Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 17946 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #20 Gepost op: 25-03-2024, 16:41:36 »
Daar ben ik het mee eens.
Nu, als er iemand aan het mollen was tijdens de eerste opdracht, dan wel Michaël. Hij telde enkele keren mis bij andere kandidaten. Heeft zelf zijn voorstelling tig keer moeten herdoen.

Tijdens de tweede opdracht heeft Michaël niet veel gedaan. Buiten olijven in de verkeerde bak kieperen of de verkeerde kleur omstoten kon je ook niet veel doen. En Michaël had blijkbaar wel al gezegd tegen Senne dat hij bang was van kwallen. Wat onmols is, want die info hou je liever achter als je weet dat er een vraag over komt tijdens een opdracht. Of misschien wist Michaël niet wat de vragen zouden zijn, enkel de kleur.

In opdracht 3 doet hij inderdaad iets zeer onmols. Maar, en dat is wel mols: hij claimt het wel "zie je wel, ik wist het hé van die 37". Als een mol iets goed doet voor de groep zal hij dat rapper benadrukken dan een kandidaat: een mol wil kandidaats lijken en tonen dat hij geld binnenbrengt. Een kandidaat wil net dat de medekandidaten je verdenken en die zaken net niet benadrukken.
Verder gebeurt het wel vaker dat een mol tijdens de eerste aflevering geld binnenbrengt. Alina, om maar iemand te noemen, trok aan een bel en verdiende daarmee enkele duizenden euro's.
Net zoals een kerk met een naam van een kandidaat geen reden is voor mij om volledig te tunnelen, is een kandidaat uitsluiten omdat hij één keer 1000€ oplevert geen reden voor mij om de kandidaat te schrappen. Ik heb mollen een homerun weten slaan, aan bellen weten trekken, tijdig zien binnenkomen tijdens een legerbootcamploop,... ;-)
I was blind but now I can see

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #21 Gepost op: 25-03-2024, 17:46:22 »
En al die dingen  die je noemt van mollen in het verleden zijn voor mij smetjes op hun molschap.   Als je bij een bel staat en je hoeft er niet aan te trekken, waarom zou je dat als mol dan doen, zeg gewoon net als iemand op ene slackline, “goh ik was net te klein”

Mollen die een homerun slaan , zijn gewoon machos die wilden laten zien dat ze dat konden als ze wilden .

Maakte ze dus zeker niet minder mols, maar die actie had molser gekund


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2024, 14:35:07 »
Daar ben ik het mee eens.
Nu, als er iemand aan het mollen was tijdens de eerste opdracht, dan wel Michaël. Hij telde enkele keren mis bij andere kandidaten. Heeft zelf zijn voorstelling tig keer moeten herdoen.
Ik heb geprobeerd een beeld te krijgen van hoe lang Michael bezig is geweest in vergelijking met de anderen.
Start met 60:00 op de klok. Coco gaat als eerste. We zien niet hoe lang zij erover heeft gedaan. Gillian gaat als tweede.
Met 39:30 is Gillian klaar en start Michael.
Met 32:44 is het blauwe team los.
Met 28:50 zegt Charlotte: 'ik zou durven drukken'. Nu volgt een discussie, onderbroken door een biecht dus we weten niet precies hoe lang die heeft geduurd.
Het eind van deze discussie valt volgens de beelden samen met het begin van de vraag 'Noem om de beurt een letter die niet voorkomt in het woord lagekostenzeevaartmaatschappij'. Nadat Philippe en Lynn om en om woorden hebben genoemd en het fout gaat op de letter G komt de voice-over van GDC: "Bij Philippe en Lynn vlot het voor geen meter, maar bij de rode zwemvesten heeft Karolien het even overgenomen van Michael en dat gaat een stuk beter".
We zien het verhaal van Karolien terwijl ze stopt op 1:01.
Daarna is Michael weer (als laatste) aan de beurt en de klok staat op 23:11 als hij begint.
Vervolgens zien we de blauwe zwemvesten terwijl ze besluiten om nog 2 minuten te wachten met drukken.
We zien nog een aantal pogingen van Michael en op het moment dat de eerste van het blauwe team (Bernard) duikt staat de klok op 19:02.

