Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars  (gelezen 5657 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2024, 00:00:53 »
Daar ga ik wel vanuit ja dat de verdubbelaar ook werkt als er geld uit de pot zou gaan .

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2024, 00:13:41 »
Maar dan is het voor de mol dubbel zo makkelijk, niet dubbel zo moeilijk zoals ze zeggen. Ik denk dat het enkel voor plusgeld telt.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #22 Gepost op: 25-03-2024, 00:27:01 »
Als degene met de verdubbelaars een rood scherm krijgt, dan liggen ook de verdubbelaars uit het spel.
Er zijn er 4 dacht ik, dus die zijn in totaal gemakkelijk 16.000€ waard.

Lijkt me dan dat de mol die niet wil hebben, en er alles aan zal doen om zich bij die persoon onverdacht te maken.
Eens kijken wie volgende week bij Bernard in de groep wil zitten en veel geld verdient.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #23 Gepost op: 25-03-2024, 07:48:44 »
Als ik de verdubbelaars had zou ik ze, in het belang van de groep, zo snel mogelijk allemaal inzetten.
Immers, als je eruit ligt heb je er toch niks meer aan, maar heb je wel de groep geholpen.
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #24 Gepost op: 25-03-2024, 07:54:18 »
Ik denk dat het met de verdubbelaars voor mij nog belangrijk is om te horen :
A) of verdubbeling ook geldt als de uitkomst is dat er geld uit de pot gaat
B) wanmeer bepaal je of je een verdubbelaar inzet . Voor de uitleg , na de uitleg of pas als resultaat er is ( laatste verwacht ik overigens niet, want dan is het voir de mol ombegonnen werk )
C) is er inzicht in hoeveel verdubbelaars er nog zijn. Of kan se mol ze ook weg”toveren”

Ben benieuwd, ik vond het geen wauw toevoeging, maar er zitten wel mogelijkheden in om ef echt mee te spelen en ik merk dat ik dat wel interessant gegeven vind

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #25 Gepost op: 25-03-2024, 08:56:32 »
Ik vind de verdubbelaar ook niet zo’n ‘wauw’ding.
Ik denk dan vooral vanuit productie perspectief. De gemiddelde pot van De Mol is 20.000€ op het eind. Met genoeg verdubbelaars, kijk je dan nu vlug aan op een potentiële 30.000€, als we ervan uit gaan dat de helft van de verdubbelaars verzilverd wordt.

Da’s een smak geld voor (in mijn ogen) niet zo’n immens spectaculair ding. Ik vond het een beetje een anticlimax.

De enige meerwaarde die ik voorlopig zie, is dat de mol extra gaat moeten mollen als er een verdubbelaar wordt ingezet. Als kijker kun je daar dan wel op letten.

Iedere molkijker gaat sowieso kijken. Maar het is nu ook niet zo dat die verdubbelaar zoveel nieuwe kijkers gaat trekken. Dus vanuit productie gezien, ga ik ervan uit dat de pot op het eind niet al te veel hoger zal eindigen, als programma wil je nog steeds mooie winst maken.

Daarom vermoed ik eerder dat mingeld ook verdubbeld zal worden. Anders zijn die verdubbelaars echt cadeaus die het programma niet echt verbeteren. Ik vermoed ook dat er veel ‘push your luck’ en ‘alles of niets’ opdrachten zullen zijn, zodat de mol op een kandidaatse manier opdrachten kan laten falen.

Offline lunares

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2024, 09:01:45 »
Dus vanuit productie gezien, ga ik ervan uit dat de pot op het eind niet al te veel hoger zal eindigen, als programma wil je nog steeds mooie winst maken.


Ik denk dat 10 000 euro meer of minder niet zo uitmaakt voor de productie :). Wel akkoord dat het niet zo spectaculair is, gewoon een extra dimensie in het spel. Ik hoop wel dat de mol ook de verdubbelaars kan mollen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2024, 09:46:14 »
Dat laatste is toch het geval?

In het windorgel was er een te vinden, Gilles benoemt expliciet dat die weg is.

Bernard heeft hem niet. Of heeft hem weggewerkt als ie de mol is.

