Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip  (gelezen 3511 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2024, 17:55:21 »
Van de 4 die zichzelf moeten voorstellen is Michael duidelijk het verdachtst door als enige niet los te komen, kan ook een moltactiek zijn.

Maar tegelijk kan degene die zelf aan het vertellen is niet tegelijk tellen.. dus wat het niet Michael die zorgde dat het bij de anderen wél lukte?

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2024, 18:07:38 »
De foto's die het blauwe team juist moeten hangen hebben een nummer. Wat is het nut van dit nummer?
De nummers staan al van in het begin niet mooi op volgorde (0,1,2,3, ...).

Begin:


Einde:
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 18:11:11 door salb »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #22 Gepost op: 25-03-2024, 18:13:22 »
Maar tegelijk kan degene die zelf aan het vertellen is niet tegelijk tellen.. dus wat het niet Michael die zorgde dat het bij de anderen wél lukte?
Je hebt gelijk, de andere 3 kunnen ook gemold hebben door verkeerd te tellen.
Eigenlijk zitten alleen Philippe en Lynn op een slechte molpositie

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #23 Gepost op: 25-03-2024, 18:24:25 »
De foto's die het blauwe team juist moeten hangen hebben een nummer. Wat is het nut van dit nummer?
De nummers staan al van in het begin niet mooi op volgorde (0,1,2,3, ...).

Begin:


Einde:


Dit vind ik nu een hele mooie vondst.  En zeker ook iets wat ze in de mol gebruiken om iets mee aan te geven.  Normaal zou je denken een volgorde, evt van afvallers. Maar san zijn se cijfers later ingemonteerd en stonden ze er dus niet al op ( dit moet na te kijken zijn ).

Ook hebben we tiencijferige telefoonnummers en we hebben el eerder een mol tip gehad per telefoon

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #24 Gepost op: 25-03-2024, 19:06:31 »
De foto's die het blauwe team juist moeten hangen hebben een nummer. Wat is het nut van dit nummer?
De nummers staan al van in het begin niet mooi op volgorde (0,1,2,3, ...).

Begin:


Einde:


Bij het begin van de opdracht hangen die wel mooi op nummer, dat is te zien wanneer ze hun blinddoeken nog aan hebben. 0 bij Senne tot 9 bij Gillian.
Het klopt alleen niet in de voorstelling die getoond wordt. Geen idee waarom.
Wat wel is dat hetgeen eerst bij Karolien hing, er ook effectief moest blijven hangen.

De chronologie klopt ook niet in de uitzending. Eerst zie je de kookpot bij Senne, 2sec later zegt iemand "een kookpot bij Stephanie" (ook te zien op dat moment).

De 2de eindvoorstelling klopt wel hoe het zou moeten.

Maar het is gissen naar het waarom er al gehusseld werd in de 1ste fiche.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #25 Gepost op: 25-03-2024, 19:22:17 »
Weet iemand exact wat elk plaatje voor moet stellen?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2024, 19:30:45 »
0 = pietjesbak, caféspel met dobbelstenen en krijtjes. Charlotte
1 = bruisbal voor bad. Gillian
2 = fiets. Stephanie
3 = boek van Harry Potter. Bernard
4 = metselkuip???. Karolien
5 = zwembroek. Philippe
6 = kinderstoeltje. Michaël
7 = camera. Lynn
8 = kookpot. Senne
9 = waaier. Coco

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #27 Gepost op: 25-03-2024, 19:34:56 »
Een metselkuip en een zwembroek , ik zie het er nog steeds niet in , lol

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #28 Gepost op: 25-03-2024, 19:53:53 »
Net teruggekeken en inderdaad lijkt het erop of de beginstand van de fotos netjes op nummers hangt .

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2024, 20:47:55 »
Een metselkuip en een zwembroek , ik zie het er nog steeds niet in , lol

De zwembroek kan verwijzen naar de hobbies vrijduiken en kitesurfen van Philippe? Hoewel je dan eerder een wetsuit of duikpak aanhebt.

De speciekuip. Echt geen idee. Deze dame houdt vast enorm van stucen... of is zijn dit maffiapraktijken en is ze van plan iemand cementvoeten te geven.   ::rofl::

Offline Notjust

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #30 Gepost op: 25-03-2024, 21:46:52 »
Je moet erop letten eerst bij de derde opdracht en daarna bij de rode schermen hoe hard Michaël Bernard in de gaten houdt. Hij lijkt er echt wel heel erg van overtuigd te zijn dat Bernard de mol is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2024, 21:56:31 »
Zal Michael dan die andere kandidaat zijn met de laagste score?