Er is dus ongeveer op 21:30 op de rode knop gedrukt. Michael heeft dus tussen 39:30 en 21:30 pogingen gedaan. Van deze 18 minuten moeten we alleen nog 1 minuut aftrekken voor de succesvolle poging van Karolien. Dus is Michael in totaal ongeveer 17 minuten bezig geweest zonder succes. Tenzij er in de montage met de beelden is geknoeid.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2024, 15:10:02 »
Dat lijkt mij opvallend lang. Dat moeten de andere drie aan die kant van de boot toch ook gedacht hebben?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline lunares

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2024, 16:11:57 »
Dat lijkt mij opvallend lang. Dat moeten de andere drie aan die kant van de boot toch ook gedacht hebben?

Inderdaad opvallend! Op zich ook 20 minuten voor Coco en Gillian, al moet je daar de bespreking van de aanpak wel in meetellen. Interessante analyse wel van MartinJ!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2024, 16:18:55 »
Klok in beeld is altijd montage middel.  Ja ik weet dat we weinig anders hebben om ons op te richten , maar in renaissance aflevering in widm wilde de klok in beeld ons doen geloven dat een bepaalde ontsnapping enorm krap bemeten was,terwijl de betrokken kandidaten al paar keer hebben aangegeven dat zij echt in no time ontsnapt waren.

Volgordes van kandidaten  in een proef die duidelijk niet kloppen ( natte haren bij iemand die in beeld nog niet gesprongen heeft ) , kaarsen die bij iemand die later aan de beurt was op tv, langer blijken te worden .( beide voorbeelden uit de mol zuid afrika ) Etc etc .   

Op zich is de analyse interessant om te kijken of we het kunnen achterhalen hoeveel tijd iemand rekt,maar of we echt uit kunnen gaan van de juistheid an de klok in beeld, mwah

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2024, 17:27:44 »
Juist, maar wism is niet dezelfde productie als De Mol :-)

Ik ben er wel zeker van dat er veel geëdit is, al denk ik dat je meer kan vertrouwen op de klok bij De Mol dan bij widm.
Ik vertrouw ook niet blind op die klokken, maar Coco heeft minimum 2 keer haar introductie opnieuw mogen doen, zonder dat haar medekandidaten besloten om eerst naar een andere kandidaat te gaan. De reden dat ze dat bij Michaël wél deden moet toch zijn dat hij wel heel vaak de mist in ging. Ligt dat aan het slechte tellen van de kandidaten (kan, maar bij de anderen lukte het wel), of heeft hij daar wel degelijk gemold?
I was blind but now I can see

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2024, 18:02:35 »
We moeten ook niet vergeten dat de kandidaten al doende beter zullen worden in het schatten van precies 1 minuut. Om deze reden kunnen ze de eerste 2 het voordeel van de twijfel hebben gegeven. Maar als het bij Michael nog steeds vaak fout gaat dan zullen ze volgens mij eerder geneigd zijn om hem te wisselen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2024, 12:13:18 »
Verder gebeurt het wel vaker dat een mol tijdens de eerste aflevering geld binnenbrengt. Alina, om maar iemand te noemen, trok aan een bel en verdiende daarmee enkele duizenden euro's.
Klein detail is hier wel dat ze toen al begonnen met een pot van -€10.000, dan vind ik het nog steeds geen goede actie voor een mol, maar toch al iets meer te rechtvaardigen.

Dat Michaël er niet in slaagt zichzelf voor te stellen in 1 minuut is toch ook niet enkel zijn fout, maar even goed die van de andere kandidaten die op dat moment aan het tellen zijn. In dat opzicht zou je zelfs kunnen stellen dat de keren dat hij de tijd in het oog hield het dus net wel beter ging, al gaat dat natuurlijk niet helemaal op omdat ze onder andere met 3 zijn. De montage doet ons geloven dat het bij Karolien heel vlot zijn en dat zal ook wel zo gegaan zijn, maar misschien heeft zij ook wel meerdere pogingen nodig gehad, net als Gillian en Coco ook trouwens.