In de boomgaard hing er een, die niet opgemerkt is. Beter gezegd: door de mol niet is weggewerkt. Dat laatste zou opzichtig  gebeurd moeten zijn.

Daarom twijfel ik of Bernard de mol zou kunnen zijn. In het begin zal de mol op safe spelen.

Ik vraag me af: hoeveel verdubbelaars er in het spel zitten.

Uitgaand van 3 spellen per aflevering zou je kunnen berekenen dat het er dan 27-3 moeten zijn. Immers, per opdracht kun je er maar 1 inzetten. In aflevering 1 waren ze nog niet "effectief" inzetbaar. Zo kom ik op 27 (9 afleveringen) min 3.

Toch is het dan vreemd dat er gisteren veel meer verdubbelaars gevonden zouden kunnen worden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2024, 09:58:06 »
Ik denk juist dat we nu in de eerste aflevering heel veel verdubbelaars hebben gezien, maar dat ze schaarser worden mate we verder in het spel komen.
Werd er in de vooruitblik niet genoemd dat er een opdracht kwam waar specifiek de verdubbelaar bij ingezet kon worden? Dat betekent in elk geval dat de verdubbelaars niet voor elke opdracht gebruikt kunnen worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2024, 11:06:26 »
De mol kan ze strategisch inzetten.

Voorbeeld: een aflevering begint met een opdracht waarbij 5000 euro op het spel staat. Omdat er best wat risico bestaat dat de proef niet slaagt, wordt de verdubbelaar niet ingezet. 5000 blijft 5000 als deze slaagt.

Opdracht 2 is goed voor 2000 euro. De mol kan de groep ervan overtuigen om de verdubbelaar wel in te zetten, omdat in de eerdere opdracht 5000 euro is blijven liggen.

De gedachte erachter: beter íets extra als níets extra. 2000 euro vediend, maar per saldo is er 3000 blijven liggen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2024, 11:11:22 »
Of die verdubbellaar echt veel op gaat leveren hangt van veel factoren af. Welke opdrachten? Opdrachten met min geld?
Daarnaast kunnen ze het te winnen bedrag ook eerst halveren voordat ze de verdubbellaar inzetbaar maken voor die opdracht. Er is geen adviesprijs voor opdrachten.
Leuke toevoeging maar inderdaad niet echt de wauw factor voor mij.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2024, 11:25:53 »
De mol zal niet willen liegen bij deze opdracht en betrouwbaar overkomen.
Dat denk ik ook, ik bedoel wat is je strategie als mol met die dingen op zak? Je kunt er niet mee naar huis gestuurd worden. Dus je wilt ze juist bij een ander + je wilt dan juist dat je eruit gestemd wordt om de pot schade te doen.

Bernard en Stephanie vielen hier door de mand als mol.

Charlotte liet zich eruit stemmen wat 2000 euro kostte. Zij heeft zonder te liegen dan net lang genoeg gekeken om de andere 3 achter te blijven. Best wel merkwaardig, zo eerlijk, en tegelijkertijd heel opvallend, alsof ze zich eruit wil LATEN stemmen. Levert dat geen verdenkingen op? Maar ontegenzeggelijk was zij het meest mols in deze opdracht en Bernard en Stephanie het minst. Ja, Senne was het meest stil maar wat levert dat op dan, wat was daar de strategie? Hij zou het als mol wel hebben laten liggen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #32 Gepost op: 25-03-2024, 11:32:14 »
Ik denk dat het met de verdubbelaars voor mij nog belangrijk is om te horen :
A) of verdubbeling ook geldt als de uitkomst is dat er geld uit de pot gaat
B) wanmeer bepaal je of je een verdubbelaar inzet . Voor de uitleg , na de uitleg of pas als resultaat er is ( laatste verwacht ik overigens niet, want dan is het voir de mol ombegonnen werk )
C) is er inzicht in hoeveel verdubbelaars er nog zijn. Of kan se mol ze ook weg”toveren”

Ben benieuwd, ik vond het geen wauw toevoeging, maar er zitten wel mogelijkheden in om ef echt mee te spelen en ik merk dat ik dat wel interessant gegeven vind
Volgens mij had ik Gilles iets horen zeggen dat de verdubbelaar voor de proef ingezet dient te worden.
Of dit voor of na de uitleg van het spel is, weet ik niet.

Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #33 Gepost op: 25-03-2024, 12:06:26 »
Dat denk ik ook, ik bedoel wat is je strategie als mol met die dingen op zak? Je kunt er niet mee naar huis gestuurd worden. Dus je wilt ze juist bij een ander + je wilt dan juist dat je eruit gestemd wordt om de pot schade te doen.

Bernard en Stephanie vielen hier door de mand als mol.

Charlotte liet zich eruit stemmen wat 2000 euro kostte. Zij heeft zonder te liegen dan net lang genoeg gekeken om de andere 3 achter te blijven. Best wel merkwaardig, zo eerlijk, en tegelijkertijd heel opvallend, alsof ze zich eruit wil LATEN stemmen. Levert dat geen verdenkingen op? Maar ontegenzeggelijk was zij het meest mols in deze opdracht en Bernard en Stephanie het minst. Ja, Senne was het meest stil maar wat levert dat op dan, wat was daar de strategie? Hij zou het als mol wel hebben laten liggen.
Door te zwijgen maak je jezelf ook wel verdacht, als Stéphanie dat leugentje niet had gedaan, gingen ze mss wel op haar of Senne gegaan. Met Senne was er alweer geld weg. Herinner je Alina bij het vuurwerk, daar was dat ook een goeie tactiek. Als mol zijnde kan zwijgen ook eens uitkomen, zeker wetende dat je geen kans maakt op de vrijstelling en verdubbeling. Uiteraard als mol zijnde moet je door de weken op de cruciale momenten ook actief zijn.

Maar is dat bedrag niet te klein om zo'n belangrijke mollengedrag te gaan gebruiken ?
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 12:08:59 door Fervente mollenjager »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #34 Gepost op: 25-03-2024, 12:26:21 »
Werd er in de vooruitblik niet genoemd dat er een opdracht kwam waar specifiek de verdubbelaar bij ingezet kon worden? Dat betekent in elk geval dat de verdubbelaars niet voor elke opdracht gebruikt kunnen worden.

Neen. Gilles zei iets van "Dit is de eerste keer dat jullie je verdubbelaar kunnen inzetten". Dat kan dus ook gewoon gezegd zijn tijdens de eerste opdracht van de 2de aflevering. Bij de uitleg die Gilles gaf bij wat de verdubbelaar betekent, zei hij ook niet dat dit maar voor sommige opdrachten gold. Hij zei "die kan je inzetten voor een proef en daarmee verdubbel je de winst van die proef". Dus ik denk wel dat het bij alle proeven mogelijk is.


Ik denk niet dat de mol snel heeft afgedrukt. De focus ligt dan van dag 1 al op de kandidaten die snel hebben afgedrukt. En daar het, dacht ik begrepen te hebben, om een beurtrol gaat heeft de mol nog kansen genoeg om controle te krijgen over die verdubbelaars. Bij deze opdracht is het de taak van de mol om zoveel mogelijk kandidaten verdacht te maken die niet snel gedrukt hebben, want als er op die kandidaten gestemd wordt gaat er geld uit de pot. De mol wil ook dat een kandidaat de verdubbelaars moet beheren, want dan is er 1/9 dat ze na de eerste eliminatie er al 4 foetsie zijn.
Als de mol tóch snel afgedrukt heeft is het volgens mij al zeker niet Bernard. Bernard liegt hier te goed. Als de mol snel afdrukt zal hij/zij net slecht liegen om de anderen te overtuigen dat ze niet goed kunnen liegen (zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
I was blind but now I can see

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #35 Gepost op: 25-03-2024, 13:01:33 »
even tussendoor, ik las ergens dat de verdubbelaars elke week van eigenaar veranderen.

Mss wou de mol ze nu niet persé hebben.(want als die ze heeft, kunnen ze het spel niet uit. Bij een kandidaat wel)
klaar voor de strijd

Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #36 Gepost op: 25-03-2024, 13:06:56 »
Neen. Gilles zei iets van "Dit is de eerste keer dat jullie je verdubbelaar kunnen inzetten". Dat kan dus ook gewoon gezegd zijn tijdens de eerste opdracht van de 2de aflevering. Bij de uitleg die Gilles gaf bij wat de verdubbelaar betekent, zei hij ook niet dat dit maar voor sommige opdrachten gold. Hij zei "die kan je inzetten voor een proef en daarmee verdubbel je de winst van die proef". Dus ik denk wel dat het bij alle proeven mogelijk is.


