Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 16818 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #60 Gepost op: 9-04-2024, 22:01:31 »
Had ik ook opgemerkt, maar ik zat al op Michael dus enige bias mijnentwege 😄

Maar hij draait Philippe vrij bruusk weg van de man, inderdaad. En nadat Philippe 2 moeilijkere dingen had gevonden (de poster en de halsband van de hond) wijst hij zonder enig overleg naar het klokje. Normaal overleg je toch? Vond hij Philippe hier iets te goed spelen?
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #61 Gepost op: 9-04-2024, 22:15:05 »
Het vermelden dat ze moeten communiceren met Senne zou dus volgens jou dienen om vertrouwen te winnen? Aan de andere kant hebben we wel Lynn, die 4 van de 5 wetten beneden weet te vinden en al heeft aangegeven niet voor pasvragen te gaan, om dan helemaal onderaan te eindigen. Je hebt dus niet veel aan dat vertrouwen winnen precies.

Waar een mol geen vat op heeft zijn irrationele beslissingen van kandidaten. Lynn onderaan hangen lijkt me zo’n beslissing. (Of gewoon de wraak van Karolien na het verdubbelaarsspel, waar Lynn ervoor zorgde dat zij geen vrijstelling kon winnen 😄).
I was blind but now I can see

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #62 Gepost op: 9-04-2024, 22:38:36 »
Waar een mol geen vat op heeft zijn irrationele beslissingen van kandidaten. Lynn onderaan hangen lijkt me zo’n beslissing. (Of gewoon de wraak van Karolien na het verdubbelaarsspel, waar Lynn ervoor zorgde dat zij geen vrijstelling kon winnen 😄).
Tja, maar dan kunnen we over Michaël hetzelfde zeggen. Als je bij de duo's staat heb je sowieso grote kans dat je weinig invloed gaat hebben op de uitkomst van de opdracht, dan vind ik het heel onmols om daar nog eens een schepje bovenop te doen door te zeggen dat de andere moeten communiceren met Senne.

Het valt me opeens op bij de kapper dat als ze opstaan Michael naar t shirt van de kapper kijkt en letterlijk Philippe wegtrekt en hem de andere kant opduwt.

Ik vind dit zo’n raar moment dat ik denk naar Michael switch als mol
Zou ik eens opnieuw moeten bekijken om het op te merken, maar die man staat toch gewoon heel de tijd in dezelfde ruimte dus kansen genoeg om de veranderde t-shirt te spotten denk ik dan. Verder brengt het ook niet veel op om hier zwaar te mollen als je met plan B toch nog gewoon alles makkelijk kan doen slagen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #63 Gepost op: 10-04-2024, 08:10:23 »
Hmm ja dit is wel een mogelijk tunnelverander-waardig momentje  ::oink::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #64 Gepost op: 10-04-2024, 08:31:23 »
Ik zie het niet zo dat Philippe naar het shirt zou kijken. Hij komt nog wat versuft van de behandeling overeind en Michaël is al meteen scherp en pakt het systematisch aan. Wel opvallend dat Philippe met de meeste goede antwoorden komt. En het laatste foute antwoord van Michaël is mols maar het lijkt misschien abrupter dan het was. Er kan daar best een knip hebben gezeten. (Van de editor, niet van de kapper.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #65 Gepost op: 10-04-2024, 08:56:51 »
Nee Michael kijkt snel naar het shirt omdat hij als mol weet dat t shirt veranderd is dus dan kijk je ff.. vervolgens komt Philippe aanlopen en Michael trekt m letterlijk weg en duwt m een richting in waar de kapper niet is en begint meteen met afleiden.

Als je t eenmaal ziet kan je t niet niet zien.
Hij is t

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #66 Gepost op: 10-04-2024, 08:59:04 »
Ik vind t kijken naar t shirt nog een grensgeval, maar de manier waarop ie Phillippe omdraait is wel echt opvallend. Je hoeft hiervoor ook helemaal niet allebei dezelfde kant op te kijken?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #67 Gepost op: 10-04-2024, 09:14:17 »
Echt hè.. de manier waarop .. ook t volledige stuk erna. Je ziet t hem gewoon doen.. de afleiding.. op n beetje zenuwachtige manier ook met spanning erop. Het overdreven Philippe complimenten geven voor t juiste spotten en boem de foute klok.

Los van of dit de perfecte positie was

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #68 Gepost op: 10-04-2024, 09:56:00 »
Nee Michael kijkt snel naar het shirt omdat hij als mol weet dat t shirt veranderd is dus dan kijk je ff.. vervolgens komt Philippe aanlopen en Michael trekt m letterlijk weg en duwt m een richting in waar de kapper niet is en begint meteen met afleiden.

Als je t eenmaal ziet kan je t niet niet zien.
Hij is t

Ik zie nu wat je bedoelt. Je zou gelijk kunnen hebben maar overtuigend bewijs vind ik het niet. ;D

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #69 Gepost op: 10-04-2024, 10:05:06 »
Hmm ja dit is wel een mogelijk tunnelverander-waardig momentje  ::oink::

Is exact ook mijn gevoel op dit moment.
Een momentje dat mijn eigen Stéphanie-tunnel wel doet wankelen.
Knap gespot van FS!