Ik wil hem nog niet meteen afschrijven als mol, maar het ontmaskeren van Stéphanie als snelle drukker in de laatste opdracht vind ik toch wel zeer onmols. Het was echt niet nodig om dit zo duidelijk te maken als zij daarvoor waarschijnlijk nooit zou aangeduid zijn tijdens die ronde. Senne was bv. ook al 2 rondes verdacht door de opmerking over Gillians hemdje/t-shirt, maar werd toch niet gekozen. Ik zou het gewoon heel raar vinden dat een mol dan zelf zo hard de nadruk zou leggen op dat Stéphanie gelogen heeft, terwijl hij even goed nog een ronde had kunnen wachten als hij echt vertrouwen wou winnen. Het is nu niet dat er op dat moment al zo weinig geld in de pot zat dat hij dit zich kon veroorloven als mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #29 Gepost op: 30-03-2024, 17:43:48 »
Klein detail is hier wel dat ze toen al begonnen met een pot van -€10.000, dan vind ik het nog steeds geen goede actie voor een mol, maar toch al iets meer te rechtvaardigen.

Dat Michaël er niet in slaagt zichzelf voor te stellen in 1 minuut is toch ook niet enkel zijn fout, maar even goed die van de andere kandidaten die op dat moment aan het tellen zijn. In dat opzicht zou je zelfs kunnen stellen dat de keren dat hij de tijd in het oog hield het dus net wel beter ging, al gaat dat natuurlijk niet helemaal op omdat ze onder andere met 3 zijn. De montage doet ons geloven dat het bij Karolien heel vlot zijn en dat zal ook wel zo gegaan zijn, maar misschien heeft zij ook wel meerdere pogingen nodig gehad, net als Gillian en Coco ook trouwens.

Ik wil hem nog niet meteen afschrijven als mol, maar het ontmaskeren van Stéphanie als snelle drukker in de laatste opdracht vind ik toch wel zeer onmols. Het was echt niet nodig om dit zo duidelijk te maken als zij daarvoor waarschijnlijk nooit zou aangeduid zijn tijdens die ronde. Senne was bv. ook al 2 rondes verdacht door de opmerking over Gillians hemdje/t-shirt, maar werd toch niet gekozen. Ik zou het gewoon heel raar vinden dat een mol dan zelf zo hard de nadruk zou leggen op dat Stéphanie gelogen heeft, terwijl hij even goed nog een ronde had kunnen wachten als hij echt vertrouwen wou winnen. Het is nu niet dat er op dat moment al zo weinig geld in de pot zat dat hij dit zich kon veroorloven als mol.


Ik herinner mij een zekere Mol met een 'communistisch plan' die meteen al 6000 euro in de pot speelde. Toen werd ook geroepen dat de Mol dit nóóóóóóóóóit zou doen. Wel dus...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #30 Gepost op: 30-03-2024, 17:52:25 »

