Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 21049 keer)

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 12-04-2024, 00:28:18 »
Dat wordt door Gilles gezegd in de voice-over, op 11 minuten in de aflevering.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 12-04-2024, 09:19:09 »
Het knaagt al een tijdje aan me dat nummering van de items van de kandidaten begint met een 0. (En niet gewoon van 1 tot 10 loopt).
Dit is misschien wel de reden: in de beginpositie aan de boot hangen de kaarten nog netjes op volgorde van 0 naar negen, met de vier kandidaten daartussen. Door met 0 te beginnen, komen de 4 en 5 bij elkaar te hangen. Substitueer de cijfers voor letters, en je krijgt DE. Vlak daarachter Charlotte. "DE" Mol?
Edit: je kunt deze theorie ook nog naar Michäel draaien, als je enkel op de kandidaatfoto let.



Deze kennen we nog uit seizoen WIDM Yvon Jaspers!  ::vergroot::
Citaat
Hint 1,  Aflevering 4 – Koffertjesopdracht De cijfers 4 en 5 in de line-up na de koffertjesopdracht waren veel groter dan de andere cijfers. De 4 staat voor de letter D in het alfabet (als A=1, B=2, C=3) en 5 voor de letter E. Dat vormt het woord DE en wie stond er op nummer 6? Ik, DE Mol.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2024, 09:30:08 door annebeestje »

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 12-04-2024, 10:37:19 »
Doet niks af aan de mogelijkheid tot hint, maar in Griekenland telden ze ook vanaf 0.


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 12-04-2024, 11:18:02 »
In Griekenland hadden ze die cijfers nog nodig voor een cijferslot. Dus dan is het wel logischer dat je geen 10 hebt, maar een 0. Nu met deze bootopdracht werd de volgorde gewoon goed gerekend door de makers. Dus geen slot of telefoonnummer ofzo.

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 12-04-2024, 15:52:03 »
Zou er een hint zitten in wat Stephanie en Philippe moesten tekenen?

D raak
A rend
D oodskop
E ngel
R oos

Waarvan de eerste letters DADER spellen. Is 1 van hun de dader? En dat kan alleen nog Stephanie zijn natuurlijk.

Vind het een beetje zwak aangezien 2 mensen hiermee bezig waren maar vind het ook opvallend dat de letters dader spellen.

Alhoewel zij ook (denk ik ongeveer) 1.66 is, een tattoo heeft en zichzelf niet het zwijgen oplegde.
(De stem vd dader was ook nog n aanwijzing)

Zal vast niks zijn

Het valt me wel op dat alle antwoorden van deze opdracht de beginletters hebben, die in de naam BERNARD BALCAEN zitten.
Dit is ook het geval bij de muziekgroepen (Al Bank & Romina River, Richi E Povert, ??? en Rafaella Carra) en Alessandro.

Zal vast ook niks zijn...

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 12-04-2024, 19:31:31 »
Het knaagt al een tijdje aan me dat nummering van de items van de kandidaten begint met een 0. (En niet gewoon van 1 tot 10 loopt).
Dit is misschien wel de reden: in de beginpositie aan de boot hangen de kaarten nog netjes op volgorde van 0 naar negen, met de vier kandidaten daartussen. Door met 0 te beginnen, komen de 4 en 5 bij elkaar te hangen. Substitueer de cijfers voor letters, en je krijgt DE. Vlak daarachter Charlotte. "DE" Mol?
Edit: je kunt deze theorie ook nog naar Michäel draaien, als je enkel op de kandidaatfoto let.



Deze kennen we nog uit seizoen WIDM Yvon Jaspers!  ::vergroot::
Spelend met de achternaam van Charlotte is er meer mogelijk.

