Nog interessante dingen die ik tegen kwam bij het opzoeken (maar wel gezien door mijn huidige Vermoljoen tunnel):
DRenziboy weet dat het tussen hem en Vermoljoen gaat.
Hij gooit vervolgens Vermoljoen onder de bus dat bink claimen een laatste redmiddel is. Als hij wist dat één van hen 2 er aan zou gaan, kon ie nog snel een wolf verdacht maken, opdat we na zijn dodd zouden denken 'Nou Vermoljoen zal ook wel safe zijn dan, want anders zou DRenziboy er niet zo hard op drammen.'
De stemmen gingen toen bovendien tussen Daisy, DRenziboy en Vermoljoen. Maar Vermoljoen stemde als enige met Ricardo mee op Kaaasje. Daisy en DRenziboy blijken wolven te zijn. Wou Vermoljoen niet op één van z'n medewolven stemmen? Als het heet wordt onder je voeten omdat je stemmen krijgt, zou je toch juist meestemmen op een van de andere opties die al meer stemmen krijgen?
Op Dag 5, toen DRenziboy brtdm onder de bus gooide maar hij vergeten was dat brtdm door hillo al vrijgesproken was, gooide Vermoljoen ook Bjorrn onder de bus. Maar die was ook al vrijgesproken door hillo.
Ik weet niet hoe jullie als burgers denken, maar de vrijgesproken namen waren redelijk in mijn hoofd geprent. Als burger wil je op zoek naar de wolven en analyseer je posts. Dan onthou je welke personen je niet meer hoeft te analyseren, want dat bespaart tijd. Als wolf hoef je dit niet zo hard in te prenten, want je weet al wie de wolven zijn. Vandaar dat Drenziboy domweg brtdm verdacht wou maken. En misschien dus ook vandaar dat Vermoljoen Bjorrn verdacht ging lopen maken?
En hoewel het ook averechts kan werken, nog een poging tot bewijzen om te laten zien waarom ik burger ben (of een domme wolf):
- Ik wou zo snel mogelijk mensen vrijgepleit hebben, zodat we als burgers al iets meer info hadden om gerichter te kunnen stemmen. Elke persoon die we kpnden schrappen was een groter percentage kans dat we de juiste persoon hadden. Vandaar aanvankelijk mijn oproep dat een aantal mensen zich bekend moesten maken. Ik had toen een bepaalde regel nog niet goed gelezen of onthouden en dat plannetje kon/mocht dus niet doorgaan. Dan heb ik gekeken wie zich dan wel bekend kon maken, iemand waar we als burger geen nadeel aan zouden hebben als de wolven hem zouden opeten: de lycantroop. OK het was maar één persoon, maar in ieder geval een bevestigde niet-wolf. Later in het spel (nu nog) is gebleken hoe handig het is om zo'n bevestigde waardes te hebben.
- Om dezelfde reden heb ik op dag 4 opgeroepen dat de ziener zich bekend kon maken. Dan hadden we én de ziener als bevestigde rol, die vervolgens nog door magiër en bodyguard beschermd kon worden, én de rollen die de ziener gezien had als bevestigde rollen. Hillo postte dat hij het de dag ervoor ook voorgesteld had. Dat heb ik gemist, omwille van de reden die ik hierboven aanhaalde: vakantie en niet alles kunnen lezen. (en trouwens kudos aan hillo: wat is dat ook een slimme knul, als ziener zijnde voorstellen dat de ziener zich bekend maakt
Daardoor gaan wolven hem waarschijnlijk niet afmaken, omdat ze denken dat hij de ziener niet is en heeft ie nog een extra nacht om te zien) Maar zelfs al had ik het wel gelezen, door het terug opnieuw op te brengen is het terug ter sprake gekomen en heeft de ziener uiteindelijk zich ook bekend gemaakt.
- Toen de meeste stemmen naar molduck leken te gaan, heb ik voorgesteld om toch iemand anders te stemmen, omdat molduck er waarschijnlijk automatisch uit zou gaan. Als burgers wil je wel een beetje zelf kunnen bepalen en als er meerdere verdachten zijn, waarvan eentje misschien al automatisch geëlimineerd gaat worden door 3 keer niet te stemmen, kan je net zo goed op een van de andere verdachten stemmen en dan hopelijk 2 vliegen in één klap, of in ieder geval toch kunnen spreiden over 2 verdachten, waardoor we meer zekerheid zouden krijgen.
Als wolf moet je af en toe inderdaad ook goede dingen doen, maar ik zou denk ik niet zo veel mijn best gedaan hebben als wolf. Dan zou ik deze ideeën wel aan jullie overgelaten hebben.