Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 11322 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #100 Gepost op: 11-04-2024, 15:25:51 »
Toch was het ook wel erg opvallend geweest als Bernard de verdubbelaar niet in had gezet. Welke kandidaat laat een kans op 10.000 euro nou lopen? Veel hoger worden te verdienen bedragen niet.

Daarom zou de mol hem in de eerste opdracht ingezet hebben.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #101 Gepost op: 11-04-2024, 15:28:53 »
O ja dat is ook zo, iedereen mag maar één keer een verdubbelaar inzetten. (Ik blijf het maar stomme dingen vinden die verdubbelaars. :P)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #102 Gepost op: 11-04-2024, 15:59:30 »
Bernard is de mol niet omdat de mol in het dagboek beweert het vertrouwen van de groep te hebben grotendeels en dat heeft Bernard juist niet.

Daarnaast slaat t nergens op om jezelf in te delen bij de zwijgers om vervolgens alles precies perfect te doen. Ook niet om “vertrouwen te winnen” wat sommigen beweren.

Het slaat nergens op dus hij is het niet.

De mol zit tussen de anderen


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #103 Gepost op: 11-04-2024, 16:05:58 »
Daarom zou de mol hem in de eerste opdracht ingezet hebben.


Inderdaad. Het Balcaen-kaartenhuis gaat instorten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #104 Gepost op: 11-04-2024, 17:17:34 »

Inderdaad. Het Balcaen-kaartenhuis gaat instorten.
Bij de  gevangenis was een mooie opdracht om de verdubbelaar te introduceren. Maakte het eenmalig nog spannender voor de kijker. Die spanning zat er bij de ijsjes niet zo in. Niet dat het wat uitmaakte, beide opdrachten 4 minuten na speeltijd pas klaar.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #105 Gepost op: 11-04-2024, 19:18:02 »
Bij de  gevangenis was een mooie opdracht om de verdubbelaar te introduceren. Maakte het eenmalig nog spannender voor de kijker. Die spanning zat er bij de ijsjes niet zo in. Niet dat het wat uitmaakte, beide opdrachten 4 minuten na speeltijd pas klaar.
Dus jij vindt "spanning voor de kijker" belangrijker dan vermijden dat er €10.000 verdiend wordt als mol? Zoals hier al meermaals terecht opgemerkt is, is het totaal niet logisch om bij net die opdracht de verdubbelaar in te zetten. Het had naar mijn mening enkel gerechtvaardigd kunnen worden als mol als hij op de positie van Senne had gezeten in deze opdracht, maar het is net Bernard die Senne in de douche laat staan en er zo zelf voor zorgt dat hij niet op die ideale molpositie terecht komt.

