Die eventuele vegen lijken me het minste probleem met de 'schilderijen'
En die verrekijkershots moesten er nu eenmaal in en jammer genoeg zijn die vegen tijdens de opdracht ontstaan. Denk niet dat Charlotte tijdens de opdracht zo bezorgd was over de eventuele shots die later gemaakt zouden worden.
Opvallend moment is natuurlijk nog de groepsvorming aan het begin. Nu is de opdracht uiteindelijk zo moeilijk dat misschien de Mol overal had kunnen staan. Ik ga even uit van het beste, en dat de Mol niet bewust niks gaat doen vanwege de veiling. De positie van Charlotte is toch veruit het gunstigst omdat ze zowel haar eigen input (waar), als de input van de andere kant (wie en wat) kan verprutsen. Joshua daarnaast ook, maar heeft net iets minder invloed op het beeld, maar kan foutief interpreteren. Maar hij is sowieso niet de Mol gebleken. Dan vraag ik me nog af of als positie schilder (Rocky en Splinter) of uitkijk (Marije en Renée) de beste is. Ieder heb je maar de macht over de helft van de input, al kan je als uitkijk nog iets zeggen over wat te schilderen en inzetten op lage geldbedragen. Al doet Splinter ook het schrijfwerk ipv Renée.
Charlotte bepaalt niet waar ze komt, dat doet Joshua en die beslist ook dat hij gaat kijken. Het lijkt dus niet alsof Charlotte stuurt op een bepaalde positie, al wordt het ook gewoon in haar schoot geworpen en kan ze dus geluk hebben als Mol. Het is niet volledig in beeld, maar Splinter lijkt te bepalen dat hij met Renée gaat. Rocky stelt voor te gaat tekenen, Marije vindt het allemaal prima.
Het gesprekje tussen Renée en Splinter kan ik niet helemaal goed horen en krijgen we niet volledig. Splinter stelt de eerste vraag wat ze wil doen. Renée lijkt even aan te sturen op tekenen, Splinter doet soort van alsof het hem niet heel veel uitmaakt, uiteindelijk tekent hij. Met het scheiden van de wie en de wat heeft hij wel een opvallend goede tactiek, toch wel een klein minpuntje als Mol. Hij maakt die beslissing meteen, dus als Mol neemt hij het risico of de productie heeft hem ingefluisterd dat het kansloos is? Dat laatste wil ik niet heel snel geloven.
Uiteindelijk vind ik Splinter meer sturend dan Renée in dat duo. Maar Renée levert in ieder geval weinig input voor de schilderende Splinter. Renée ziet alles toch voor dr ogen fout gaan, dus weinig moeite doen? Aan de andere kant is er wel meer overleg tussen Marije en Rocky over het schilderen. Het zal misschien vooral gevoelsmatig zijn (en de minste komische waarde) en door de eigen verdenkingen, maar ik vind deze twee nogal onopvallend in de opdracht. Jammer dat dit weer zo een opdracht is waar we niet gigantisch veel mee kunnen.