Poll

Wie is de Mol?

Bernard
16 (11.3%)
Michaël
63 (44.7%)
Senne
62 (44%)

Totaal aantal stemmen: 141

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 27891 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #620 Gepost op: Gisteren om 21:10:41 »
Voor mij is Senne de mol.



Heel opvallend vind ik het feit dat in de toren Senne en Michael bij elkaar zijn komen hangen. Omdat Michael hier geen invloed op had moet dit wel op initiatief van Senne zijn gebeurd. Elke mol wil een bliksemafleider in de buurt als de pot half leeggetrokken kan worden.
Een kandidaat had het toch prima gevonden op de 2e plaats ongeacht met wie? Als hij maar van die 0 % kans weg was? Geen onnodige tijdverspilling met nog meer bordjes verplaatsen? Maar als Michael al de nodige verdenkingen tegen zich had....

Maar dan is Michaël op dat moment in de reis toch een rare keuze? Michaël is in dit verhaal dan een kandidaat die tot dan alles juist lijkt te doen. Drukt niet bij de snelsten af bij de verdubbelaars bijvoorbeeld. Lees: kiest niet voor eigen voordeel.
Als Senne daar dan iemand wil hangen om te gebruiken als bliksemafleider, dan hang je daar toch Bernard, Stéphanie of Charlotte? Zij drukten alledrie snel af en kiezen dus voor eigenbelang. Op dat punt wijst niets erop dat Michaël kiest voor eigenbelang en dus geen zekerheid dat hij de kist zou openen.
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #621 Gepost op: Gisteren om 21:19:33 »
Aflevering 1: Op het schip snel drukken is niet molser dan tijd verdoen zodat de anderen óf moeten drukken, óf moeten wachten, waardoor er veel tijd verloren gaat. Als iedereen uiteindelijk aan dek staat kan je dan nog extra tijd rekken door te discusïeren wie eerst mag duiken, want die vraagtekens, weet je wel. Senne wou overigens in eerste instantie ook niet snel drukken. Viel Stéphanie en Charlotte niet bij toen die zeiden direct te willen drukken.
Als enige niet losraken valt veel meer op dan snel op de knop willen drukken en ik denk dat de mol zich in de eerste aflevering niet teveel op de voorgrond wil treden.

Aflevering 3: Bom in de Ape:
Neen, nogmaals, de beste positie is de winnende Ape. Het is Michaël die kiest om deze opdracht met Bernard te spelen. Het is Michaël die de meeste antwoorden in Bernard zijn oor fluistert (waarschijnlijk vanbuiten geleerd) en zowel Michaël als Bernard die zenuwachtig lopen te doen en zich slecht verdedigen.
Laat Senne weg bij de BMW-rijders en de uitkomst zal exact hetzelfde zijn. Laat Charlotte en Philippe winnen in de Ape's en de BMW-rijders kiezen nog allemaal voor Michaël en Bernard als verliezers. Senne zijn mening gaat daar niets aan veranderen. Michaël en Bernard hebben hier quasi 100% controle over de uitkomst. Senne, als mol, 25%.
Het zijn uiteindelijk degenen in de BMW die de eindbeslissing hebben en ook invloed hebben op beide Ape's en het is best mogelijk dat de mol daar gebrieft is door Gilles. Die in de BMW's geloofden Charlotte vanwege haar prima leugen maar gaven Bernard en Michaël geen kans om zich te verdedigen.
Als Senne de mol is kon hij gewoon afwachten en vanuit de achtergrond sturen wanneer nodig.

Wat de karting betreft, daar vind ik Michaël verdachter dan Senne door te knoeien met de buizen (kwam wel duidelijk in beeld) en verkeerd te tellen (maar hij kan de fout hebben overgenomen van Stéphanie). Maar Senne ging er al te gemakkelijk in mee en hij kon ook voor verwarring hebben gezorgd door een tijd vlak achter Massimo te rijden.

Aflevering 4: pizza: Senne levert dan misschien zijn pizza met ananas af, hij zorgt er ook voor dat Lynn mee in de finale komt. Hij heeft hier wederom 0% invloed of zij al dan niet faalt in die finale. De 500€ die Michaël hier binnenhaalt is gelijkwaardig aan de 500€ die Lynn had kunnen binnenhalen.

Aflevering 5: Molkwelling: Maar het is Michaël die het doet falen. En als Senne de mol is en Michaël dus niet, dan had Michaël misschien toch net nog 30 seconden langer kunnen volhouden om het aan Charlotte te geven. Senne weet niet of die anderen nog veraf zijn en heeft hier dus weer geen invloed op slagen of falen.
Lynn voerde haar pizza-opdracht ook heel goed uit, Senne kon dat moeilijk verhinderen. En Senne wilde eerst Michaël aan de balken maar die wilde niet als eerste.

