Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (11.2%)
Michaël
65 (45.5%)
Senne
62 (43.4%)

Totaal aantal stemmen: 143

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 28583 keer)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 24-03-2024, 19:00:04 »
Michael als schot voor de boeg..

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #41 Gepost op: 24-03-2024, 19:22:45 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 1:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #42 Gepost op: 24-03-2024, 19:28:02 »
Leuk dat jij er weer bij bent, Klaartje. Op wie zit jij?
Ik heb hier als mijn schot-voor-de-boeg Mol op Stéphanie gestemd. Zij is ook mijn wensmol. Maar pas op: in het verleden was mijn wensmol vooraf nog maar één keer ook echt de saboteur. Eén keer op elf seizoenen is wat weinig, dus wie weet lukt het dit jaar wel nog eens.
Het spel moet nog beginnen, dus elke stem hier is een gok. We zullen zien wat het Siciliaanse avontuur in petto heeft. Ik heb er wel enorm veel goesting in.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #43 Gepost op: 24-03-2024, 19:55:36 »
Mijn eerste gevoel zegt Michaël, Charlotte of Lynn. De mol komt in dit stadium toch al net iets vaker 'ondeugend' in beeld. Alina die met een lach terugblikt op haar illegaliteit, Lennart die weglacht dat hij mensen de verkeerde ijsjes geeft, Uma die laks praat over haar komende examen voor godsdienstleraar.

Bij de mol kiezen ze iets sneller een fragment dat het karakter prijsgeeft, niet zomaar een verhaal over de jackpot winnen of mee mogen spelen met een grote productie. Dat is althans mijn theorie voor dit jaar.
Ik heb de proef eens op de som genomen met alle sollicitatiefilmpjes die getoond werden in de kick-off van Café De Mol in 2018 en 2020-2023 en dit jaar. Ik heb alle kandidaten een score gegeven van 0 (helemaal niet), 1 (deels), of 2 (heel duidelijk) op een aantal factoren:
  • Wordt de kandidaat 'ondeugend' in beeld gebracht?
  • Wordt een karaktertrek van de kandidaat benadrukt met het voorstelfilmpje?
  • Lacht of glimlacht de kandidaat om zijn eigen verhaal?
  • Hoeveel tijd besteed Gilles aan de introductie van de kandidaat vooraf of achteraf?

De resultaten zijn interessant. Vertaald naar percentages is de mol niet overdreven vaak ondeugend in beeld: een score van 58% waar de gemiddelde kandidaat (exclusief de mollen) 53% scoort.
De tijd die Gilles besteed aan de introductie is ook bij vrijwel iedereen hetzelfde: ik kom uit op een score van 67% voor de mollen en 65% voor de overige kandidaten.
Maar dan! Op de factor 'lachen' scoren de mollen opvallend hoog. Alle zes de mollen die ik heb bekeken vertelden hun verhaal met een glimlach of zelfs een harde lach: ze scoren 83%, waar de gemiddelde kandidaat maar 48% scoort.
Op de vraag in hoeverre het karakter van iemand wordt uitgelicht in de voorstelfilmpjes, scoren de mollen dan weer opvallend laag. Daar hebben ze maar een score van 17%, terwijl de gemiddelde kandidaat 59% scoort!

Ook valt het op dat bij de filmpjes van de mol relatief vaak een link wordt gelegd met diens beroep. Pieter, Lennart, Uma en Comfort hadden allemaal een voorstelfilmpje die verwees naar hun beroep, terwijl dit maar pakweg twee kandidatenfilmpjes per seizoen geldt.

Wat leren we hieruit? Kandidaten worden vooral geïntroduceerd op basis van hun karakter (waarvoor ze misschien wel geselecteerd zijn): bij mollen wordt eerder op safe gespeeld met een verhaal over hun beroep. Wat bovenaan staat, is dat mollen vanaf hun allereerste introductie goedlachs en dus sympathiek worden geïntroduceerd.

