Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars  (gelezen 5637 keer)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #60 Gepost op: 26-03-2024, 17:29:47 »
Ik denk dat mol in het algemeen best beheerder van de verdubbelaars wil zijn.
Je kunt ze bijvoorbeeld inzetten op een moment dat je al weet dat een opdracht praktisch onhaalbaar is, of heel goed molbaar. 

Maar zou de mol specifiek in deze opdracht meteen de beheerder willen worden of liever een smak geld kwijtspelen? Liefst beide natuurlijk...

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #61 Gepost op: 26-03-2024, 19:56:49 »
Ik kijk het nog even aan wat er nu precies met die verdubbelaars gedaan kan worden door de mol. Ik vind te veel nog onduidelijk om te zeggen of de mol ze nu wel of niet had willen hebben.

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #62 Gepost op: 26-03-2024, 22:46:18 »
Ik weet dat ze veel kunnen bij montage zoals spelen met de volgorde van gebeurtenissen maar het lijkt er toch op dat Bernard als eerste naar Gilles werd gestuurd?

En we zien beelden waarbij Coco, Lynn, Karolien en Michaël naar de deur wandelen wanneer de verdubbelaar nog in het windorgel hangt.

De mol kan natuurlijk na het bezoek aan Gilles ook nog de verdubbelaar wegnemen.

Als Bernard effectief als eerste naar Gilles ging en de verdubbelaar nadien niet werd weggehaald (wat zo lijkt te zijn), dan kunnen we Bernard als mol uitsluiten?

En zouden ze met de montage durven prutsen waarbij het lijkt dat de verdubbelaar er nog is terwijl dit in werkelijkheid niet meer het geval is? De volgorde van beelden veranderen zie ik ze nog doen maar beelden manipuleren ...

Bernard


Coco


Lynn


Karolien


Michaël

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #63 Gepost op: 26-03-2024, 23:01:23 »
Ook bij Bernard hangt de verdubbelaar er nog op je foto. Is niet dat donkere ding eronder, de verdubbelaar zat tussen die houten latjes (of hoe noem je die dingen).

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #64 Gepost op: 26-03-2024, 23:09:47 »
Ja uiteraard is de verdubbelaar het horizontale plaatje in het windorgel geklemd. Als je de mol bent ga je dit toch niet laten hangen? Als Bernard als eerste passeert zal hij niet de mol zijn want de verdubbelaar heeft hij niet weggenomen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #65 Gepost op: 26-03-2024, 23:36:15 »
Maar waarom streep je dan alleen Bernard af, dat ontgaat me dan even. Als mol ga je toch niet jezelf eerst laten filmen en dan op de terugweg zo'n ding weghalen? Dat valt in beeld wel op. Zou ik eerder als een van de anderen binnen zit even een graai doen.

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #66 Gepost op: 26-03-2024, 23:45:28 »
Het kan dat je de verdubbelaar wegneemt als iemand anders binnen is, maar ze moeten een lange afstand van makkelijk 100 m met veel trappen afleggen. Daar ga je niet ongemerkt naartoe.


Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #67 Gepost op: 26-03-2024, 23:57:27 »
Maar waarom streep je dan alleen Bernard af, dat ontgaat me dan even. Als mol ga je toch niet jezelf eerst laten filmen en dan op de terugweg zo'n ding weghalen? Dat valt in beeld wel op. Zou ik eerder als een van de anderen binnen zit even een graai doen.
Bernard gaat duidelijk als eerste. Dan suggereert de montage een volgorde, bij die volgorde hangt de verdubbellaar er nog.
Als de mol als laatste ging kon die de verdubbellaar wegnemen, dat kan eender wie zijn geweest, maar niet Bernard.
Zelfs al ging hij later terug, wat is het nut om als eerste te gaan als mol? Je wil toch weten wie het snelst heeft afgedrukt om later de stemming te kunnen beïnvloeden.

Denk ik, of zo.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2024, 00:38:34 »
Wie zegt ons dat de mol die verdubbelaar heeft weggehaald. We weten enkel dat hij niet in beheer is gekomen omdat we daar 4 verdubbekaars zien en we hiren ook dat er 4 zijn ( 2 van bernard, 1 van senne en 1 van gillian ) . Missvhien heeft productie hem wel weggehaald omdat niemand hem vond.   ( zou het persoonlijk wat flauw vinden als de mol de locaties dorkrijgt van productie )

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #69 Gepost op: 27-03-2024, 06:28:54 »
Voice over van Gilles:
De uitkomst is bekend. 2000 euro in de groepspot, een vrijstelling voor Bernard en 4 verdubbelaars. 4 kansen om het de mol extra moeilijk te maken de komende weken. En misschien is dat geen overbodige luxe. Want de mol zelf zit ook niet stil.

