Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart  (gelezen 3927 keer)

Offline DenEddie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #20 Gepost op: 15-04-2024, 09:29:29 »
Ik snap ook helemaal niet waarom ze eerst zo zuinig zijn met die bananen. Gewoon allemaal zo vlug mogelijk erin gooien was toch veel nuttiger geweest. Alle voorsprong die je zo opbouwt heb je toch?

Tenzij er enkele extra regels waren die wij niet te horen krijgen.

Net zoals het interessanter is om een booster te gebruiken op een lang recht stuk, is het beter om de pro op een recht stuk te vertragen, aangezien in bochten sowieso trager gereden wordt. Desondanks hadden ze die toch beter sneller gebruikt. Vooral van de tragere personen.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #21 Gepost op: 15-04-2024, 09:40:29 »
Ze wachten ook veel te lang met die knoppen in te duwen. Die boosters werden telkens gebruikt als het kalf al verdronken was. Zeer frustrerend, maar kan ook niet anders als er daar een mol in de controlekamer zit.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #22 Gepost op: 15-04-2024, 11:43:53 »
Bij deze opdracht krijg ik enkel bevestiging dat Michaël de mol is. (Ja, de tunnel is er nu echt)

- Michaël wurmt zich zonder problemen in de beste molpositie (Ik heb mijn huis zelf verbouwd...)
- Michaël slaagt er twee keer niet in om met zijn partner de booster te pakken. Bij de combinatie van Lynn en Stéphanie lukt het hen wel.
- Michaël behaalt minder bananen dan Lynn (toegegeven, hij is een pak groter en dat maakt die deelopdracht voor hem wel een pak moeilijker)
- Tijdens de race is het Michaël die communiceert met de racers. Beste positie binnen de beste positie.
- Michaël wil een boost geven aan Charlotte: dat is pure verspilling van de alreeds beperkte hoeveelheid boosters, want Charlotte werd al in ronde 2 ingehaald. Lynn en Stéphanie overrulden hem door te zeggen dit niet te doen. Later bij Coco doet hij het wel, weer op zijn aangeven. Ook hier had het geen zin om Coco enkele seconden een boost te geven, want ze ging haar voorsprong toch nooit kunnen behouden.
De beste tactiek bij de boosters zou zijn: de twee mindere racers opofferen, want die hebben toch geen schijn van kans, de weinige boosters die je hebt kan je dan verdelen onder de twee racers die echt een kans maken om geld te verdienen (Senne en Bernard)
- De slechtere racers moesten eerst hun bananen droppen. Dit zorgt voor een voorsprong van zowel Bernard als Senne, waardoor hun kans weer groter wordt + dan gaan er geen bananen verloren als ze worden ingehaald. Dit zorgt dat Bernard en Senne in de slotfase nog bananen over hebben om te gebruiken indien nodig. Michaël (maar hier ook Lynn & Stéphanie kiezen hier voor een minder goede aanpak).
- Bij het tellen van de rondes: Gilles zegt aan het begin van de race dat het aan de loodgieters is om de rondes bij te houden. Je kan het dan Senne niet kwalijk nemen dat hij dit niet bijhoudt. Michaël vraagt aan Stéphanie: "hoeveel rondes heeft hij al". Stéphanie zegt "10 of 11", waarop Michaël, ondertussen wetende dat Stéphanie de telling dus niet goed heeft bijgehouden "11 rondes". Slim gespeeld als mol.
- "Senne steek je handen in de lucht" *Senne steekt zijn handen in de lucht* "als je aan ronde 14 bezig bent". Heel gekke manier van communiceren. De juiste manier van communiceren is hier "Senne, als je aan ronde 14 bezig bent, steek dan je handen in de lucht"

Mocht Bernard niet zelf geteld hebben, dan was ook hij op aangeven van de loodgieters naar binnen gegaan en verloren ze alles.

