Het spijt me,maar ik snap die redenering niet van Jan10. Ik ben het mest zeker van de mol/de mol moet de vrijstelling krijgen, want dan blijft het spel eerlijk.
Ik snap dus echt niet dat de anderen daar in trapten. Het spel wordt toch volgens de regels gespeeld? Als de regels zeggen dat er een vrijstelling weggegeven wordt dan is dat toch okee? Ik viond het echt vreems. Ze zei ook iets van : "ik heb de anderen overbluft door heel dwingend over te komen".
Raar... ik zou haar echt uitgelachen hebben, maar ja wie ben ik?
Ik moet toegeven dat Jantien het slim leek te spelen maar ze koos vervolgens niet de goede koffer.
Naar mijn mening kijk je wat voor jou de belangrijkste koffer is en dit is zondermeer de vrijstelling. Je weet dat deze een ronde verderkomen betekent en dat wanneer je deze niet kiest de kans aanwezig is dat iemand anders deze neemt. Het is een soort van prissinors-dillema alleen mocht je hierbij onderhandelen.
Je neemt dan gewoon het standpunt in dat je de vrijstelling wilt en dat je tegelijk wilt dat niemand anders die krijgt. Je zegt dan jullie mogen kiezen wat jullie doen maar ik kies zowiezo de vrijstelling al was het maar om te zorgen dat niemand anders deze krijgt, dus als je deze kiest weet je dat je in ieder geval niks hebt. Gewoon de mensen afbluffen maar zelf zou het voor mij ook belangrijk zijn dat niemand anders deze vrijstelling zou krijgen net zoals Jantiens mening is, maar dan moet je ook hier voor kiezen en niet denken van ik kies maar wat anders want dan maak ik kans dat ik in ieder geval nog iets heb, maar ja misschien is ze wel de mol(denk ik niet) . Het is in ieder geval gemakkelijker als je over zoiets rustig kan nadenken als daar direct moet handelen.
Er bestaat volgens mij ook een grote kans dat naast Erik ook Dick 3 keer op Ellen heeft gestemd, in aflevering 1 volgens de beelden in ieder geval wel in aflev2 waarschijnlijk en 3 is onduidelijk, maar de kans is wel groot dat hij bij dezelfde mol is gebleven. Bovendien heb ik bij ELlen ook wel erg sterk onmols gedrag gezien