Auteur Topic: Geldbedrag klopt niet  (gelezen 14594 keer)

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Geldbedrag klopt niet
« Reactie #40 Gepost op: 2-04-2002, 01:29:11 »
Omdat me dit niet lekker bleef zitten, en er (vooral van officiële zijde!) nogal wat onduidelijkheid was over het gewonnen bedrag, heb ik net een paar uur besteed aan het nakijken van alle 8 afleveringen die we tot nu toe gehad hebben. Ik heb daarbij gekeken naar de bedragen die gewonnen werden en wat er totaal in kas was.

Even weg gelaten...(is teveel)

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de in het blauw getoonde bedragen (die ik dus zelf berekend heb) ook in de aflevering genoemd worden als zijnde op dat moment in kas. De getoonde bedragen op de officiële site kloppen dus niet!
Zo zie ik dat b.v. bij afl. 8 geschreven wordt dat met de busopdracht 10.000 E gewonnen kan worden (dus afgezien van of de boom er wel of niet op valt), maar in de uitzending is dit maar 5000 E.

Dit stuk is goed...

• Abseilen                                    34.000 +                                     34.000 E
  • Portvaten                                   10.000 -                                       24.000 E
  • Denkers/doeners/dromers         5.000 -                                       19.000 E
  • Regatta                                        3.500 +                                       22.500 E
  • druiven                                         5.000 +                                       27.500 E
  • Geldwagen                                   2.300 +                                      29.800 E
  • Fietsen                                         5.000 -                                        24.800 E
  • Bal vangen                                   5.000 +                                       29.800 E
  • Driehoek                                                0                                          29.800 E
  • Bagage                                        3.000 +                                       32.800 E
  • Parallellen                                     6.000 +                                      38.800 E
  • Parall./voorspel                                    0                                          38.800 E
  • Zangopdracht                              5.000 +                                     43.800 E
  • Paintball                                       10.000 -                                     33.800 E
  • Ontvoering                                    5.000 -                                     28.800 E*
  • Rondleiding                                             0                                         28.800 E

Bij het volgende stuk zit een paar kleine foutjes...

€38.000 + € 7.500 = 45.300 en niet € 46.300
    Bij de koffer op dracht verdiende ze niks... dus moet de som zo zijn:

• Vliegen                                         10.000 +                                    38.800 E
  • Jeugdfoto's                                    7.500 +                                    45.300 E **
  • Schapen                                       10.000 -                                      35.300 E
  • Terras                                                      0                                          35.300 E
  • Ken jezelf                                                0                                          35.300 E
  • Familie zien                                   12.000 -                                       23.300 E
  • Koffertjes                                        0                                     23.300 E
  • Geblindeerde bus                                    0                                          23.300 E
  • Boom kappen                                   5.000 +                                    28.300 E[/u]
Jou totaal: € 34.300 mijn totaal: € 28.300

Dit zegt de site:

€ 36.800

Waar is die € 8.500 gebleven ?

« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 02:02:54 door Pierce_Brosnan »

Offline Rose

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 2-04-2002, 01:47:36 »
Jayne's prachtige berekening klopt prima volgens mij!
38.800 + 7.500 is toch echt 46.300 hoor
en bij de koffertjesopdracht verdiende Harry nog wel even 5.000 met zijn circusact!!

Vreemd wel dat de off. site uitkomt op 36.800...
moet toch wel 34.300 zijn scheelt 2.500

« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 01:49:19 door Rose »

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 2-04-2002, 02:13:26 »

Jayne's prachtige berekening klopt prima volgens mij!
38.800 + 7.500 is toch echt 46.300 hoor
en bij de koffertjesopdracht verdiende Harry nog wel even 5.000 met zijn circusact!!

Vreemd wel dat de off. site uitkomt op 36.800...
moet toch wel 34.300 zijn scheelt 2.500

Ik was de € 800 vergeten,je hebt hier mee gelijk.
dus mijn bedrag moet nu € 29.300  zijn.
Bij de circus opdracht verdiende harry geen € 5.000 maar € 2.000
dus moet de som nu uit komen op 31.300,dan blijft de vraag waar is die € 5.000 euro gebleven.

