepsgevoel benadrukken, meegaan in fouten, met de eer gaan strijken van het goede werk van anderen. Hij is zo rustig in alles.
Als Lynn had gevraagd wat hij aan het einde van het filmpje dan had gezien, kon hij haar altijd de verduBbelaars aanbieden als blijk van vertrouwen.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2024, 20:02:48 door foxhunter »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #135 Gepost op: 6-04-2024, 22:59:51 »
Gaf als enige tegenspraak om meteen te duiken, daaraan herken je zijn kwaliteit als mol.
Ik vind het wachten om te drukken bij het duiken ook wel risicovol, want als ze nog iets langer gewacht hadden, was het groepje aan de andere kant van de boot misschien wel losgeraakt en dan werd er misschien €4000 extra verdiend.

Verfijnd mollen zonder op te  vallen in groepje 4, rn benadrukt het groepsgevoel.
Zou je eens voorbeelden kunnen geven van hoe hij hier dan juist molt? Want ik zie hem hier gewoon ook weinig in beeld en later haal je aan dat Stéphanie minder mols is op dezelfde positie, maar ik zie niet in waarom? Het groepsgevoel benadrukken vlak voor de nacht met de doos van Pandora ingaat is ook niet echt mols vind ik, aangezien je de anderen zo net tegenhoudt de doos te openen. Daar komt nog bij dat Bernard & Coco als vierde en laatste duo iets heel raars doen. In de kamer zeggen ze voor de camera dat ze de doos niet zullen openen, wat het voor hen veel moeilijker maakt om het tegen ons als kijker te verantwoorden als ze de doos die nacht toch zouden openen, moest die nog niet geopend zijn door de duo's voor hen. De andere duo's hebben namelijk altijd nog het excuus dat ze vermoeden dat een duo na hen de doos wel zal openen en dat ze dat dan liever zelf doen om ook zelf de voordelen te innen, maar dat geldt dus niet voor Bernard & Coco, omdat zij het laatste duo zijn. Als 1 van beiden de mol is maakt die het zichzelf dus nodeloos moeilijk.