Mocht Senne hier de mol zijn, zat hij in een heel slechte positie: als de loodgieters de rondes goed bijhouden en Senne wil mollen door vroeger te stoppen, maar de loodgieters zeggen om te blijven rijden, dan kan hij niet anders dan te blijven rijden. En met zo'n voorsprong en nog maar één ronde te gaan zou het wel héél hard opvallen mocht hij stevig op de rem gaan staan. De mol zou dan 1000€ verdienen.


 
I was blind but now I can see

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #23 Gepost op: 15-04-2024, 14:24:54 »
Mocht Senne hier de mol zijn, zat hij in een heel slechte positie: als de loodgieters de rondes goed bijhouden en Senne wil mollen door vroeger te stoppen, maar de loodgieters zeggen om te blijven rijden, dan kan hij niet anders dan te blijven rijden. En met zo'n voorsprong en nog maar één ronde te gaan zou het wel héél hard opvallen mocht hij stevig op de rem gaan staan. De mol zou dan 1000€ verdienen.

Hij is z'n ronde voorsprong kwijt en hij is al een keer van de baan geraakt, dus dat kan best nog een keer. Het is niet gezegd dat hij ook echt zou gaan finishen.

Ik zit nog niet in een tunnel, maar Michaël maakt het me wel moeilijk hoor. Vooral deze keer heeft hij erg z'n best gedaan om me in zijn tunnel te trekken.  ;)
« Laatst bewerkt op: 15-04-2024, 14:27:54 door AstridM »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #24 Gepost op: 15-04-2024, 14:33:46 »
Hij is z'n ronde voorsprong kwijt en hij is al een keer van de baan geraakt, dus dat kan best nog een keer. Het is niet gezegd dat hij ook echt zou gaan finishen.

Zijn voorsprong was zo groot dat hij alsnog zou winnen ondanks de crash. Waarom zou de mol een ronde voor willen liggen om vervolgens verschillende extra opvallende manoeuvres uit te moeten voeren om ingehaald te worden/niet over de finish te geraken? Dat de groep bovenin deze fout maakte was niet te voorspellen, hoe had ie het anders opgelost zonder meteen alle verdenkingen op zich te laden? Ik zou het een hele vreemde strategie vinden, in het bijzonder voor een positie waarbij je die lang van tevoren hebt kunnen bedenken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #25 Gepost op: 15-04-2024, 15:25:58 »
Ja, Michaël super verdacht deze opdracht. Maar Stéphanie toch ook.

Michaël vraagt aan Stéphanie: "hoeveel rondes heeft hij al". Stéphanie zegt "10 of 11", waarop Michaël, ondertussen wetende dat Stéphanie de telling dus niet goed heeft bijgehouden "11 rondes". Slim gespeeld als mol.

Stéphanie zegt niet "10 of 11", ze zegt "tie-, elf, elf voor Senne!" Dit neemt Michaël razendsnel over, maar het is toch net iets anders.

Ook moet Stéphanie gehoord hebben dat Michaël vraagt of Senne in ronde 14 zit.

Michaël: "Hij zal toch in de laatste ronde zitten nu?"
Stéphanie: "Ik denk nu 14 maar ik ben niet zeker."
Michaël: "Zit je in je laatste ronde, Senne? Steek je hand eens omhoog, is dat veertien?"

En dan achteraf Stéphanie: "En dan vragen wij: zit je in vijftien en dan doet hij zo (duim omhoog)!"

Het kan dat de vergissing is dat ronde 14 de laatste ronde is maar het is raar en verdacht dat Stéphanie 15 gehoord heeft waar Michaël duidelijk 14 zei.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #26 Gepost op: 15-04-2024, 15:28:48 »
Het kan dat de vergissing is dat ronde 14 de laatste ronde is maar het is raar en verdacht dat Stéphanie 15 gehoord heeft waar Michaël duidelijk 14 zei.

Ja dit maakte dat ik me afvraag of de montage ons niet belazert?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #27 Gepost op: 15-04-2024, 15:29:34 »
Kwam de boost vanzelf of had je gewoon tijdelijk verhoogde snelheid in de kart?

Want wat als ze op de toren je een boost geven en je gebruikt hem ol de baan maar voor de helft door het pedaal niet maximaal in te drukken .

