Auteur Topic: levensdoel  (gelezen 5123 keer)

Offline Blub

• Forumlid
levensdoel
« Gepost op: 12-02-2005, 17:57:24 »
Wat is jou levensdoel? Wat vind je belangrijk. Volgens mij moet er meer zijn. God ofzo en wat vinden jullie van Jezus
 ::zwaai::

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: levensdoel
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2005, 12:42:57 »
De mol vinden. Dat is mijn levensdoel.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Blub

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2005, 20:15:26 »
Ja das waar!  ::tandpastasmiley:: Maar goed, binnenkort is dat bekend en dan?
Just kiddin`.
Ik vraag me wel eens af wat de idealen zijn waar ik voor ga.
Ja weetje is dat nou mijn studie? En dan, ben ik straks klaar. Baan zoeken en carriere maken? ik weet t niet, hoor. Vrouw, kinderen je naam voortzetten. Is wel gaaf !!
Maar dat is toch niet mijn drive.
Voor al die dingen heb ik wel een passie of interesse. Hobby desnoods.
Misschien komt t wel door deze maatschappij. Vroeger was het nog een avontuur een soort oergevoel stel ik me voor om in leven te blijven. Jezelf en familie verdedigen, je stam whatever. Deze wereld en een mensenbestaan moet toch n doel hebben.
Beetje tv kijken, internetten, chillen ach tis opzich best leeg.
Ben niet depri ofzo, misschien identiteits crisis  ::oink::
Ik zou t idd tof vinden om t v jullie t horen.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2005, 20:20:28 »
Tsja, ik ben er sinds kort achter wat ik wil of dat een levensdoel is weet ik niet. Maar ik wil gewoon heel erg huisje, boompje, beestje. Baan, vrouwtje, kinderen.

Het levensdoel is imo: Haal het meeste uit je leven en maak jezelf en zoveel mogelijk andere mensen gelukkig.

Offline Blub

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2005, 20:23:46 »
Huisje, boompje, beestje lekker burgelijk :)
Gek he, dat t op een of andere manier trekt?
Ik zelf ook hoor. Ben naar huisje op zoek, beestje heb ik niet, bijna getrouwd, Dus ja
Toch eigen plekje willen hebben, soort van veilig gevoel.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2005, 20:27:46 »
kuddegedrag he  ::tandpastasmiley:: maar ja, levensdoel, levensdoel, ik vind het lastig. Mensen die de arme kindjes in Afrika gaan verzorgen zoals Artsen zonder Grenzen, dat is een levensdoel, vind ik prachtig. Maar ik wil straks het zakenleven in, centjes verdienen, de economie draaiende houden, is ook belangrijk.  ::jaja:: (en ik stort mijn geld wel).

Lastige vraag eig...levensdoel. Meer iets voor de huiskamer..

Offline Blub

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2005, 20:39:41 »
ik las t nog ff.

Het levensdoel is imo: Haal het meeste uit je leven en maak jezelf en zoveel mogelijk andere mensen gelukkig.

Mooi, op zoek naar je eigen kwaliteiten en die volop gebruiken. Is denk ik ook wel je plicht ofzo. Zou zonde zijn om die kansen ongebruikt te laten liggen.
Maar anderen mensen gelukkig maken? We zijn toch wel heel erg op ons zelf gericht misschien je familie en vrienden, maar een zwerver maak jij die gelukkig?
Ik noem maar n voorbeeld.