Ik denk niet dat de mol snel heeft afgedrukt. De focus ligt dan van dag 1 al op de kandidaten die snel hebben afgedrukt. En daar het, dacht ik begrepen te hebben, om een beurtrol gaat heeft de mol nog kansen genoeg om controle te krijgen over die verdubbelaars. Bij deze opdracht is het de taak van de mol om zoveel mogelijk kandidaten verdacht te maken die niet snel gedrukt hebben, want als er op die kandidaten gestemd wordt gaat er geld uit de pot. De mol wil ook dat een kandidaat de verdubbelaars moet beheren, want dan is er 1/9 dat ze na de eerste eliminatie er al 4 foetsie zijn.
Als de mol tóch snel afgedrukt heeft is het volgens mij al zeker niet Bernard. Bernard liegt hier te goed. Als de mol snel afdrukt zal hij/zij net slecht liegen om de anderen te overtuigen dat ze niet goed kunnen liegen (zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In dat laatste geval is Stéphanie dan weer een mogelijkheid.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #37 Gepost op: 25-03-2024, 13:20:43 »
Mijn eerste gedachte was dat een kandidaat óf heel snel afdrukt óf het hele filmpje uitkijkt, voor de mol zie ik niet waarom die snel af zou drukken.

Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2024, 13:31:53 »
Mijn eerste gedachte was dat een kandidaat óf heel snel afdrukt óf het hele filmpje uitkijkt, voor de mol zie ik niet waarom die snel af zou drukken.
Het is niet 100 % uitgesloten dat de mol niet snel zou drukken. Je liegt slecht, waardoor je geld verliest en een deelnemer minder die verantwoordelijkheid krijgt over de verdubbelaars.

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2024, 13:40:15 »
Neen. Gilles zei iets van "Dit is de eerste keer dat jullie je verdubbelaar kunnen inzetten". Dat kan dus ook gewoon gezegd zijn tijdens de eerste opdracht van de 2de aflevering. Bij de uitleg die Gilles gaf bij wat de verdubbelaar betekent, zei hij ook niet dat dit maar voor sommige opdrachten gold. Hij zei "die kan je inzetten voor een proef en daarmee verdubbel je de winst van die proef". Dus ik denk wel dat het bij alle proeven mogelijk is.


Ik denk niet dat de mol snel heeft afgedrukt. De focus ligt dan van dag 1 al op de kandidaten die snel hebben afgedrukt. En daar het, dacht ik begrepen te hebben, om een beurtrol gaat heeft de mol nog kansen genoeg om controle te krijgen over die verdubbelaars. Bij deze opdracht is het de taak van de mol om zoveel mogelijk kandidaten verdacht te maken die niet snel gedrukt hebben, want als er op die kandidaten gestemd wordt gaat er geld uit de pot. De mol wil ook dat een kandidaat de verdubbelaars moet beheren, want dan is er 1/9 dat ze na de eerste eliminatie er al 4 foetsie zijn.
Als de mol tóch snel afgedrukt heeft is het volgens mij al zeker niet Bernard. Bernard liegt hier te goed. Als de mol snel afdrukt zal hij/zij net slecht liegen om de anderen te overtuigen dat ze niet goed kunnen liegen (zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik vind net dat Bernard hier niet goed liegt. Hij gaf heel veel random info (wat iemand die liegt wel vaker doet om zo te benadrukken dat hij de waarheid spreekt) en begint daar over 'het voordeel voor een volgende proef' wat helemaal op niets sloeg en Lynn ook duidelijk wist. Het is eerder bijzonder dat Lynn niet verder ingaat op het feit dat Bernard onzin verkoopt.

Wat ik niet zeker meet weet is of Bernard toen al wist dat Lynn het filmpje wel ten einde gezien had. Anders zou hij (indien hij de mol is) weten dat Lynn hem niet gaat geloven en hem er zo misschien gaat verdacht maken en eruit wil stemmen die ronde.