Nog iets dat tegen Bernard wijst is wat hij zegt in het stukje 'Als je de mol was' in de behind the scenes-aflevering van aflevering 3. Bernard zegt daar dat hij als hij de mol was niet bij de detectives zou gezeten hebben, maar daar zat hij nu dus net wel. En er wordt telkens voor dat stukje vermeld dat de mol de waarheid spreekt en de kandidaten liegen. Moest Bernard de mol zijn zou hij hier dus liegen en dat klopt niet. Daarbovenop komt nog dat de mol in zijn dagboek aangeeft goed vertrouwd te worden door de groep, terwijl Bernard duidelijk net de kandidaat is die het minst vertrouwd wordt door de rest.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #106 Gepost op: 11-04-2024, 19:28:52 »
Bernard zat niet bij de detectives maar bij interventie.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #107 Gepost op: 11-04-2024, 22:26:00 »
Bernard zat niet bij de detectives maar bij interventie.
My bad, dat heb ik inderdaad verkeerd begrepen dan...  ::schaam::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #108 Gepost op: 11-04-2024, 22:28:58 »
Bernard zat inderdaad bij de interventie maar zijn eventuele molacties (en die van Coco) worden wel erg duidelijk in beeld gebracht. En het is - wat Mollenjager-DT zegt - niet logisch voor een mol om de verdubbelaar in te zetten voor een opdracht van €5000 en zelf niet voor zorgen dat hij in een sleutelpositie komt, integendeel.
Een mol probeert in het begin vertrouwen te winnen maar Bernard doet net het tegenovergestelde met het zichtbaar liegen over de verdubbelaars en het filmpje dat hij zogezegd gezien heeft. De zwijgplicht had hij ook gemakkelijk kunnen verbreken nadat Michael dat gedaan heeft.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #109 Gepost op: 11-04-2024, 23:29:19 »
Toch is het of Bernard, of Coco, of Senne die de mist zijn ingegaan bij de laatste geldkoffer. Bij de andere was duidelijk waarom het misliep, waarom niet bij de 4de dan.
Ik heb me al suf gezocht in dat stadje naar dat hek, maar ik vind het maar niet.
Op het laatst liepen ze ook op een plek die niet meteen op dat parcours ligt, misschien montage om laten te geloven dat ze het niet vonden, maar het lijkt wel van een eerder niet gevonden locatie te zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #110 Gepost op: 12-04-2024, 00:31:56 »
Is al eerder hier gemeld, bij de dispatch is het goed mogelijk dat de kandidaat sie de telefoon oppakt de enige is die hoort wat er gezegd wordt.  En dan is het super eenvoudig om de interventie naar het linkerbeen te sturen terwijl de stem aan de telefoon zei dat de zak bij het rechterbeen werd gedropt ( of omgekeerd )

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #111 Gepost op: 12-04-2024, 09:06:07 »
Is al eerder hier gemeld, bij de dispatch is het goed mogelijk dat de kandidaat sie de telefoon oppakt de enige is die hoort wat er gezegd wordt.  En dan is het super eenvoudig om de interventie naar het linkerbeen te sturen terwijl de stem aan de telefoon zei dat de zak bij het rechterbeen werd gedropt ( of omgekeerd )
Ik weet het Tarbozan, maar ik probeer niet in een tunnel te geraken en iedereen met een open vizier te bekijken. Senne is heel verdacht bezig, maar zolang ik niet weet waar die koffer is gedropt kan het ook zijn dat B&C hem al dan niet opzettelijk niet gezien hebben. Al denk ik dat de montage dan zou laten zien dat ze er voorbij lopen.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #112 Gepost op: 12-04-2024, 10:46:10 »
Dat groene hek bevindt zich in ieder geval niet op de locatie van de knop op het bord bij Senne en Charlotte, Castello di Corradino.
Bovendien is die site afgesloten voor het publiek door werkzaamheden. Vanaf de gesloten poort waar Bernard en Coco terugdraaien is het nog 250m tot het kasteel.

Het groene hek zelf is inderdaad nergens de bespeuren op Streetview.

Ik weet het ook niet. Zekerheid dat Senne de mol is?
Of een logistiek foutje van de makers dat ze proberen te verdoezelen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #113 Gepost op: 12-04-2024, 20:55:37 »
Tja, Bernard is dus de grootverdiener van de groep: https://be.wieisdemol.com/dm2024-followthemoney/
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #114 Gepost op: 12-04-2024, 21:25:08 »
Kijk, hier kan je goed zien dat Bernard wel zeker de mol België 2024 kan zijn...

Bernard kan zijn lachen niet inhouden in de APO.


Wat zou hij denken: Dat gaat lekker zo?

Dat denkt hij zeker. LET OP ! Dit fragment (waarbij Bernard lacht) hoort bij het moment dat besloten wordt dat er in de foute Ape een bom zit. Je ziet Michael ook een wegwerpgebaar maken. In de montage wordt het op een verkeerde plek gezet en lijkt het alsof dit fragment voor de keuze zit...
Bernard als mol is hier zeker in zijn nopjes dat de voor hem juiste keuze is gemaakt: er wordt 2800 euro weggespeeld.  ::rofl::

En daarna doet Bernard precies wat een mol doet: Charlotte even complimenteren voor het knap liegen.

