Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars  (gelezen 5651 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2024, 13:42:41 »
Leuke toevoeging, die verdubbelaars. Ik denk niet dat de mol die zou willen vinden (zoals Bernard) en de mol gaat in de eerste aflevering ook niet liegen om het vertrouwen te winnen.

Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2024, 13:48:19 »
Ik vind net dat Bernard hier niet goed liegt. Hij gaf heel veel random info (wat iemand die liegt wel vaker doet om zo te benadrukken dat hij de waarheid spreekt) en begint daar over 'het voordeel voor een volgende proef' wat helemaal op niets sloeg en Lynn ook duidelijk wist. Het is eerder bijzonder dat Lynn niet verder ingaat op het feit dat Bernard onzin verkoopt.

Wat ik niet zeker meet weet is of Bernard toen al wist dat Lynn het filmpje wel ten einde gezien had. Anders zou hij (indien hij de mol is) weten dat Lynn hem niet gaat geloven en hem er zo misschien gaat verdacht maken en eruit wil stemmen die ronde.
Lynn was ook niet de enige die het filmpje heeft uitgekeken dacht ik.
Idd beetje vreemd van Lynn, maar staat toch helemaal vanonder in mijn lijst.

Offline kevint

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2024, 15:32:56 »
De gehele aflevering komen de kleuren blauw, geel en rood terug.

- Kleur van zwemvesten
- Kleur van de boeken op tafel wanneer de kandidaten samen zitten om de vrijstelling te verdelen
- De kleur van de tonnen met de juiste antwoorden
- De kleur van de spoelen waarmee de filmpjes worden afgespeeld (Geel en blauw)
- Er is ook een scherm die een drukmeter toont in deze kleuren

Enkel valt hier op bij het afspelen van de gele en blauwe spoel er slechts 1 kandidaat in fel rode kledij gefilmd is.
Zoek gerust even op. Deze persoon is ook slechts 1x in beeld gekomen tijdens de filmpjes.

Lijkt mij een verborgen tip. Ook een tip die voor de kandidaten zichtbaar is.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2024, 16:52:16 »
Ik zie er (iig op de video) 2 in het rood.
Plus de knop is ook al rood.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2024, 17:02:04 »
even tussendoor, ik las ergens dat de verdubbelaars elke week van eigenaar veranderen.

Mss wou de mol ze nu niet persé hebben.(want als die ze heeft, kunnen ze het spel niet uit. Bij een kandidaat wel)
Aangezien er nu een vrijstelling bij zit zou ik als mol denk ik dan toch het liefst deze ronde verantwoordelijk zijn. Bij een latere aflevering kan het zijn dat je alsnog verantwoordelijk wordt maar weet je zeker dat ze er niet uitgaan. Dan heb je als mol liever dat een kandidaat ze heeft, dan vergroot je de kans dat ze wellicht wegvallen bij een rood scherm.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2024, 18:14:31 »
Geel rood en blauw zijn oa de kleuren van de vlag van westerlo en er is in de introductie van de kandidaten heel nadrukkelijk gezegd dat er iemand van westerlo kwam ( senne).

Verder wordt er vaak gezegd in de bespreking van deze opdracht over slecht liegen, maar kan een mol niet juist door de waarheid te zeggen en dus worden weggestemd , geld uit de pot spelen.  Ik heb het hierbij specifiek over charlotte. Wat hoten we haar zeggen ?: dat ze enkel de beelden van gillian heeft gezien . Dit is dus reselijk snel afgedrukt .

De snelste drie drukkers weten dat zij kans maken op de vrijstelling en hebben et dus belang bij om zivhzelf niet verdacht te maken . Een mol die wil juist wel verdacht gemaakt worden om zo het te verdienen bedrag lager te krijgen .

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2024, 22:29:58 »
Er was geen transparantie bij het democratisch stemmen met de papiertjes. GDC zegt dan wel dat ze een resultaat hebben en vermeldt de namen van eerst Karolien en daarna Charlotte als ‘weggestemd’, maar op geen enkel moment wordt het aantal stemmen dat op die twee is uitgebracht genoemd.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen ex aequo’s waren. Quid indien er nog iemand evenveel stemmen achter zijn naam had als bvb Charlotte?