En ondertussen zie je dit:




Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #70 Gepost op: 27-03-2024, 07:22:16 »
Vraag bij mij is dan weet de mol de locaties?  Vond de mol deze toevallig waar anderen hem niet zagen ?

Gaat de zoektocht naar  verdubbelaars tijdens opdrachten niet de aandacht van de kandidaten weghalen van eventuele acties van de mol?

Zelf zou ik er als kandidaat niet zo mee bezig zijn met dat zoeken naar de verdubbelaars , omdat ze niet helpen in je zoektocht naar de mol en enkel voor de pot invloed hebben.

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #71 Gepost op: 27-03-2024, 08:14:09 »
We weten niet of de mol alle locaties van de Verdubbelaars kent maar GDC kan na het gesprek het makkelijk zeggen en dus heeft de mol de gelegenheid om na het gesprek de Verdubbelaar weg te nemen.

Als ze de mol op deze manier effectief hebben gebrieft dan lijkt het mij fatsoenlijk dat er enkele kandidaten wel de kans krijgen om de verdubbelaar te vinden. Daarom denk ik dat de mol niet als eerste, maar ook niet als laatste naar GDC is gegaan. Ergens halverwege als 5de of 6de lijkt me schappelijk en aangezien de verdubbelaar uiteindelijk geen persoonlijk voordeel lijkt te zijn maakt het niet zo veel uit als een aantal kandidaten de kans niet hebben gehad om de verdubbelaar te zien hangen.

Uiteindelijk is alles wat ik hier post pure speculatie maar ik vind dit de leukste manier om de mol te vinden.

Ik ga toch met een potlood Bernard als mol schrappen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #72 Gepost op: 27-03-2024, 08:50:46 »
Vraag bij mij is dan weet de mol de locaties?  Vond de mol deze toevallig waar anderen hem niet zagen ?

Gaat de zoektocht naar  verdubbelaars tijdens opdrachten niet de aandacht van de kandidaten weghalen van eventuele acties van de mol?

Zelf zou ik er als kandidaat niet zo mee bezig zijn met dat zoeken naar de verdubbelaars , omdat ze niet helpen in je zoektocht naar de mol en enkel voor de pot invloed hebben.

Ik kan mij wel voorstellen dat, indien geen enkele kandidaat hem gezien/genomen heeft, de productie wel aan de mol zegt waar hij hangt. Hebben ze ook meteen een mooi beeld dat de mol een verdubbellaar pakt.


Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #73 Gepost op: 27-03-2024, 09:38:40 »
Wat gedachten over de verdubbelaar in de windgong:
Ik ga ervan uit dat de mol vooraf al weet waar de verdubbelaar te vinden is...

Bernard wordt als eerste opgehaald en meegetrokken aan zijn arm door een hostess. De mol als eerste laten gaan en meteen de verdubbelaar laten wegnemen zou geen fair play zijn. En dus een mol-minpunje van Bernard. Daarna zien we de hostess niet meer in beeld. Dus ik ga ervan uit dat de kandidaten daar zelf de verdere volgorde bepaald hebben. Dan is het dus in deze opdracht aan de mol om er zelf voor te zorgen dat hij of zij zo vroeg mogelijk aan de beurt is om naar binnen te gaan.
Die volgorde-discussie zien we helaas niet in beeld... Maar we weten wel dat dat niet helemaal goed gelukt is. Er zaten nog minimaal 3 a 4 kandidaten tussen Bernard en de mol in. We zien achtereenvolgens Coco, Lynn, Karolien en Michael nog in beeld met de verdubbelaar. (Creatief gemonteerd, maar ik geloof de montage hierop wel.)



Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #74 Gepost op: 27-03-2024, 10:54:08 »
Als we en de montage volgorde moeten geloven en de beelden van kandidaten die naar binnen gaan waarbij de verdubbelaar er nog hangt  en dat de mol de verdubbelaar heeft gepakt, dan vallen bernard, coco,lynn, carolien en michael al af .

Dan zijn dus enkel charlotte, stephanie , senne en philippe in de running . Waarbij hier op forum de meesten denken ( terecht  denk ik) dat de mol aan een zijkant van het schip hangt, dus ook philippe valt dan van het verdachtenlijstje af.   Het gaat rap vooruit  ::bravo::

Gelukkig is niets wat het lijkt .

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #75 Gepost op: 27-03-2024, 10:58:17 »
Als we en de montage volgorde moeten geloven en de beelden van kandidaten die naar binnen gaan waarbij de verdubbelaar er nog hangt  en dat de mol de verdubbelaar heeft gepakt, dan vallen bernard, coco,lynn, carolien en michael al af .

