Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis  (gelezen 3496 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #20 Gepost op: 30-04-2024, 13:12:02 »
Als het zakmes toch wel mislukt kan je hem als mol ook gewoon zelf pakken zodat je een goed excuus hebt. Niet dat Bernard de mol kan zijn, maar goed.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #21 Gepost op: 30-04-2024, 13:24:58 »
Als het zakmes toch wel mislukt kan je hem als mol ook gewoon zelf pakken zodat je een goed excuus hebt. Niet dat Bernard de mol kan zijn, maar goed.

Als Bernard dat zou hebben gedaan en daarna ook gestuurd heeft op beide kerken bezoeken, dan vind ik dat wel veel voor een mol. Beetje onnodig ook. O.a. daarom denk ik niet dat hij de mol is.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #22 Gepost op: 30-04-2024, 13:33:10 »
De opdrachten worden toch getest en zouden dus haalbaar moeten zijn. Met een ander onderdeel van het zakmes zou het dus gelukt moeten zijn. Als hij de mol is snap ik wel dat hij niet protesteert bij de verdeling.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #23 Gepost op: 1-05-2024, 10:55:19 »
Helemaal mee eens. Het was een dun stokje en als je hier maar een klein gleufje in kan zagen dan breek je dit gewoon door midden.
Het probleem zal wel zijn om het juiste zaagje te vinden. Dit was wel een heeeel uitgebreid zakmes. Een zakmes wat er op lijkt dat ik kon vinden op internet heeft maar liefst 73 functies.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #24 Gepost op: 1-05-2024, 11:29:43 »
Heb zelf wel wat zakmes ervaring en zelfs met het juiste zaagje ging die opdracht erg moeilijk lukken denk ik.
Enige kans is dat je direct de juiste tool vindt én direct een zaagsnede kan maken zonder te verspringen (bamboe is best hard loodrecht op de vezels) én op het goede moment kiest om de stok te breken.
Ik ga Bernard alleszins niet verdenken door het mislukken hier.

Offline Marc.Roose

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #25 Gepost op: 1-05-2024, 11:42:26 »
ik denk dat de beste manier om de bamboe te breken is ... door het in de lengte te splijten ...
 ::tandpastasmiley::

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #26 Gepost op: 1-05-2024, 11:52:23 »
Hij had ook gewoon kunnen blazen in de pijp, dan was het papiertje eruit gevlogen.  ::pinokkio::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #27 Gepost op: 1-05-2024, 12:08:38 »
Zon zakmes heeft ook wel eens een pincet in het plastic handvat.

Offline Marc.Roose

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #28 Gepost op: 1-05-2024, 12:13:58 »
een bamboestengel is geen 'pijpje', het is een aaneenschakeling van allemaal aparte 'kamertjes' .

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #29 Gepost op: 1-05-2024, 12:14:55 »
Op zich raar want Bernard claimde dat hij op scouting had gezeten dacht ik? 
 
Aan de andere kant is het wel een zeer uitgebreid zakmes en had hij maar 15 seconden of zo, dus snap ik wel dat je bij het eerste beste mesje gewoon gaat proberen. Je hebt te weinig tijd om te zoeken.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #30 Gepost op: 1-05-2024, 13:04:39 »
Heb zelf 14 jaar in Scouting gezeten en officieel hebben wij dat zakmes zaagje geen enkele keer nodig gehad denk ik.
Als kind daar zelf wat mee liggen prullen op kamp zal het zo wat zijn qua zagen met een zakmes ervaring.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #31 Gepost op: 1-05-2024, 15:18:11 »
Ik heb ook op scouting gezeten maar ik weet vrij zeker dat ik dit ook had verpest ::rofl::. Vond het veruit de moeilijkste van de drie, dus niet heel verdacht van Bernard dat het niet lukte.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #32 Gepost op: 1-05-2024, 23:14:14 »
Eens. Geen scoutingervaring, maar ik heb wel meer dan eens bamboe gesneden en gezaagd. Is minder makkelijk dan het lijkt, natuurlijk afhankelijk van dikte van de bamboe en van je gereedschap.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #33 Gepost op: 2-05-2024, 10:32:40 »
Mss even melden dat Belgische scouts een beetje anders is.

Ik heb bvb nooit geweten dat ze daar zakmessen gebruiken
klaar voor de strijd

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #34 Gepost op: 4-05-2024, 09:52:03 »
Bij Senne hangen de namen van beroemde moordenaars. Marcus Antonius ken ik van Cleopatra, maar waarom is hij een beroemde moordenaar?

Edit:
Vanwege hun zelfmoord?

Edit 2:
Charlotte vraagt Bernard of hij de bamboestok al kan breken, terwijl hij dat net heeft geprobeerd. Zo heeft Bernard nog minder zaagtijd. Haar blik daarna met samengeknepen lippen ziet er uit alsof die opmerking bewust is gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 10:33:51 door Crapuleke »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #35 Gepost op: 4-05-2024, 12:15:03 »
Marcus Antonius liet Cicero vermoorden.

Marvin Gaye Sr. is de moordenaar van Marvin Gaye Jr.

Het zijn allemaal moordenaars, maar niet allemaal even bekend waarom.

Maar Senne weet dan weer Mark Chapman. Hij wist ook het logo van Fiat-Abarth. Hij lijkt wel een wandelende encyclopedie.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 12:17:20 door foxhunter »

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #36 Gepost op: 5-05-2024, 21:17:52 »
Mss even melden dat Belgische scouts een beetje anders is.

Ik heb bvb nooit geweten dat ze daar zakmessen gebruiken

Toch wel hoor! ::jaja::
Ondanks zou dat in 15sec heel moeilijk te doen zijn

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #37 Gepost op: 8-05-2024, 21:51:58 »
Als de kist voor de tweede keer wordt neergezet, komt aan de kant van Stéphanie een oudere man met kappa shirt. Stéphanie weet hem duidelijk te maken wat hij moet doen. Later staat hij aan de kant van Senne, maar dan is mr. Kappa niet meer te stoppen.
Aan de kant van Senne was eerst een oudere man met twee kleinzonen denk ik, maar die gaat onverrichterzake weg. Daarna staan er twee mannen waarvan 1 een bloemenkrans bestudeerd en de ander staat er bij te kijken.
Opvallend dat degenen die aan de kant van Senne beginnen dus niks klaar spelen.
Dat zou een leuk afl. 8 momentje zijn, dat Senne hen wegstuurt of een andere opdracht geeft.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #38 Gepost op: 8-05-2024, 22:49:05 »
Hoezo? Senne was toch de grootverdiener bij de begrafenis? Stephanie heeft daar echt helemaal niks goed gedaan. Al het geld dat daar verdiend is, komt op conto van Senne.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - De begrafenis
« Reactie #39 Gepost op: 8-05-2024, 23:31:56 »
Hoezo? Senne was toch de grootverdiener bij de begrafenis? Stephanie heeft daar echt helemaal niks goed gedaan. Al het geld dat daar verdiend is, komt op conto van Senne.

Michaël deed alles goed, maar hij heeft natuurlijk niks verdiend, want hij is jouw mol. Een mol kiest niet voor zekerheid, maar voor de kans op niks. Bernard veel molser dan Michaël.

Senne riep bij de eerste stop ook al niet hard en enthousiast om hulp. De jongens kwamen pas laat en waren gewoon nieuwsgierig. Geen of laat hulp, geen of weinig geld. Er was 6000 te verdienen, Senne noemde de liedjes op basis van de teksten die Stéphanie aanreikte, er kwam geen initiatief van de kant van Senne. Meebuigen met Stéphanie.