Ik denk dat de mol (indien hij niet bij de drie kanshebbers op de vrijstelling was) sowieso op zichzelf heeft gestemd.
Ik weet dat hier op het forum mensen zitten die sterk zijn in kansberekening. Daarom vraag ik me af: zou je bijvoorbeeld met twee stemmen achter je naam al een mooie kans maken om als tweede weggestemd te worden? Zo ja, dan zou het kunnen dat als de mol op zichzelf stemt er nog maar één stem van iemand anders (op Charlotte om een voorbeeld te noemen) nodig is om weggestemd te worden en als mol zo het te winnen bedrag te halveren. Wat Charlotte dus gelukt is, indien ze de mol is.

Spijtig dat er geen cijfers van het aantal ‘voorkeurstemmen’ op de twee weggestemden bekend gemaakt werden. Dat terwijl stemmen tellen en de cijfers bekend maken in een democratie juist essentieel is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2024, 23:00:52 »
Er was geen transparantie bij het democratisch stemmen met de papiertjes. GDC zegt dan wel dat ze een resultaat hebben en vermeldt de namen van eerst Karolien en daarna Charlotte als ‘weggestemd’, maar op geen enkel moment wordt het aantal stemmen dat op die twee is uitgebracht genoemd.
Het was mij bij de eerste keer niet eens duidelijk hoe het stemmen precies ging. Moesten ze een naam opschrijven? Of twee?
Maar als je heel goed kijkt dan zie je dat ze kennelijk vakjes inkleuren of aankruisen. Bij Karolien en Stéphanie is te zien dat ze 2 keer iets invullen. Dus blijkbaar 2 namen in de eerste ronde omdat er ook 2 kandidaten moeten worden weggestemd.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #48 Gepost op: 26-03-2024, 08:28:15 »
Kwam ik tegen op social media

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #49 Gepost op: 26-03-2024, 09:47:15 »
Er werd ook duidelijk gezegd door GDC dat de verantwoordelijke van de verdubbelaars iedere aflevering nét voor de eliminatie, de verdubbelaars moet doorgeven aan iemand anders. Dus als de mol op dat moment de verantwoordelijke is, kan hij ze doorspelen aan diegene die gaat afvallen en zijn alle verdubbelaars uit het spel.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #50 Gepost op: 26-03-2024, 10:01:08 »
Ergens wel opvallend maar tegelijk is het ook wel weer waarschijnlijk dat degene waar de mol het meest mee optrekt de mol het meest vertrouwd, dus dat gaat vast een keer gebeuren

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #51 Gepost op: 26-03-2024, 11:17:50 »
Met deze nieuwe informatie lijkt het me toch waarschijnlijker dat de mol voor de verdubbelaar-beheerder rol gegaan is in de derde opdracht, vooral met het oog op geld uit de pot te halen.
Immers, als de mol zijn/haar rol perfect speelt, verhoogt ie de kans op meer stemrondes.
Sturen vanuit de positie "geen kans op de verdubbelaar-rol" kan ook natuurlijk, maar valt meer op.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #52 Gepost op: 26-03-2024, 11:24:20 »
Hmm, als je geen kanshebber bent kun je de aanval op anderen openen. Ófwel je krijgt hierbij anderen met je mee, of je speelt jezelf zo in de kijker dat anderen op jou stemmen. Beiden niet verkeerd als mol. Uitgaande van dat de mol weet wie de 3 mét kans zijn weet ik niet of het echt veel uitmaakt of de mol er zelf 1 van is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #53 Gepost op: 26-03-2024, 11:26:00 »
De mol kan snel afdrukken om de verdubbelaars in handen te krijgen en die onoordeelkundig inzetten (Bernard, Stéphanie, Karolien). Nadeel is wel dat je in de kijker loopt. Een verdubbelaar weggooien of achterhouden zou snel ontdekt worden.
De mol kan niet snel afdrukken maar ervoor zorgen dat op hem gestemd wordt waardoor er zeker geld uit de pot gaat. Dat maakt Charlotte verdacht.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #54 Gepost op: 26-03-2024, 11:45:19 »
Eerste gevoel is "de mol wil absoluut niet de verdubbelaars hebben". Want de beste manier om ze weg te mollen is door het verlies van de kandidaat die de verdubbelaars heeft.
Twee manieren vanuit standpunt van de mol:
- ze van in het begin niet nemen
- door de mand vallen in het filmpje interview maar dan help je net de opbrengst van deze opdracht vooruit