Ik ben aan het zoeken of het niet gewoon de karters zijn die bepalen of en hoe zij massimiliamo voor willen blijven .   We schuiven we heel eenvoudig de mol bij de loodgieters, maar uiteindelijk wordt ef enkel geld verdiend als de karter voor massimiliano eindigt.  Bv een banaan bewust missen , en je boost niet maximaal benutten het kunnen gewoon kleine molacties zijn


En als je in ronde 14 zit( dit is wat senne lijkt te bevestigen met zijn hand opsteken ) dan ben je bij de finish aan het begin van ronde 15 en heb je niet 15 rondes afgelegd. Hier zijn 4 mensen aan het klungelen en er is er maximaal 1 de mol van

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #28 Gepost op: 15-04-2024, 15:51:48 »
Ja, Michaël super verdacht deze opdracht. Maar Stéphanie toch ook.

Stéphanie zegt niet "10 of 11", ze zegt "tie-, elf, elf voor Senne!" Dit neemt Michaël razendsnel over, maar het is toch net iets anders.

Ook moet Stéphanie gehoord hebben dat Michaël vraagt of Senne in ronde 14 zit.

Michaël: "Hij zal toch in de laatste ronde zitten nu?"
Stéphanie: "Ik denk nu 14 maar ik ben niet zeker."
Michaël: "Zit je in je laatste ronde, Senne? Steek je hand eens omhoog, is dat veertien?"

En dan achteraf Stéphanie: "En dan vragen wij: zit je in vijftien en dan doet hij zo (duim omhoog)!"

Het kan dat de vergissing is dat ronde 14 de laatste ronde is maar het is raar en verdacht dat Stéphanie 15 gehoord heeft waar Michaël duidelijk 14 zei.

Hoe dan ook zijn zowel Michaël als Stéphanie bij deze proef het verdachtst.
Senne kan, maar zijn positie is hier gewoon niet goed. Je moet dan als mol enorm rekenen op een blunder van de loodgieters.
De loodgieters zorgden er bijna voor dat er deze proef geen geld werd verdiend, mocht Bernard niet bij de pinken geweest zijn.
Bernard valt hier dus ook af als mol, want hij had net zo gemakkelijk kunnen meegaan in het verhaal van de loodgieters.
I was blind but now I can see

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #29 Gepost op: 15-04-2024, 15:55:02 »
Kwam de boost vanzelf of had je gewoon tijdelijk verhoogde snelheid in de kart?

Want wat als ze op de toren je een boost geven en je gebruikt hem ol de baan maar voor de helft door het pedaal niet maximaal in te drukken .

Ik ben aan het zoeken of het niet gewoon de karters zijn die bepalen of en hoe zij massimiliamo voor willen blijven .   We schuiven we heel eenvoudig de mol bij de loodgieters, maar uiteindelijk wordt ef enkel geld verdiend als de karter voor massimiliano eindigt.  Bv een banaan bewust missen , en je boost niet maximaal benutten het kunnen gewoon kleine molacties zijn


En als je in ronde 14 zit( dit is wat senne lijkt te bevestigen met zijn hand opsteken ) dan ben je bij de finish aan het begin van ronde 15 en heb je niet 15 rondes afgelegd. Hier zijn 4 mensen aan het klungelen en er is er maximaal 1 de mol van

Maar het blijft hetzelfde feit, je hebt grotendeels alleen je eigen bedrag in handen als karter. We zien dat iedereen bananen mist en toch konden ze relatief makkelijk met 2 gewonnen zijn, met de luttele bananen die er wel ingingen.
Als mol kun je dus enkel zelf te traag rijden en bananen mis gooien. We zien iedereen bananen raak gooien en bananen missen, dus echt mollen kun je dat niet noemen.

Als de mol in een kart zit, dan is hij daar beland tegen zijn zin. Dan kan die misschien nog wel denken: ‘foert, dan ga ik er maar eens voor’.