- Senne de mol
- de mol (gewoon volledige achternaam Charlotte ) Bernhard (hangt er naast)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 12-04-2024, 19:59:23 »
Ik ben benieuwd wat de openingsquotes betekenen dit jaar. Tot nu toe hadden alle citaten aan het begin van de aflevering iets te maken met de aflevering zelf. Griekse mythes, Duitstalige citaten, citaten uit eerdere seizoenen, Amerikaanse filmquotes: alles was tot nu toe uitgekozen op basis van opdrachten die voorbij zouden komen.

Nu dus voor het eerst quotes uit de afleveringen zelf.
'Ik ben De Mol' als openingsquote kan ik nog plaatsen omdat het de start van een nieuw seizoen is, of Charlotte nou de mol is of niet.
'Je eindigt niet met fucking tagliatelle' slaat ook duidelijk op een opdracht die komt.
Maar ik snap nog niet waarom ze 'Leeft de mol nog?' hebben gekozen om aflevering 2 mee te beginnen. Gewoon een grapje van Karolien dat de editors konden waarderen? Of zit er dit jaar een hint in de openingsquotes?
...óf niet!

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzinge
« Reactie #127 Gepost op: 13-04-2024, 00:58:23 »
Ik ben benieuwd wat de openingsquotes betekenen dit jaar. Tot nu toe hadden alle citaten aan het begin van de aflevering iets te maken met de aflevering zelf. Griekse mythes, Duitstalige citaten, citaten uit eerdere seizoenen, Amerikaanse filmquotes: alles was tot nu toe uitgekozen op basis van opdrachten die voorbij zouden komen.

Nu dus voor het eerst quotes uit de afleveringen zelf.
'Ik ben De Mol' als openingsquote kan ik nog plaatsen omdat het de start van een nieuw seizoen is, of Charlotte nou de mol is of niet.
'Je eindigt niet met fucking tagliatelle' slaat ook duidelijk op een opdracht die komt.
Maar ik snap nog niet waarom ze 'Leeft de mol nog?' hebben gekozen om aflevering 2 mee te beginnen. Gewoon een grapje van Karolien dat de editors konden waarderen? Of zit er dit jaar een hint in de openingsquotes?
(Dit hoort wellicht beter thuis bij de Totaal Nutteloze Verborgen Hints maar omdat jij de voorzet geeft trap ik ‘m hier maar even binnen)
Ik heb er ook over nagedacht of er misschien een hint verborgen zit in deze op het eerste gezicht wat willekeurig gekozen beginquotes die later terug te vinden zijn in de aflevering. Volgens mij is er een link met de door Coco nogal frequent geuite Spaanse vloek “Su puta madre!”. Dat is moeilijk correct te vertalen in het Nederlands, maar stel dat je het redelijk letterlijk vertaalt… Dan krijg je iets met HOER in.

Ik dacht: we zijn seizoen 12, ik noteer de 12de letter uit elke quote. Quote 1 is dan meteen de ‘instinker’, want de quote zelf is te kort, doch als we alles wat er te lezen staat meenemen is er wel een twaalfde letter, de H van Charlotte…
Deze ‘procedure’ geeft dan tot nog toe:
Voor quote 1: de H van Charlotte
Voor quote 2: de O van NOG
Voor quote 3: de E van NIET

H O E

Daar gaat dus op termijn na 8 afleveringen iets uitrollen van de strekking HOER JE MA of HOERENMA, de letterlijke vertaling van SU PUTA MADRE, afhankelijk van hoe de makers dat vertalen.
Ik verwacht dus in aflevering 4 een quote waarvan de 12de letter een R is.
Zo’n verborgen boodschap is enkel te linken aan Coco.
De Spaanse furie Marta Corbillo Colom, Coco voor de vrienden, is dus de Mol! Krijg nou wat! Of indien ik het Spaans machtig was: Su puta madre!!!

PS: neem dit alsjeblieft niet al te serieus.