Maar je hebt gelijk t is een ond. voor Huiskamer

Offline Dorine

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 15-02-2005, 14:53:19 »
In de meeste gevallen heeft iedereen ook gewoon familie en als de naastenliefde weer wat vanzelfsprekender zou worden krijg je vanzelf dat er voor iedereen wel een beetje geluk en warmte is. Naastenliefde ligt wel ten grondslag aan gelukkige mensen imo.
Maar ook ik heel burgerlijk doel hoor, trouwen, kindje, 70% werken, bij mn ouders langs enz enz...
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2005, 14:40:42 »
mijn eerste levensdoel zal op dit moment nog steeds wel zijn om van die stomme *** buikpijn af te komen. Ook ik wil later gewoon huisje, boompje en beestje
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2005, 16:19:41 »
Ja allereerst eens m'n diploma halen :) (wat nog wel n tijdje duurt ::ohno:: )
Ik wil later ook huisje, boompje, vrouw en kinderen en gewoon een gelukkig leven hebben.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #10 Gepost op: 11-04-2006, 00:47:22 »
ik denk liever aan een leven na dit leven, omdat ik van mening ben dat dit maar een klein stukje is van je hele bestaan. wel een essentieel stukje trouwens.
mijn levensdoel is alles (materieel, mijn zoektocht naar genot, mijn zoektocht naar dingen om mezelf op te vullen) achter me te laten en me volledig te focussen op Jezus, hoe Hij was, hoe Hij is. en ik hoop dat ik Hem ooit zal leren kennen.
klinkt nogal zweverig, maar dat is het niet. het is hooguit verder kijken dan je neus lang is.
ik ben hier niet op aarde om even mezelf een plezierige tijd te geven, ik ben hier om een keus te maken en die volledig na te gaan leven.
alles gaat eens voorbij, maar je eigen bestaan niet. je hebt zelf de keus in handen.
[en met deze woorden sterven de laatste klanken van bach weg... hoe melancholisch ;)] [normaal gesproken luister ik geen bach trouwens :P]

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #11 Gepost op: 11-04-2006, 00:57:53 »
De mol vinden. Dat is mijn levensdoel.

eheh, op de momenten van de mol is dat uiteraard ook mijn levensdoel. :P

maar ik weet niet, kinderen, man? nog meer mensen op deze ** wereld zetten, die er niet zelf voor gekozen hebben om geboren te worden?  the circle of life, en het haalt niks uit. nog meer ongelukkige mensen, nog meer zielen die kapot gaan. en tot hoe lang? tot de aarde een keer ontploft ofzo? waarom maar continue doorgaan met voortplanten, is het leven zo geweldig dat je het een ander ook gunt? wegen de zware momenten niet op tegen de goede? dan heb je een goede drijfveer om door te gaan, maar ik vraag me af bij hoe veel mensen dat zo is. maar misschien ben ik wle de grootste pessimist, who'll tell?

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #12 Gepost op: 11-04-2006, 15:56:49 »
Mijn diploma halen.

Heel erg gelukkig worden, en het belangrijkste; veel plezier hebben. Ik wil absoluut geen saai of een standaard leven.
First you go backwards, but then forwards again

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2006, 07:42:59 »
Op dit moment mijn gezin draaiende houden, stagelopen, huiswerk op tijd afkrijgen en inleveren, daarnaast ook nog eens ontspannen met RN, een goed boek, vilten en genieten van heel veel dingen in het leven..... ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2006, 11:19:33 »
Levensdoel voor vandaag!

WINNEN, en Europa veilig stellen  ::jaja::

Offline BillyDanze

• Forumlid
  • Hup Hanna Hup
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2006, 11:26:56 »
Levensdoel? Lastig hoor, ik wil gelukkig worden. Dat is denk ik het enige wat telt.
Dus zou een leuke baan, leuke vrouw, kampioen worden met Vitesse niet misstaan in dat beeld van gelukkig zijn.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2006, 11:33:20 »
kampioen worden met Vitesse niet misstaan in dat beeld van gelukkig zijn.

:-X

Offline BillyDanze

• Forumlid
  • Hup Hanna Hup
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2006, 11:42:26 »
:-X

We worden over 23 jaar kampioen... duurt nog ff, maar dan heb je ook wat.  ::trots::

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #18 Gepost op: 12-04-2006, 11:43:04 »
We worden over 23 jaar kampioen... duurt nog ff, maar dan heb je ook wat.  ::trots::

Blijven dromen, Blijven dromen  ::jaja:: ::ok::

Offline BillyDanze

• Forumlid
  • Hup Hanna Hup
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2006, 11:45:41 »
Blijven dromen, Blijven dromen  ::jaja:: ::ok::

Oke, ik spreek je over 23 jaar weer! Kijken wie dan de grootste bek heeft  ::rofl::