Alleen Philippe heeft een verhaal die relateert aan zijn beroep, maar die lacht dan weer niet bij zijn voorstelfilmpje. Wie dan het meest in het profiel past is dan misschien Stéphanie of Karolien. Die worden lachend geïntroduceerd met een persoonlijke eigenschap (allergie/single zijn), maar niet met een karaktertrek. Michaël en Marta zouden ook nog kunnen.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2024, 20:44:09 door Pac »
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #44 Gepost op: 24-03-2024, 22:41:27 »
Dat zijn nog verdomd veel opties Pac ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #45 Gepost op: 24-03-2024, 23:11:55 »
Voor nu boven aan mijn lijst: Bernard, Karolien, Coco en kort daaronder Michaël.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #46 Gepost op: 24-03-2024, 23:20:45 »
Charlotte/Michael vielen mij op. Maar ook Stephanie zie ik wel als mol potentieel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #47 Gepost op: 24-03-2024, 23:25:16 »
Karolien bovenaan, gevolgd door Stephanie.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #48 Gepost op: 25-03-2024, 02:42:51 »
Michaël bovenaan voor mij. Gevolgd door Bernard en Charlotte.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2024, 07:29:40 »
Bernard is de mol.
Productieassistent gebruikt nieuw speeltje twee als ideale dekmantel voor de mol. Hij pakt er twee, twee verdubbelaars, pakt het beheer van de tweeën, en de vrijstelling. Volgende week zal hij ze moeten wegspelen. Spijtig voor hem kwam hij bij het druivenplukken niet op de juiste positie. Maar hij speelt het spel met speels gemak, dat haalt hij wel weer in. Die tweeën onder de boot waren zichtbaar en waren waarschijnlijk toch wel gepakt. O wat een ideale kandidaat is het toch.
Ook de Anschüldigung door Bernard heb ik alweer gehoord richting Coco, die een stukje hout omgooide bij het dansen, om het vervolgens zelf ook te doen. Wat een lompe kandidaat is het toch.
Alle vreselijk dingen waarmee een mol zich kan verraden zitten dus bij Bernard.
Ga maar gewoon mollen i.p.v. jezelf te verraden.
Veel te snel op de boot, dus alle tijd om nog even te wachten. Wat een ideale ….
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 07:32:32 door foxhunter »

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2024, 09:58:27 »
Bernard stootte inderdaad ook iets om bij die dansopdracht, maar dat bleken gewoon 2 incorrecte antwoorden te zijn, dus vraag ik me af hoe je daar een molactie inziet? Jezelf extra verdacht maken met gegarandeerd geen resultaat. Lijkt me eerder op een kandidaat die zichzelf iets verdachter wil maken.

Als mol zou ik ook geen beheerder willen worden van die verdubbelaars, want dat betekent dat die ook niet uit het spel geraken, want de mol gaat nooit naar huis.

Het was ook Bernard die nog even wou wachten op de andere groep bij de eerste opdracht en zo misschien nog voor 4K extra wou gaan.

Hij toonde ook openlijk dat hij goed kon liegen. Lijkt me niet zo handig als mol. Dat hou je lekker verborgen.