Stéfanie.
1.1 Zelfde als Bernard en Senne, maar dringt als tweede aan op duiken. Gesprek met Charlotte over verkeerde aanpak. En hier wringt de schoen. Ze had als eerste moeten gaan en de meest ondiepe verduBBelaar moeten pakken om als mol geloofwaardig te zijn. 1.2 Meest opvallend is hoe ze op haar positie terecht komt. Geen idee. Ideale positie om voorzichtig te mollen. 1.3 Drukt snel maar wordt ontmaskerd. Slechte molpositie.
Waarom zou ze als eerste moeten gaan en de verdubbelaar moeten nemen om geloofwaardig te zijn, zou je dat eens kunnen verduidelijken? En hoezo is het in de derde opdracht een slechte molpositie voor Stéphanie, maar niet voor jouw hoofdverdachte Bernard?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #136 Gepost op: 6-04-2024, 23:24:45 »
Ik vind het wachten om te drukken bij het duiken ook wel risicovol, want als ze nog iets langer gewacht hadden, was het groepje aan de andere kant van de boot misschien wel losgeraakt en dan werd er misschien €4000 extra verdiend.
Zou je eens voorbeelden kunnen geven van hoe hij hier dan juist molt? Want ik zie hem hier gewoon ook weinig in beeld en later haal je aan dat Stéphanie minder mols is op dezelfde positie, maar ik zie niet in waarom? Het groepsgevoel benadrukken vlak voor de nacht met de doos van Pandora ingaat is ook niet echt mols vind ik, aangezien je de anderen zo net tegenhoudt de doos te openen. Daar komt nog bij dat Bernard & Coco als vierde en laatste duo iets heel raars doen. In de kamer zeggen ze voor de camera dat ze de doos niet zullen openen, wat het voor hen veel moeilijker maakt om het tegen ons als kijker te verantwoorden als ze de doos die nacht toch zouden openen, moest die nog niet geopend zijn door de duo's voor hen. De andere duo's hebben namelijk altijd nog het excuus dat ze vermoeden dat een duo na hen de doos wel zal openen en dat ze dat dan liever zelf doen om ook zelf de voordelen te innen, maar dat geldt dus niet voor Bernard & Coco, omdat zij het laatste duo zijn. Als 1 van beiden de mol is maakt die het zichzelf dus nodeloos moeilijk.
Waarom zou ze als eerste moeten gaan en de verdubbelaar moeten nemen om geloofwaardig te zijn, zou je dat eens kunnen verduidelijken? En hoezo is het in de derde opdracht een slechte molpositie voor Stéphanie, maar niet voor jouw hoofdverdachte Bernard?
Ik zie in Bernard een pokeraar, met dat wachten neemt hij een gecalculeerd risico, ze waren retesnel vrij, dan kun je wachten, je ziet Philippe hangen, en de andere groep had een lastige opdracht met timing, dat duurde veel langer. Er is ruimte voor wachten, een gecalculeerd risico, dat je meteen onverdacht maakt.
Het verschil tussen Bernard en Stéfanie in het gaan voor de verduBBelaars is wezenlijk. Bernard had er twee opgedoken, Stefanie geen. Bernard gooide Karolien voor de bus. Stéfanie was inactief, angstig stil. Zij wilde het wel bereiken maar deed geen moeite. Bernard heeft er helemaal naar toe gewerkt en neemt de juiste stappen.
De verfijnde acties had ik een eerste post bij Senne Wind en Fire al omschreven, daar kwam later nog de airco bij ijsjes bij. Bernard kaapt goede  conclusies van de groep als de zijne.
Groepsgevoel: Riverdanske. Komt terug in de terugblik op afl.1 in afl.2. Wat een vrolijke gast is duBBel hij doet dat espresso toch. Bij de doos van Pandora heeft Bernard het van A tot Z over de groep, benadrukt de groepspot, o wat erg. Bij Senne wind en Fire de goede conclusies van Michaël en Coco en van Lynn herhalen als zijnde zijn conclusie. Alles om zich onverdacht te maken. Lynn roept Airco aan voor de ijsjes in de auto. Als de kandidaten met ijsjes komen, roept Bernard dat de airco aan staat. Kijk eens hoe goed ik voor jullie zorg. Maar zit wel achter het stuur en er zijn klachten over zijn bruuske hoekige bochten. Iets goeds presenteren, iets slechts doen. wordt ongetwijfeld vervolgd.

« Laatst bewerkt op: 6-04-2024, 23:26:54 door foxhunter »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #137 Gepost op: 7-04-2024, 12:03:58 »
Het verschil tussen Bernard en Stéfanie in het gaan voor de verduBBelaars is wezenlijk. Bernard had er twee opgedoken, Stefanie geen. Bernard gooide Karolien voor de bus. Stéfanie was inactief, angstig stil. Zij wilde het wel bereiken maar deed geen moeite. Bernard heeft er helemaal naar toe gewerkt en neemt de juiste stappen.
De verfijnde acties had ik een eerste post bij Senne Wind en Fire al omschreven, daar kwam later nog de airco bij ijsjes bij. Bernard kaapt goede  conclusies van de groep als de zijne.
Daar ben ik het niet echt mee eens, in de rest kan iets van waarheid inzitten, maar ik vind het toch niet heel overtuigend. Het opduiken van 2 verdubbelaars door Bernard is toch onnodig? Waarom zou je als mol het jezelf zo moeilijk maken door er meteen 2 op te duiken in plaats van eentje als je het dan toch in het spel wil brengen? Het voor de bus gooien van Karolien is goed om zijn positie als beheerder te verkrijgen enerzijds, maar anderzijds zorgt het er ook wel voor dat er meer geld verdiend wordt...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #138 Gepost op: 7-04-2024, 17:26:31 »
Even alfabetisch in de top-4 en onderste 4.

Ligt er te dik bovenop: Philippe, Senne, Stephanie.

Michael heb ik echt uitgesloten.

Veel meer kanshebbers zijn er niet na Charlotte.

Gaan we wat beleven met de bovenste drie vandaag? Mag ook een instorting van mijn tunneltje zijn 8) Ik ben benieuwd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #139 Gepost op: 7-04-2024, 17:27:59 »
Ligt er te dik bovenop: Philippe, Senne, Stephanie.
Hoezo ligt het er bij Stéphanie te dik bovenop? Ik vind haar ook zeer verdacht, maar kan niet zegge dat het er echt dik bovenop ligt...