Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip  (gelezen 3479 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Gepost op: 24-03-2024, 18:50:35 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2024, 20:52:47 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2024, 21:38:10 »
Als eerste gedachte lijkt de meest logische plek voor de mol mij in het team van de voorwerpen die bij de foto's gezocht moeten worden, daar kun je het makkelijkst sturen of je viertal wel of niet loskomt (je kunt de juiste- of de verkeerde suggesties geven). Daarmee kun je zorgen dat je team niet loskomt als je ziet dat de rest al snel los is óf juist wel los komen en de knop snel indrukken.

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2024, 21:43:01 »
Wat mij overigens niet duidelijk was: wisten de mensen die bij de foto's hingen hoeveel ze er goed hadden op ieder moment? Dat geeft een groot verschil voor de moeilijkheid van die opdracht.


Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2024, 22:01:14 »
Lynn en Philippe op een onmolse plek. Geen vertrouwen te winnen en een laag brdrag waarvoor ze speelden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2024, 22:10:20 »
Lynn en Philippe op een onmolse plek. Geen vertrouwen te winnen en een laag brdrag waarvoor ze speelden.

Wel de gelegenheid om 8k eruit te houden, maar dat is hoogst onrealistisch. Waarschijnlijker dat Philippe expres wat vragen fout heeft beantwoord om Lynn op hem te krijgen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2024, 22:24:53 »
Mooie opdracht, leuk dat we de deelnemers meteen wat beter leren kennen. Mooi dilemma van de vier. Hoe wreed het ook was, denk ik dat het verstandig was dat ze hebben gedrukt. 9 minuten over is niet bizar veel. Hiermee hebben ze wel meteen 6000 euro uit de pot gehouden.

De positie van Lynn vind ik bijzonder. Ze wilde dus geen mol zijn. Dat zegt niets of ze het ook echt niet is, in het verleden zijn deelnemers weleens van mening veranderd. Maar wat mij betreft wel een potlood streep door haar naam.

Philippe vond ik sneu, zoals hij daar hing te spartelen en tegen de mast geworpen werd. Maar echt lekker ging hij ook niet door de vragen heen. Ik ben benieuwd hoeveel vragen ze hebben gespeeld.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2024, 22:28:09 »
Kijkend naar Lynn in de hele eerste aflevering speelt ze het vooral heel eervol, misschien dat dit een dekmantel is.
Niet de mol willen zijn, Niet gelijk voor de vrijstelling gaan. In beide gevallen is het juist in het voordeel van de mol om deze positie te hebben. Bij deze opdracht voornamelijk om 8k uit de pot te houden. Maar ja als je dan een Philippe hebt die slechte antwoorden geeft. (Al was ze zelf ook niet heel denderend bezig.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2024, 22:32:30 »
Philippe aan het nepmollen.
Beste positie langs het schip, maar wil je traag zijn en niet op het dek geraken of net wel om te kunnen afdrukken en de rest uit te sluiten. Als ze hadden gewacht was er ook sowieso geen tijd genoeg om iedereen te laten duiken.

Heel toffe openingsopdracht.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2024, 22:52:36 »
Goede opdracht , waarbij je als mol niet op de mast wilt staan en niet in het losse bootje.

Ik ben het met toos eens dst je als mol het best in de lastigste opdracht kan hangen en daar een treuzelactie begint . Als jouw kant niet vrijkomt is er zoiezo 4 k niet in de pot .

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2024, 23:32:17 »
Doet me denken aan het levend begraven liggen waarbij er twee apart lagen van de rest. Wat doe je: snel eruit geraken, op de knop klikken = geld wegspelen. Of juist treuzelen zodat het andere viertal jouw viertal wegstemt.

Beide valide opties. Ik kan er slechts twee op een achterstand zien en dat zijn Philippe en Lynn. Die hebben enkel invloed op 1 ander dan zichzelf. En eerder toen men de groep opdeelde in: wil wel de mol zijn en niet waren ze ook oprecht en kon je deelnemers strepen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #10 Gepost op: 25-03-2024, 00:03:07 »
Wat ik me afvraag is waarom Philippe op de mast zat, is de reden daarvoor langsgekomen? Van Lynn was het omdat ze als enige niet de Mol wilde zijn.

Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #11 Gepost op: 25-03-2024, 00:16:07 »
Wat ik me afvraag is waarom Philippe op de mast zat, is de reden daarvoor langsgekomen? Van Lynn was het omdat ze als enige niet de Mol wilde zijn.
Euh, 9 hebben gezegd dat ze de Mol willen zijn en er kunnen maar 4 aan beide zijkanten meedoen, dan is het logisch dat hij ergens anders wordt geplaatst op de boot ?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #12 Gepost op: 25-03-2024, 00:27:45 »
Philippe aan het nepmollen.
Philippe 2.0

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #13 Gepost op: 25-03-2024, 07:38:19 »
Vroeg me ergens overigens ook wel af in hoeverre de mol bij opdracht 1 de taak had verdubbelaars in het spel te brengen? Ookal kwamen die daarna wel nog hier en daar langs, maar als ze niet eerder te zien geweest waren was dat misschien wel heel random geweest om op te merken?