Offline jovi

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 2-04-2002, 06:01:36 »
Ik heb het ook al onder een andere topic gepost, maar niemand reageert: heeft Harry de pot wel overgedragen toen hij vertrekken moest? Of is hij met het geld naar Nederland vertrokken? En wat zijn dan de consequenties? ::)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 2-04-2002, 08:14:41 »
Sorry, maar hoe kom je daarbij, Pierce? Harry kon de opdracht redden door de circusact op te voeren en zo alsnog 5000 Euro in de wacht te slepen.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb dus gisteren alle afleveringen nog eens nagekeken! Daarbij heb ik genoteerd
  • Wat er volgens Angela's uitleg gewonnen/verloren kon worden
  • Wat er volgens mijn eigen berekening vervolgens met de opdracht gewonnen/verloren werd
  • Wat er in de uitzending werd gezegd/getoond over het gewonnen/verloren bedrag
Heb de notities nu niet bij de hand, maar mocht iemand vragen hebben dan wil ik het thuis gerust nakijken.

De in de uitzending gemelde bedragen kwamen dus elke keer overeen met mijn eigen berekeningen! Het lijstje zoals ik het hier gepost heb zijn de bedragen zoals ik ze zelf uitgerekend heb, maar komen overeen met de bedragen die in de uitzendingen getoond zijn. En nee, bij nader onderzoek was er nergens onduidelijkheid (voor de kijker) hoeveel geld er kon worden verdiend/verloren kon gaan.
Hoe men op de bedragen op de officiele site komt weet ik ook niet, maar daar klopt geen donder van.  :(

Nog wel 1 ding:
Toen Harry zei dat ze 'gisteren' het geld geteld hadden, kan dat natuurlijk ook na de rondleiding zijn geweest. Daarbij werd immers geen geld gewonnen/verloren, dus stond de pot op dat moment officieel ook nog op 28.800 Euro. Het kan dus wel in de hotelkamer zijn gebeurd, RR! ;) Maar nogmaals, ik durf geen harde uitspraken te doen over de 'plaats delict'. Het kan in principe ook al op dag 1 gebeurd zijn.

« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 08:22:12 door Jayne »

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 2-04-2002, 08:24:29 »

Ik heb het ook al onder een andere topic gepost, maar niemand reageert: heeft Harry de pot wel overgedragen toen hij vertrekken moest? Of is hij met het geld naar Nederland vertrokken? En wat zijn dan de consequenties? ::)
Ik wil wel reageren, maar ik weet het gewoon niet. Was volgens mij niet in beeld(?). Eerlijk gezegd heb ik er gisteravond niet speciaal op gelet.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 2-04-2002, 08:42:38 »
Ik heb dit al 'n aantal keren verteld, maar doe 't nu maar weer omdat 't weer aan bod komt.

Karen verteld in haar exitgesprek (ze zegt dit alles dus naar aanleiding van 'n vraag over 't verdwenen geld) dat er na de zangopdracht iets gebeurt is met 't geld. Iedereen was heel vrolijk geweest na die opdracht en George was toen gaan dansen met 't geld vast. Hij heeft toen alles per ongeluk (?) in de rondte gestrooid, waarna alle kandi's 't geld weer hebben opgeraapt. Daarna heeft Harry 't geld geteld (dat zien we hem ook doen na die opdracht!), maar blijkbaar niets vreemds gemerkt. (Karen zegt ook dat zij dacht dat er helemaal geen geld weg was) Maar dit was natuurlijk wel de ideale gelegenheid voor de mol om geld te laten verdwijnen.