Het interesseert me minder wat Bernard verdient. Ik kijk vooral naar molprofiel, (verbaal en non-verbaal) gedrag, moltactieken en montage. De rest leidt alleen maar af van het vinden van de mol.

Bernard wordt ook in de terugblikmomenten aan het begin van de afleveringen steeds kandidaats in beeld gebracht. Daarmee zetten ze de toon steeds.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2024, 21:30:00 door ThaStayFan »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #115 Gepost op: 12-04-2024, 21:31:48 »
Dit fragment (waarbij Bernard lacht) hoort bij het moment dat besloten wordt dat er in de foute Ape een bom zit. Je ziet Michael ook een wegwerpgebaar maken. In de montage wordt het op een verkeerde plek gezet en lijkt het alsof dit fragment voor de keuze zit...


Je beweert dit heel stellig, dus ben ik benieuwd naar je bewijs hiervoor.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #116 Gepost op: 12-04-2024, 21:46:19 »
Het interesseert me minder wat Bernard verdient. Ik kijk vooral naar molprofiel, (verbaal en non-verbaal) gedrag, moltactieken en montage. De rest leidt alleen maar af van het vinden van de mol.
Ik vind het interessant dat je het zo zeker denkt te weten, want als ik iemand op basis van gedrag zou afstrepen, dan is het Bernard wel. Heb je een voorbeeld van een eerdere mol die bijvoorbeeld heel matig een voordeel wist te verbergen, zoals met de vraagtekens op de boot? (Los ervan dat de mol helemaal geen verdubbelaars in het spel wil brengen, laat staan twee tegelijk.) Ook als goed liegen wél geld uit de pot kan houden (de verdubbelaar/vrijstellingsronde) vind ik hem erg zenuwachtig en onvoorbereid.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #117 Gepost op: 12-04-2024, 22:42:04 »
Er is maar 1 mol.

Toch zijn er hier een paar mensen die zeker menen te weten wie de mol van seizoen 12 is. Het gekke is: het gaat om minimaal 2 kandidaten.

Dus 1 daarvan slaat met de "stellige" argumenten de plank volledig mis.

Wat ik hiermee wil zeggen: we zijn hier allemaal om de mol te ontmaskeren, en niet om elkaars vliegen af te vangen.

Anders gezegd: niemand kan hier nog zeker zijn van de identiteit van de mol van het lopende seizoen. Het doordrukken van een eigen mening, gecombineerd met het onderuit halen van die van een ander, helpt echt niet bij de ontmaskering.

Zonder namen te willen noemen: heb respect voor de mening, de zienswijze, van een ander.

Daarvoor bestaat dit forum.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #118 Gepost op: 12-04-2024, 22:55:58 »
Mee eens Jos, maar als iemand met grote stelligheid iets beweert, dan mag ik toch naar bewijs daarvoor vragen?
Ik zie het namelijk niet, naar wie weet is er wel degelijk bewijs en dan word ik graag overtuigd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #119 Gepost op: 12-04-2024, 23:00:23 »
Er is maar 1 mol.

Toch zijn er hier een paar mensen die zeker menen te weten wie de mol van seizoen 12 is. Het gekke is: het gaat om minimaal 2 kandidaten.

Dus 1 daarvan slaat met de "stellige" argumenten de plank volledig mis.

Wat ik hiermee wil zeggen: we zijn hier allemaal om de mol te ontmaskeren, en niet om elkaars vliegen af te vangen.

Anders gezegd: niemand kan hier nog zeker zijn van de identiteit van de mol van het lopende seizoen. Het doordrukken van een eigen mening, gecombineerd met het onderuit halen van die van een ander, helpt echt niet bij de ontmaskering.

Zonder namen te willen noemen: heb respect voor de mening, de zienswijze, van een ander.

Daarvoor bestaat dit forum.
hear hear, amen, etc. Sommigen zijn al erg overtuigd van hun gelijk. (vind dat meestal een zwaktebod, op het platte niveau 'verplassen' / 'armpje drukken'). Maar dat is niet waar het mijns inziens om gaat hier.