Mochten degenen bij de knop trouwens niet eerst proberen zelf de molboekjes te zoeken?
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 07:58:56 door Mvnl »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #14 Gepost op: 25-03-2024, 09:22:05 »
Er was dacht ik ook een bord met een visual met de molboekjes lijn en een aantal vraagtekens te zien op de boot. Dus dat lijkt me 'de kat voldoende op het spek binden' om niet per sé geen mol als productie-assistent nodig te hebben.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #15 Gepost op: 25-03-2024, 14:40:38 »
Ik zie niet in waarom de mol zelf een aantal vraagtekens zou nemen aangezien ze de winst van de opdracht zouden verdubbelen maar de mol kan er wel op aangestuurd hebben om er één te nemen. Anders zou de derde opdracht met die vraagtekens niet hebben kunnen doorgaan.
Daarom denk ik dat de mol toch in het groepje zat bij de voorwerpen. Door deze opdracht snel op te lossen kweek je vertrouwen en kun je ook beslissen om snel op de knop te drukken waardoor er al zeker geen €6000 in de pot komt.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #16 Gepost op: 25-03-2024, 15:52:21 »
Wat mij overigens niet duidelijk was: wisten de mensen die bij de foto's hingen hoeveel ze er goed hadden op ieder moment? Dat geeft een groot verschil voor de moeilijkheid van die opdracht.

Het lijkt me dat ze minstens te horen kregen hoeveel er juist waren. Dan kun je wel telkens 2 bordjes wisselen en zo uitvogelen wat het verschil maakt. Op een bepaald moment beslissen ze de bruisbal bij Gillian te plakken (niet onmiddellijk een logische keuze). Een scène later zijn ze andere bordjes aan het verplaatsen, maar de bruisbal niet meer. Dus moeten ze toch enige zekerheid hebben gekregen dat dat juist was?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #17 Gepost op: 25-03-2024, 16:24:12 »
Ik zie niet in waarom de mol zelf een aantal vraagtekens zou nemen aangezien ze de winst van de opdracht zouden verdubbelen maar de mol kan er wel op aangestuurd hebben om er één te nemen. Anders zou de derde opdracht met die vraagtekens niet hebben kunnen doorgaan.
Daarom denk ik dat de mol toch in het groepje zat bij de voorwerpen. Door deze opdracht snel op te lossen kweek je vertrouwen en kun je ook beslissen om snel op de knop te drukken waardoor er al zeker geen €6000 in de pot komt.

Of je nu als mol aanstuurt om ze te pakken, of ze zelf pakt, de uitkomst blijft toch hetzelfde voor de mol. Dan kan je er beter één zelf pakken en kandidaats lijken.
Wat je als mol zeker niet gaat doen is er twee nemen. Dus Bertrand valt voor mij al zeker af.
Ik denk ook niet dat de mol gedoken heeft.
Tactisch lijkt het me beter voor de mol om diegene op het dek zo lang mogelijk te laten wachten. Zo hebben ze minder tijd om molboekjes op te duiken.
Of de kandidaten op het dek drukken af en spelen 6000€ kwijt.
Of de kandidaten op het dek wachten en wachten zodat er bijna geen tijd meer over is om molboekjes op te duiken. Als er dan nog wat gediscussieerd wordt wie eerst mag (de vraagtekens, weet je wel) kan het dan zelfs zijn dat er zelfs geen 4 kandidaten hun molboekje kunnen opduiken.
Ik denk dat de mol dus niet bij de 4 zit die aan dek zijn geraakt.
Voor de mol kijk ik dan naar Michaël, die zijn eigen telling en de telling van anderen meermaals om zeep hielp. Of Philippe, maar ik denk dat hij aan het nepmollen was. Zijn invloed is ook zeer beperkt, want maximum 2000€.
I was blind but now I can see

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #18 Gepost op: 25-03-2024, 16:26:00 »
Ik zie niet in waarom de mol zelf een aantal vraagtekens zou nemen aangezien ze de winst van de opdracht zouden verdubbelen maar de mol kan er wel op aangestuurd hebben om er één te nemen. Anders zou de derde opdracht met die vraagtekens niet hebben kunnen doorgaan.
Daarom denk ik dat de mol toch in het groepje zat bij de voorwerpen. Door deze opdracht snel op te lossen kweek je vertrouwen en kun je ook beslissen om snel op de knop te drukken waardoor er al zeker geen €6000 in de pot komt.
Als mol kan je volgens mij echt wel één of zelfs twee van die dingen nemen afhankelijk van welke rol je als mol juist wil spelen.
Er was toen nog niet geweten wat die dingen waren waardoor het dus een heel logische gedachte is dat het een persoonlijk voordeel is. Dus als je dan als mol 'de fanatieke kandidaat die steeds voor eigengewin gaat' wil spelen, kan je er zo'n opvissen.
Ik denk dat je erna nog wel kansen genoeg hebt om mensen af te leiden van andere tokens die gevonden kunnen worden en zo een beetje 'in stilte' het verschil maken terwijl je wel een bepaald beeld van jezelf geschept hebt bij de medekandidaten.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2024, 17:36:56 »
Van de 4 die zichzelf moeten voorstellen is Michael duidelijk het verdachtst door als enige niet los te komen, kan ook een moltactiek zijn.
Philippe aan de mast en Lynn in het bootje hebben duidelijk de slechtste molpositie, zij hebben enkel invloed op hun €2000 en geen enkele op de andere groepen. Daarom zijn Philippe en Lynn waarschijnlijk niet de mol.