Bernard kwam op mij meer over als een gedreven kandidaat die voor een zo groot mogelijke pot wil gaan.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2024, 10:03:40 »
Na het herbekijken van de aflevering kies ik voor Stephanie als mol, waar ik aanvankelijk fel twijfelde tussen haar en Karolien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2024, 11:10:38 »
Bernard is de mol.
Productieassistent gebruikt nieuw speeltje twee als ideale dekmantel voor de mol. Hij pakt er twee, twee verdubbelaars, pakt het beheer van de tweeën, en de vrijstelling. Volgende week zal hij ze moeten wegspelen. Spijtig voor hem kwam hij bij het druivenplukken niet op de juiste positie.
Ik zat op Bernard, Charlotte en Karolien maar ben juist van Bernard af, hij pakt 1000 euro op de boot en wil dan ook nog eens voor 6000 euro extra gaan. Tijd winnen was nonsense, er was zat tijd over op het eind. Dus hij neemt daar dan een gigantisch risico. Bovendien, twee vraagtekens pakken en erover liegen laat hem in een kwaad daglicht staan. Ik vond het een wonder dat hij er niet uit was gestemd want het was wel heel offensichtlich dat hij deze grootste inbreng in de groep zou willen verdedigen, wat hij ook heel kandidaats deed. Ik zou me eruit laten stemmen door slecht te liegen, dat kost ook nog eens de helft van het geld. Dus de mol heeft vast lang en rustig het filmpje gekeken. En Productieassistent was totaal niet nodig, er kwamen toch wel vragen in het spel, en dat gedoe rond de keuze voor dansen of niet kwam nogal kandidaats over, de mol zal het snel laten gaan om niet in de picture te komen, iets wat Bernard juist steeds wel deed (a la Fons).

Ik had bij Lynn al precies het gevoel dat ze me al gaf: een goudeerlijke meid. Philippe valt ook wel echt af. Stephanie idemdito, die had toch makkelijk die 1000 euro kunnen laten liggen i.p.v. die truc te gebruiken om bij het molboekje te komen. Karolien had wel een glansrol bij de olijven, onmols. Blijft voorlopig even Charlotte over o.b.v. de anderen die ik al eerder geschrapt had. Zij wilde toch wel heel graag wilde dat ze de 6000 euro lieten liggen op de boot. Haast een beetje te duidelijk in beeld. Ook de grap over haar als mevrouw De Mol kwam uit. Nu zien of ze wat meer op de achtergrond geraakt in de komende afleveringen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2024, 11:36:36 »
Ik zat op Bernard, Charlotte en Karolien maar ben juist van Bernard af, hij pakt 1000 euro op de boot en wil dan ook nog eens voor 6000 euro extra gaan. Tijd winnen was nonsense, er was zat tijd over op het eind. Dus hij neemt daar dan een gigantisch risico. Bovendien, twee vraagtekens pakken en erover liegen laat hem in een kwaad daglicht staan. Ik vond het een wonder dat hij er niet uit was gestemd want het was wel heel offensichtlich dat hij deze grootste inbreng in de groep zou willen verdedigen, wat hij ook heel kandidaats deed. Ik zou me eruit laten stemmen door slecht te liegen, dat kost ook nog eens de helft van het geld. Dus de mol heeft vast lang en rustig het filmpje gekeken. En Productieassistent was totaal niet nodig, er kwamen toch wel vragen in het spel, en dat gedoe rond de keuze voor dansen of niet kwam nogal kandidaats over, de mol zal het snel laten gaan om niet in de picture te komen, iets wat Bernard juist steeds wel deed (a la Fons).

Ik had bij Lynn al precies het gevoel dat ze me al gaf: een goudeerlijke meid. Philippe valt ook wel echt af. Stephanie idemdito, die had toch makkelijk die 1000 euro kunnen laten liggen i.p.v. die truc te gebruiken om bij het molboekje te komen. Karolien had wel een glansrol bij de olijven, onmols. Blijft voorlopig even Charlotte over o.b.v. de anderen die ik al eerder geschrapt had. Zij wilde toch wel heel graag wilde dat ze de 6000 euro lieten liggen op de boot. Haast een beetje te duidelijk in beeld. Ook de grap over haar als mevrouw De Mol kwam uit. Nu zien of ze wat meer op de achtergrond geraakt in de komende afleveringen.
Bernard wil nog even wachten, extra geld, heeft de verdubbelaars (die je als mol niet wilt hebben), een vreemde uitleg bij de verdubbelaars om toch die vrijstelling én de verdubbelaars te willen. Als mol zou je ook niet stoppen in de eerste seconden van het filmpje.
Veel red flags bij Bernard als mol zijnde.