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #70 Gepost op: 10-04-2024, 12:11:01 »
Ik vind dat ook heel opvallend. Ik heb zelfs het gevoel dat het een ingestudeerd nummertje is.
Michaël en de kapper bewegen synchroon om Philippe heen. Het lijkt echt alsof ze elkaar aankijken en er interactie is tussen hen.

https://i.imgur.com/osfiHNT.mp4

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #71 Gepost op: 10-04-2024, 12:14:02 »
Het is inderdaad zeer frappant. Vraag is wel, waarom zo opzichtig mollen als er nog een plan B is die waarschijnlijk toch uitgevoerd gaat worden. Je kan toch niet denken als mol dat Phillippe die pincode niet gaat laten zetten?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #72 Gepost op: 10-04-2024, 12:14:19 »
Haha ik zit ook op Michael maar in dat fragment zie ik niets opvallends.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #73 Gepost op: 10-04-2024, 12:22:19 »
Het is inderdaad zeer frappant. Vraag is wel, waarom zo opzichtig mollen als er nog een plan B is die waarschijnlijk toch uitgevoerd gaat worden. Je kan toch niet denken als mol dat Phillippe die pincode niet gaat laten zetten?

Omdat je als je die positie hebt als mol je moet zorgen dat t mislukt want dat is nou eenmaal je opdracht. De mol kan niet altijd de perfecte .. in onze ogen.. positie hebben. Dus mol waar je staat op dat moment. En dat is wat hij doet.

En zo opvallend was t niet want ik zag t pas bij t terugkijken en sommigen zien t nog steeds niet

Daarnaast verbrak hij t zwijgen.

Het is n optelsom en ik zat niet eens op hem dus t is ook geen tunnelvisie oid

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #74 Gepost op: 10-04-2024, 12:25:43 »
Het is inderdaad zeer frappant. Vraag is wel, waarom zo opzichtig mollen als er nog een plan B is die waarschijnlijk toch uitgevoerd gaat worden. Je kan toch niet denken als mol dat Phillippe die pincode niet gaat laten zetten?

Tja. Nu heb je zekerheid. Je kan de subopdracht op een hele natuurlijke manier laten mislukken zo. Logische optie voor een mol.

Wat me wel tegenstaat is dat er geknipt lijkt voordat Michael het klokje aanwijst. Ik denk dat er wel overleg geweest is, eigenlijk. Een beetje afhankelijk van de discussie, maar hij komt zo verdachter in beeld dan nodig.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #75 Gepost op: 10-04-2024, 12:27:05 »
Het is inderdaad zeer frappant. Vraag is wel, waarom zo opzichtig mollen als er nog een plan B is die waarschijnlijk toch uitgevoerd gaat worden. Je kan toch niet denken als mol dat Phillippe die pincode niet gaat laten zetten?
Dat is ook exact mijn gedachte. Waarom zo'n duidelijke actie doen als het daarna toch met grote waarschijnlijkheid weer rechtgezet kan worden. Dat is dan toch echt overbodig.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #76 Gepost op: 10-04-2024, 12:27:46 »
Haha ik zit ook op Michael maar in dat fragment zie ik niets opvallends.

Michaël is zeker niet mijn hoofdverdachte, dus ik ben blij dat jij het niet ziet  ::ok::

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #77 Gepost op: 10-04-2024, 12:29:09 »
Het is inderdaad zeer frappant. Vraag is wel, waarom zo opzichtig mollen als er nog een plan B is die waarschijnlijk toch uitgevoerd gaat worden. Je kan toch niet denken als mol dat Phillippe die pincode niet gaat laten zetten?

Neen, maar naar mijn idee mocht er deze proef wel iets verdiend worden, na het fiasco van de week ervoor (we weten uit het seizoen van Lennart dat dit echt wel door de productie wordt aangegeven)
Het plan B was eigenlijk gewoon comic relief. Een grappige vondst die de makers graag op beeld hadden. In dat opzicht zou je kunnen stellen dat Michaël de boel hier moet saboteren, niet zozeer om geld uit de pot te houden, maar eerder zodat er daarna een grappig momentje kan gefilmd worden.

Maar het is wel heel opvallend hoe Michaël Philippe eerst de ene kant uitstuurt, en wanneer de kapper net die kant opkomt, hij Philippe terug de andere kant op leidt.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #78 Gepost op: 10-04-2024, 12:30:30 »
Dus zo opvallend is het dus niet  ;)

Vaag gedrag ook in de Apé.. je zou toch denken dat je als kandidaat je positie wil verdedigen maar dat doet hij niet. Hij laat precies alles mislopen zonder voor zn standpunt op te komen. Hij laat zich letterlijk overrulen.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #79 Gepost op: 10-04-2024, 12:43:35 »
Snap nog steeds niet waarom je in een apé zou willen zitten als mol.