Aflevering 6: Begrafenis: Senne haalt, ondanks Stéphanie, 2400€ op. Als mol heeft hij geen flauw idee of die anderen gaan slagen of gaan falen.
€2400 van de mogelijke €6000, slechts 2 liedjes van de 5 geraden wat dus onvoldoende is. Als mol kun je moeilijk alles verkeerd doen, het zou teveel opvallen. En er mocht wat in de pot komen nadat er vorige aflevering niets verdiend werd.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:13:00 door Luc »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #622 Gepost op: Gisteren om 22:41:42 »
Ik zat ook te wachten op de ontspanning na de verdubbelaars die weg waren. Niet dat je niet meer moet mollen, maar het wordt wel relaxter, en dat zie ik bij Senne wel.

Bernard die de verdubbelaar niet bij de ijsjes, wel bij de gevangenis inzet en daar dan zelf niets mee doet buiten het negeren van Senne, maar wel op voorzet van Karolien en Philippe. Als mol had ik die bij de eerste opdracht ingezet.
Michaël die steeds contact wil hebben met Senne.

In de Ape"s zou ik als mol dan toch zo weinig mogelijk goede antwoorden willen hebben om, mocht het mislukken zo weinig mogelijk geld in de pot te krijgen. Maar hier is het weer Michaël die antwoorden influistert bij Bernard. Wel mooi dat ze zo nerveus deden en de keuze op hen lieten vallen.

Bij de toren is Bernard meteen out en Michaël kiest voor geld, als hij de mol is zou hij laatst willen komen om de beslissende stem uit te brengen, ook al heeft hij zelf geen geld binnen gebracht. Maar hier zou ik wel een +punt willen geven aan Michaël vanwege het relatief lage bedrag en niet verdacht willen worden.

Maar over all, de opdrachten met verdubbelaars werden verpest door Senne. In de toren alle macht, bij de Ape's in de bmw, die de beslissing hadden en het weliswaar vreemde weekendje Amsterdam, wat ook de beslissende stem had.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #623 Gepost op: Gisteren om 22:57:43 »
Dat onwaarschijnlijke situaties wel kunnen betekent niet dat we er niets uit kunnen afleiden. De kans is op dit moment veel groter dat Bernard wel goed zit. Dat is nou eenmaal al het spel, als je goed zit blijf je erin.
Je zegt het daar zelf, je kan hier helemaal niets uit afleiden. Niet of Bernard al dan niet op Senne zit en niet wie de mol is. Er is ook gewoon een reële kans dat een finalist nog steeds verkeerd zit, ik heb net al 3 duidelijke voorbeelden gegeven, dus dat zegt toch al genoeg.

Dan heb ik dat stuk verkeerd begrepen omdat Gilles zei dat ze op hun tellen moesten passen als ze wilden dat deze opdracht geld opleverde. Ik heb dat opgevat als de gehele opdracht, excuses. Dan snap ik met terugwerkende kracht niet waarom ze in het poppentheater zo vreselijk gespannen waren toen Senne en Bernard nog maar 2 minuten hadden om te arriveren.

Maar dan hebben Senne en Bernard dus voor 820 + 500 euro gezorgd?
Ze waren in het poppentheater niet overdreven gespannen als ik het mij goed herinner, maar ze kunnen wat gespannen geweest zijn omdat ze anders hun laatste opdracht voor €500 sowieso niet kunnen uitvoeren. En nee, Bernard en Senne hebben niet voor die extra €500 gezorgd. Ze hebben er inderdaad voor gezorgd dat het wel nog verdiend kon worden, maar het waren uiteindelijk Michaël en Charlotte die die opdracht nog goed moesten uitvoeren, dus die €500 moet eigenlijk gedeeld door 4 gedaan worden.

Haha, want Senne heeft paranormale krachten? Hoe moest hij nou weten wie de omerta ging verbreken. De mol kan toch beter zelf op die positie zitten? Dan weet ie tenminste zéker dat er een opdracht mislukt.

Een meester in omgekeerde psychologie, kan voorspellen wat iemand wel/niet goed gaat doen.. Die vent moet voor de CIA gaan werken.
Ik vind dat je het nu wel wat onnodig in het belachelijke trekt. Deel van de opzet van deze opdracht was toch dat net de mol 4 van de 8 kandidaten koos om de omerta op te leggen. Dan maakt de mol, wie dat ook is, hier gewoon een goede keuze door 4 kandidaten te kiezen die met de grootste waarschijnlijkheid toch zullen spreken, wat ook bij 2 van de 4 gebeurt. Dat op zich vind ik al een goede molactie.