Ik herinner mij een zekere Mol met een 'communistisch plan' die meteen al 6000 euro in de pot speelde. Toen werd ook geroepen dat de Mol dit nóóóóóóóóóit zou doen. Wel dus...
Ik weet niet over wie dit gaat, dus ik vermoed dat dit over WIDM gaat?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2024, 18:42:08 »
Dat klopt. Ik begrijp dat jij Vlaming bent?
WIDM is een van de Mol afgeleid programma met in grote lijnen hetzelfde concept.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #32 Gepost op: 31-03-2024, 11:35:27 »
Dat klopt. Ik begrijp dat jij Vlaming bent?
WIDM is een van de Mol afgeleid programma met in grote lijnen hetzelfde concept.
Ja idd, dat weet ik, maar ik doelde er vooral op dat je de molactie uit Nederland die je aanhaalt dan in mijn ogen niet echt kan vergelijken met dat Michaël als mol Stéphanie zou aanwijzen en zo zorgt dat er €2000 verdiend wordt, aangezien het programma door een andere ploeg gemaakt wordt. Verder kan ik er natuurlijk ook niet veel over zeggen, aangezien ik die actie niet ken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #33 Gepost op: 7-04-2024, 21:46:56 »
Michaël stijgt ineens hoog op mijn verdachtenlijstje door de manier waarop hij zijn zwijgplicht doorbrak. In het backstagefilmpje was het ook dat moment dat hij nog eens benoemde.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #34 Gepost op: 7-04-2024, 21:48:03 »
Oh ik vond dat wel vrij natuurlijk overkomen.
Sowieso stuitert hij constant rond als een soort kind in een snoepwinkel

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #35 Gepost op: 7-04-2024, 21:48:40 »
Jawel, maar al stuiterend laat ie best wat geld liggen. ;D

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #36 Gepost op: 7-04-2024, 22:10:06 »
Oh ik vond dat wel vrij natuurlijk overkomen.
Sowieso stuitert hij constant rond als een soort kind in een snoepwinkel
Grappig, ik vond het juist voorbereid overkomen. Qua timing ook typisch iets dat in een briefing wordt bedacht. Meteen erna een "oh nee, wat stom!". Maar goed, ook als het niet per ongeluk was kan het een nepmolactie zijn voor zo'n klein bedrag.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2024, 22:40:31 »
Grappig, ik vond het juist voorbereid overkomen. Qua timing ook typisch iets dat in een briefing wordt bedacht. Meteen erna een "oh nee, wat stom!". Maar goed, ook als het niet per ongeluk was kan het een nepmolactie zijn voor zo'n klein bedrag.

Daarom vind ik het verdacht. Verdachter dan Charlotte. Het is best logisch te verwoorden om in blijheid een kreet uit te brengen en dan oeps foutje bedankt. Zijn plek als detective vond ik dan weer geen goede mol positie. Anderen kunnen je overrulen door plan B goed te doen als je plan A moedwillig slecht doet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2024, 23:23:18 »
Michaël blijft mijn mol. Houd ook een half oog op Bernard en Stéphanie nog, maar die worden beiden wel heel erg in beeld gebracht door de regie. En een Stéphanie die als mol een tattoo zou zetten om de deelopdracht te laten slagen? Hmm...

Michaël wordt vertrouwd door de groep lijkt het (precies wat de mol in de biecht zegt). Michaël wordt niet extreem verdacht of überhaupt heel erg veel in beeld gebracht. Maar toch doet hij aardig wat fout. Veelal na eerst heel veel góed te doen. Om dan met een laatste 'foutje' de boel alsnog om zeep te brengen  ::vergroot:: Deed hij de 2e aflevering ook al.

Michaël deze aflevering:
-Is overduidelijk over de tekening van een duif: dat kan nooit een adelaar zijn (fout).
-Lijkt alle verschillen in de kapsalon rap te vinden, om uiteindelijk... zonder overleg een klokje aan te wijzen snel. Jammer, mislukt.
-Lijkt alles helemaal goed te doen in de omerta opdracht (wat echt een prestatie is, want hij had by far de moeilijkste deelopdracht, met dat mixen van twee kinderliedjes): maar dan verknalt hij het toch nog deels door keihard "Jaaaaaa" te brullen  ???
-In de Ape opdracht acteert Michaël dat hij zenuwachtig is: is dit expres gedaan om die 2800 euro weg te spelen? Het lijkt er wel een beetje op.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2024, 23:28:14 »
Kan me daar goed in vinden Nat. Blijf nog 1 weekje op Bernard zitten, maar komt omdat ik hem als schot voor de boeg had  ::rofl::
Eigenlijk zijn jouw opmerkingen beter, dus zou misschien beter kunnen gaan switchen.