Nu is er nog een andere manier natuurlijk en dat is verderop de verdubbelaars doen verdwijnen, en dat kan ook weer op 2 manieren:
- ze stelen van een kandidaat (risky en mogelijk quasi onmogelijk)
- pretenderen dat ze gestolen zijn wanneer je als mol als beheerder bent aangeduid

Hoe meer ik erover nadenk hoe beter ik dat laatste scenario vind al vind ik Bernard niet echt verdacht.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2024, 11:46:50 door Betonmol »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #55 Gepost op: 26-03-2024, 11:47:58 »
de beste manier om ze weg te mollen is door het verlies van de kandidaat die de verdubbelaars heeft.

Idd de efficientste manier maar tenzij de wissel van de wacht ná invullen van de test plaatsvindt moet je als mol maar net de juiste persoon uitkiezen (en in de positie zijn om dit te mogen kiezen)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #56 Gepost op: 26-03-2024, 11:50:48 »
Vroeg drukken maar net niet vroeg genoeg (remember openingsproef seizoen Zuid-Afrika) past wel goed bij de mol, toch? Van een kandidaat verwacht ik alleszins een meer overtuigende aanpak.
Je creeert het scenario dat er wellicht veel mensen zeer snel gedrukt hebben en dus weinig of niets van dat filmpje gezien hebben waardoor het voor de groep meer willekeurig wordt om de juiste mensen aan te duiden.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #57 Gepost op: 26-03-2024, 12:25:38 »
Hmm, als je geen kanshebber bent kun je de aanval op anderen openen. Ófwel je krijgt hierbij anderen met je mee, of je speelt jezelf zo in de kijker dat anderen op jou stemmen. Beiden niet verkeerd als mol. Uitgaande van dat de mol weet wie de 3 mét kans zijn weet ik niet of het echt veel uitmaakt of de mol er zelf 1 van is.
Niet verkeerd, maar je valt wel meer op terwijl de hele groep erop staat te kijken. Lijkt me ook geen tactiek die je steeds kan herhalen doorheen de opdracht.
Als kanshebber ben je slechts 1 van de 3, en kan je toch je molkwaliteiten uitspelen om ongezien geld uit de pot halen.
Zou ik als mol toch verkiezen.
Als Michael de 37 seconden vraag niet stelt, is het maar de vraag of Stephanie eraan had gehangen.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2024, 15:02:42 door Molekule »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #58 Gepost op: 26-03-2024, 13:21:30 »
Eens, Michael was 'goed' bezig.
Wat Charlotte dus gelukt is, indien ze de mol is.
Zij tekende gewoon haar doodsvonnis door te zeggen dat ze na de eerste kandidaat al op de knop drukte. Dan zou ik ook meteen op haar stemmen met 1 van mijn 2 stemmen. Het geld ging doormidden.

Sowieso al raar dat je na 1 kandidaat nog drukt, dat vind ik in haar geval mols uit te leggen omdat ze de pot zoveel schade doet. Maar dat is wel obvious; zoals andere kandidaten al opmerkten, behoef je na 1 seconde al niet meer te drukken, dan ben je al te laat. Kan je beter alles uitzien. Vind ik Michael ook onmols door.

En hij was de enige die eens scherp aanzette, door de nieren van Stephanie te proeven. Als je 37 seconden (of de hele film) hebt gezien dan kan je iedereen toch goed uittesten? Dat werd niet sterk gedaan, tot Michael de schroeven aandraaide. Dat zou hij als mol niet doen want dan wil je Stephanie erin houden en juist een kandidaat eruit hebben die niet top-3 zit om de pot verder schade te doen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #59 Gepost op: 26-03-2024, 15:25:22 »
Stel bernard is de mol . Stel een mol heeft voorkennis en weet dus wie de drie kanshebbers zijn.

Met deze twee stellingen in het achterhoofd, waarom gooit de mol dan mede kanshebber karolien zo voor de bus ?  De algehele tendens is dat de mol niet perse de beheerder wil worden ( iets waar ik sterk aan twijfel ) en de mol wil dat de te winnen pot in deze oodracht zo laag mogelijk is.  Door karolien aan te duiden , wordt de kans dat hij beheerder wordt groter en gaat er geen geld verloren .