Dan had ik 100% Coco daar neergezet. En dan nog, als het kandidaten zijn die geld willen verdienen is het uitgangspunt dat ze goed opletten, hun uiterste best doen en slagen. Er viel ook geen persoonlijk voordeel te behalen. Senne heeft dan echt dikke mazzel gehad. Maar dat geloof ik niet, want Michaël is volgens mij de mol en die heeft zichzelf uiteraard in de sleutelpositie geplaatst.
De mol heeft Coco daar ook gewoon neergezet, dus ik snap niet goed waar je naartoe wil hoor.

Dan moet je eerst die zwoegende beelden hebben natuurlijk. Michaël zei ook dat hij zijn grip verliest. Dat heeft niets met zwoegen te maken. Je kan perfect het gewicht kunnen houden en toch je grip verliezen. Ook grappig dat dit dan aangehaald wordt als het "waarom het de mol niet kan zijn", maar Senne als enige in een toren, nota bene in aflevering 2: nee hoor, dat valt voor kandidaten en kijkers dan totáál niet op. (dat hij na die aflevering als een raket steeg in de verdenkingen is dan puur toeval)
Zoals ik elders al schreef is het daar waarschijnlijk ook een combinatie van factoren en is het volgens mij vooral het openen van de doos van Pandora die leidt tot de stijging in verdenkingen op Senne na aflevering 2, evenals Michaël in mindere mate. Voor de kandidaten viel het duidelijk niet zo op, want ze vertrouwen hem nog steeds goed, zo getuigt het hem toekennen van de extra banaan tijdens de Mario Kart-opdracht enkele dagen later. Alle molacties van Michaël zijn letterlijk opvallend, dus snap niet goed waarom je dat in deze ideale molpostitie als Michaël-verdenker net tegen Senne zou gebruiken.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #624 Gepost op: Gisteren om 23:22:53 »

Het zijn uiteindelijk degenen in de BMW die de eindbeslissing hebben en ook invloed hebben op beide Ape's en het is best mogelijk dat de mol daar gebrieft is door Gilles. Die in de BMW's geloofden Charlotte vanwege haar prima leugen maar gaven Bernard en Michaël geen kans om zich te verdedigen.
Als Senne de mol is kon hij gewoon afwachten en vanuit de achtergrond sturen wanneer nodig.

Dus, in een alternatief universum spelen dezelfde duo’s hetzelfde duel. Alleen in dit universum wint Charlotte en Philippe. Charlotte haalt exact dezelfde argumenten aan om haar winst te verdedigen: de jongens koken nooit!

Stéphanie zegt: Ja, de jongens koken nooit.
Michaël en Bernard proberen iets te zeggen, maar daar heb je Coco: zwijg, wij hebben jullie niets gevraagd!
Bernard zet de aanval toch in en zegt iets, maar Lynn zegt: typisch Bernard Manipulatorrrrr!
Jij bent mol Senne, en jij hebt signaal gekregen van Gilles dat Philippe en Charlotte gewonnen zijn. Jij moet de groep overtuigen dat Bernard en Michaël zijn gewonnen.
Jij moet nu dus een groep van 3, die duidelijk Bernard en Michaël niet geloven, overtuigen dat zij toch de winnaars zijn. Hoe ga jij die groep overtuigen zonder achteraf als mol door de mand te vallen? Want hen overtuigen is al één zaak, maar om dat te doen ga je een dusdanig vurig pleidooi moeten houden voor de heren, dat, als dan blijkt dat ze toch de verliezers zijn, jij wel héél hard opvalt met uw pleidooi.
Maar laat gerust weten hoe jij dit scenario (dat trouwens het meest waarschijnlijke scenario was met deze 4 kandidaten in de ape’s) gaat aanpakken als mol.


Citaat
€2400 van de mogelijke €6000, slechts 2 liedjes van de 5 geraden wat dus onvoldoende is. Als mol kun je moeilijk alles verkeerd doen, het zou teveel opvallen. En er mocht wat in de pot komen nadat er vorige aflevering niets verdiend werd.

Hij kan moeilijk 6000€ binnenhalen als zijn medekandidaat letterlijk niets goed doet. Bij alle vermoorden die  de omstaanders hebben geïdentificeerd heeft hij de juiste moordenaar gehangen. Hij raadde 2 liedjes, maar Stéphanie, die niet de mol is, raadde er geen enkel. En gezien zijn leeftijd vind ik het niet raar dat hij het lied van Will Tura niet kent. Evenals An Christy. Er mocht iets verdiend worden, dat is waar. Maar in je eentje 2400€ binnenrijven is dan niet onmols, maar een pizza van 500€ wel?

Over die pizza en Lynn: Lynn haar laatste pizza die ze smeet was daar beslissend of er één of twee kandidaten mee mochten. Dan kan je toch even met je vingers door het deeg gaan?
I was blind but now I can see