Het zou toch kunnen dat de mol naar binnen loopt, om een seconde later weer naar buiten te komen? Ik schrijf Coco, Lynn, Karolien en Michael hier zeker niet op af. Bernard wel.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2024, 11:01:02 door annebeestje »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #76 Gepost op: 27-03-2024, 11:41:02 »


Ehm tuurlijk  betekent het niets dat die verdubbelaar er hangt als je binnen gaat want je kan hem na dat shot gewoon wegpakken.

Maar montage is al zo vaak een rookgordijn geweest van de mol.






Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #77 Gepost op: 27-03-2024, 17:12:41 »
Wat gedachten over de verdubbelaar in de windgong:
Ik ga ervan uit dat de mol vooraf al weet waar de verdubbelaar te vinden is...
 Daarna zien we de hostess niet meer in beeld. Dus ik ga ervan uit dat de kandidaten daar zelf de verdere volgorde bepaald hebben. Dan is het dus in deze opdracht aan de mol om er zelf voor te zorgen dat hij of zij zo vroeg mogelijk aan de beurt is om naar binnen te gaan.
Die volgorde-discussie zien we helaas niet in beeld... Maar we weten wel dat dat niet helemaal goed gelukt is. Er zaten nog minimaal 3 a 4 kandidaten tussen Bernard en de mol in. We zien achtereenvolgens Coco, Lynn, Karolien en Michael nog in beeld met de verdubbelaar. (Creatief gemonteerd, maar ik geloof de montage hierop wel.)

1) De mol wil net zo laat mogelijk naar Gilles, want Gilles kan dan de mol briefen wie er het snelst heeft afgedrukt. Die briefing kan ook veel later gebeurd zijn, maar het simpelste lijkt me dit bij Gilles zelf te doen. Op dat moment zit je sowieso alleen met Gilles, zonder pottenkijkers. Het lijkt me niet dat er biechts zijn afgenomen vlak nadat de kandidaten filmpjes hebben bekeken. Ze gaan allemaal zitten daar waar het spel gespeeld wordt. Dus de briefing moet haast wel bij Gilles gebeurd zijn.

2) Wat is de kans dat een kandidaat dit ziet hangen in zo'n windorgel? Ik denk dat wanneer je naar Gilles gestuurd wordt voor een opdracht, je niet bezig bent met verdubbelaars. Ik denk wel dat de productie erop vertrouwde dat deze niet werd gevonden.

Het is wel haast zeker dat Bernard de verdubbelaar in het windorgeltje niet gepakt heeft. Dan zou hij, nadat al zeker die 4 kandidaten zijn langsgeweest nog eens moeten teruggaan richting Gilles om dan de verdubbelaar te pakken.
Al kan het ook best zijn dat de verdubbelaar 's nachts is weggenomen. Je weet niet wanneer die beelden van het windorgel zonder verdubbelaar precies zijn genomen. Het wegnemen hoeft dus niet vlak voor of na het gesprek met Gilles zijn gebeurd.
I was blind but now I can see

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #78 Gepost op: 27-03-2024, 18:39:25 »
Ik zou het overigens leuker vinden als de Mol niet weet waar alle verdubbelaars hangen  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - De verdubbelaars
« Reactie #79 Gepost op: 27-03-2024, 22:51:00 »
De volgorde waarin de kandidaten in de kring gaan zitten wijkt dan weer af van de volgorde waarin ze bij Gilles kwamen. Kansen genoeg om een kaartje te laten verdwijnen uit de lantaarn.

Als je als mol een gooi wil doen naar het beheer van de verdubbelaars, dan zul je om te beginnen een goede dekmantel als fanatieke kandidaat moeten hebben. Bernard pakte twee verdubbelaars en gooide onnodig een blauwe klos om, hij classificeert als felle kandidaat.
Als je de twee rondes wil overleven zul je een kandidaat moeten beschuldigen. Bernard beschuldigt Karolien.
Ook had hij zijn smoesjes klaar, shirt van Gyllian, Senne gezien en Lynn verschiet er van als Bernard refereert aan een opdracht die nog moet komen. Dat had zij niet gehoord. Zat Bernard al aan de doos van Pandora te denken? Zou heel brutaal zijn.
Bernard heeft echt alles uit de kast gehaald om het beheer van de verdubbelaars te verkrijgen.
Inmiddels zijn er al meerdere opties aangedragen hoe je vervolgens die verdubbelaars kwijt kan raken. Door ze te verliezen, door ze mee te geven aan de afvaller, door ze in te zetten bij een opdracht waar de pot leeg gaat. Legio opties. Het is nog maar de vraag of er volgende aflevering en daarna nog verdubbelaars bijkomen. Alle verdubbelaars overdragen aan de volgende afvaller zou optimaal zijn, dan zijn ze in 1 keer weggespeeld.