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #30 Gepost op: 15-04-2024, 15:57:19 »
Maar het blijft hetzelfde feit, je hebt grotendeels alleen je eigen bedrag in handen als karter. We zien dat iedereen bananen mist en toch konden ze relatief makkelijk met 2 gewonnen zijn, met de luttele bananen die er wel ingingen.
Als mol kun je dus enkel zelf te traag rijden en bananen mis gooien. We zien iedereen bananen raak gooien en bananen missen, dus echt mollen kun je dat niet noemen.

Als de mol in een kart zit, dan is hij daar beland tegen zijn zin. Dan kan die misschien nog wel denken: ‘foert, dan ga ik er maar eens voor’.
Ofwel dacht de mol initieel al 'foert dat mollen, ik wil karten' ::tandpastasmiley::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #31 Gepost op: 15-04-2024, 16:07:12 »
Hoe ga je vanaf de toren mollen met twee kandidaten naast je ?   Oh ik doe een boost op senne, ja maar die ligt al megaver voor, dus dat valt op.
Eh ik kies ervoor om charlotte en coco geen bananen te laten gooien . Dat doe je dus met twee man die op je vingers kijkt, gratis inkijkje op hoe je molt ?

Ik ben het eens dat je als karter nul invloed hebt op 3 andere karts .
Maar op de muur kun je ook geen negatieve snelheid aan een karter geven en ongeziens bananen of boosts inzetten is ook lastig met twee pottenkijkers.   En je kunt zeggen dan verdient een mol weinig boosts en of bananen maar al met de bananen en boosts sie ze nu hadden , kon ef vrij simpel 2 k worden binnengereden,

Een molactie dat iemand in de 14 e ronde zit en die dan doen twijfelen is voor mij meer een rare actie van se kandidaat in de kart

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #32 Gepost op: 15-04-2024, 16:41:37 »
Hoe ga je vanaf de toren mollen met twee kandidaten naast je ?   Oh ik doe een boost op senne, ja maar die ligt al megaver voor, dus dat valt op.
Eh ik kies ervoor om charlotte en coco geen bananen te laten gooien . Dat doe je dus met twee man die op je vingers kijkt, gratis inkijkje op hoe je molt ?

maar dat is toch ook exact wat er gebeurt: Michaël en Lynn of Stéphanie (ik moet het nog eens herbekijken) wou een booster geven aan Charlotte, die al na ronde 2 is bijgehaald door Massimiliano. Dat is een booster wegsmijten, want zelf al geef je Charlotte alle 4 de boosters, dan nog gaat ze het niet halen. En dan zou Bernard het ook niet gehaald hebben, want die had wel twee boosters nodig om Massimiliano voor te kunnen blijven.
Even later geeft Michaël weer een booster aan Coco. Wederom nutteloos, want ze was toen misschien halfweg dus ze had die voorsprong nooit kunnen houden. Verder laten ze de koplopers bananen smijten, terwijl je zou moeten beginnen met de laatste, want die bananen ben je sowieso kwijt anders als ze worden ingehaald. En blijkbaar gaan de loodgieters er toch vlotjes in mee.


Citaat
Maar op de muur kun je ook geen negatieve snelheid aan een karter geven en ongeziens bananen of boosts inzetten is ook lastig met twee pottenkijkers.

Je hoeft toch niet ongezien bananen of boosts in te zetten. Gewoon de foute mensen bananen te laten gooien en aan de foute mensen een boost geven.

Citaat
Een molactie dat iemand in de 14 e ronde zit en die dan doen twijfelen is voor mij meer een rare actie van se kandidaat in de kart

Waarom? Het was aan de loodgieters om de rondes bij te houden. Een fout die daar gemaakt wordt is dus niet de schuld van de karter, maar ligt volledig bij de loodgieters.

Michaël en Stéphanie hier toch wel het verdachtst.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2024, 17:21:27 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #33 Gepost op: 15-04-2024, 16:53:36 »
Bij het maken van de keuze 's morgens kan de mol al invloed uitoefenen wie er in de kart komt.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #34 Gepost op: 15-04-2024, 17:29:49 »
Bij het maken van de keuze 's morgens kan de mol al invloed uitoefenen wie er in de kart komt.