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #32 Gepost op: 26-03-2024, 16:04:48 »
Of je nu als mol aanstuurt om ze te pakken, of ze zelf pakt, de uitkomst blijft toch hetzelfde voor de mol. Dan kan je er beter één zelf pakken en kandidaats lijken.
Wat je als mol zeker niet gaat doen is er twee nemen. Dus Bertrand valt voor mij al zeker af.
Ik denk ook niet dat de mol gedoken heeft.
Tactisch lijkt het me beter voor de mol om diegene op het dek zo lang mogelijk te laten wachten. Zo hebben ze minder tijd om molboekjes op te duiken.
Of de kandidaten op het dek drukken af en spelen 6000€ kwijt.
Of de kandidaten op het dek wachten en wachten zodat er bijna geen tijd meer over is om molboekjes op te duiken. Als er dan nog wat gediscussieerd wordt wie eerst mag (de vraagtekens, weet je wel) kan het dan zelfs zijn dat er zelfs geen 4 kandidaten hun molboekje kunnen opduiken.
Ik denk dat de mol dus niet bij de 4 zit die aan dek zijn geraakt.
Voor de mol kijk ik dan naar Michaël, die zijn eigen telling en de telling van anderen meermaals om zeep hielp. Of Philippe, maar ik denk dat hij aan het nepmollen was. Zijn invloed is ook zeer beperkt, want maximum 2000€.
De Mol zal wel op het dek zijn, anders komen de verdubbelaars niet in het spel en kan opdracht 3 niet gespeeld worden. Een Mol neemt er geen twee (Bernard) en Senne had al gezien dat er een vraagteken weg was, dus had 'm ook niet hoeven nemen. Charlotte gaat als 3e, Stephanie als 4e.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #33 Gepost op: 26-03-2024, 22:26:32 »
Bernards eerste duik is naar de diepste vrijstelling. Die laat hij hangen. Daarna duikt hij naar de middelste diepe vrijstelling en naar de ondiepste vrijstelling en pakt daar zijn molboekje.
Senne duikt alsnog de diepste vrijstelling op en ook een diep molboekje.
Stéphanie als laatste verliest alle molmogelijkheden. Zij gaf van te voren al aan niet zo diep te kunnen. Daar kan de mol mooi mee spelen, door de ondiepste keuzes weg te halen.
Charlotte pakt ook een ondiep hangend molboekje.
Als Stéphanie duikt zijn de ondiepste twee keuzes al weg door Bernard en door Charlotte.
Meest opvallend het teleurgestelde gezicht van Bernard als Senne vertelt dat hij een vraagteken heeft opgedoken, het meeste diepe die Bernard nou juist onder het mom van prospectie liet hangen.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2024, 22:28:20 door foxhunter »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #34 Gepost op: 26-03-2024, 22:46:09 »
Charlotte gaat als 3e, Stephanie als 4e.

Als 4e is ideaal, dan komt er geen molboekje te veel naar boven.
Stéphanie lijkt Charlotte mee in het bad van de twijfel te trekken.
Als dat was gelukt, was ze allicht ook geen boekje gaan halen, nu zou het te veel zijn opgevallen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #35 Gepost op: 26-03-2024, 23:12:35 »
Hier wordt al veel in tunnels gedacht.  ::rofl::

Mijn idee, zelfs als de mol daar niet bij is en niemand vist zo'n verdubbellaar op, dan krijgt de mol alsnog een kans om dat te doen.
Bij de olijven bvb, of degene die Gillian vond, als het nodig was om dat te introduceren.
Voor mijn gevoel, hoe minder van die dingen, hoe aangenamer voor de mol.
En ik ben er zeker van dat, misschien uitgezonderd ter introductie, de verdubbellaars die de mol vindt nooit het daglicht zien, en dat de mol er een flink aantal op zak heeft in de laatste aflevering.


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #36 Gepost op: 27-03-2024, 09:05:03 »
De Mol zal wel op het dek zijn, anders komen de verdubbelaars niet in het spel en kan opdracht 3 niet gespeeld worden.

Productie heeft meerdere plannen B hoor. Mss hadden ze die verstopt in opdracht 2 of er nog meer verstopt doorheen de aflevering...
klaar voor de strijd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #37 Gepost op: 27-03-2024, 21:11:30 »
Ik wilde wel eens weten hoe moeilijk het is om een stopwatch na 1 minuut te stoppen en heb daarom 10 pogingen gedaan met de stopwatch van mijn horloge (de klok app van je telefoon heeft ook een stopwatch functie).
Dit waren mijn tijden: 1:02.68, 0:59.71, 0:57.59, 0:56.42, 0.57.33, 0:58.15, 0:57.60, 0:56.56, 0:56.93, 0:56.25.
Nu zat ik 2 keer binnen de 2 seconde marge. Ik heb elke keer getimed alsof ik de resultaten niet wist, dus geen gebruik gemaakt van het gegeven dat ik een paar seconden te snel was. Als ik bijvoorbeeld na de eerste 5 pogingen 2 seconden extra had genomen, dan waren al mijn laatste pogingen ruim binnen de marge en had ik een score van 6 uit 10 gehad.

Ik heb mijn partner ook nog even laten tellen. Ze wou maar 4 keer. Haar scores: 1:03.08, 1:03.05, 0:56.85, 0:59 (om de een of andere reden werkten de honderdste seconden niet). Merk op hoe dicht de eerste 2 bij elkaar lagen.

Ik ben benieuwd of ik nou zo goed ben of dat er andere molloten zijn die ook relatief makkelijk één minuut kunnen timen. Dus wie durft?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #38 Gepost op: 27-03-2024, 21:20:40 »
Maar da’s dan wel zonder de afleiding van dat tegelijkertijd iemand wat vertelt waarbij dat praten ook een wisselend ritme heeft. Denk dat dat ook best vertekenend uit kan pakken

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Het schip
« Reactie #39 Gepost op: 27-03-2024, 21:32:42 »
En het (oncomfortabel) hangen aan een boot. Bovendien telden iedereen maar was het geregeld iemand anders waarop de prater stopte. Kortom, 2 kunnen goed tellen en 1 kan een foutje maken en het gaat mis en dat kan steeds een ander zijn.