Harry zegt toch ook in 't kerkje dat er met 't geld gestrooid was in de kroeg? Ik neem dus eigenlijk gewoon aan dat hier 't geld is verdwenen en dat de kandi's 't niet helemaal doorhadden dat er geld weg was tot 'n paar dagen erna. (als er telkens geld bij komt of af gaat lijkt 't me vrij moeilijk om telkens zelf bij te houden hoeveel er in kas moet zitten! Bovendien heeft men er misschien geen rekening mee gehouden dat iemand 'n deel kwijt zou kunnen maken en dat 't bedrag dat ze in negeuro's hebben ook echt 't geld is wat in de pot zit!)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 2-04-2002, 08:53:40 »
Ik ben het met je eens Han13. Alleen...er wordt dan wel gesuggereerd dat het in de kroeg zou zijn gebeurd, en dat kan ook wel, maar dat hoeft natuurlijk niet!
Volgens mij zijn ze ook de tel kwijt en ik vermoed dat ze ook niet elke keer de pot natellen.

Het enige dat ik hoop is, dat als er geld blijkt te zijn verdwenen, dat het wel een mollenstreek is en niet gewoon onzorgvuldigheid. ;) De Mol zal dan trouwens wel een beetje teleurgesteld zijn: Laat hij geld verdwijnen, heeft niemand het door!  :D

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 2-04-2002, 13:03:57 »
Sorry, maar hoe kom je daarbij, Pierce? Harry kon de opdracht redden door de circusact op te voeren en zo alsnog 5000 Euro in de wacht te slepen.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb dus gisteren alle afleveringen nog eens nagekeken! Daarbij heb ik genoteerd
  • Wat er volgens Angela's uitleg gewonnen/verloren kon worden
  • Wat er volgens mijn eigen berekening vervolgens met de opdracht gewonnen/verloren werd
  • Wat er in de uitzending werd gezegd/getoond over het gewonnen/verloren bedrag
Heb de notities nu niet bij de hand, maar mocht iemand vragen hebben dan wil ik het thuis gerust nakijken.

De in de uitzending gemelde bedragen kwamen dus elke keer overeen met mijn eigen berekeningen! Het lijstje zoals ik het hier gepost heb zijn de bedragen zoals ik ze zelf uitgerekend heb, maar komen overeen met de bedragen die in de uitzendingen getoond zijn. En nee, bij nader onderzoek was er nergens onduidelijkheid (voor de kijker) hoeveel geld er kon worden verdiend/verloren kon gaan.
Hoe men op de bedragen op de officiele site komt weet ik ook niet, maar daar klopt geen donder van.  :(

Nog wel 1 ding:
Toen Harry zei dat ze 'gisteren' het geld geteld hadden, kan dat natuurlijk ook na de rondleiding zijn geweest. Daarbij werd immers geen geld gewonnen/verloren, dus stond de pot op dat moment officieel ook nog op 28.800 Euro. Het kan dus wel in de hotelkamer zijn gebeurd, RR! ;) Maar nogmaals, ik durf geen harde uitspraken te doen over de 'plaats delict'. Het kan in principe ook al op dag 1 gebeurd zijn.

Ik zag harry met twee briefjes lopen en volgens mij hoorde ik hem zeggen,dat danks zij hem er toch nog € 2.000 in de pot er bij kwam.
En dat hij een beetje de redder van de groep was.
Mocht het toch € 5.000 zijn.dan is er als nog € 2000  verdwenen.

« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 13:05:20 door Pierce_Brosnan »

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 2-04-2002, 13:30:53 »

Ik zag harry met twee briefjes lopen en volgens mij hoorde ik hem zeggen,dat danks zij hem er toch nog € 2.000 in de pot er bij kwam.

harry verdiende zekers 5000€ met z'n clownact (je hoort het ellen ook zeggen als harry binnenkomt na z'n opdracht :"5000euro!!!!") , volgens mij kloppen de berekeningen van Jayne nog steeds.

vroeg of laat zullen we wel te weten komen of die 5000€ nu echt weg is!

en tjsa, die bedragen op de off. site kloppen langs geen kanten , had ik al eerder opgemerkt

ciao
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 2-04-2002, 17:34:21 »
Het is ook maar de officiele site ;D

« Laatst bewerkt op: 2-04-2002, 23:53:55 door Aggie »