Voorlopig spreid ik naar Stéphanie, Senne, Michaël en Coco. Nog niet iemand die er bovenuit springt voor mij als mol zijnde.

Charlotte gaf indirect een juist antwoord, lijkt me niet wat de mol zou doen. Stéphanie werd redelijk makkelijk door Michaël betrapt op een leugentje en stopt ook snel. Bij nader inzien, valt Stéphanie ook een beetje achteruit in mijn stand. Waar Coco, Michaël en Senne voorlopig mijn 3 mol-kandidaten zijn.

Karolien is dan weer enkel een optie omdat ze op de juiste molposities zit, maar twijfel daar toch aan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2024, 17:32:40 »
Waarom wil je als mol de verdubbelaars niet hebben ? Je kunt ze verliezen, inzetten als  er negatief bedrag is  en als je ze als mol hebt , heeft een kandidaat ze niet .

Nee zo lang mij nog niet volledig duidelijk is hoe het overzivht gedeeld wordt van hoeveel verdubbelaars er zijn en of ze zijn ingezet, vind ik het nog te verdedigen dat de mol dat beheer best wil hebben


Offline The hunter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #55 Gepost op: 25-03-2024, 17:40:39 »
Na veel vijven en zessen uiteindelijk op Stéphanie gestemd, maar eigenlijk heb ik alleen Lynn, Bernard en Philippe niet in overweging genomen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #56 Gepost op: 25-03-2024, 17:52:40 »
Waarom wil je als mol de verdubbelaars niet hebben ? Je kunt ze verliezen, inzetten als  er negatief bedrag is  en als je ze als mol hebt , heeft een kandidaat ze niet .


Dat valt nogal op he?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #57 Gepost op: 25-03-2024, 18:01:40 »
Ik bedoel meer als er een opdracht komt waarbij je, als mol, weet dat de kans dat die opdracht slaagt erg klein is .   Nee als je de verdubbelaar inzet als je al weet dat  de uitkomst -2 k was, ja dat is wat te opvallend  ::rofl::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #58 Gepost op: 25-03-2024, 18:10:37 »
Waarom wil je als mol de verdubbelaars niet hebben ? Je kunt ze verliezen, inzetten als  er negatief bedrag is  en als je ze als mol hebt , heeft een kandidaat ze niet .

Nee zo lang mij nog niet volledig duidelijk is hoe het overzivht gedeeld wordt van hoeveel verdubbelaars er zijn en of ze zijn ingezet, vind ik het nog te verdedigen dat de mol dat beheer best wil hebben

De kandidaten verliezen ze wanneer de beheerder een rood scherm krijgt. Daarom wil de mol ze waarschijnlijk enkel op momenten hebben die belangrijk zijn. Bij haast onhaalbare opdrachten, ze inzetten wanneer er mingeld te verdienen valt, waar gemakkelijk te mollen valt.
Voor de rest is het toch gauw een groepsgebeuren hé. Het gaat heus opvallen als iemand in zijn eentje beslist, tegen de groep in, om een verdubbelaar in te zetten bij een opdracht waar de mol gemakkelijk kan mollen/waar er mingeld wordt verdiend. Daarom dat ik vermoed dat de mol ze niet wil beheren. Misschien wel de groep wil beïnvloeden wanneer ze ingezet moeten worden.

De mol kan beter proberen de verdubbelaars te jatten van de beheerder. Zo wordt de beheerder, die ze kwijt speelde, ter verdenking te staan van de groep en blijf je als mol in de schaduw. Ik vermoed dat dat nog wel gaat gebeuren.



I was blind but now I can see

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #59 Gepost op: 25-03-2024, 21:36:46 »
Voor nu zou ik het meest inzetten op Senne of Stephanie.