« Laatst bewerkt op: 13-04-2024, 00:59:58 door Klaartje76 »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 13-04-2024, 08:46:55 »
Hahaha, Klaartje, geweldig!!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 13-04-2024, 09:43:23 »
We vinden ze op elke hoek van de straat, maar er is al in elke aflevering een apotheker in beeld geweest.
Een mogelijke verwijzing naar farmaceut Charlotte.


Zelfs 1 die Salvatore genoemd wordt. De maffiabaas


Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 13-04-2024, 12:06:22 »
Ik ben benieuwd wat de openingsquotes betekenen dit jaar. Tot nu toe hadden alle citaten aan het begin van de aflevering iets te maken met de aflevering zelf. Griekse mythes, Duitstalige citaten, citaten uit eerdere seizoenen, Amerikaanse filmquotes: alles was tot nu toe uitgekozen op basis van opdrachten die voorbij zouden komen.

Nu dus voor het eerst quotes uit de afleveringen zelf.
'Ik ben De Mol' als openingsquote kan ik nog plaatsen omdat het de start van een nieuw seizoen is, of Charlotte nou de mol is of niet.
'Je eindigt niet met fucking tagliatelle' slaat ook duidelijk op een opdracht die komt.
Maar ik snap nog niet waarom ze 'Leeft de mol nog?' hebben gekozen om aflevering 2 mee te beginnen. Gewoon een grapje van Karolien dat de editors konden waarderen? Of zit er dit jaar een hint in de openingsquotes?

Het deed me denken aan hoe The Wire elke aflevering opent, maar ik zie verder (nog) geen connectie met De Mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 13-04-2024, 16:08:20 »
Die foto van Billie Eilish heeft twee hoofden, dubbele Billie. Zong zij niet Bad guy?
« Laatst bewerkt op: 13-04-2024, 17:03:28 door foxhunter »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 13-04-2024, 16:40:42 »
Die foto van Billie Eilish heeft twee gezichten, dubbele Billie. Zong zij niet Bad guy?
De foto lijkt inderdaad wat vreemd geknipt, maar ik zie de 2 gezichten niet direct?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 13-04-2024, 16:47:37 »
Ze heeft gewoon veel haar. In staartjes.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 13-04-2024, 17:05:17 »
Links boven de 4.6 foot.inch is het tweede hoofd (gezicht moest hoofd zijn).
De andere mug photo zijn clean. Gezicht, haar, klaar.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 13-04-2024, 17:16:56 »
Misschien kunnen we de originele foto proberen zoeken om meer duidelijkheid te krijgen.
Als dit nu effectief een hoofd zou zijn, wat voor hint zie je hier dan juist in?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 13-04-2024, 17:31:32 »
Tjsa, er zit een hoofd met zwart haar linksachter. Bij 4.6 zou een oor kunnen zijn. Mees logische lijkt me een tweede Billie, in het slechts geval lijkt het op een wat simpeler figuur uit de klas van Harry Potter.
Via Hintjes -> hint -> foto’s bekijken > lengte Billy Eilies op de mug foto klopt niet, daar staat 6 foot, ze is 5.3 foot.inch, de enige foto waar de lengte echt niet klopt, komt niet in de buurt.
Dan zou er iets met deze foto kunnen zijn. Makkelijkste optie is een dubbele Billie, de haarkleur klopt. En dubbel B dat kan wijzen op Bernard Balcaen.

Maar je kan ook hint -> er is iets met de foto van Billie en dan verder puzzelen.

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 13-04-2024, 18:06:07 »
Is dit soms de originele foto:
met dezelfde oorring, maar zonder al de halskettingen,
met witte boord en das, maar zonder beige bloesje en zonder de woorden.

Opvallend links van de bewerkte foto staat er een kolom met een cijferreeks:
...   4'6"  4'0"  3'6"    ...


Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 13-04-2024, 18:15:13 »
Leek mij ook al het origineel. Fotoshop dus.

Origineel een man van 6 feet? (Meen dan rond de 1,83 meter)