Ja, het verbaasde met zelfs dat er 2 vrouwen bij de loodgieters terecht kwamen.
Niet sexistisch bedoelt, maar toch een beroep dat je vooral met mannen associeert.
mocht Bernard en Senne bij de loodgieters zijn terecht gekomen denk ik dat het al quasi game over was nog voor de proef begon.
Tenzij Lynn of Stéphanie zich ontpoppen tot topkarters. Ik kan het me van Lynn aleszins niet voorstellen.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #35 Gepost op: 15-04-2024, 17:37:31 »
Overigens is karten heel wat anders dan autorijden.
Waarschijnlijk was t de mol alleen te doen in de control room te komen.
Perfect uitgevoerd mollen daarna.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #36 Gepost op: 15-04-2024, 22:16:06 »
Dat er in de pits van alles fout liep bij het tellen is een feit.
Stephanie telt bij Senne ronde 10 of 11, later zegt ze dat ze denkt 14de ronde.
Later blijkt dan dat ze dachten dat Senne een ronde meer had gereden omdat hij de rest had ingehaald (of zo vertellen ze het aan de racers), wat niet zo is.
Stephanie verdacht, Michaël verdacht, Lynn staat er bij en laat begaan.

Het gooien van bananen, daar hebben ze in de pits niets fout gedaan. Er stond maar 1 korf op het parcours en aangezien Senne de eerste was die daar passeerde is het logisch dat hij de eerste banaan daar probeert in te gooien.

Ergens is Senne mee schuldig aan het foutief tellen, hij was zo snel dat hij bijna een volledige ronde had ingehaald, dat maakt het niet gemakkelijker bij het tellen en hij liet zich vrij gemakkelijk uitschakelen om dan verbaasd te doen dat hij te snel gestopt was.
Bernard daarentegen gaat er wel tegen in en geeft aan dat hij nog een rondje moet.
Bernard niet verdacht.

En dan vergeten we Charlotte nog, die zich wel heel snel liet inhalen.
Dan denk ik aan Eline (Zuid Afrika), die bij het fietsen zich voor 500euro snel liet afgaan omdat gewoon haar conditie niet top was.

Ook vorig seizoen koos de mol voor het vliegtuig met de loopings, waar bij het grondteam beter en gemakkelijker gemold kon worden, gewoon omdat dat once in a lifetime was en ze dat echt wilde doen. Het zou best kunnen dat de mol dat hier ook zo zag en echt zelf wilde racen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #37 Gepost op: 15-04-2024, 22:59:09 »
Opvallend ook hoe Charlotte erbij brulde en gilde. Om te maskeren misschien dat ze eigenlijk expres trager reed?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #38 Gepost op: 15-04-2024, 23:18:13 »

Ook vorig seizoen koos de mol voor het vliegtuig met de loopings, waar bij het grondteam beter en gemakkelijker gemold kon worden, gewoon omdat dat once in a lifetime was en ze dat echt wilde doen. Het zou best kunnen dat de mol dat hier ook zo zag en echt zelf wilde racen.
De mol zat vorig jaar toch op de grond?

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Mario Kart
« Reactie #39 Gepost op: 15-04-2024, 23:43:01 »
Het gooien van bananen, daar hebben ze in de pits niets fout gedaan. Er stond maar 1 korf op het parcours en aangezien Senne de eerste was die daar passeerde is het logisch dat hij de eerste banaan daar probeert in te gooien.

Waarschijnlijk heeft iedereen minstens 1 kans gehad, want zelfs Charlotte is aan een tweede ronde kunnen beginnen. Zou ook gewoon logisch zijn dat je de meest bedreigde bananen probeert te gebruiken terwijl het nog kan. Dus voor mij toch een evidente tactische blunder.

Het zal ook allemaal wel wat chaotisch en ondoordacht zijn verlopen, maar los van deze specifieke fout had ik de indruk dat men mekaar aan het testen was in de pits. Hun verhaal achteraf rammelde ook, en leek op basis van de montage eerder of ze informatie voor zich wilden houden door een andere draai te geven aan wat er net was gebeurd.