Wat leuk Bodejos, SandeR zei het al tegen me dat je naar Malta was geweest, ben je ook naar Comino geweest ik vond het daar zo prachtig, in welke stad zat jou hotel de mijne zat in St Julians
Ik zat in Sliema, in het Plaza Regency. Afgezien van een te krappe kamer was er niets aan te merken op deze vakantie.
Ik ben niet op Comino geweest, ben er wel vlak langs gevaren. Maar in 1988 was ik er wel, en heb er in dat kristalheldere water gezwommen.
Voor mensen die geen zin hebben in omwisselen van valuta: sinds anderhalf jaar hanteert Malta ook de Euro, en ik kan zeggen: mewn heeft daar absoluut niet geprofiteerd van het omwisselen. Een klein voorbeeldje van Spanje: in Barcelona kostte een kop cappuccino op de Ramblas 440 pesetas. Na het inruilen van de peseta voor de Euro kostte die dus 4,40 euro. Ogenschijnlijk hetzelfde, voor degenen die niet opletten, maar in wezen dubbel zo duur.
Maar dat geintje hebben ze op Malta niet uitgehaald, daar kun je op een leuk terrasje nog terecht voor 1,20 tot 1,50 voor Cappuccino.