Interessant vind ik ook dat Patrick hem peilt: "Heb jij al een bondje?" (misschien met als doel om met Ron een verbond te vormen? Ik bedoel: aan Ellie heeft Patrick uiteindelijk niet zo heel veel.
)
Vervolgens antwoordt Ron dat hij geen bondje heeft (dus ook niet met 'maatje Horace').
Dat vind ik raar. Valt Ron nou echt zo buiten de groep? Houdt hij bondjes af (o.a. Tygo en misschien ook Horace?) omdat hij het spel liever alleen speelt? Of zou hij als mol bondjes te ingewikkeld vinden?
Patrick reageert ook wel apart, maar volgens mij is dat wel in lijn met 'zijn' eerste mol-seizoen.
Maar Ron reageert hier echt heel raar, vind ik.
Edit: en wat mij ook wat meer de Ron-tunnel in trekt, is dat hij Patrick feliciteert met dat hij door is. Patrick lijkt dan nog helemaal flabbergasted. Is het voor Ron niet logischer om (als kandidaat) te zeggen: "Wij zijn (gelukkig) door..."?
Ron zou in ieder geval heel blij moeten zijn dat hij ook door is, zou je denken. Of het vertrek van Horace doet hem heel veel, of Ron is de mol die er moeite mee heeft dat een leuke kandidaat vertrekt...